Autor | AGHEANĂ, VIOREL chat |
Editura | Editura Universităţii din Bucureşti chat |
Loc publicare | București |
An | 2017 |
Subiect | Educaţie (tineret) chat |
Copil cu deficienţă mentală (integrare şcolară) chat | |
ISBN | 9786061608928 |
Note | Bibliogr. p.151-161 |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786061608928 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 37/A28 |
C.III.12085 | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | RO |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Dezvoltarea cognitivă la copiii cu deficiență mintală |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | București |
Editura | Editura Universităţii din Bucureşti |
Data publicării | 2017 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 161p. |
Alte detalii fizice | graf. |
Serii | |
Titlul seriei | Științele educației |
Titlu | |
Titlu | Dezvoltarea cognitivă la copiii cu deficiență mintală |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. p.151-161 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins Argument 9 I.Repere teoretice şi conceptuale ale deficienţei mintale13 1.1.Deficienţă, handicap, dizabilitate - precizări terminologice 13 1.2.Deficienţa mintală din perspectivă istorică15 1.3.Definiţii ale deficienţei mintale17 1.4.Caracteristicile funcţiilor şi proceselor psihice la copilul cu deficienţă mintală 19 1.4.1.Atenţia19 1.4.2.Memoria20 1.4.3.Motivaţia22 1.4.4.Limbajul 24 1.4.5.Gândirea25 1.5.Dezvoltarea psihică şi învăţarea la copiii cu deficienţă mintală28 1.5.1.Conceptul de dezvoltare umană 28 1.5.2.Manifestarea tulburărilor procesului de dezvoltare la persoanele cu deficienţă mintală31 1.5.3.învăţarea 34 1.5.4.Raportul dintre fenomenul de dezvoltare psihică şi procesul învăţării36 1.5.5.Procesul de învăţare la elevul cu deficienţămintală 39 1.5.6.Particularităţi ale metacogniţiei la eleviicudeficienţă mintală ....43 II.Teorii relevante privind dezvoltarea gândirii şi dirijarea învăţării la copilul cu deficienţă mintală 47 II.1. Structuralismului genetic (J. Piaget)47 II.1.1. Formarea operaţiilor mintale 53 II.1.2. Operaţiile fundamentale ale gândirii 56 II.1.3. Microoperaţiile gândirii58 II.1.4.Construcţia operatorie incompletă în deficienţamintală63 11.2.Constructivismul social şi zona proximei dezvoltări (L. S. Vâgotski)65 11.3.Teoria genetic-cognitivă şi structurală (J. S. Bruner)69 11.4.Modificarea structurii cognitive şi dezvoltarea funcţiilor cognitive deficitare la individul cu performanţe de nivel scăzut 72 11.4.1.Teorialui Feuerstein 72 11.4.2.Programul de îmbogăţire instrumentală74 11.4.3.Funcţiile cognitive deficitare76 III.Cercetare privind dezvoltarea microoperaţiilor gândirii la elevii cu deficienţă mintală 79 III.1.1.Premisele teoretice care stau la baza desfăşurării cercetării79 III. 1.2. Obiectivele cercetării 81 111.1.3.Ipotezele cercetării81 111.1.4.Descrierea eşantionului82 111.1.5.Metode şi instrumente de cercetare84 111.1.6.Designul cercetării 88 111.2.Analizaşi interpretarea rezultatelor la probele aplicate 89 IH.2.1. Rezultate teste de inteligenţă 89 111.2.2.Cercetare constatativă privind microoperaţiile gândirii la elevii cu deficienţă mintală91 111.2.3.Cercetare experimentală privind microoperaţiile gândirii la elevii cu deficienţă mintală96 111.2.4.Programul de dezvoltare cognitivă98 Concluzii123 111.3.Interpretarea rezultatelor126 IV.Propuneri pentru formarea microoperaţiilor gândirii în cadrul procesului de învăţământ la elevii cu deficienţă mintală 133 IV. 1. Propuneri privind orientarea lecţiei şi a unor activităţi de terapia tulburărilor de limbaj spre formarea microoperaţiilor gândirii 133 IV.2. Strategii privind comunicarea cu elevul cu deficienţă mintală 137 IV.3. Aspecte specifice ale strategiei de instruire140 IV.4. Strategii privind predarea la elevul cu deficienţă mintală143 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Educaţie (tineret) |
Copil cu deficienţă mentală (integrare şcolară) | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 376 |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 37 |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | AGHEANĂ, VIOREL |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 376 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 544841 / 544841 | A | Împrumut | Da | 37 | |
2. | 544840 / 544840 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 37 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
A | Împrumut | 1 |
|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|