Comunicarea nonviolentă : limbajul vieții

Autor chat
Editura Epigraf chat
Loc publicare Chișinău
An 2005
Subiect Comunicare umană (sociologie) chat
Comunicare - Limbaj chat
ISBN 9975924522
Note Bibliogr. p. 217-218

30/31/R75

ROSENBERG, MARSHALL B.
    Comunicarea nonviolentă : limbajul vieții / Marshall B. Rosenberg ; [prefață de: Otilia Stamatin, Valentina Olărescu].- Chișinău : Epigraf , 2005.    
    Bibliogr. p. 217-218
    Cuvînt înainte, Otilia Stamatin7 Prefaţă la prezenta ediţie, Valentina Olărescu9 Cuvînt înainte, Otilia Stamatin7 Prefaţă la prezenta ediţie, Valentina Olărescu9 Despre Comunicarea nonviolentă13 Mulţumiri18 Cuvînt introductiv19 Capitolul I. Dăruind din toată inima23 •Esenţa Comunicării nonviolente23 •Introducere23 •O modalitate de a concentra atenţia25 •Procesul CNV27 •Aplicarea CNV în situaţii existenţiale de viaţă....,29 •CNV în acţiune: “Criminal, asasin, ucigaş de copii!”34 Capitolul II. Comunicarea care blochează compasiunea37 •Judecăţile moralizatoare37 •Făcînd comparaţii40 •Negarea responsabilităţii41 •Alte forme de comunicare care ne afectează viaţa44 Capitolul III. Observare fără evaluare47 •Cea mai înaltă formă a inteligenţei umane50 •Deosebirile dintre observări şi evaluări52 •CNV în acţiune: “Cel mai arogant vorbitor pe care l-am avut vreodată!”54 •Exerciţiul 1: Observare sau evaluare?56 Capitolul IV. Identificarea şi exprimarea emoţiilor59 •Consecinţele emoţiilor neexprimate59 •Emoţii versus nonemoţii63 •Crearea unui vocabular ce exprimă emoţiile65 •Exerciţiul 2: Exprimînd emoţiile69 Capitolul V. Atribuirea responsabilităţii pentru emoţiile noastre71 •Patru opţiuni la auzul unui mesaj negativ71 •Necesităţile care stau la originea trăirilor sufleteşti75 •Durerea simţită în exprimarea necesităţilor versus durerea simţită în neexprimarea necesităţilor78 •De la sclavia emoţională spre eliberarea emoţională80 •CNV în acţiune: “Reinstauraţi stigmatul pentru bastarzi!”84 •Exerciţiul 3: Identificînd necesităţile88 Capitolul VI. Rugind pentru ceva ce ne-ar îmbogăţi viaţa91 •Formularea corectă a rugăminţilor96 •Rugămintea de a reflecta mesajul98 •Rugind onest100 •Formulînd rugăminţi faţă de un grup101 •Cerere versus poruncă103 •Definirea obiectivului cînd formulăm rugăminţi105 •CNV în acţiune: împărtăşirea temerilor vizavi de fumatul celui mai bun prieten109 •Exerciţiul 4: Exprimarea rugăminţilor111 Capitolul VII. Recepţionarea empatică113 •Prezenţa: Nu-i neapărat să faci ceva - fii prezent113 •Ascultînd emoţiile şi necesităţile116 •Parafrazarea117 •Susţinerea empatică123 •Cînd durerea blochează abilitatea de a manifesta empatie124 •CNV în acţiune: O soţie stabileşte conexiunea cu soţul său aflat pe patul de moarte127 •Exerciţiul 5: Diferenţierea dintre recepţionarea empatică şi nonempatică130 Capitolul VIII. Forţa empatiei133 •Empatia care tămăduieşte133 •Empatia şi abilitatea de a fi vulnerabil135 •Utilizarea empatiei pentru a elimina pericolul137 •Empatia la auzul unui “Nu!”141 •Empatia în scopul înviorării unei discuţii lipsite de semnificaţie142 •Empatia pentru tăcere144 Capitolul IX. Conexiunea compasională cu noi înşine149 •Amintindu-ne cine sîntem149 •Autoaprecierea cînd sîntem mai puţin perfecţi150 •Interpretarea judecăţilor şi a poruncilor interioare152 •Regretul în cadrul CNV152 •Iertarea de sine153 •Lecţia costumului pătat cu cerneală154 •“Nu face nimic ce nu merge!”156 •Transformarea expresiei “trebuie” în “aleg să”156 •Conştientizarea energiei generate din acţiunile noastre158 L Exprimarea deplină a furiei163 trea dintre stimul şi cauză163 ■Dfcx; tune comportă in esenţa sa dorinţa de a îmbunătăţi viaţa166 Stun. versus cauză: implicări practice167 ?ar_ r are de exprimare a furiei171 S La început empatie172 hopmri'175 ’ r. acţiune: O problemă existenţială vitală177 XI.Utilizarea protectoare a forţei183 -tinzarea forţei este inevitabilă183 "tele care stau la baza utilizării forţei183 ::Tţei punitive185 reiepsei186 . întrebări care dezvăluie limitele pedepsei187 L protectoare a forţei în şcoli188 XII.Eliberîndu-ne pe noi înşine şi sfătuindu-i pe alţii193 -ne de seturile mentale învechite193 1 conflictele interioare194 - i ie confortul propriu interior195 [diagnozelor prin CNV197 CSX r acţiune: Preocuparea de resentimente şi autojudecăţi202 XIII.Exprimarea aprecierii în Comunicarea nonviolentă207 . care determină aprecierea207 Jcsr c: nponente ale aprecierii208 S^-etr: : r.area aprecierii210 xa de apreciere211 . şovăielii în exprimarea aprecierii213 totc s: necesităţi fundamentale pe care le posedăm cu toţii219 c putem utiliza procesul CNV220.
    ISBN 9975924522

    I Stamatin, Otilia(prefațator)
    II Olărescu, Valentina(prefațator)

    1. Comunicare umană (sociologie)
    2. Comunicare - Limbaj

316.772.2:316.47

299 __ $aComunicarea nonviolentă : limbajul vieții
975 __ $a316.772.2
955 __ $a1
200 __ $aComunicarea nonviolentă $elimbajul vieții $fMarshall B. Rosenberg $g[prefață de: Otilia Stamatin, Valentina Olărescu] $bCarte tipărită
700 __ $aROSENBERG, MARSHALL B.
702 __ $aStamatin, Otilia $4prefațator
702 __ $aOlărescu, Valentina $4prefațator
010 __ $a9975924522
035 __ $a30/31/R75
675 __ $a316.772.2:316.47
686 __ $a3/32
606 __ $aComunicare umană (sociologie)
606 __ $aComunicare - Limbaj
101 __ $arum
102 __ $aMoldova, Republic of
210 __ $aChișinău $cEpigraf $d2005
300 __ $aBibliogr. p. 217-218
330 __ $aCuvînt înainte, Otilia Stamatin7 Prefaţă la prezenta ediţie, Valentina Olărescu9 Cuvînt înainte, Otilia Stamatin7 Prefaţă la prezenta ediţie, Valentina Olărescu9 Despre Comunicarea nonviolentă13 Mulţumiri18 Cuvînt introductiv19 Capitolul I. Dăruind din toată inima23 •Esenţa Comunicării nonviolente23 •Introducere23 •O modalitate de a concentra atenţia25 •Procesul CNV27 •Aplicarea CNV în situaţii existenţiale de viaţă....,29 •CNV în acţiune: “Criminal, asasin, ucigaş de copii!”34 Capitolul II. Comunicarea care blochează compasiunea37 •Judecăţile moralizatoare37 •Făcînd comparaţii40 •Negarea responsabilităţii41 •Alte forme de comunicare care ne afectează viaţa44 Capitolul III. Observare fără evaluare47 •Cea mai înaltă formă a inteligenţei umane50 •Deosebirile dintre observări şi evaluări52 •CNV în acţiune: “Cel mai arogant vorbitor pe care l-am avut vreodată!”54 •Exerciţiul 1: Observare sau evaluare?56 Capitolul IV. Identificarea şi exprimarea emoţiilor59 •Consecinţele emoţiilor neexprimate59 •Emoţii versus nonemoţii63 •Crearea unui vocabular ce exprimă emoţiile65 •Exerciţiul 2: Exprimînd emoţiile69 Capitolul V. Atribuirea responsabilităţii pentru emoţiile noastre71 •Patru opţiuni la auzul unui mesaj negativ71 •Necesităţile care stau la originea trăirilor sufleteşti75 •Durerea simţită în exprimarea necesităţilor versus durerea simţită în neexprimarea necesităţilor78 •De la sclavia emoţională spre eliberarea emoţională80 •CNV în acţiune: “Reinstauraţi stigmatul pentru bastarzi!”84 •Exerciţiul 3: Identificînd necesităţile88 Capitolul VI. Rugind pentru ceva ce ne-ar îmbogăţi viaţa91 •Formularea corectă a rugăminţilor96 •Rugămintea de a reflecta mesajul98 •Rugind onest100 •Formulînd rugăminţi faţă de un grup101 •Cerere versus poruncă103 •Definirea obiectivului cînd