Contribuția consilierii de carieră la integrarea studenților în comunitate

Autor chat
Editura Tritonic chat
Loc publicare Bucureşti
An 2017
Subiect Muncă chat
Psihologia muncii chat
ISBN 9786067492477
Note Bibliogr. p..467-480
Anexe

33/C80; C.II.39415

CRĂCIUN, MARIAN
    Contribuția consilierii de carieră la integrarea studenților în comunitate.- Bucureşti : Tritonic , 2017.
    532p. : tab., graf..- (Instituții și politici publice).    
    Bibliogr. p..467-480
    Anexe
    Cuprins Introducere11 Partea I33 Capitolul I - Consilierea de carieră.Concepte şi teorii35 1.Carieră vs. job' 2.Comunitate şi specific local37 3.Consilierea de carieră şi orientarea de carieră: definiţii şi clarificări terminologice40 4.Planificarea carierei. Model de intervenţie46 5.Consiliere de carieră şi selecţie profesională49 C npitolul II - Concepţii şi teorii aplicate în consilierea de carieră 57 ITeorii psihologice aplicate în consilierea de carieră57 1.1.Eli Ginzberg şi teoria alegerii ocupaţionale57 1.2.J. L. Holland şi teoria tipologică61 1.2.1.Consideraţii generale asupra teoriei lui Holland61 1 2.2. Idei şi tipologii specifice teoriei lui Holland66 1.2.3.Holland - de la teorie la practică74 1.2.4.Teoriile lui Holland în România76 1.2.5.Alte teste de tip Holland, la nivelinternaţional77 1.2.6.Comportamentul clienţilor, în procesul de consiliere bazat pe modelul Holland: Paul G. Wilhelm81 1.2.7.Studiu de caz: SDS contra CTI 1.2.8.Articole şi interpretări: Holland tradiţional sau IT 1.2.9.Holland; abordare internaţională a instrumentelor de evaluare 1.2.10.Alte studii asupra lui Holland 1.3.Donald Super şi stadiile de carieră 1.3.1.Personalitatea lui Donald Super 1.3.2.Donald Super-consideraţii teoretice 1.3.3.Life Rainbow şi stadiile de creştere 1.3.4.Modelul Arcadei 1.3.5.Consideraţii personale asupra lui Super 1.3.6.Abordări critice ale teoriilor lui Super 1.3.7.CDI - Career Development Inventory Capitolul III -Teorii bazate pe psihologia ocupaţiei şi pe teoria învăţării 1.Anne Roe şi satisfacţia muncii 1.1.Aspecte generale 1.2.Atitudini, abilităţi, interese timpurii 2.Krumboltz şi teoria învăţării sociale 2.1.Krumboltz - aspecte generale 2.2.Studiu de caz: perspectiva discriminării 2.3.Studiu de caz: Gheorghe 2.4.Studiu de caz: Fred, Mark, Mike 2.5.Repere critice şi biografice asupra lui Krumboltz Capitolul IV - Modele internaţionale şi experienţe româneşti 1.Programe de consiliere de carieră de lungă şi scurtă durată: acreditare CNFPA, programe universitare şi postuniversitare 2.GCDF - model de dezvoltare a carierei 3.Instrumente de evaluare în consilierea de carieră românească 4.Aspecte ale consilierii de carieră în România160 4.1.Orientarea în carieră în România, înainte de 1944160 4.2.Socialism, carieră, facultate163 4.3.Realităţi post-revoluţionare166 4.4.Politici guvernamentale în consilierea de carieră169 5.Consilierea de carieră în universităţile din România182 5.1.Primele iniţiative182 5.2.Universitatea din Bucureşti184 5.3.Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj187 5.4.Universitatea „Al. I. Cuza" laşi190 5.5.Consilierea de carieră din universităţile timişorene193 5.6.Alte iniţiative notabile195 (>. Noi direcţii în consilierea de carieră la nivel universitar199 6.1.Asociaţii profesionale şi consiliere de carieră.199 6.2.Perspectiva universităţilor asupra consilierii studenţilor201 6.3.Perspectiva studenţilor asupra consilierii de carieră208 6.4.Perspectiva angajatorilor asupra consilierii de carieră212 6.5.Direcţii şi strategii în cadrul primei conferinţe a Consiliului Educaţie-Mediul de afaceri215 6.6.Metodologia centrelor de carieră universitare, versiunea 2014 218 6.7.Consilierea de carieră din perspectiva Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei223 Partea a ll-a227 (apitolul V - Consilierea de carieră - instrument de integrare a studenţilor în comunitate229 I Metodologia cercetării229 1.1.Consilierea de carieră ca instrument integrator în literatura de specialitate229 1.2.Aspecte ale consilierii de carieră în România236 1.3.Tipuride chestionare utilizate pentru colectarea datelor237 1.4.Scopul şi obiectivele cercetării în raport cu instrumentele utilizate 1.5.Aspecte teoretice legate de construirea chestionarelor 1.6.Chestionarul adresat studenţilor 1.7.Chestionarul adresat elevilor şi absolvenţilor de liceu 1.8.Chestionarele adresate consilierilor de carieră 1.9.Chestionarul adresat angajatorilor 2.Analiza şi interpretarea rezultatelor 2.1.Importanţa serviciilor de consiliere pentru integrarea în comunitate a elevilor (interpretare individualizată) 2.2.Decizie şi mituri de carieră. Portretul elevului 2.3.Importanţa serviciilor de consiliere pentru integrarea în comunitate a studenţilor (interpretare individualizată) 2.4.Importanţa serviciilor de consiliere pentru integrarea în comunitate (interpretare comparativă elevi-studenţi) 2.5.Tipuri de servicii din centrele de consiliere şi importanţa acestora, din perspectiva consilierilor de carieră 2.6.Profilul consilierilor de carieră din universităţile din România 2.7.Tipuride servicii din centrele de consiliere şi importanţa acestora, din perspectiva angajatorilor 2.8.Profilul studentului/absolventului„angajabil" din România 2.9.Consilierea de carieră: perspectiva student - reprezentanţi HR 2.10.Concluzii Partea a lll-a: Experiment formativ. Program aplicat de consiliere Capitolul VI - Jocul de rol - instrument de integrare în procesul consilierii de carieră 1.Jocul de rol. Premise 1.1.Tipuri de joc de rol 1.2.Jocul de rol şi psihodrama 1.3. Jocul de rol ca metodă pedagogică371 1.4. Training şi joc de rol în resursele umane372 1.5. Jocul de rol. Abordarea Tolan & Lendrum375 1.6. Perspectiva comparată actorilor procesului de consiliere asupra serviciilor de training385 1.7. Tipuri de training în activitatea CCOC391 2. Training şi consiliere profesională pentru studenţi prin jocul de rol395 2.1. Jocul de rol ca experiment formativ; obiective şi strategii397 2.2. Jocul de rol ca experiment formativ; structurarea şi descrierea metodelor şi activităţilor404 2.3. Jocul de rol ca experiment formativ; interpretări şi analizele grupurilor de lucru UB1, UB2, UB3, SI, S2, S3, SB1, SB2, SB3414 2.4. Jocul de rol: interpretări şi concluzii437 Concluzii451 Bibliografie467 Anexe481 Anexa 1 - Chestionar pentru elevi şi absolvenţi de liceu481 Anexa 2 - Chestionar pentru studenţi489 Anexa 3 - Chestionar adresat specialiştilor din departamentele de resurse umane (mediul privat)500 Anexa 4 - Chestionar pentru specialiştii din serviciile de orientare şi consiliere de carieră (coordonatorii CCOCP)513 Anexa 5 - Chestionar pentru specialiştii din serviciile de orientare şi consiliere de carieră (angajaţi)523.
