Compunerile şcolare : scrierea textelor

Autor chat
Editura Polirom chat
Loc publicare Iaşi
An 2022
Subiect Eseu (literatură) chat
Compunere şcolară (tipuri) chat
Limba română chat
Limba română (lingvistică) chat
Literatură română chat
Analiză literară chat
Teste de evaluare şcolară chat
ISBN 9789734692026
Note Bibliogr. p. 367-369
Index

811ro/S20

SANDU, ELENA
    Compunerile şcolare : scrierea textelor : [pentru gimnaziu] / Elena Sandu.- Ed. a 9-a rev..- Iaşi : Polirom , 2022.
    376 p. : tab..- (Gymnasium).    
    Bibliogr. p. 367-369
    Index
    Cuprins Argument / II; Ce este un text/o compunere ? Ce este un text/o compunere ? / 19; Cum organizezi/structurezi un text ? Componente obligatorii / 19; Cum asiguri coerenţa textului ? Reguli/Principii / 22; Unitatea subiectului / 22; Reluarea informaţiei / 22; Informaţia nouă / 23; Coerenţa informaţiilor / 23; Punctul de vedere / 23; Cum te exprimi într-un text/într-o compunere ? / 25; Tipuri de texte/compuneri / 26; Paşi/Etape în realizarea unui text/a unei compuneri / 27; Ciorna / 27; Scrierea/Redactarea / 28; Verificarea/Revizuirea / 30; Refacerea compunerii / 30; Alte „sfaturi” / 30; Structuri textuale prototipice Structuri textuale prototipice / 35; Textul narativ/Compunerea narativă / 36; Strategii de construire a unui text narativ / 36; Alegerea subiectului / 36; Punerea „sub lupă” a notificărilor / 36; Conceperea ingenioasă a ciornei / 37; Structurarea textului narativ / 38; Naratorul / 38; Schema narativă / 39; Personajele / 40; Alte „constrângeri / 41; Îmbinarea narativului cu descriptivul / 42; Compuneri cu început/sfârşit dat/cu citat inserat / 42; Textul descriptiv/Compunerea descriptivă / 44; Structura textului descriptiv / 44; Introducerea / 44; Cuprinsul / 45; Paragrafele / 45; Ordonarea elementelor descrierii / 45; Organizatori textuali / 46; Încheierea / 47; Planul unui text descriptiv / 47; Descrierea unui peisaj/loc/anotimp/obiect / 47; Portretul / 50; Impresiile create de o pictură/un tablou / 53; Alte „constrângeri” / 54; Textul dialogat/Compunerea dialogată / 55; Condiţiile unui bun dialog / 55; Structura textului dialogat / 56; Punctuaţia / 56; Incidentele/Intervenţiile/Planul naratorului / 57; Textul argumentativ/Compunerea argumentativă / 58; Structura/Planul unui text argumentativ / 58; Scrierea/Redactarea / 59; Conectori argumentativi / 59; Alte „constrângeri” / 60; Textul explicativ/Secvenţa explicativă / 61; Caracteristici / 61; Organizarea textu âlui explicativ / 61; Explicaţia şi argumentaţia / 62; Exemplu : Meşteşuguri ancestrale în era digitală / 62; Scrieri funcţionale Scrieri funcţionale / 69; Paşi/Etape în realizarea unei scrieri funcţionale / 70; Curriculum vitae / 70; Cererea / 71; Invitaţia / 72; Scrieri reflexive Paşi/Etape în realizarea unui text reflexiv / 75; Scrisoarea / 76; E-mailul / 77; Relatarea unor întâmplări şi evenimente personale / 78; Exprimarea propriilor sentimente cu ocazia unui eveniment personal, social sau cultural / 82; Argumentarea unui punct de vedere personal / 83; Exprimarea opiniei despre fapte/persoane/teme de interes pentru elevi / 84; Compuneri vizând scrierea despre textul literar Rezumatul / 89; Pași în realizarea rezumatului / 89; Planul simplu de idei / 92; Planul dezvoltat de idei / 92; Realizarea rezumatului / 92; Sărăcuţul de Emil Gârleanu / 93; Compunerea de argumentare/motivare a unui concept / 95; Argumentarea/Motivarea apartenenţei unei opere la un gen literar / 97; Liric, epic sau dramatic ? / 97; Exerciţii / 102; Răspunsuri / 105; Genul liric / 107; Peste vârfuri... de Mihai Eminescu - operă literară