| Autor | LOVINESCU, EUGEN chat |
| Editura | Editura "Ancora" chat |
| Loc publicare | Bucureşti |
| An | 1925 |
| Subiect | Istorie şi critică literară românească chat |
| Sămănătorul (revistă) chat | |
| Sămănătorism (curent literar) chat | |
| Agârbiceanu Ion chat | |
| Beldiceanu N. N. chat | |
| Chendi Ilarie chat | |
| Goga Octavian chat | |
| Iosif Ştefan Octavian chat | |
| Gârleanu Emil chat | |
| Moldovanu Corneliu chat | |
| Sandu-Aldea Constantin chat | |
| Sadoveanu Mihail chat | |
| Impresionism (curent literar) chat | |
| Eminescu Mihai chat | |
| Caragiale Ion Luca chat | |
| Bassarabescu I. A. chat | |
| Minulescu Ion chat | |
| Farago Elena chat | |
| Cerna Panait chat | |
| Anghel Dimitrie chat | |
| Noailles Anna-Elisabeth contesă de (născută Brâncoveanu) chat | |
| Macedonski Alexandru chat | |
| Eftimiu Victor chat | |
| Sorbul Mihail chat | |
| Alecsandri Vasile chat | |
| Note | Colligatum: Cuprinde şi vol.2 : 216 p. - an 1926; Cuprinde şi vol.3 : 208 p. - an 1920. |
| Titlu | |
| Titlu | Critice Vol. 1 |
| Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
| Titlu | Critice |
| Numărul părţii | Vol. 1 |
| Prima menţ. de resp. | E. Lovinescu |
| Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
| Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
| Autor principal | LOVINESCU, EUGEN |
| Număr (indice) CZU | |
| Număr (indice) CZU | 821.135.1.09 |
| Alt sistem de control al numerelor | |
| Cotă | K.II.4373 |
| 821ro.09/L81 | |
| Alte clasificări | |
| Alte clasificări - Numărul clasei | 821.135.1 |
| Vedetă de subiect ca subiect | |
| Subiect | Istorie şi critică literară românească |
| Sămănătorul (revistă) | |
| Sămănătorism (curent literar) | |
| Agârbiceanu Ion | |
| Beldiceanu N. N. | |
| Chendi Ilarie | |
| Goga Octavian | |
| Iosif Ştefan Octavian | |
| Gârleanu Emil | |
| Moldovanu Corneliu | |
| Sandu-Aldea Constantin | |
| Sadoveanu Mihail | |
| Impresionism (curent literar) | |
| Eminescu Mihai | |
| Caragiale Ion Luca | |
| Bassarabescu I. A. | |
| Minulescu Ion | |
| Farago Elena | |
| Cerna Panait | |
| Anghel Dimitrie | |
| Noailles Anna-Elisabeth contesă de (născută Brâncoveanu) | |
| Macedonski Alexandru | |
| Eftimiu Victor | |
| Sorbul Mihail | |
| Alecsandri Vasile | |
| Limba resursei | |
| Limba textului | rum |
| Ţara de publicare sau producţie | |
| Ţara de publicare | Romania |
| Menţiuni de ediţie | |
| Menţiuni de ediţie | Ed. definitivă |
| Publicare, distribuţie | |
| Loc publicare | Bucureşti |
| Editura | Editura "Ancora" |
| Data publicării | 1925 |
| Descriere fizică | |
| Desemnarea specifica a mat. | 214 p. |
| Notă generală | |
| Textul notei | Colligatum: Cuprinde şi vol.2 : 216 p. - an 1926; Cuprinde şi vol.3 : 208 p. - an 1920. |
| Notă de rezumat/abstract | |
| Abstract/Sumar | TABLA DE MATERIE Prefaţa / 3; Mișcarea „Sămănătorului" / 5; I. Mihail Sadoveanu I.1. Romantismul eroic. 2. Evoluţia spre realism: urmele romantismului. 3. Poezia naturii. 4. Duioşia. 5. Materialul Povestirilor. 6. Floare ofilită. 7. Povestiri din război. 8. M.Sadoveanu zugrăvit de el însuşi / 9; II. Apolog asupra talentului lui Sadoveanu. 2. Considerațiuni asupra determinismului în literatură, luând ca punct de plecare Însemnările lui Neculai Manea. 3. Pagini inedite din Însemnările lui Neculai Manea. 4. Glosse asupra caracterului „veneţian“ al artei lui Sadoveanu / 30; III. Contribuţii pentru cunoaşterea variaţiunilor naţionale ale scriitorului. 2. Concluzii asupra literaturii lui Sadoveanu / 47; II.Proza şi critica sămănătoristă Em. Gârleanu: activitatea lui faţa de factorii sociali în proces de dispariţie: Bătrânii. 2. Limitarea literaturii la „schiţă": Cea d’intâi durere. 3. Evoluţia lui spre nuvelă: Nucul lui Odobac. 4. Miniaturismul său: Din lumea celor care nu cuvântă. 5. La moartea lui Gârleanu / 55; C. Sandu-Aldea: caracterele generale ale literaturii sale: În urma plugului. 2. Cele două isvoare de inspiraţie: Pe drumul Bărăganului; Două neamuri, etc. / 69; Vasile Pop. Deformaţiile sămănătorismului: simplificarea psihologică, romantism ţărănesc, sensaţionalul. 2.Răsbunarea Bacantelor sau în afară de literatură / 76; N. N. Beldiceanu sau parodia literaturii orăşeneşti / 84; I. Agârbiceanu: caracterul rural al operei sale: limitele talentului său. 2. Caracterele generale ale literaturii ardelene, în care se integrează literatura lui Agârbiceanu / 88; Critica sămănătoristă văzută zece ani după dispariţia Sămănătorului: confuzie între cultură şi artă. 2. Insuficienţa literaturii sămănătoriste prin exclusivism şi lipsă de Intelectualitate / 97; Ilarie Chendi, critic sămănătorist / 105; III.Octavian Goga 1. Caracterul specific ardelenesc al poeziei sale patriotice. 2. Elegia şi tonul profetic. 3, Ţăranul şi munca pământului. 4. Natura. 5. Satul. 6. Iubirea / 109 ; 1. Evoluţia de la poezia patriotică la cea socială în Ne cheamă pământul. 2. Octavian Goga îşi defineşte singur rolul poeric / 124; 1. Octavian Goga poet al „desrădăcinării" şi al nevrozei contemporane. 2. Talentele mari sleesc genurile în care se produc. 3. Cum Eminescu a înghiţit originalitatea lui Goga / 128; 1. Octavian Goga dramaturg: Domnul Notar. 2. Simplismul psihologiei renegatului. 3. Influenţa lui Caragiale/ 138; 1.Publicistica şi acţiunea poetului în epoca de neutralitate a României. 2. Poetul ia contact cu politica ţării. 3. Poetul ajunge ministru / 151; Concluziuni asupra talentului lui Octavian Goga / 161; IV. Poezia sămănătoristă: St. O. Iosif. Sensibilitatea lui: Patriarhale, Poezii, A fost odată, Credinţe. 2. Cântece. 3. La moartea lui St. 0. Iosif. 4. Locul lui St. O. Iosif în poezia contemporană / 165; Corneliu Moldovanu, poet patriarhal / 173; V. N. Iorga, animatorul „Samanătorului": 1. Romantic prin temperament, d. N. Iorga duce lupta împotriva romantismului ştiinţific al înaintaşilor. 2. Caracterizarea oratoriei sale universitare. 3. Impresionismul ştiinţific. 4. Pamfletul şi dogmatismul. 5. Spiritul antidemocratic. 6. Temperamentul autoritar şi intolerant. 7. De la conser-vatism la greva generală. 8. Ciocoismul. 9. Atmosfera universitară în care s’a desfăşurat acţiunea d-lui Iorga. 10. Concluzii / 175; VI. Priviri finale asupra mişcării „Sămănătorului”: 1. Locul Sămănătorului în seria mişcărilor noastre culturale. 2. Caracterul său cultural. 3. Insuficienţa criticei sale. 4. Caracterele esteticei sămănătoriste: ţărănism, paseism patriarhal, desrădăcinare şi inadaptare. 5. Discuţiune asupra ţărănismului literaturii lui Sadoveanu. 6. Lipsa de creaţiune obiectivă şi de analiză psihologică a acestei literaturi. 7. Superioritatea literaturii noi / 201. |
| Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 12909 / 912909 | K | Împrumut | Da |
| Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
|---|---|---|---|
| K | Împrumut | 1 |
|