formulăm rugăminţi105 •CNV în acţiune: împărtăşirea temerilor vizavi de fumatul celui mai bun prieten109 •Exerciţiul 4: Exprimarea rugăminţilor111 Capitolul VII. Recepţionarea empatică113 •Prezenţa: Nu-i neapărat să faci ceva - fii prezent113 •Ascultînd emoţiile şi necesităţile116 •Parafrazarea117 •Susţinerea empatică123 •Cînd durerea blochează abilitatea de a manifesta empatie124 •CNV în acţiune: O soţie stabileşte conexiunea cu soţul său aflat pe patul de moarte127 •Exerciţiul 5: Diferenţierea dintre recepţionarea empatică şi nonempatică130 Capitolul VIII. Forţa empatiei133 •Empatia care tămăduieşte133 •Empatia şi abilitatea de a fi vulnerabil135 •Utilizarea empatiei pentru a elimina pericolul137 •Empatia la auzul unui “Nu!”141 •Empatia în scopul înviorării unei discuţii lipsite de semnificaţie142 •Empatia pentru tăcere144 Capitolul IX. Conexiunea compasională cu noi înşine149 •Amintindu-ne cine sîntem149 •Autoaprecierea cînd sîntem mai puţin perfecţi150 •Interpretarea judecăţilor şi a poruncilor interioare152 •Regretul în cadrul CNV152 •Iertarea de sine153 •Lecţia costumului pătat cu cerneală154 •“Nu face nimic ce nu merge!”156 •Transformarea expresiei “trebuie” în “aleg să”156 •Conştientizarea energiei generate din acţiunile noastre158 L Exprimarea deplină a furiei163 trea dintre stimul şi cauză163 ■Dfcx; tune comportă in esenţa sa dorinţa de a îmbunătăţi viaţa166 Stun. versus cauză: implicări practice167 ?ar_ r are de exprimare a furiei171 S La început empatie172 hopmri'175 ’ r. acţiune: O problemă existenţială vitală177 XI.Utilizarea protectoare a forţei183 -tinzarea forţei este inevitabilă183 "tele care stau la baza utilizării forţei183 ::Tţei punitive185 reiepsei186 . întrebări care dezvăluie limitele pedepsei187 L protectoare a forţei în şcoli188 XII.Eliberîndu-ne pe noi înşine şi sfătuindu-i pe alţii193 -ne de seturile mentale învechite193 1 conflictele interioare194 - i ie confortul propriu interior195 [diagnozelor prin CNV197 CSX r acţiune: Preocuparea de resentimente şi autojudecăţi202 XIII.Exprimarea aprecierii în Comunicarea nonviolentă207 . care determină aprecierea207 Jcsr c: nponente ale aprecierii208 S^-etr: : r.area aprecierii210 xa de apreciere211 . şovăielii în exprimarea aprecierii213 totc s: necesităţi fundamentale pe care le posedăm cu toţii219 c putem utiliza procesul CNV220
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 599964 / 599964 F1 Împrumut Da 30/31
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
F1 Împrumut 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu