Cîteva cugetări asupra educaţiei

Autor chat
Editura Didactică şi Pedagogică chat
Loc publicare Bucureşti
An 1971
Subiect Educaţie (cugetări) chat
Educaţie fizică şi sportivă chat
Educaţie morală (în familie) chat
Educaţie intelectuală chat
Pedagogie chat
Note Bibliogr. p.179-182

37/L72; C.III.162

LOCKE, JOHN
    Cîteva cugetări asupra educaţiei / John Locke ; traducere, studiu, note și comentarii de Mioara Cimpoieș.- Bucureşti : Didactică şi Pedagogică , 1971.
    XLVII, 187 p. : portr..    
    Cuprins Tabel cronologic /V-X; Rolul operei „Cîteva cugetări asupra educaţiei“ în dezvoltarea pe¬dagogiei şi semnificaţia ei actuală / XI-LXVI; Notă asupra ediţiei / LXVII/LXVIII; Cîteva cugetări asupra educaţiei / 1; Dedicaţie / 2-3; [Introducere] (rolul şi putereaeducaţiei: §§ 1,2) / 4; [Educaţia fizică] (§§ 3-30) / 5-19; Despre sănătate (§§ 3,4); metode şi mijloace pentru păstrarea şi întărirea sănătăţii; călirea fizică prin obişnuinţa cu frigul, căldura, băile reci (§§ 5-7); înotul (§ 8); jocul în aer liber, aerul curat (§§ 9,10); îmbrăcămintea (§§ 11, 12); alimentaţia (§§ 13-20); somnul (§§ 21, 22); constipaţia (§§ 23-28); medi¬camentele (§ 29); concluzii (§30); [Educaţia morală] (§§ 31-146) / 20-105; Marea importanţă a educaţiei morale; necesitatea disciplinării corpului şi minţii copilului prin formarea deprinderii de a-şi înfrîna pornirile şi dorinţele şi de a se conduce singur (§§31-39); autoritatea părintească; metode şi mijloace de edu¬caţie morală; despre disciplină (§§ 40-42); problema pedepselor şi recompenselor (§§ 43—55); trezirea sentimentului de onoare şi ruşine (§§ 56-63) ; rolul exerciţiilor în formarea deprinderilor morale (§§ 64-66). Defecte şi calităţi morale: afectarea (§66); manierele alese (§ 67); influenţa servitorilor (§§ 68-69); foloa¬sele educaţiei în familie şi critica şcolii (§ 70); respectarea individualităţii copilului (§ 71) ; metode plăcute, atractive, active, de învăţămînt (§§ 72-77) ; încăpăţînarea şi combaterea ei (§§ 78-80) ; metoda discuţiilor cu copiii (§ 81) ; metoda exemplu¬lui (§ 82); despre pedepsele corporale (§§ 83-87); însemnătatea activităţii educatorului; calităţile şi îndatoririle unui bun edu¬cator (§§ 88-94); raporturile dintre părinţi şi copii (§§ 95-99); cunoaşterea temperamentului şi înclinaţiilor copiilor (§§ 100-107), recreaţiile (§§ 108, 110); defecte ce trebuie combătute (dorinţa, de dominare, pîra, violenţa) şi calităţi ce trebuie dezvoltate prin educaţie (generozitatea, spiritul de dreptate); § 109; plînsul (§§ 111-114); teama şi curajul (§115); cruzimea; mila; blîndeţea; sentimentul de omenie (§§ 116-117); curiozitatea (§§ 118-121); despre vorbărie, nepăsare, lene (§§ 122-125); minciuna şi mijloacele de remediere a acestui defect (§§ 131,132) ; alte metode de educaţie morală (§§ 126-133); scopul educaţiei morale: pregătirea copilului pentru virtute, înţelepciune şi bună creştere; despre divinitate; despre duhuri şi stafii; deprinderea de a spune adevărul (§§ 134-141) ; metode şi mijloace pentru formarea deprinderilor de bună comportare; delicateţea; buna manieră (§§ 142, 143); mijloace pentru a înlătura cusururile opu¬se politeţii; supraestimarea şi timiditatea; bădărănia, dispreţul, mania de a critica, arţagul, excesul de ceremonie (§§ 143-145); marea influenţă a tradiţiilor, obiceiurilor, a mediului (§ 146). [Educaţia intelectuală] (§§ 147-217) / 106-150; Rolul instrucţiei; scopul ei formativ (§ 147); planul de învăţă¬mînt; metode şi mijloace de predare atractive; cititul (§§ 148-159); scrisul (§ 160); desenul, stenografia (§ 161); stu¬diul limbii materne şi al limbilor străine; gramatica (§§ 162-169); disertaţiile; alcătuirea versurilor (§§ 170-175); despre memorizare; din nou despre scopul educaţiei şi al instrucţiei: formarea oamenilor virtuoşi şi cu minte ageră (§§ 176-177); aritmetica, geografia, astronomia, geometria (§§ 178-182); cronologia, istoria, teoria dreptului natural, legislaţia (§§ 183-187); retorica, logica, compunerea scrisorilor, filozofia naturală, limba greacă, fizica (§§ 188-195); dansul, muzica, călăritul, scrima (§§ 196-199); concluzii (§ 200); necesitatea învăţării unor meserii; îmbinarea muncii intelectuale cu cea fizică; odihna activă; despre pictură (§§ 201-206); jocul de cărţi (§§207-208), artele utile (§ 209); contabilitatea comercială, ţinerea conturilor (§§ 210-211); călătoriile (§§ 212-216); concluzii generale (§ 217). Note şi comentarii / 151-177; Bibliografie / 179-182; Cuprins / 183-185.
    Bibliogr. p.179-182.

    I Cimpoieş, Mioara(comentarii)

    1. Educaţie (cugetări)
    2. Educaţie fizică şi sportivă
    3. Educaţie morală (în familie)
    4. Educaţie intelectuală
    5. Pedagogie

37

299 __ $aCîteva cugetări asupra educaţiei
920 __ $a42224
975 __ $a37
200 __ $aCîteva cugetări asupra educaţiei $fJohn Locke $gtraducere, studiu, note și comentarii de Mioara Cimpoieș $bCarte tipărită
700 __ $aLOCKE, JOHN
702 __ $4traducător $4studiu $4note $4comentarii $aCimpoieş, Mioara
035 __ $a37/L72
035 __ $aC.III.162
675 __ $a37
686 __ $a37
606 __ $b1-5 $aEducaţie (cugetări)
606 __ $b5-19 $aEducaţie fizică şi sportivă
606 __ $b20-105 $aEducaţie morală (în familie)
606 __ $b106-150 $aEducaţie intelectuală
606 __ $aPedagogie
215 __ $aXLVII, 187 p. $cportr.
101 __ $arum
330 __ $aCuprins Tabel cronologic /V-X; Rolul operei „Cîteva cugetări asupra educaţiei“ în dezvoltarea pe¬dagogiei şi semnificaţia ei actuală / XI-LXVI; Notă asupra ediţiei / LXVII/LXVIII; Cîteva cugetări asupra educaţiei / 1; Dedicaţie / 2-3; [Introducere] (rolul şi putereaeducaţiei: §§ 1,2) / 4; [Educaţia fizică] (§§ 3-30) / 5-19; Despre sănătate (§§ 3,4); metode şi mijloace pentru păstrarea şi întărirea sănătăţii; călirea fizică prin obişnuinţa cu frigul, căldura, băile reci (§§ 5-7); înotul (§ 8); jocul în aer liber, aerul curat (§§ 9,10); îmbrăcămintea (§§ 11, 12); alimentaţia (§§ 13-20); somnul (§§ 21, 22); constipaţia (§§ 23-28); medi¬camentele (§ 29); concluzii (§30); [Educaţia morală] (§§ 31-146) / 20-105; Marea importanţă a educaţiei morale; necesitatea disciplinării corpului şi minţii copilului prin formarea deprinderii de a-şi înfrîna pornirile şi dorinţele şi de a se conduce singur (§§31-39); autoritatea părintească; metode şi mijloace de edu¬caţie morală; despre disciplină (§§ 40-42); problema pedepselor şi recompenselor (§§ 43—55); trezirea sentimentului de onoare şi ruşine (§§ 56-63) ; rolul exerciţiilor în formarea deprinderilor morale (§§ 64-66). Defecte şi calităţi morale: afectarea (§66); manierele alese (§ 67); influenţa servitorilor (§§ 68-69); foloa¬sele educaţiei în familie şi critica şcolii (§ 70); respectarea individualităţii copilului (§ 71) ; metode plăcute, atractive, active, de învăţămînt (§§ 72-77) ; încăpăţînarea şi combaterea ei (§§ 78-80) ; metoda discuţiilor cu copiii (§ 81) ; metoda exemplu¬lui (§ 82); despre pedepsele corporale (§§ 83-87); însemnătatea activităţii educatorului; calităţile şi îndatoririle unui bun edu¬cator (§§ 88-94); raporturile dintre părinţi şi copii (§§ 95-99); cunoaşterea temperamentului şi înclinaţiilor copiilor (§§ 100-107), recreaţiile (§§ 108, 110); defecte ce trebuie combătute (dorinţa, de dominare, pîra, violenţa) şi calităţi ce trebuie dezvoltate prin educaţie (generozitatea, spiritul de dreptate); § 109; plînsul (§§ 111-114); teama şi curajul (§115); cruzimea; mila; blîndeţea; sentimentul de omenie (§§ 116-117); curiozitatea (§§ 118-121); despre vorbărie, nepăsare, lene (§§ 122-125); minciuna şi mijloacele de remediere a acestui defect (§§ 131,132) ; alte metode de educaţie morală (§§ 126-133); scopul educaţiei morale: pregătirea copilului pentru virtute, înţelepciune şi bună creştere; despre divinitate; despre duhuri şi stafii; deprinderea de a spune adevărul (§§ 134-141) ; metode şi mijloace pentru formarea deprinderilor de bună comportare; delicateţea; buna manieră (§§ 142, 143); mijloace pentru a înlătura cusururile opu¬se politeţii; supraestimarea şi timiditatea; bădărănia, dispreţul, mania de a critica, arţagul, excesul de ceremonie (§§ 143-145); marea influenţă a tradiţiilor, obiceiurilor, a mediului (§ 146). [Educaţia intelectuală] (§§ 147-217) / 106-150; Rolul instrucţiei; scopul ei formativ (§ 147); planul de învăţă¬mînt; metode şi mijloace de predare atractive; cititul (§§ 148-159); scrisul (§ 160); desenul, stenografia (§ 161); stu¬diul limbii materne şi al limbilor străine; gramatica (§§ 162-169); disertaţiile; alcătuirea versurilor (§§ 170-175); despre memorizare; din nou despre scopul educaţiei şi al instrucţiei: formarea oamenilor virtuoşi şi cu minte ageră (§§ 176-177); aritmetica, geografia, astronomia, geometria (§§ 178-182); cronologia, istoria, teoria dreptului natural, legislaţia (§§ 183-187); retorica, logica, compunerea scrisorilor, filozofia naturală, limba greacă, fizica (§§ 188-195); dansul, muzica, călăritul, scrima (§§ 196-199); concluzii (§ 200); necesitatea învăţării unor meserii; îmbinarea muncii intelectuale cu cea fizică; odihna activă; despre pictură (§§ 201-206); jocul de cărţi (§§207-208), artele utile (§ 209); contabilitatea comercială, ţinerea conturilor (§§ 210-211); călătoriile (§§ 212-216); concluzii generale (§ 217). Note şi comentarii / 151-177; Bibliografie / 179-182; Cuprins / 183-185.
102 __ $aRomania
210 __ $aBucureşti $cDidactică şi Pedagogică $d1971
300 __ $aBibliogr. p.179-182
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 577957 / 577957 K Împrumut la sala de lectură Da 37
2. 94155 / 94155 L Împrumut Da 1
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
K Împrumut la sala de lectură 1
L Împrumut 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu