Autor | SANDU, ELENA chat |
Editura | Polirom chat |
Loc publicare | Iaşi |
An | 2022 |
Subiect | Eseu (literatură) chat |
Compunere şcolară (tipuri) chat | |
Limba română chat | |
Limba română (lingvistică) chat | |
Literatură română chat | |
Analiză literară chat | |
Teste de evaluare şcolară chat | |
ISBN | 9789734692026 |
Note | Bibliogr. p. 367-369 |
Index |
Titlu | |
Titlu | Compunerile şcolare : scrierea textelor |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 811.135.1 |
(075.33) | |
821.135.1.09 | |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Compunerile şcolare |
Alte informaţii la titlu | scrierea textelor |
[pentru gimnaziu] | |
Prima menţ. de resp. | Elena Sandu |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | SANDU, ELENA |
ISBN | |
Număr ISBN | 9789734692026 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 811ro/S20 |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 811.135.1(075.33) |
821.135.1.09(075.33) | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 80/811 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Eseu (literatură) |
Compunere şcolară (tipuri) | |
Limba română | |
Limba română (lingvistică) | |
Literatură română | |
Analiză literară | |
Teste de evaluare şcolară | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Menţiuni de ediţie | |
Menţiuni de ediţie | Ed. a 9-a rev. |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Iaşi |
Editura | Polirom |
Data publicării | 2022 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 376 p. |
Alte detalii fizice | tab. |
Serii | |
Titlul seriei | Gymnasium |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. p. 367-369 |
Index | |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins Argument / II; Ce este un text/o compunere ? Ce este un text/o compunere ? / 19; Cum organizezi/structurezi un text ? Componente obligatorii / 19; Cum asiguri coerenţa textului ? Reguli/Principii / 22; Unitatea subiectului / 22; Reluarea informaţiei / 22; Informaţia nouă / 23; Coerenţa informaţiilor / 23; Punctul de vedere / 23; Cum te exprimi într-un text/într-o compunere ? / 25; Tipuri de texte/compuneri / 26; Paşi/Etape în realizarea unui text/a unei compuneri / 27; Ciorna / 27; Scrierea/Redactarea / 28; Verificarea/Revizuirea / 30; Refacerea compunerii / 30; Alte „sfaturi” / 30; Structuri textuale prototipice Structuri textuale prototipice / 35; Textul narativ/Compunerea narativă / 36; Strategii de construire a unui text narativ / 36; Alegerea subiectului / 36; Punerea „sub lupă” a notificărilor / 36; Conceperea ingenioasă a ciornei / 37; Structurarea textului narativ / 38; Naratorul / 38; Schema narativă / 39; Personajele / 40; Alte „constrângeri / 41; Îmbinarea narativului cu descriptivul / 42; Compuneri cu început/sfârşit dat/cu citat inserat / 42; Textul descriptiv/Compunerea descriptivă / 44; Structura textului descriptiv / 44; Introducerea / 44; Cuprinsul / 45; Paragrafele / 45; Ordonarea elementelor descrierii / 45; Organizatori textuali / 46; Încheierea / 47; Planul unui text descriptiv / 47; Descrierea unui peisaj/loc/anotimp/obiect / 47; Portretul / 50; Impresiile create de o pictură/un tablou / 53; Alte „constrângeri” / 54; Textul dialogat/Compunerea dialogată / 55; Condiţiile unui bun dialog / 55; Structura textului dialogat / 56; Punctuaţia / 56; Incidentele/Intervenţiile/Planul naratorului / 57; Textul argumentativ/Compunerea argumentativă / 58; Structura/Planul unui text argumentativ / 58; Scrierea/Redactarea / 59; Conectori argumentativi / 59; Alte „constrângeri” / 60; Textul explicativ/Secvenţa explicativă / 61; Caracteristici / 61; Organizarea textu âlui explicativ / 61; Explicaţia şi argumentaţia / 62; Exemplu : Meşteşuguri ancestrale în era digitală / 62; Scrieri funcţionale Scrieri funcţionale / 69; Paşi/Etape în realizarea unei scrieri funcţionale / 70; Curriculum vitae / 70; Cererea / 71; Invitaţia / 72; Scrieri reflexive Paşi/Etape în realizarea unui text reflexiv / 75; Scrisoarea / 76; E-mailul / 77; Relatarea unor întâmplări şi evenimente personale / 78; Exprimarea propriilor sentimente cu ocazia unui eveniment personal, social sau cultural / 82; Argumentarea unui punct de vedere personal / 83; Exprimarea opiniei despre fapte/persoane/teme de interes pentru elevi / 84; Compuneri vizând scrierea despre textul literar Rezumatul / 89; Pași în realizarea rezumatului / 89; Planul simplu de idei / 92; Planul dezvoltat de idei / 92; Realizarea rezumatului / 92; Sărăcuţul de Emil Gârleanu / 93; Compunerea de argumentare/motivare a unui concept / 95; Argumentarea/Motivarea apartenenţei unei opere la un gen literar / 97; Liric, epic sau dramatic ? / 97; Exerciţii / 102; Răspunsuri / 105; Genul liric / 107; Peste vârfuri... de Mihai Eminescu - operă literară aparţinând genului liric / 107; Genul epic / 11; Sobieski şi românii de Costache Negruzzi - operă literară aparţinând genului epic / 111; Cele dintâi lecturi de Mircea Eliade - fragment aparţinând genului epic / 114; Genul dramatic / 117; O scrisoare pierdută de I.L. Caragiale - operă literară aparţinând genului dramatic / 117; Argumentarea/Motivarea speciei unei opere literare / 121; Exerciţii / 123; Răspunsuri / 125; Specii populare / 128; Specii lirice / 128; Doina / 128; Măi bădiţă, floare dulce - doină populară de dragoste / 129; Frunză verde măghiran - doină populară de haiducie / 134; Specii epice în versuri / 139; Balada / 139; Toma Alimoş - baladă populară / 139; Mioriţa - baladă populară atipică / 143; Specii epice în proză / 148; Basmul / 148; Prâslea cel voinic şi merele de aur - basm / 148; Greuceanu - basm / 152; Legenda / 156; Dragoş Vodă - legendă / 156; Specii culte / 158; Specii lirice culte / 158; Pastelul / 158; Iarna de Vasile Alecsandri - pastel / 159; Imnul / 163; Deşteaptă-te, române! de Andrei Mureşanu - imn / 163; Oda / 165; Patria română de George Coşbuc - odă / 165; Specii epice culte în versuri / 167; Balada cultă / 167; Paşa Hassan de George Coşbuc - baladă cultă / 167; Fabula / 171; Câinele şi căţelul de Grigore Alexandrescu - fabulă / 172; Specii epice culte în proză / 174; Schița / 174; Vizită... de I. L. Caragiale - schiță / 174; Dl. Goe... de I. L. Caragiale - schiță / 176; Nuvela / 178; Alexandru Lăpuşneanul de Costache Negruzzi - nuvelă / 178; Dincolo de nisipuri de Fănuş Neagu - nuvelă / 181; Romanul / 183; Baltagul de Mihail Sadoveanu - roman / 183; Specii dramatice culte / 188; Comedia / 188; O scrisoare pierdută de I.L. Caragiale - comedie / 189; Caracterizarea unui personaj literar / 194; Personajul literar / 194; Clasificarea personajelor, tipologii / 194; Perspectiva narativă / 195; Modalităţi de caracterizare / 195; Exerciţii / 197; Răspunsuri / 199; Personajul speciilor epice în versuri / 202; Personajul de baladă / 202; Toma Alimoş / 207; Pintea - protagonistul