Comunicarea în domeniul sănătăţii : teorii, modele explicative, aplicaţii

Autor chat
Editura Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” chat
Loc publicare Iași
An 2021
Subiect Relații interpersonale chat
Medic - Pacient chat
Comunicare interpersonală chat
Medicină chat
Comunicare socială chat
ISBN 9786067146189
Note Bibliografie la sfârșit de capitol

30/31/B29; C.III.12610

BARBAROS, MARIA CORINA
    Comunicarea în domeniul sănătăţii : teorii, modele explicative, aplicaţii / Maria Corina Barbaros ; referenți științifici: Doina Azoicăi, Alina Duduciuc, Alexandru Grădinaru.- Iași : Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” , 2021.
    216 p. : fig., tab..    
    Bibliografie la sfârșit de capitol
    Cuprins Prefaţă9 Capitolul I. Perspective asupra comunicării în domeniul sănătăţii13 1.1.Repere ale evoluţiei domeniului ştiinţific13 1.2.Arii de acţiune şi de cercetare25 1.3.Interdisciplinaritate şi aplicabilitate29 1.4.Beneficii şi limite32 Capitolul II. Comportamente sociale privind sănătatea39 II.1. Teorii ale influenţei şi schimbării sociale relevante pentru sănătate40 11.2.De ce oamenii nu fac ce este cel mai bine pentru sănătatea lor? Tipare comportamentale55 11.3.Factori motivanţi şi obstacole pentru schimbarea comportamentelor privind sănătatea59 11.3.1.Informaţia61 11.3.2.Motivaţia62 11.3.3.Strategia de abordare63 Capitolul III. Comunicarea interpersonală medic-pacient67 111.1.Comunicarea este parte din procesul de vindecare!68 111.2.Comunicarea pacienţi-cadre medicale70 111.2.1.Perspectiva pacienţilor75 111.2.2.Perspectiva cadrelor medicale81 111.2.3.Comunicarea în cadrul echipelormedicale84 111.3.Bariere în comunicarea dintre pacienţi şi cadrele medicale87 111.4.Comunicarea centrată pe pacient88 111.4.1.Adresarea întrebărilor90 111.4.2.Oferirea şi explicarea informaţiilor medicale92 111.4.3.Ascultarea activă95 111.4.4.Limbajul verbal şi non-verbal96 111.4.5.încurajarea99 111.4.6.Reflectarea100 111.5.Comunicarea în situaţii speciale103 III.5.1.Transmiterea veştilor proaste. Categorii de veşti şi reacţii ale pacienţilor103 111.5.1.1.Protocolul S.P.I.K.E.S.106 111.5.1.2.Modelul ABCDE 111 III. 5.1.3. Protocolul B.R.E.A.K.S. 113 111.5.2.Comunicarea cu categorii speciale de pacienţi: copii, vârstnici, adolescenţi, pacienţi introvertiţi, grupuri etnice116 111.5.3. Comunicarea în situaţii conflictuale122 111.6.Dimensiunile etice ale comunicării interpersonale medic-pacient123 111.7.Antrenarea abilităţilor de comunicare. Metode de eficientizare a cursurilor127 Capitolul IV. Campaniile de comunicare în domeniul sănătăţii publice139 IV.1. Planificarea campaniei şi stabilirea unei strategii142 IV.1.1. Analiza contextului şi profilul audienţei144 IV.1.1.1. SWOT(E)150 IV.1.1.2. Modelul PRECEDE-PROCEED153 IV.1.2. Stabilirea obiectivelor154 IV.1.3. Construirea unei strategii eficiente157 IV.2. Elaborarea mesajelor159 IV.2.1. Dezvoltarea conceptului: campaniile gain-framed vs. loss-framed160 IV.2.2. Dezvoltarea mesajelor162 IV.2.3. Reguli pentru scrierea unor mesaje eficiente de educaţie medicală164 IV.3. Dezvoltarea şi testarea unei strategii media166 IV.3.1. Brief-ul creativ166 IV.3.2. Testarea materialelor: credibilitate, atractivitate, inteligibilitate, acceptare, disponibilitate de a acţiona168 IV.3.3. Tehnici persuasive şi aspecte etice169 IV.4. Implementarea şi evaluarea campaniilor de promovare a sănătăţii173 IV.4.1. Lansarea campaniei şi matricea cadru-logic pentru implementare174 IV.4.2. Cadrul de evaluare şi de adaptare a campaniei175 IV.5. Consideraţii etice privind campaniile de comunicare în domeniul sănătăţii publice176 Capitolul V. Comunicarea strategică în domeniul sănătăţii181 V.l. Comunicarea strategică pentru influenţarea politicilor publice şi advocacy183 V.l.l. Parteneriate strategice186 V.l.2. Asistenţa medicală comunitară188 V.2. Comunicarea în situaţii de risc şi/sau criză191 V.2.1. Comunicare de risc vs. comunicare de criză în domeniul sănătăţii192 V.2.2. Etapele unei crize şi provocările specifice193 V.2.3. Reguli pentru comunicarea de criză197 V.3. Educaţie medicală şi eHealth în lumea multimedia200 V.3.1. Educaţia medicală a publicului general. Niveluri de acţiune201 V.3.2. Căutarea informaţiilor medicale204 V.3.3. eHealth: oportunităţi şi riscuri206.
    ISBN 9786067146189

    I Azoicăi, Doina(referent ştiinţific)
    II Duduciuc, Alina(referent ştiinţific)
    III Grădinaru, Alexandru(referent ştiinţific)

    1. Relații interpersonale
    2. Medic - Pacient
    3. Comunicare interpersonală
    4. Medicină
    5. Comunicare socială