    ISBN 9786067492477

    1. Muncă
    2. Psihologia muncii

331.5:159.9

010 __ $a9786067492477
035 __ $a33/C80
035 __ $aC.II.39415
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aContribuția consilierii de carieră la integrarea studenților în comunitate $bCarte tipărită
210 __ $aBucureşti $cTritonic $d2017
215 __ $a532p. $ctab., graf.
225 __ $aInstituții și politici publice
299 __ $aContribuția consilierii de carieră la integrarea studenților în comunitate
300 __ $aBibliogr. p..467-480
300 __ $aAnexe
330 __ $aCuprins Introducere11 Partea I33 Capitolul I - Consilierea de carieră.Concepte şi teorii35 1.Carieră vs. job' 2.Comunitate şi specific local37 3.Consilierea de carieră şi orientarea de carieră: definiţii şi clarificări terminologice40 4.Planificarea carierei. Model de intervenţie46 5.Consiliere de carieră şi selecţie profesională49 C npitolul II - Concepţii şi teorii aplicate în consilierea de carieră 57 ITeorii psihologice aplicate în consilierea de carieră57 1.1.Eli Ginzberg şi teoria alegerii ocupaţionale57 1.2.J. L. Holland şi teoria tipologică61 1.2.1.Consideraţii generale asupra teoriei lui Holland61 1 2.2. Idei şi tipologii specifice teoriei lui Holland66 1.2.3.Holland - de la teorie la practică74 1.2.4.Teoriile lui Holland în România76 1.2.5.Alte teste de tip Holland, la nivelinternaţional77 1.2.6.Comportamentul clienţilor, în procesul de consiliere bazat pe modelul Holland: Paul G. Wilhelm81 1.2.7.Studiu de caz: SDS contra CTI 1.2.8.Articole şi interpretări: Holland tradiţional sau IT 1.2.9.Holland; abordare internaţională a instrumentelor de evaluare 1.2.10.Alte studii asupra lui Holland 1.3.Donald Super şi stadiile de carieră 1.3.1.Personalitatea lui Donald Super 1.3.2.Donald Super-consideraţii teoretice 1.3.3.Life Rainbow şi stadiile de creştere 1.3.4.Modelul Arcadei 1.3.5.Consideraţii personale asupra lui Super 1.3.6.Abordări critice ale teoriilor lui Super 1.3.7.CDI - Career Development Inventory Capitolul III -Teorii bazate pe psihologia ocupaţiei şi pe teoria învăţării 1.Anne Roe şi satisfacţia muncii 1.1.Aspecte generale 1.2.Atitudini, abilităţi, interese timpurii 2.Krumboltz şi teoria învăţării sociale 2.1.Krumboltz - aspecte generale 2.2.Studiu de caz: perspectiva discriminării 2.3.Studiu de caz: Gheorghe 2.4.Studiu de caz: Fred, Mark, Mike 2.5.Repere critice şi biografice asupra lui Krumboltz Capitolul IV - Modele internaţionale şi experienţe româneşti 1.Programe de consiliere de carieră de lungă şi scurtă durată: acreditare CNFPA, programe universitare şi postuniversitare 2.GCDF - model de dezvoltare a carierei 3.Instrumente de evaluare în consilierea de carieră românească 4.Aspecte ale consilierii de carieră în România160 4.1.Orientarea în carieră în România, înainte de 1944160 4.2.Socialism, carieră, facultate163 4.3.Realităţi post-revoluţionare166 4.4.Politici guvernamentale în consilierea de carieră169 5.Consilierea de carieră în universităţile din România182 5.1.Primele iniţiative182 5.2.Universitatea din Bucureşti184 5.3.Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj187 5.4.Universitatea „Al. I. Cuza" laşi190 5.5.Consilierea de carieră din universităţile timişorene193 5.6.Alte iniţiative notabile195 (>. Noi direcţii în consilierea de carieră la nivel universitar199 6.1.Asociaţii profesionale şi consiliere de carieră.199 6.2.Perspectiva universităţilor asupra consilierii studenţilor201 6.3.Perspectiva studenţilor asupra consilierii de carieră208 6.4.Perspectiva angajatorilor asupra consilierii de carieră212 6.5.Direcţii şi strategii în cadrul primei conferinţe a Consiliului Educaţie-Mediul de afaceri215 6.6.Metodologia centrelor de carieră universitare, versiunea 2014 218 6.7.Consilierea de carieră din perspectiva Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei223 Partea a ll-a227 (apitolul V - Consilierea de carieră - instrument de integrare a studenţilor în comunitate229 I Metodologia cercetării229 1.1.Consilierea de carieră ca instrument integrator în literatura de specialitate229 1.2.Aspecte ale consilierii de carieră în România236 1.3.Tipuride chestionare utilizate pentru colectarea datelor237 1.4.Scopul şi obiectivele cercetării în raport cu instrumentele utilizate 1.5.Aspecte teoretice legate de construirea chestionarelor 1.6.Chestionarul adresat studenţilor 1.7.Chestionarul adresat elevilor şi absolvenţilor de liceu 1.8.Chestionarele adresate consilierilor de carieră 1.9.Chestionarul adresat angajatorilor 2.Analiza şi interpretarea rezultatelor 2.1.Importanţa serviciilor de consiliere pentru integrarea în comunitate a elevilor (interpretare individualizată) 2.2.Decizie şi mituri de carieră. Portretul elevului 2.3.Importanţa serviciilor de consiliere pentru integrarea în comunitate a studenţilor (interpretare individualizată) 2.4.Importanţa serviciilor de consiliere pentru integrarea în comunitate (interpretare comparativă elevi-studenţi) 2.5.Tipuri de servicii din centrele de consiliere şi importanţa acestora, din perspectiva consilierilor de carieră 2.6.Profilul consilierilor de carieră din universităţile din România 2.7.Tipuride servicii din centrele de consiliere şi importanţa acestora, din perspectiva angajatorilor 2.8.Profilul studentului/absolventului„angajabil" din România 2.9.Consilierea de carieră: perspectiva student - reprezentanţi HR 2.10.Concluzii Partea a lll-a: Experiment formativ. Program aplicat de consiliere Capitolul VI - Jocul de rol - instrument de integrare în procesul consilierii de carieră 1.Jocul de rol. Premise 1.1.Tipuri de joc de rol 1.2.Jocul de rol şi psihodrama 1.3. Jocul de rol ca metodă pedagogică371 1.4. Training şi joc de rol în resursele umane372 1.5. Jocul de rol. Abordarea Tolan & Lendrum375 1.6. Perspectiva comparată actorilor procesului de consiliere asupra serviciilor de training385 1.7. Tipuri de training în activitatea CCOC391 2. Training şi consiliere profesională pentru studenţi prin jocul de rol395 2.1. Jocul de rol ca experiment formativ; obiective şi strategii397 2.2. Jocul de rol ca experiment formativ; structurarea şi descrierea metodelor şi activităţilor404 2.3. Jocul de rol ca experiment formativ; interpretări şi analizele grupurilor de lucru UB1, UB2, UB3, SI, S2, S3, SB1, SB2, SB3414 2.4. Jocul de rol: interpretări şi concluzii437 Concluzii451 Bibliografie467 Anexe481 Anexa 1 - Chestionar pentru elevi şi absolvenţi de liceu481 Anexa 2 - Chestionar pentru studenţi489 Anexa 3 - Chestionar adresat specialiştilor din departamentele de resurse umane (mediul privat)500 Anexa 4 - Chestionar pentru specialiştii din serviciile de orientare şi consiliere de carieră (coordonatorii CCOCP)513 Anexa 5 - Chestionar pentru specialiştii din serviciile de orientare şi consiliere de carieră (angajaţi)523
606 _0 $aMuncă
606 _0 $aPsihologia muncii
675 __ $a331.5:159.9
686 __ $a33
700 _0 $aCRĂCIUN, MARIAN
975 _0 $a331.5 $a:159.9
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 538994 / 538994 L Împrumut la sala de lectură Da 33
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu