| Autor | LOCKE, JOHN chat |
| Editura | Didactică şi Pedagogică chat |
| Loc publicare | Bucureşti |
| An | 1971 |
| Subiect | Educaţie (cugetări) chat |
| Educaţie fizică şi sportivă chat | |
| Educaţie morală (în familie) chat | |
| Educaţie intelectuală chat | |
| Pedagogie chat | |
| Note | Bibliogr. p.179-182 |
| Titlu | |
| Titlu | Cîteva cugetări asupra educaţiei |
| Titlu procesat (cu articole nehot. postfixate) | |
| Titlu | 42224 |
| Indici CZU | |
| Indice de bază CZU | 37 |
| Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
| Titlu | Cîteva cugetări asupra educaţiei |
| Prima menţ. de resp. | John Locke |
| Urm. menţ. de responsabilitate | traducere, studiu, note și comentarii de Mioara Cimpoieș |
| Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
| Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
| Autor principal | LOCKE, JOHN |
| Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
| Cod de legătură | traducător |
| studiu | |
| note | |
| comentarii | |
| Autor secundar | Cimpoieş, Mioara |
| Alt sistem de control al numerelor | |
| Cotă | 37/L72 |
| C.III.162 | |
| Număr (indice) CZU | |
| Număr (indice) CZU | 37 |
| Alte clasificări | |
| Alte clasificări - Numărul clasei | 37 |
| Vedetă de subiect ca subiect | |
| [nedefinit] | 1-5 |
| Subiect | Educaţie (cugetări) |
| [nedefinit] | 5-19 |
| Subiect | Educaţie fizică şi sportivă |
| [nedefinit] | 20-105 |
| Subiect | Educaţie morală (în familie) |
| [nedefinit] | 106-150 |
| Subiect | Educaţie intelectuală |
| Pedagogie | |
| Descriere fizică | |
| Desemnarea specifica a mat. | XLVII, 187 p. |
| Alte detalii fizice | portr. |
| Limba resursei | |
| Limba textului | rum |
| Notă de rezumat/abstract | |
| Abstract/Sumar | Cuprins Tabel cronologic /V-X; Rolul operei „Cîteva cugetări asupra educaţiei“ în dezvoltarea pe¬dagogiei şi semnificaţia ei actuală / XI-LXVI; Notă asupra ediţiei / LXVII/LXVIII; Cîteva cugetări asupra educaţiei / 1; Dedicaţie / 2-3; [Introducere] (rolul şi putereaeducaţiei: §§ 1,2) / 4; [Educaţia fizică] (§§ 3-30) / 5-19; Despre sănătate (§§ 3,4); metode şi mijloace pentru păstrarea şi întărirea sănătăţii; călirea fizică prin obişnuinţa cu frigul, căldura, băile reci (§§ 5-7); înotul (§ 8); jocul în aer liber, aerul curat (§§ 9,10); îmbrăcămintea (§§ 11, 12); alimentaţia (§§ 13-20); somnul (§§ 21, 22); constipaţia (§§ 23-28); medi¬camentele (§ 29); concluzii (§30); [Educaţia morală] (§§ 31-146) / 20-105; Marea importanţă a educaţiei morale; necesitatea disciplinării corpului şi minţii copilului prin formarea deprinderii de a-şi înfrîna pornirile şi dorinţele şi de a se conduce singur (§§31-39); autoritatea părintească; metode şi mijloace de edu¬caţie morală; despre disciplină (§§ 40-42); problema pedepselor şi recompenselor (§§ 43—55); trezirea sentimentului de onoare şi ruşine (§§ 56-63) ; rolul exerciţiilor în formarea deprinderilor morale (§§ 64-66). Defecte şi calităţi morale: afectarea (§66); manierele alese (§ 67); influenţa servitorilor (§§ 68-69); foloa¬sele educaţiei în familie şi critica şcolii (§ 70); respectarea individualităţii copilului (§ 71) ; metode plăcute, atractive, active, de învăţămînt (§§ 72-77) ; încăpăţînarea şi combaterea ei (§§ 78-80) ; metoda discuţiilor cu copiii (§ 81) ; metoda exemplu¬lui (§ 82); despre pedepsele corporale (§§ 83-87); însemnătatea activităţii educatorului; calităţile şi îndatoririle unui bun edu¬cator (§§ 88-94); raporturile dintre părinţi şi copii (§§ 95-99); cunoaşterea temperamentului şi înclinaţiilor copiilor (§§ 100-107), recreaţiile (§§ 108, 110); defecte ce trebuie combătute (dorinţa, de dominare, pîra, violenţa) şi calităţi ce trebuie dezvoltate prin educaţie (generozitatea, spiritul de dreptate); § 109; plînsul (§§ 111-114); teama şi curajul (§115); cruzimea; mila; blîndeţea; sentimentul de omenie (§§ 116-117); curiozitatea (§§ 118-121); despre vorbărie, nepăsare, lene (§§ 122-125); minciuna şi mijloacele de remediere a acestui defect (§§ 131,132) ; alte metode de educaţie morală (§§ 126-133); scopul educaţiei morale: pregătirea copilului pentru virtute, înţelepciune şi bună creştere; despre divinitate; despre duhuri şi stafii; deprinderea de a spune adevărul (§§ 134-141) ; metode şi mijloace pentru formarea deprinderilor de bună comportare; delicateţea; buna manieră (§§ 142, 143); mijloace pentru a înlătura cusururile opu¬se politeţii; supraestimarea şi timiditatea; bădărănia, dispreţul, mania de a critica, arţagul, excesul de ceremonie (§§ 143-145); marea influenţă a tradiţiilor, obiceiurilor, a mediului (§ 146). [Educaţia intelectuală] (§§ 147-217) / 106-150; Rolul instrucţiei; scopul ei formativ (§ 147); planul de învăţă¬mînt; metode şi mijloace de predare atractive; cititul (§§ 148-159); scrisul (§ 160); desenul, stenografia (§ 161); stu¬diul limbii materne şi al limbilor străine; gramatica (§§ 162-169); disertaţiile; alcătuirea versurilor (§§ 170-175); despre memorizare; din nou despre scopul educaţiei şi al instrucţiei: formarea oamenilor virtuoşi şi cu minte ageră (§§ 176-177); aritmetica, geografia, astronomia, geometria (§§ 178-182); cronologia, istoria, teoria dreptului natural, legislaţia (§§ 183-187); retorica, logica, compunerea scrisorilor, filozofia naturală, limba greacă, fizica (§§ 188-195); dansul, muzica, călăritul, scrima (§§ 196-199); concluzii (§ 200); necesitatea învăţării unor meserii; îmbinarea muncii intelectuale cu cea fizică; odihna activă; despre pictură (§§ 201-206); jocul de cărţi (§§207-208), artele utile (§ 209); contabilitatea comercială, ţinerea conturilor (§§ 210-211); călătoriile (§§ 212-216); concluzii generale (§ 217). Note şi comentarii / 151-177; Bibliografie / 179-182; Cuprins / 183-185. |
| Ţara de publicare sau producţie | |
| Ţara de publicare | Romania |
| Publicare, distribuţie | |
| Loc publicare | Bucureşti |
| Editura | Didactică şi Pedagogică |
| Data publicării | 1971 |
| Notă generală | |
| Textul notei | Bibliogr. p.179-182 |
| Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 577957 / 577957 | K | Împrumut la sala de lectură | Da | 37 | |
| 2. | 94155 / 94155 | L | Împrumut | Da | 1 |
| Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
|---|---|---|---|
| K | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|
| L | Împrumut | 1 |
|