baladei populare Pintea Viteazul / 213; Oştirea română / 213; Mihai Viteazul / 215; Hassan - personaj de baladă / 219; Personajul speciilor epice în proză / 222; Personajul de basm / 222; Prâslea cel voinic / 222; Greuceanu / 226; Personajul de schiţă / 230; D-l Goe / 230; Ionel Popescu / 234; Personajul operei epice / 237; Plăieşii / 237; Personajul de nuvelă / 241; Alexandru Lăpuşneanul / 241; Personajul colectiv al nuvelei Alexandru Lăpuşneanul de Costache Negruzzi / 243; Popa Tanda / 245; Şusteru / 249; Umanitatea nuvelei Dincolo de nisipuri de Fănuş Neagu / 251; Personajul de roman / 252; Vitoria Lipan / 252; Personajul speciilor dramatice / 261; Personajul de comedie / 261; Zoe Trahanache / 261; Ştefan Tipătescu / 263; Zaharia Trahanache / 265; Cetățeanul turmentat / 267; Ghiţă Pristanda / 268; Tache Farfuridi / 270; Nae Caţavencu / 271; Paralela / 273; Opera lirică, opera epică, opera dramatică / 273; Exerciţii / 275; Răspunsuri / 276; Interpretarea textelor literare care conţin descrieri / 279; Descrierea în proză / 281; Ardealul de Nicolae Bălcescu / 281; Amintiri din copilărie de Ion Creangă - descrierea Humuleştiului în capitolul al IV-a / 287; În Pădurea Petrişorului de Mihail Sadoveanu / 292; Descrierea în versuri / 295; Pastelul / 295; Sfârşit de toamnă de Vasile Alecsandri - pastel / 295; Exerciţii / 298; Răspunsuri / 302; Portretul unei fiinţe dragi / 307; Imaginea mamei în Amintiri din copilărie de Ion Creangă / 307; Imaginea dascălului în lectura Domnu’ Trandafir de Mihail Sadoveanu / 309; Autoportretul / 311; La oglindă de George Coşbuc / 311; Exerciţii / 312; Răspunsuri / 314; Relevarea semnificaţiilor/sugestiilor unei figuri de stil/ale unui procedeu de expresivitate artistică / 316; Textul literar/Opera literară / 316; Exerciţii / 320; Răspunsuri / 321; Exprimarea unei păreri/opinii/a unui punct de vedere propriu despre un text literar/despre fapte/personaje / 323; Bondarul leneş de Elena Farago / 324; Balada unui greier mic de George Topîrceanu/ 326; Zdreanţă de Tudor Arghezi / 328; Exerciţii / 330; Răspunsuri / 332; Exprimarea opiniei despre mesajul/semnificaţiile unui text literar/ 335; Poezia de Nichita Stănescu / 339; Stihuitorul de Lucian Blaga / 341; Prefaţă de Tudor Arghezi / 343; Întrebare şi răspuns de Lucian Blaga / 344; Spre ideal de Şt.O. Iosif / 345; Exprimarea opiniei despre semnificaţia titlului unui text literar/al unei opere literare / 348; Zăpada sărută întinderile de A.E. Baconsky / 350; Taina nopţii de George Topîrceanu / 351; Compunerea de tip eseu / 354; Eseul / 354; Eseul structurat / 354; Imaginea meleagurilor copilăriei în De-o fi să fie raiul de Ion Pillat şi Amintiri din copilărie de Ion Creangă / 356; Eseu nestructurat / 358; Artă poetică de Ion Pillat / 358; Testament de Tudor Arghezi (fragment) / 359; Stări, sentimente, trăiri în textul liric / 361; Decembre de George Bacovia / 362; Odă (în metru antic) de Mihai Eminescu / 363; Bibliografie / 367; Index / 371. |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 586664 / 586664 | F2 | Împrumut | Da | 811ro | |
2. | 586663 / 586663 | F2 | Împrumut | Da | 811ro | |
3. | 586662 / 586662 | F1 | Împrumut | Da | 811ro | |
4. | 586661 / 586661 | C | Împrumut | Da | 811ro | |
5. | 586660 / 586660 | C | Împrumut | Da | 811ro |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
C | Împrumut | 2 |
|
F1 | Împrumut | 1 |
|
F2 | Împrumut | 2 |
|