aparţinând genului liric / 107; Genul epic / 11; Sobieski şi românii de Costache Negruzzi - operă literară aparţinând genului epic / 111; Cele dintâi lecturi de Mircea Eliade - fragment aparţinând genului epic / 114; Genul dramatic / 117; O scrisoare pierdută de I.L. Caragiale - operă literară aparţinând genului dramatic / 117; Argumentarea/Motivarea speciei unei opere literare / 121; Exerciţii / 123; Răspunsuri / 125; Specii populare / 128; Specii lirice / 128; Doina / 128; Măi bădiţă, floare dulce - doină populară de dragoste / 129; Frunză verde măghiran - doină populară de haiducie / 134; Specii epice în versuri / 139; Balada / 139; Toma Alimoş - baladă populară / 139; Mioriţa - baladă populară atipică / 143; Specii epice în proză / 148; Basmul / 148; Prâslea cel voinic şi merele de aur - basm / 148; Greuceanu - basm / 152; Legenda / 156; Dragoş Vodă - legendă / 156; Specii culte / 158; Specii lirice culte / 158; Pastelul / 158; Iarna de Vasile Alecsandri - pastel / 159; Imnul / 163; Deşteaptă-te, române! de Andrei Mureşanu - imn / 163; Oda / 165; Patria română de George Coşbuc - odă / 165; Specii epice culte în versuri / 167; Balada cultă / 167; Paşa Hassan de George Coşbuc - baladă cultă / 167; Fabula / 171; Câinele şi căţelul de Grigore Alexandrescu - fabulă / 172; Specii epice culte în proză / 174; Schița / 174; Vizită... de I. L. Caragiale - schiță / 174; Dl. Goe... de I. L. Caragiale - schiță / 176; Nuvela / 178; Alexandru Lăpuşneanul de Costache Negruzzi - nuvelă / 178; Dincolo de nisipuri de Fănuş Neagu - nuvelă / 181; Romanul / 183; Baltagul de Mihail Sadoveanu - roman / 183; Specii dramatice culte / 188; Comedia / 188; O scrisoare pierdută de I.L. Caragiale - comedie / 189; Caracterizarea unui personaj literar / 194; Personajul literar / 194; Clasificarea personajelor, tipologii / 194; Perspectiva narativă / 195; Modalităţi de caracterizare / 195; Exerciţii / 197; Răspunsuri / 199; Personajul speciilor epice în versuri / 202; Personajul de baladă / 202; Toma Alimoş / 207; Pintea - protagonistul baladei populare Pintea Viteazul / 213; Oştirea română / 213; Mihai Viteazul / 215; Hassan - personaj de baladă / 219; Personajul speciilor epice în proză / 222; Personajul de basm / 222; Prâslea cel voinic / 222; Greuceanu / 226; Personajul de schiţă / 230; D-l Goe / 230; Ionel Popescu / 234; Personajul operei epice / 237; Plăieşii / 237; Personajul de nuvelă / 241; Alexandru Lăpuşneanul / 241; Personajul colectiv al nuvelei Alexandru Lăpuşneanul de Costache Negruzzi / 243; Popa Tanda / 245; Şusteru / 249; Umanitatea nuvelei Dincolo de nisipuri de Fănuş Neagu / 251; Personajul de roman / 252; Vitoria Lipan / 252; Personajul speciilor dramatice / 261; Personajul de comedie / 261; Zoe Trahanache / 261; Ştefan Tipătescu / 263; Zaharia Trahanache / 265; Cetățeanul turmentat / 267; Ghiţă Pristanda / 268; Tache Farfuridi / 270; Nae Caţavencu / 271; Paralela / 273; Opera lirică, opera epică, opera dramatică / 273; Exerciţii / 275; Răspunsuri / 276; Interpretarea textelor literare care conţin descrieri / 279; Descrierea în proză / 281; Ardealul de Nicolae Bălcescu / 281; Amintiri din copilărie de Ion Creangă - descrierea Humuleştiului în capitolul al IV-a / 287; În Pădurea Petrişorului de Mihail Sadoveanu / 292; Descrierea în versuri / 295; Pastelul / 295; Sfârşit de toamnă de Vasile Alecsandri - pastel / 295; Exerciţii / 298; Răspunsuri / 302; Portretul unei fiinţe dragi / 307; Imaginea mamei în Amintiri din copilărie de Ion Creangă / 307; Imaginea dascălului în lectura Domnu’ Trandafir de Mihail Sadoveanu / 309; Autoportretul / 311; La oglindă