Autor | NADIN, MIHAI chat |
Editura | Spandugino chat |
Loc publicare | București |
An | 2016 |
Subiect | Civilizaţie chat |
Scriere chat | |
Cultură şi civilizaţie chat | |
Societate chat | |
Limbaj chat | |
Progres (civilizaţie şi cultură) chat | |
Inovaţie tehnică chat | |
Inovaţie - Tradiţie chat | |
ISBN | 9786068401546 |
Note | Referințe bibliografice p. 807-932 |
Index |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786068401546 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 008/N15 |
C.III.11759 | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | RO |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Civilizaţia analfabetismului |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | București |
Editura | Spandugino |
Data publicării | 2016 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | XXV, 946 p. |
Titlu | |
Titlu | Civilizaţia analfabetismului |
Notă generală | |
Textul notei | Referințe bibliografice p. 807-932 |
Index | |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | CUPRINS INTRODUCERE Alfabetizarea într-o lume în schimbare3 Cu gândul la alternative3 Progresând către analfabetism?8 CARTEA I Capitolul 1: Abisul dintre ieri şi mâine17 Personaje contrastante17 Alegeţi o literă şi daţi click23 Ţinând pasul cu un ritm de viaţă tot mai intens 26 Alfabetizare împovărată29 Omul propune, omul dispune31 Dincolo de angajamentul faţă de alfabetizare35 O ţintă mişcătoare38 Vulpea cea înţeleaptă43 „Intre noi - abisul"47 Revenire la Malthus51 Prizonieri ai alfabetizării53 Capitolul 2: Compendiu al civilizaţiei analfabetismului56 Patima comerţului59 „Ce este mai bun din ceea ce este util şi ce este mai bun din ceea ce este ornamental"65 Sindromul oglinzii retrovizoare 70 CARTEA A II-A Capitolul 1: De la semne la limbaj81 Din nou despre Semeion85 Prima consemnare este un bici90 Scară şi prag92 Semne şi unelte98 Capitolul 2: De la oralitate la scriere102 Memorie individuală şi memorie colectivă104 Memoria culturală109 Cadre de existenţă111 Alienarea iminenţei113 Capitolul 3: Oralitatea şi scrisul astăzi: ce înţeleg oamenii atunci când înţeleg limbajul?122 Un feedback numit confirmare123 Oralitatea primitivă şi scrisul incipient128 Presupuneri132 Considerarea alfabetizării ca de la sine înţeleasă136 Înţelegerea înţelegerii139 Cuvinte despre imagini144 Capitolul 4: Funcţionarea limbajului151 Expresie, comunicare, semnificare151 Maşina de idei155 Scrisul şi exprimarea ideilor157 Viitor şi trecut160 A cunoaşte şi a înţelege165 Univoc, echivoc, ambiguu169 Vizualizarea gândurilor174 Culturi ale alfabetului şi lecţia afaziei176 Capitolul 5: Limbaj şi logică184 Logica din spatele logicii188 O pluralitate a structurilor intelectuale194 Logica acţiunilor198 Sampling-ul sau tehnica testării202 Optimismul memetic208 CARTEA A III-A Capitolul I: Limbajul ca mecanism de mediere213 Puterea inserţiei214 Mitul ca pre-text mediator217 Diferenţiere şi coordonare220 Integrarea şi coordonarea re-examinate223 Viaţa după alfabetizare226 Capitolul 2: Alfabetizare, limbaj şi piaţă235 Preliminarii236 Produsele suntem noi237 Limbajul pieţei240 Limbajul produselor243 Tranzacţie şi alfabetizare245 Piaţa cui? Libertatea cui? 247 Pieţe noi, limbaje noi249 Alfabetizarea şi efemerul253 Piaţă, reclamă, alfabetizare256 Capitolul 3: Limbaj şi muncă264 În interiorul şi în afara lumii267 Suntem ceea ce facem269 Alfabetizarea şi maşina271 Devalorizarea fiinţei umane275 Scara muncii, scara limbajului277 Euristica înnăscută283 Domeniul alternativelor289 Medierea medierii292 Capitolul 4: Alfabetizare şi învăţământ296 „Sa ştu ce este mai bun"297 Ideal vs. Real299 Relevanţa302 Temple ale cunoaşterii308 Coerenţă şi conexiune311 Nenumărate întrebări316 Ecuaţia unui compromis320 A fi copil322 Pe cine păcălim? 325 Care sunt alternativele?329 CARTEA A IV-A Capitolul 1: Limbajul şi vizualul337 Câte cuvinte într-o privire?340 Ochiul mecanic şi ochiul electronic345 Cine se teme de o locomotivă?349 Să fii în acelaşi timp aici şi acolo354 Vizualizarea362 Capitolul 2: Sexualitate nelimitată371 Caut sex de calitate371 Dincolo de imediat374 Teritoriul ubicuităţii sexuale376 Femeia ca invenţie alfabetizată379 Înainte spre trecut381 Freud, homosexualitate modernă, SIDA385 Sex şi creativitate389 Acces egal la mediocritatea erotică393 Capitolul 3: Familia: Descoperirea viitorului primitiv398 Împreună401 Căutarea permanenţei404 Eşecul familiei? 408 Familia homosexuală410 Dorinţa de a avea un copil412 Copiii în familia analfabetă414 O nouă individualitate417 Discontinuitate420 Cât de avansat, trecutul. Cât de primitiv, viitorul423 Capitolul 4: Un Dumnezeu pentru fiecare dintre noi427 Dar cine l-a făcut pe Dumnezeu?431 Pluralitatea experienţelor religioase433 Şi cuvântul a devenit religie437 Credinciosul cult - o contradicţie în termeni?444 Contestarea permanenţei şi universalităţii447 Religie şi eficienţă451 Religiozitatea în civilizaţia analfabetismului455 Religia seculară460 Capitolul 5: Bucătăria microundelor465 Hrană şi aşteptări466 Pescuitul într-un video-iaz469 Limbaj şi alimentaţie472 Revenire la secvenţă şi configuraţie474 Despre bucătari, oale şi linguri476 Identitatea mâncării480 Limbajul aşteptărilor483 Înfruntarea dreptului la abundenţă487 De la autohrănire la a fi hrănit.487 Alergând pentru a-i hrăni pe cei flămânzi489 Fără trufe (deocamdată) în cantinele viitorului492 Suntem ceea ce mâncăm495 Capitolul 6: Câştigătorul profesionist498 Sport şi autodefinire501 Limbaj şi performanţă fizică504 Campionul analfabet508 Vă rugăm, domnilor, faceţi pariurile!517 Mesajul este pantoful de sport518 Capitolul 7: Ştiinţă şi filozofie - mai multe întrebări decât răspunsuri522 Raţionalitate, raţiune şi scara lucrurilor523 Un echilibru pierdut525 Gândul despre gândire527 Încotro ştiinţă?533 Descoperire şi explicaţie533 Timpul şi spaţiul: ostatici eliberaţi534 Coerenţă şi diversitate537 Ştiinţele numerice computaţionale538 Propria noastră bagatelizare (îndepârtându-ne de noi înşine)541 Eficienţa ştiinţei542 Explorând virtualul544 Încotro filozofie?547 Limbajul înţelepciunii547 Într-o deghizare ştiinţifică550 Cine are nevoie de filozofie? Şi pentru ce?554 Capitolul 8: Arte(facte) şi procese estetice557 A face şi a percepe 559 Artă şi limbaj561 Nerăbdare şi autarhie564 Copia este mai bună decât originalul574 Un nas, oricum i-ai zice 579 S-a strigat „lupul" din cele mai vechi timpuri581 Metaliteratura584 Scrierea în calitate de co-scriere (pictura în calitate de co-pictură, compoziţia, de co-compoziţie...)590 Sfârşitul marelui roman593 Capitolul 9: Biblioteci, cărţi, tablete şi e-book599 De ce nu citesc oamenii cărţi?603 Topos uranikos distribuit609 Capitolul 10: Rostul design-ului616 Designul viitorului620 Desprinderea 623 Convergenţă şi divergenţă628 Noul designer 631 Proiectarea virtualului635 Capitolul 11: Politică: Atâta început n-a fost nicicând641 Democraţia comercială a permisivităţii643 Cum am ajuns aici? 645 Limbajele politice654 Poate duce alfabetizarea la eşec politic?656 Crabii au învăţat să fluiere665 O lume de lumi 671 Despre şefi de trib, regi şi preşedinţi675 Retorică şi politică678 Judecând justiţia682 Parlamentul programat 687 O bătălie de câştigat 690 Capitolul 12: „Nu-i treaba lor să ştie de ce"693 Primul război al civilizaţiei analfabetismului694 Războiul ca experienţă practică 697 Instituţia armatei703 De la războiul alfabetizat la cel analfabet706 Războiul Nintendo (un clişeu reluat)710 Privirea care ucide718 CARTEA A V-A Capitolul 1: Viitorul interactiv: individ, comunitate şi societate În epoca Internetului723 Transcenderea alfabetizării724 Existenţa în limbaj728 Zidul de dincolo de zi731 Mesajul este mediul733 De la democraţie la media-craţie736 Autoorganizarea740 Soluţia este problema. Sau problema este soluţia?743 De la posibilităţi la opţiuni747 Confruntaţi cu oportunităţi749 Trocul752 Învăţăm din experienţa interfeţei755 Capitolul 2: Sensul viitorului763 Energia cognitivă764 Alfabetizarea nu este tot ceea ce se pretinde a fi768 Reţele de energie cognitivă772 Hopuri şi gropi775 Universitatea îndoielii779 Învăţarea interactivă781 Cine plăteşte?783 Deşteptarea787 Consum şi interacţiune791 Oportunităţi neaşteptate795 Referinţe807 Index933 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Civilizaţie |
Scriere | |
Cultură şi civilizaţie | |
Societate | |
Limbaj | |
Progres (civilizaţie şi cultură) | |
Inovaţie tehnică | |
Inovaţie - Tradiţie | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 008(100) |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 008 |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | NADIN, MIHAI |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Cod de legătură | traducător |
Autor secundar | Stoica, Luana |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 008 |
(100) |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 530434 / 530434 | A | Împrumut | Da | 008 | |
2. | 530433 / 530433 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 008 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
A | Împrumut | 1 |
|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|