Autor | NEAMȚ, LAURA CRISTINA chat |
Editura | Universul Juridic chat |
Loc publicare | Bucureşti |
An | 2017 |
Subiect | Psihologie chat |
Drept chat | |
Magistratură (personal) chat | |
Personal (evaluare psihologică) chat | |
ISBN | 9786063901300 |
Note | Bibliogr. p. 255-257 |
Anexe |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786063901300 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 159.9/N32 |
C.II.39479 | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | RO |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Admiterea la INM. Interviul |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Alte informaţii la titlu | Probele scrise şi proba psihologică |
Aplicaţii şi explicaţii psihologice | |
Aplicații pentru proba interviului | |
Prima menţ. de resp. | Laura Cristina Neamț, Ioan Ilieș Neamț |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Bucureşti |
Editura | Universul Juridic |
Data publicării | 2017 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 284 p. |
Serii | |
Titlul seriei | Examene |
Sinteze. Spețe | |
Titlu | |
Titlu | Admiterea la INM. Interviul : Probele scrise şi proba psihologică |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. p. 255-257 |
Anexe | |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins Cuvânt-înainte15 PARTEA I DESPRE EMOŢII ŞI PERSONALITATEA MAGISTRATULUI ÎN GENERAL Capitolul I Emoţiile23 Secţiunea 1. înţelegerea emoţiilor28 1.1.Ce sunt emoţiile?28 1.2.Inteligenţa emoţională şi alfabetizarea emoţională30 1.3.Tipurile de emoţii33 1.3.1.Emoţiile de bază33 1.3.2.Clasificarea emoţiilor în pozitive şi negative33 1.3.3.Elemente de particularitate în ceea ce priveşte emoţiile pozitive şi negative33 1.3.4.Emoţiile funcţionale/adaptative/„bune"36 1.3.5.Emoţiile disfuncţionale / dezadaptative / „rele"38 1.3.6.Model arhetipal de emoţie disfuncţională: anxietatea40 Secţiunea a 2-a. Influenţa şi identificarea emoţiilor42 2.1. Modul în care ne influenţează emoţiile42 2.2. Identificarea emoţiilor. Simptomele unei stări emoţionale intense43 Secţiunea a 3-a. Gestiunea şi controlul emoţiilor46 3.1.Gestionarea emoţiilor (posibilitatea şi realitatea unui asemenea demers)46 3.2.Tehnici de control şi de reglare a emoţiilor intense şi a simptomelor fizice51 3.2.1.Exerciţiul de respiraţie corectă 52 3.2.2.Imageria dirijată/vizualizarea54 3.2.3.Trainingul autogen / antrenamentul autogen Schultz55 3.2.4.Relaxarea progresivă musculară Jacobson56 Capitolul II Personalitatea58 Secţiunea 1. Elemente generale legate de personalitate58 Secţiunea a 2-a. Dimensiunile personalităţii59 2.1.Dimensiunea introversiune-extraversiune şi dimensiunea neuroticism (stabil-instabil) 59 2.2.Cum îmi descopăr tipul de personalitate sau trăsăturile de personalitate conturate până acum?63 Secţiunea a 3-a. Importanţa unei evaluări psihologice clinice înainte de concursul de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii66 Secţiunea a 4-a. Magistratul şi miturile care îl înconjoară70 Secţiunea a 5-a. Elementul definitoriu al magistratului din perspectiva personalităţii73 Secţiunea a 6-a. Judecătorul şi personalitatea74 Secţiunea a 7-a. Procurorul şi tipurile de personalitate77 PARTEA A II-A PROBELE SCRISE SAU DESPRE PRIMUL „HOP" Capitolul I Proba scrisă teoretică81 Secţiunea 1. Etapa anterioară concursului81 1.1.Introducere81 1.2.Cum să învăţăm pentru o memorare eficientă şi rezultate maxime 84 1.3.Igiena emoţională89 1.4.Igiena somnului91 1.5.Cum putem să facilităm o stare emoţională echilibrată?92 1.6.în loc de concluzie: despre ultimele zile dinaintea examenului93 Secţiunea a 2-a. În timpul probei teoretice95 2.1.Dimineaţa examenului. Sună alarma! 95 2.2.Sosirea la locul de examinare97 2.3.În timpul examenului99 2.4.Tehnica de rezolvare (pentru ambele probe scrise)99 2.5.Stresori suplimentari 103 2.5.1.Temperatura - cum ne influenţează? Cum controlăm această componentă? 104 2.5.2.Zgomotele - cum ne influenţează? Cum le controlăm? (efectul'de bulă) 105 2.5.3.Condiţiile de examinare107 2.6.După examen. Importanţa odihnei. Psihoigiena 108 Capitolul II Proba logică 110 Secţiunea 1. Particularităţi psihologice relative la proba logică 110 Secţiunea a 2-a. Despre gândire112 Secţiunea a 3-a. Sfaturi practice pentru proba logică 113 PARTEA A III-A INTERVIUL SAU PROBA ETICĂ Capitolul I Aspecte generale, normative şi practice legate de proba interviului129 Secţiunea 1. Cadrul normativ 129 Secţiunea a 2-a. Structura probei129 2.1.Fişa de prezentare 130 2.2.Redactarea lucrării scrise130 2.3.Interviul ca atare 132 2.3.1.Prezentarea orală a fişei de evaluare şi primul dialog cu comisia132 2.3.2.Prezentarea analizei scrise132 2.3.3. Soluţionarea speţei de etică şi deontologie 133 Secţiunea a 3-a. Repere generale 133 3.1.Fiţi oneşti 133 3.2.învăţaţi să spuneţi „nu ştiu" 135 3.3.Fiţi echilibraţi 136 3.4.Nu există un răspuns corect 137 Capitolul II Pregătirea pentru interviu139 Secţiunea 1. Pregătirea înainte de interviu139 Secţiunea a 2-a. Emoţiile specifice interviului142 Secţiunea a 3-a. Controlul emoţiilor specifice interviului144 Secţiunea a 4-a. Importanţa asertivităţii145 Capitolul III Sfaturi relative la etapele interviului148 Secţiunea 1. Fişa de evaluare. Cum o completaţi şi ce ar trebui să aveţi în vedere 148 Secţiunea a 2-a. Referatul scris 150 Secţiunea a 3-a. Interviul ca atare. Ce este important de avut în vedere. Elemente de sinteză152 Capitolul IV Aspecte cu relevanţă în construcţia unei imagini pozitive156 Secţiunea 1. Ţinuta din timpul probei 156 Secţiunea a 2-a. Alte aspecte exterioare relevante pentru construcţia unei imagini pozitive161 Secţiunea a 3-a. Limbajul mimico-gestual. Poziţia corpului din timpul interviului 163 Secţiunea a 4-a. Tonul şi regulile dialogului164 Secţiunea a 5-a. Cum răspundem la întrebări? 166 Secţiunea a 6-a. Alte aspecte relative pentru probele de tip interviu 167 Capitolul V Ce se urmăreşte la proba interviului? 169 Secţiunea 1. Aptitudinile specifice profesiei de magistrat 169 1.1.Ce sunt acelea aptitudini? 1.2.Aptitudinile specifice magistratului Secţiunea a 2-a. Motivaţia pentru a accede în profesie173 2.1. Ce este motivaţia? 2.2. Ce ar trebui să îl motiveze pe un candidat care doreşte să devină magistrat? Secţiunea a 3-a. Valorile morale178 3.1. Ce sunt principiile şi valorile morale? Capitolul VI Speţa din cadrul interviului. Exemple şi explicaţii 181 Secţiunea 1. Aspecte generale Secţiunea a 2-a. Repere normative pentru soluţionarea speţei Secţiunea a 3-a. Aplicaţii practice PARTEA A IV-A EVALUAREA PSIHOLOGICĂ Capitolul I Aspecte generale relative la proba psihologică227 Secţiunea 1. Modalitatea de desfăşurare a probei psihologice227 Secţiunea a 2-a. Ce se urmăreşte în general la testarea psihologică?230 Capitolul II Structura probei psihologice232 Secţiunea 1. Proba scrisă232 1.1.Componenta cognitivă. Testele cognitive 232 1.2.Criteriul personalitate235 1.3.Proba scrisă şi evaluarea psihologică - probe de completare a profilului psihologic239 Secţiunea a 2-a. Proba interviului psihologic245 2.1.Modul de derulare a interviului psihologic245 2.2.Avantajele interviului psihologic246 2.3.Ce se urmăreşte în timpul interviului psihologic?247 2.4.Alte aspecte psihologice relevante pentru proba interviului psihologic şi pentru modul de prezentare249 2.5.Exerciţii model inspirate după Cognitrom Cas++ pentru evaluarea cognitivă. Criteriul transfer analogic251 Bibliografie255 Anexe 258 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Psihologie |
Drept | |
Magistratură (personal) | |
Personal (evaluare psihologică) | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 159.9:347.962(079) |
159.9:331.108.37 | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 1 |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | NEAMȚ, LAURA CRISTINA |
Nume de persoană / resp. intelectuală alternativă | |
Autor alternativ | Neamț, Ioan Ilieș |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 159.9 |
:347.962 | |
(079) | |
159.9 | |
:331.108.37 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 539636 / 539636 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 159.9 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|