Analiză și dezvoltare personală : psihologia autodeterminării

Autor chat
Editura Polirom chat
Loc publicare Iași
An 2020
Subiect Dezvoltare personală chat
Psihologie chat
Personalitate (dezvoltare) chat
ISBN 9789734681105
Note Bibliogr. p. 187-203

159.9/I-68; C.III.12407

IONESCU, DANIELA
    Analiză și dezvoltare personală : psihologia autodeterminării / Daniela Ionescu ; cuvânt-înainte de Ticu Constantin.- Iași : Polirom , 2020.
    207 p. : fig., tab..- (Collegium. Psihologie).    
    Bibliogr. p. 187-203
    Cuprins Cuvânt-înainte (Ticu Constantin)13 Cuvânt introductiv15 Capitolul 1. Autodeterminare şi dezvoltare personală17 1.Introducere17 2.Fundamentul programului de dezvoltare personală 21 2.1.Activităţi de bază22 2.2.Mecanismele învăţării23 2.3.Internalizarea, introiecţiaşi integrarea experienţelor31 2.4.Principiile învăţării33 2.5.Transferul34 2.6.Etapele unui program dedezvoltare personală35 2.7.Activităţi36 2.8.Metode36 2.9.Antrenamentul38 Capitolul 2. Analiza personală 39 1.Module de analiză personală39 2.Povestea vieţii39 3.Memoria autobiografică43 4.Experienţele timpurii45 4.1.Teoria perioadelor critice de neurodezvoltare45 4.2.Teoria imprimării 45 4.3.Factori de risc psihologic în copilărie47 5.Persoanele-cheie54 6.Evenimente semnificative55 7.Stresul şi răspunsul la stres59 8.Autoreglajul65 8.1.Mecanisme65 8.2.Reglarea autonomă66 8.2.1.Strategii cognitive de reglare emoţională66 8.2.2.Stabilitatea emoţională şi strategiile comportamentale67 8.3.Reglarea controlată/externă68 8.4.Discuţii71 9.Capacitatea de autoorganizare73 10.Autenticitatea de sine 74 11.Trăsăturile de personalitate77 12.Identitatea de sine84 13.Faţetele sinelui88 14.Monitorizarea de sine91 15.Vitalitatea şi entuziasmul93 16.Potenţialul personal94 17.Sensul vieţii95 18.Satisfacţia de viaţă98 Capitolul 3. Dezvoltare personală. Modele validate ştiinţific103 1.Repere în structurarea programului de dezvoltare personală 103 2.Modele din psihologia pozitivă104 2.1.Concepţia de bază104 2.2.Modelul general al personalităţii pozitive105 2.3.Modelul lui Ryff113 2.4.Modelul PERMA117 2.5.Experienţa hedonică şi experienţa eudaimonică119 2.6.Modelul virtuţilor121 2.7.Fericirea autentică125 3.Inteligenţa emoţională129 4.Psihologia autodeterminării131 4.1.Motivaţia 131 4.1.1.Nevoile psihologice fundamentale131 4.1.2.Aspiraţiile 139 4.1.3.Orientarea motivaţională140 4.1.4.Motivaţia intrinsecă143 4.1.5.Motivaţia extrinsecă144 4.1.6.Motivaţia autonomă şi motivaţia controlată147 4.1.7.Persistenţa motivaţională149 4.2.Voinţa152 4.2.1.Ce este scopul?152 4.2.2.Formularea scopurilor153 4.2.3.Procesualitatea voinţei155 4.2.4.Scopuri majore159 4.2.5.Scopurile, personalitatea şi comportamentul165 4.2.6.Facilitarea, interferenţa, conflictulscopurilor166 4.2.7.Concordanţa scopurilor cu şinele . 167 4.3.Fenomene paradoxale în autodeterminare170 4.3.1.Neglijarea de sine170 4.3.2.Procrastinarea171 4.3.3.Eroarea negativîtăţii173 4.3.4.Stilul explicativ negativ173 4.3.5.Autohandicaparea 174 4.3.6.Preferarea recompenselorimediate în defavoareacelorulterioare174 4.3.7.Monitorizarea surselor amintirilorfalse(source monitoring) 176 5.Modele operaţionale180 6.Dovezi ştiinţifice182 7.Concluzii186 Bibliografie187.
    ISBN 9789734681105

    I Constantin, Ticu(prefațator)

    1. Dezvoltare personală
    2. Psihologie
    3. Personalitate (dezvoltare)

159.923.2

299 __ $aAnaliză și dezvoltare personală : psihologia autodeterminării
975 __ $a159.923.2
200 __ $aAnaliză și dezvoltare personală $bCarte tipărită $epsihologia autodeterminării $gcuvânt-înainte de Ticu Constantin $fDaniela Ionescu
700 __ $aIONESCU, DANIELA
702 __ $aConstantin, Ticu $4prefațator
010 __ $a9789734681105
035 __ $a159.9/I-68
035 __ $aC.III.12407
675 __ $a159.923.2
606 __ $aDezvoltare personală
606 __ $aPsihologie
606 __ $aPersonalitate (dezvoltare)
686 __ $a1
101 __ $arum
210 __ $d2020 $cPolirom $aIași
102 __ $aRomania
215 __ $a207 p. $cfig., tab.
225 __ $aCollegium. Psihologie
300 __ $aBibliogr. p. 187-203
330 __ $aCuprins Cuvânt-înainte (Ticu Constantin)13 Cuvânt introductiv15 Capitolul 1. Autodeterminare şi dezvoltare personală17 1.Introducere17 2.Fundamentul programului de dezvoltare personală 21 2.1.Activităţi de bază22 2.2.Mecanismele învăţării23 2.3.Internalizarea, introiecţiaşi integrarea experienţelor31 2.4.Principiile învăţării33 2.5.Transferul34 2.6.Etapele unui program dedezvoltare personală35 2.7.Activităţi36 2.8.Metode36 2.9.Antrenamentul38 Capitolul 2. Analiza personală 39 1.Module de analiză personală39 2.Povestea vieţii39 3.Memoria autobiografică43 4.Experienţele timpurii45 4.1.Teoria perioadelor critice de neurodezvoltare45 4.2.Teoria imprimării 45 4.3.Factori de risc psihologic în copilărie47 5.Persoanele-cheie54 6.Evenimente semnificative55 7.Stresul şi răspunsul la stres59 8.Autoreglajul65 8.1.Mecanisme65 8.2.Reglarea autonomă66 8.2.1.Strategii cognitive de reglare emoţională66 8.2.2.Stabilitatea emoţională şi strategiile comportamentale67 8.3.Reglarea controlată/externă68 8.4.Discuţii71 9.Capacitatea de autoorganizare73 10.Autenticitatea de sine 74 11.Trăsăturile de personalitate77 12.Identitatea de sine84 13.Faţetele sinelui88 14.Monitorizarea de sine91 15.Vitalitatea şi entuziasmul93 16.Potenţialul personal94 17.Sensul vieţii95 18.Satisfacţia de viaţă98 Capitolul 3. Dezvoltare personală. Modele validate ştiinţific103 1.Repere în structurarea programului de dezvoltare personală 103 2.Modele din psihologia pozitivă104 2.1.Concepţia de bază104 2.2.Modelul general al personalităţii pozitive105 2.3.Modelul lui Ryff113 2.4.Modelul PERMA117 2.5.Experienţa hedonică şi experienţa eudaimonică119 2.6.Modelul virtuţilor121 2.7.Fericirea autentică125 3.Inteligenţa emoţională129 4.Psihologia autodeterminării131 4.1.Motivaţia 131 4.1.1.Nevoile psihologice fundamentale131 4.1.2.Aspiraţiile 139 4.1.3.Orientarea motivaţională140 4.1.4.Motivaţia intrinsecă143 4.1.5.Motivaţia extrinsecă144 4.1.6.Motivaţia autonomă şi motivaţia controlată147 4.1.7.Persistenţa motivaţională149 4.2.Voinţa152 4.2.1.Ce este scopul?152 4.2.2.Formularea scopurilor153 4.2.3.Procesualitatea voinţei155 4.2.4.Scopuri majore159 4.2.5.Scopurile, personalitatea şi comportamentul165 4.2.6.Facilitarea, interferenţa, conflictulscopurilor166 4.2.7.Concordanţa scopurilor cu şinele . 167 4.3.Fenomene paradoxale în autodeterminare170 4.3.1.Neglijarea de sine170 4.3.2.Procrastinarea171 4.3.3.Eroarea negativîtăţii173 4.3.4.Stilul explicativ negativ173 4.3.5.Autohandicaparea 174 4.3.6.Preferarea recompenselorimediate în defavoareacelorulterioare174 4.3.7.Monitorizarea surselor amintirilorfalse(source monitoring) 176 5.Modele operaţionale180 6.Dovezi ştiinţifice182 7.Concluzii186 Bibliografie187
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 566858 / 566858 F2 Împrumut Da 159.9
2. 566857 / 566857 A Împrumut Da 159.9
3. 566856 / 566856 L Împrumut la sala de lectură Da 159.9
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1
F2 Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 3

Lăsați un comentariu