61:316.77

299 __ $aComunicarea în domeniul sănătăţii : teorii, modele explicative, aplicaţii
975 __ $a61
200 __ $aComunicarea în domeniul sănătăţii $eteorii, modele explicative, aplicaţii $fMaria Corina Barbaros $greferenți științifici: Doina Azoicăi, Alina Duduciuc, Alexandru Grădinaru $bCarte tipărită
700 __ $aBARBAROS, MARIA CORINA
010 __ $a9786067146189
702 __ $aAzoicăi, Doina $4referent ştiinţific
702 __ $aDuduciuc, Alina $4referent ştiinţific
702 __ $aGrădinaru, Alexandru $4referent ştiinţific
035 __ $a30/31/B29
035 __ $aC.III.12610
686 __ $a3/32
606 __ $aRelații interpersonale
606 __ $aMedic - Pacient
606 __ $aComunicare interpersonală
606 __ $aMedicină
606 __ $aComunicare socială
675 __ $a61:316.77
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aIași $cEditura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” $d2021
215 __ $a216 p. $cfig., tab.
300 __ $aBibliografie la sfârșit de capitol
330 __ $aCuprins Prefaţă9 Capitolul I. Perspective asupra comunicării în domeniul sănătăţii13 1.1.Repere ale evoluţiei domeniului ştiinţific13 1.2.Arii de acţiune şi de cercetare25 1.3.Interdisciplinaritate şi aplicabilitate29 1.4.Beneficii şi limite32 Capitolul II. Comportamente sociale privind sănătatea39 II.1. Teorii ale influenţei şi schimbării sociale relevante pentru sănătate40 11.2.De ce oamenii nu fac ce este cel mai bine pentru sănătatea lor? Tipare comportamentale55 11.3.Factori motivanţi şi obstacole pentru schimbarea comportamentelor privind sănătatea59 11.3.1.Informaţia61 11.3.2.Motivaţia62 11.3.3.Strategia de abordare63 Capitolul III. Comunicarea interpersonală medic-pacient67 111.1.Comunicarea este parte din procesul de vindecare!68 111.2.Comunicarea pacienţi-cadre medicale70 111.2.1.Perspectiva pacienţilor75 111.2.2.Perspectiva cadrelor medicale81 111.2.3.Comunicarea în cadrul echipelormedicale84 111.3.Bariere în comunicarea dintre pacienţi şi cadrele medicale87 111.4.Comunicarea centrată pe pacient88 111.4.1.Adresarea întrebărilor90 111.4.2.Oferirea şi explicarea informaţiilor medicale92 111.4.3.Ascultarea activă95 111.4.4.Limbajul verbal şi non-verbal96 111.4.5.încurajarea99 111.4.6.Reflectarea100 111.5.Comunicarea în situaţii speciale103 III.5.1.Transmiterea veştilor proaste. Categorii de veşti şi reacţii ale pacienţilor103 111.5.1.1.Protocolul S.P.I.K.E.S.106 111.5.1.2.Modelul ABCDE 111 III. 5.1.3. Protocolul B.R.E.A.K.S. 113 111.5.2.Comunicarea cu categorii speciale de pacienţi: copii, vârstnici, adolescenţi, pacienţi introvertiţi, grupuri etnice116 111.5.3. Comunicarea în situaţii conflictuale122 111.6.Dimensiunile etice ale comunicării interpersonale medic-pacient123 111.7.Antrenarea abilităţilor de comunicare. Metode de eficientizare a cursurilor127 Capitolul IV. Campaniile de comunicare în domeniul sănătăţii publice139 IV.1. Planificarea campaniei şi stabilirea unei strategii142 IV.1.1. Analiza contextului şi profilul audienţei144 IV.1.1.1. SWOT(E)150 IV.1.1.2. Modelul PRECEDE-PROCEED153 IV.1.2. Stabilirea obiectivelor154 IV.1.3. Construirea unei strategii eficiente157 IV.2. Elaborarea mesajelor159 IV.2.1. Dezvoltarea conceptului: campaniile gain-framed vs. loss-framed160 IV.2.2. Dezvoltarea mesajelor162 IV.2.3. Reguli pentru scrierea unor mesaje eficiente de educaţie medicală164 IV.3. Dezvoltarea şi testarea unei strategii media166 IV.3.1. Brief-ul creativ166 IV.3.2. Testarea materialelor: credibilitate, atractivitate, inteligibilitate, acceptare, disponibilitate de a acţiona168 IV.3.3. Tehnici persuasive şi aspecte etice169 IV.4. Implementarea şi evaluarea campaniilor de promovare a sănătăţii173 IV.4.1. Lansarea campaniei şi matricea cadru-logic pentru implementare174 IV.4.2. Cadrul de evaluare şi de adaptare a campaniei175 IV.5. Consideraţii etice privind campaniile de comunicare în domeniul sănătăţii publice176 Capitolul V. Comunicarea strategică în domeniul sănătăţii181 V.l. Comunicarea strategică pentru influenţarea politicilor publice şi advocacy183 V.l.l. Parteneriate strategice186 V.l.2. Asistenţa medicală comunitară188 V.2. Comunicarea în situaţii de risc şi/sau criză191 V.2.1. Comunicare de risc vs. comunicare de criză în domeniul sănătăţii192 V.2.2. Etapele unei crize şi provocările specifice193 V.2.3. Reguli pentru comunicarea de criză197 V.3. Educaţie medicală şi eHealth în lumea multimedia200 V.3.1. Educaţia medicală a publicului general. Niveluri de acţiune201 V.3.2. Căutarea informaţiilor medicale204 V.3.3. eHealth: oportunităţi şi riscuri206
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 573574 / 573574 A Împrumut Da 30/31
2. 573573 / 573573 L Împrumut la sala de lectură Da 30/31
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu