Autor | PARASCHIV, CRISTINA MARILENA chat |
Editura | Universul Juridic chat |
Loc publicare | Bucureşti |
An | 2022 |
Subiect | Drept european chat |
CJCE (Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene) chat | |
Achiziții publice chat | |
Jurisprudenţă chat | |
ISBN | 9786063910180 |
Titlu | |
Titlu | Achiziţii publice : jurisprudența Curții de Justiție a Uniunii Europene |
[nedefinit] | 1 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Achiziţii publice |
Alte informaţii la titlu | jurisprudența Curții de Justiție a Uniunii Europene |
Prima menţ. de resp. | dr. Cristina Marilena Paraschiv |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | PARASCHIV, CRISTINA MARILENA |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786063910180 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 34/P33 |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 351.712(4-672)UE(094.9) |
341.645.5(4)(094.9) | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 34/36 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Drept european |
CJCE (Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene) | |
Achiziții publice | |
Jurisprudenţă | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Bucureşti |
Editura | Universul Juridic |
Data publicării | 2022 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 314 p. |
Serii | |
Titlul seriei | Biblioteca practică de drept european |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins Abrevieri 11 Cuvânt-înainte 12 1.Atribuirea unui contract de achiziţii publice de servicii de tratare a deşeurilor. Calificarea obligaţiei operatorului de a fi titularul unui consimţământ scris prealabil pentru transferurile de deşeuri transfrontaliere. Condiţie de 2.Achiziţiile publice de servicii, de bunuri şi de lucrări. Desfăşurarea procedurii. Selecţia participanţilor şi atribuirea contractelor. Ofertantul ce recurge la capacităţile unei alte entităţi pentru îndeplinirea cerinţelor autorităţii contractante. Declaraţiile neadevărate prezentate de această entitate. Excluderea ofertantului respectiv fără a i se impune sau a i se permite să înlocuiască respectiva entitate. Principiul proporţionalităţii30 3.Acordul-cadru. Procedurile de achiziţii. Obligaţia de a indica în anunţul de participare sau în caietul de sarcini, pe de o parte, cantitatea estimată sau valoarea estimată şi, pe de altă parte, cantitatea maximă sau valoarea maximă a produselor care urmează să fie furnizate în cadrul unui acord-cadru. Principiile transparenţei şi egalităţii de tratament. Procedurile care vizează căile de atac faţă de atribuirea contractelor de achiziţii publice. Absenţa efectelor contractului. Excluderea41 4.Achiziţiile publice în sectoarele apei, energiei, transporturilor şi telecomunicaţiilor. Căile de atac. Etapa precontractuală. Evaluarea ofertelor. Respingerea unei oferte tehnice şi admiterea ofertei concurentului. Suspendarea executării executare a contractului 15 Cristina Marilena Paraschiv acestui act. Interesul legitim al ofertantului respins de a contesta legalitatea ofertei ofertantului căruia i s-a atribuit contractul60 5.Atribuirea contractelor de achiziţii publice. Contractele rezervate. Legislaţia naţională care rezervă dreptul de participare la anumite proceduri de atribuire a contractelor de achiziţii publice centrelor speciale pentru ocuparea forţei muncă cu caracter social. Condiţiile suplimentare neprevăzute de directivă. Principiile egalităţii de tratament şi proporţionalităţii 74 6.Neîndeplinirea obligaţiilor de către un stat membru. Contractele de achiziţii publice de lucrări. Contractul între o entitate publică şi o întreprindere privată, care are ca obiect locaţiunea unei clădiri neconstruite încă. Realizarea unei lucrări care răspunde nevoilor precizate de locatar. Excluderea85 7.Contractul de achiziţii publice. Domeniul de aplicare. Contractele de achiziţii publice încheiate între entităţi care aparţin sectorului public. Noţiunea de „cooperare". Inexistenţa101 8.Achiziţiile publice. Motivele facultative de excludere. Măsurile luate de operatorul economic pentru a-şi demonstra fiabilitatea în pofida existenţei unui motiv facultativ de excludere. Obligaţia operatorului economic de a face dovada acestor măsuri din proprie iniţiativă. Efectul direct115 9.Contractele de achiziţii publice de servicii. Noţiunea de „contract de achiziţii publice". Noţiunea de „contract cu titlu oneros". Oferta unui ofertant la preţul de 0 euro. Respingerea ofertei.Oferta anormal de scăzută129 10.Contractul de achiziţii publice în domeniul serviciilor de transport. Acordul de cooperare între comune privind organizarea şi furnizarea de servicii de asistenţă socială şi medicală bazat pe modelul denumit al „comunei :ce•JurisprudenţaGUE 7 t»scc-sabile" în sensul dreptului finlandez. Transferul de :: ~:etenţe de la organizarea serviciilor la o organizare a :: - _ nelor în zona de cooperare vizată. Contractul in house. --- z ^irea fără lansare a unei cereri de ofertă a serviciilor de : r - ;Dort unei societăţi deţinute în totalitate de comuna ^;:onsabilă137 II :: ~Daterea întârzierii efectuării plăţilor în cazul tranzacţiilor :; -erciale. Noţiunea de „tranzacţii comerciale". Noţiunile de .rare de bunuri" şi de „furnizare de servicii". Contractul de schiziţii publice de lucrări156 .; :: ntractele de achiziţii publice de lucrări, de bunuri şi de ir-vicii. Procedura de atribuire a unui contract de achiziţii : - c ice de servicii. Serviciile de arhitectură şi de inginerie. ^egislaţia naţională care limitează posibilitatea de a participa numai la operatorii economici constituiţi sub anumite forme juridice166 _3 Procedura de atribuire a contractelor de achiziţii publice. Autoritatea contractantă. Organismele de drept public. Noţiunea. Federaţia sportivă naţională. îndeplinirea unor necesităţi de interes general. Supravegherea gestionării federaţiei de către un organism de drept public174 1- Organismele centrale de achiziţie. Municipalităţile mici. Limitarea la numai două modele organizatorice pentru organismele centrale de achiziţie. Interdicţia de a recurge la un organism central de achiziţie de drept privat şi cu participarea unor entităţi private. Limitarea teritorială a activităţii organismelor centrale de achiziţie194 15.Noţiunea de „contract oneros". Contractul între două autorităţi contractante care au un obiectiv comun de interes public. Cesiunea unui software de coordonare a operaţiunilor pompierilor. Lipsa contraprestaţiei pecuniare. Legătura cu un acord de cooperare care prevede cesiunea mutuală şi cu titlu gratuit a modulelor suplimentare ale acestui software. Principiul egalităţii de tratament. Interdicţia plasării unei 8 Cristina Marilena Paraschiv întreprinderi private într-o situaţie privilegiată faţă de concurenţii săi207 16.Procedurile care vizează căile de atac faţă de atribuirea contractelor de achiziţii publice de produse şi a contractelor publice de lucrări. Procedurile de achiziţii publice ale entităţilor care desfăşoară activităţi în sectoarele apei, energiei, transporturilor şi telecomunicaţiilor. Atribuirea contractelor de achiziţii publice. Monitorizarea aplicării normelor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţii publice. Reglementarea naţională care permite unor organisme să iniţieze o procedură din oficiu în cazul modificării nelegale a unui contract în curs de executare. Decăderea din dreptul de a iniţia procedura din oficiu. Principiile securităţii juridice şi proporţionalităţii226 17.Atribuirea contractelor de achiziţii publice de bunuri, de lucrări sau de servicii. Motivele facultative de excludere. Motivul de excludere care se aplică unui subcontractant menţionat în oferta operatorului economic. încălcarea de către subcontractant a obligaţiilor prevăzute de legislaţia din domeniul mediului, social şi al muncii. Reglementarea naţională care prevede o excludere automată a operatorului economic pentru o astfel de încălcare246 18.Procedurile privind căile de atac faţă de atribuirea contractelor de achiziţii publice de produse şi a contractelor publice de lucrări. Acţiunea în anulare împotriva deciziei de atribuire a unui contract de achiziţii publice introdusă de un ofertant a cărui ofertă nu a fost selectată. Acţiunea incidenţă a adjudecatarului. Admisibilitatea acţiunii principale în cazul temeiniciei acţiunii incidente256 19.Atribuirea contractelor de achiziţii publice. Costurile cu forţa de muncă. Excluderea automată a ofertantului care nu a indicat separat în ofertă costurile respective. Principiul proporţionalităţii266 -:_iziţii publice • Jurisprudenţa GUE 9 II Directiva. Aplicarea în timp. Libertatea statelor membre în ceea ce priveşte alegerea modului de prestare a serviciilor. Limitele. Contractele de achiziţii publice care fac obiectul unei aşa-numite atribuiri in house. Operaţiunea internă. Suprapunerea unui contract de achiziţii publice şi a unei operaţiuni interne275 IIProcedura de achiziţii publice. Motivele facultative de excludere. Excluderea unui operator economic de la participarea la o procedură de achiziţii publice. Rezilierea unui contract anterior din cauza subcontractării sale parţiale. Noţiunea de „deficienţe semnificative sau persistente". Domeniul de aplicare292 11 Atribuirea contractelor de achiziţii publice de servicii. Motivele de excludere facultative de la participarea la o procedură de achiziţie publică. Abaterea profesională gravă care pune sub semnul întrebării integritatea operatorului economic. Rezilierea unui contract anterior ca urmare a deficienţelor în executarea lui. Acţiunea în justiţie care •npiedică autoritatea contractantă să aprecieze neîndeplinirea obligaţiilor contractuale până la soluţionarea procedurii jurisdicţionale302 |
Contenciosul achiziţiilor publice | |
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Constituire. Personal. Conducere. Organizare | |
Competenţa Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor | |
Dreptul comun şi principiile care guvernează activitatea jurisdicţională a Consiliului | |
Natura juridică a contestaţiei. Participenţii la procedura administrativ-jurisdicţională. Forma şi conţinutul contestaţiei | |
Procedura de soluţionare a contestaţiilor pe cale administrativ-jurisdicţională | |
Soluţionarea contestaţiilor pe cale administrativ-jurisdicţională şi cerinţele procesului echitabil | |
Calea de atac împotriva deciziilor Consiliului | |
Căi de atac şi măsuri reparatorii la nivelul Organizaţiei Mondiale a Comerţului | |
Directivele de remedii | |
Structuri şi sisteme naţionale de reglementare, control şi căi de atac în achiziţii publice în statele membre ale Uniunii Europene | |
Anexe |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 596465 / 596465 | IC | Împrumut | Da | 34 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
IC | Împrumut | 1 |
|