de George Coşbuc / 311; Exerciţii / 312; Răspunsuri / 314; Relevarea semnificaţiilor/sugestiilor unei figuri de stil/ale unui procedeu de expresivitate artistică / 316; Textul literar/Opera literară / 316; Exerciţii / 320; Răspunsuri / 321; Exprimarea unei păreri/opinii/a unui punct de vedere propriu despre un text literar/despre fapte/personaje / 323; Bondarul leneş de Elena Farago / 324; Balada unui greier mic de George Topîrceanu/ 326; Zdreanţă de Tudor Arghezi / 328; Exerciţii / 330; Răspunsuri / 332; Exprimarea opiniei despre mesajul/semnificaţiile unui text literar/ 335; Poezia de Nichita Stănescu / 339; Stihuitorul de Lucian Blaga / 341; Prefaţă de Tudor Arghezi / 343; Întrebare şi răspuns de Lucian Blaga / 344; Spre ideal de Şt.O. Iosif / 345; Exprimarea opiniei despre semnificaţia titlului unui text literar/al unei opere literare / 348; Zăpada sărută întinderile de A.E. Baconsky / 350; Taina nopţii de George Topîrceanu / 351; Compunerea de tip eseu / 354; Eseul / 354; Eseul structurat / 354; Imaginea meleagurilor copilăriei în De-o fi să fie raiul de Ion Pillat şi Amintiri din copilărie de Ion Creangă / 356; Eseu nestructurat / 358; Artă poetică de Ion Pillat / 358; Testament de Tudor Arghezi (fragment) / 359; Stări, sentimente, trăiri în textul liric / 361; Decembre de George Bacovia / 362; Odă (în metru antic) de Mihai Eminescu / 363; Bibliografie / 367; Index / 371..
    ISBN 9789734692026

    1. Eseu (literatură)
    2. Compunere şcolară (tipuri)
    3. Limba română
    4. Limba română (lingvistică)
    5. Literatură română
    6. Analiză literară
    7. Teste de evaluare şcolară

811.135.1(075.33)
821.135.1.09(075.33)


299 __ $aCompunerile şcolare : scrierea textelor
975 __ $a811.135.1 $a(075.33) $a821.135.1.09
200 __ $aCompunerile şcolare $escrierea textelor $e[pentru gimnaziu] $fElena Sandu $bCarte tipărită
700 _0 $aSANDU, ELENA
010 __ $a9789734692026
035 __ $a811ro/S20
675 __ $a811.135.1(075.33)
675 __ $a821.135.1.09(075.33)
686 __ $a80/811
606 __ $aEseu (literatură)
606 __ $aCompunere şcolară (tipuri)
606 __ $aLimba română
606 __ $aLimba română (lingvistică)
606 __ $aLiteratură română
606 __ $aAnaliză literară
606 __ $aTeste de evaluare şcolară
101 __ $arum
102 __ $aRomania
205 __ $aEd. a 9-a rev.
210 __ $aIaşi $cPolirom $d2022
215 __ $a376 p. $ctab.
225 __ $aGymnasium
300 __ $aBibliogr. p. 367-369
300 __ $aIndex
330 __ $aCuprins Argument / II; Ce este un text/o compunere ? Ce este un text/o compunere ? / 19; Cum organizezi/structurezi un text ? Componente obligatorii / 19; Cum asiguri coerenţa textului ? Reguli/Principii / 22; Unitatea subiectului / 22; Reluarea informaţiei / 22; Informaţia nouă / 23; Coerenţa informaţiilor / 23; Punctul de vedere / 23; Cum te exprimi într-un text/într-o compunere ? / 25; Tipuri de texte/compuneri / 26; Paşi/Etape în realizarea unui text/a unei compuneri / 27; Ciorna / 27; Scrierea/Redactarea / 28; Verificarea/Revizuirea / 30; Refacerea compunerii / 30; Alte „sfaturi” / 30; Structuri textuale prototipice Structuri textuale prototipice / 35; Textul narativ/Compunerea narativă / 36; Strategii de construire a unui text narativ / 36; Alegerea subiectului / 36; Punerea „sub lupă” a notificărilor / 36; Conceperea ingenioasă a ciornei / 37; Structurarea textului narativ / 38; Naratorul / 38; Schema narativă / 39; Personajele / 40; Alte „constrângeri / 41; Îmbinarea narativului cu descriptivul / 42; Compuneri cu început/sfârşit dat/cu citat inserat / 42; Textul descriptiv/Compunerea descriptivă / 44; Structura textului descriptiv / 44; Introducerea / 44; Cuprinsul / 45; Paragrafele / 45; Ordonarea elementelor descrierii / 45; Organizatori textuali / 46; Încheierea / 47; Planul unui text descriptiv / 47; Descrierea unui peisaj/loc/anotimp/obiect / 47; Portretul / 50; Impresiile create de o pictură/un tablou / 53; Alte „constrângeri” / 54; Textul dialogat/Compunerea dialogată / 55; Condiţiile unui bun dialog / 55; Structura textului dialogat / 56; Punctuaţia / 56; Incidentele/Intervenţiile/Planul naratorului / 57; Textul argumentativ/Compunerea argumentativă / 58; Structura/Planul unui text argumentativ / 58; Scrierea/Redactarea / 59; Conectori argumentativi / 59; Alte „constrângeri” / 60; Textul explicativ/Secvenţa explicativă / 61; Caracteristici / 61; Organizarea textu âlui explicativ / 61; Explicaţia şi argumentaţia / 62; Exemplu : Meşteşuguri ancestrale în era digitală / 62; Scrieri funcţionale Scrieri funcţionale / 69; Paşi/Etape în realizarea unei scrieri funcţionale / 70; Curriculum vitae / 70; Cererea / 71; Invitaţia / 72; Scrieri reflexive Paşi/Etape în realizarea unui text reflexiv / 75; Scrisoarea / 76; E-mailul / 77; Relatarea unor întâmplări şi evenimente personale / 78; Exprimarea propriilor sentimente cu ocazia unui eveniment personal, social sau cultural / 82; Argumentarea unui punct de vedere personal / 83; Exprimarea opiniei despre fapte/persoane/teme de interes pentru elevi / 84; Compuneri vizând scrierea despre textul literar Rezumatul / 89; Pași în realizarea rezumatului / 89; Planul simplu de idei / 92; Planul dezvoltat de idei / 92; Realizarea rezumatului / 92; Sărăcuţul de Emil Gârleanu / 93; Compunerea de argumentare/motivare a unui concept / 95; Argumentarea/Motivarea apartenenţei unei opere la un gen literar / 97; Liric, epic sau dramatic ? / 97; Exerciţii / 102; Răspunsuri / 105; Genul liric / 107; Peste vârfuri... de Mihai Eminescu - operă literară aparţinând genului liric / 107; Genul epic / 11; Sobieski şi românii de Costache Negruzzi - operă literară aparţinând genului epic / 111; Cele dintâi lecturi de Mircea Eliade - fragment aparţinând genului epic / 114; Genul dramatic / 117; O scrisoare pierdută de I.L. Caragiale - operă literară aparţinând genului dramatic / 117; Argumentarea/Motivarea speciei unei opere literare / 121; Exerciţii / 123; Răspunsuri / 125; Specii populare / 128; Specii lirice / 128; Doina / 128; Măi bădiţă, floare dulce - doină populară de dragoste / 129; Frunză verde măghiran - doină populară de haiducie / 134; Specii epice în versuri / 139; Balada / 139; Toma Alimoş - baladă populară / 139; Mioriţa - baladă populară atipică / 143; Specii epice în proză / 148; Basmul / 148; Prâslea cel voinic şi merele de aur - basm / 148; Greuceanu - basm / 152; Legenda / 156; Dragoş Vodă - legendă / 156; Specii culte / 158; Specii lirice culte / 158; Pastelul / 158; Iarna de Vasile Alecsandri - pastel / 159; Imnul / 163; Deşteaptă-te, române! de Andrei Mureşanu - imn / 163; Oda / 165; Patria română de George Coşbuc - odă / 165; Specii epice culte în versuri / 167; Balada cultă / 167; Paşa Hassan de George Coşbuc - baladă cultă / 167; Fabula / 171; Câinele şi căţelul de Grigore Alexandrescu - fabulă / 172; Specii epice culte în proză / 174; Schița / 174; Vizită... de I. L. Caragiale - schiță / 174; Dl. Goe... de I. L. Caragiale - schiță / 176; Nuvela / 178; Alexandru Lăpuşneanul de Costache Negruzzi - nuvelă / 178; Dincolo de nisipuri de Fănuş Neagu - nuvelă / 181; Romanul / 183; Baltagul de Mihail Sadoveanu - roman / 183; Specii dramatice culte / 188; Comedia / 188; O scrisoare pierdută de I.L. Caragiale - comedie / 189; Caracterizarea unui personaj literar / 194; Personajul literar / 194; Clasificarea personajelor, tipologii / 194; Perspectiva narativă / 195; Modalităţi de caracterizare / 195; Exerciţii / 197; Răspunsuri / 199; Personajul speciilor epice în versuri / 202; Personajul de baladă / 202; Toma Alimoş / 207; Pintea - protagonistul baladei populare Pintea Viteazul / 213; Oştirea română / 213; Mihai Viteazul / 215; Hassan - personaj de baladă / 219; Personajul speciilor epice în proză / 222; Personajul de basm / 222; Prâslea cel voinic / 222; Greuceanu / 226; Personajul de schiţă / 230; D-l Goe / 230; Ionel Popescu / 234; Personajul operei epice / 237; Plăieşii / 237; Personajul de nuvelă / 241; Alexandru Lăpuşneanul / 241; Personajul colectiv al nuvelei Alexandru Lăpuşneanul de Costache Negruzzi / 243; Popa Tanda / 245; Şusteru / 249; Umanitatea nuvelei Dincolo de nisipuri de Fănuş Neagu / 251; Personajul de roman / 252; Vitoria Lipan / 252; Personajul speciilor dramatice / 261; Personajul de comedie / 261; Zoe Trahanache / 261; Ştefan Tipătescu / 263; Zaharia Trahanache / 265; Cetățeanul turmentat / 267; Ghiţă Pristanda / 268; Tache Farfuridi / 270; Nae Caţavencu / 271; Paralela / 273; Opera lirică, opera epică, opera dramatică / 273; Exerciţii / 275; Răspunsuri / 276; Interpretarea textelor literare care conţin descrieri / 279; Descrierea în proză / 281; Ardealul de Nicolae Bălcescu / 281; Amintiri din copilărie de Ion Creangă - descrierea Humuleştiului în capitolul al IV-a / 287; În Pădurea Petrişorului de Mihail Sadoveanu / 292; Descrierea în versuri / 295; Pastelul / 295; Sfârşit de toamnă de Vasile Alecsandri - pastel / 295; Exerciţii / 298; Răspunsuri / 302; Portretul unei fiinţe dragi / 307; Imaginea mamei în Amintiri din copilărie de Ion Creangă / 307; Imaginea dascălului în lectura Domnu’ Trandafir de Mihail Sadoveanu / 309; Autoportretul / 311; La oglindă de George Coşbuc / 311; Exerciţii / 312; Răspunsuri / 314; Relevarea semnificaţiilor/sugestiilor unei figuri de stil/ale unui procedeu de expresivitate artistică / 316; Textul literar/Opera literară / 316; Exerciţii / 320; Răspunsuri / 321; Exprimarea unei păreri/opinii/a unui punct de vedere propriu despre un text literar/despre fapte/personaje / 323; Bondarul leneş de Elena Farago / 324; Balada unui greier mic de George Topîrceanu/ 326; Zdreanţă de Tudor Arghezi / 328; Exerciţii / 330; Răspunsuri / 332; Exprimarea opiniei despre mesajul/semnificaţiile unui text literar/ 335; Poezia de Nichita Stănescu / 339; Stihuitorul de Lucian Blaga / 341; Prefaţă de Tudor Arghezi / 343; Întrebare şi răspuns de Lucian Blaga / 344; Spre ideal de Şt.O. Iosif / 345; Exprimarea opiniei despre semnificaţia titlului unui text literar/al unei opere literare / 348; Zăpada sărută întinderile de A.E. Baconsky / 350; Taina nopţii de George Topîrceanu / 351; Compunerea de tip eseu / 354; Eseul / 354; Eseul structurat / 354; Imaginea meleagurilor copilăriei în De-o fi să fie raiul de Ion Pillat şi Amintiri din copilărie de Ion Creangă / 356; Eseu nestructurat / 358; Artă poetică de Ion Pillat / 358; Testament de Tudor Arghezi (fragment) / 359; Stări, sentimente, trăiri în textul liric / 361; Decembre de George Bacovia / 362; Odă (în metru antic) de Mihai Eminescu / 363; Bibliografie / 367; Index / 371.
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 586664 / 586664 F2 Împrumut Da 811ro
2. 586663 / 586663 F2 Împrumut Da 811ro
3. 586662 / 586662 F1 Împrumut Da 811ro
4. 586661 / 586661 C Împrumut Da 811ro
5. 586660 / 586660 C Împrumut Da 811ro
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
C Împrumut 2
F1 Împrumut 1
F2 Împrumut 2

Disponibile: 5

Lăsați un comentariu