Dezvoltarea cognitivă la copiii cu deficiență mintală

Autor chat
Editura Editura Universităţii din Bucureşti chat
Loc publicare București
An 2017
Subiect Educaţie (tineret) chat
Copil cu deficienţă mentală (integrare şcolară) chat
ISBN 9786061608928
Note Bibliogr. p.151-161

37/A28; C.III.12085

AGHEANĂ, VIOREL
    Dezvoltarea cognitivă la copiii cu deficiență mintală.- București : Editura Universităţii din Bucureşti , 2017.
    161p. : graf..- (Științele educației).    
    Bibliogr. p.151-161
    Cuprins Argument 9 I.Repere teoretice şi conceptuale ale deficienţei mintale13 1.1.Deficienţă, handicap, dizabilitate - precizări terminologice 13 1.2.Deficienţa mintală din perspectivă istorică15 1.3.Definiţii ale deficienţei mintale17 1.4.Caracteristicile funcţiilor şi proceselor psihice la copilul cu deficienţă mintală 19 1.4.1.Atenţia19 1.4.2.Memoria20 1.4.3.Motivaţia22 1.4.4.Limbajul 24 1.4.5.Gândirea25 1.5.Dezvoltarea psihică şi învăţarea la copiii cu deficienţă mintală28 1.5.1.Conceptul de dezvoltare umană 28 1.5.2.Manifestarea tulburărilor procesului de dezvoltare la persoanele cu deficienţă mintală31 1.5.3.învăţarea 34 1.5.4.Raportul dintre fenomenul de dezvoltare psihică şi procesul învăţării36 1.5.5.Procesul de învăţare la elevul cu deficienţămintală 39 1.5.6.Particularităţi ale metacogniţiei la eleviicudeficienţă mintală ....43 II.Teorii relevante privind dezvoltarea gândirii şi dirijarea învăţării la copilul cu deficienţă mintală 47 II.1. Structuralismului genetic (J. Piaget)47 II.1.1. Formarea operaţiilor mintale 53 II.1.2. Operaţiile fundamentale ale gândirii 56 II.1.3. Microoperaţiile gândirii58 II.1.4.Construcţia operatorie incompletă în deficienţamintală63 11.2.Constructivismul social şi zona proximei dezvoltări (L. S. Vâgotski)65 11.3.Teoria genetic-cognitivă şi structurală (J. S. Bruner)69 11.4.Modificarea structurii cognitive şi dezvoltarea funcţiilor cognitive deficitare la individul cu performanţe de nivel scăzut 72 11.4.1.Teorialui Feuerstein 72 11.4.2.Programul de îmbogăţire instrumentală74 11.4.3.Funcţiile cognitive deficitare76 III.Cercetare privind dezvoltarea microoperaţiilor gândirii la elevii cu deficienţă mintală 79 III.1.1.Premisele teoretice care stau la baza desfăşurării cercetării79 III. 1.2. Obiectivele cercetării 81 111.1.3.Ipotezele cercetării81 111.1.4.Descrierea eşantionului82 111.1.5.Metode şi instrumente de cercetare84 111.1.6.Designul cercetării 88 111.2.Analizaşi interpretarea rezultatelor la probele aplicate 89 IH.2.1. Rezultate teste de inteligenţă 89 111.2.2.Cercetare constatativă privind microoperaţiile gândirii la elevii cu deficienţă mintală91 111.2.3.Cercetare experimentală privind microoperaţiile gândirii la elevii cu deficienţă mintală96 111.2.4.Programul de dezvoltare cognitivă98 Concluzii123 111.3.Interpretarea rezultatelor126 IV.Propuneri pentru formarea microoperaţiilor gândirii în cadrul procesului de învăţământ la elevii cu deficienţă mintală 133 IV. 1. Propuneri privind orientarea lecţiei şi a unor activităţi de terapia tulburărilor de limbaj spre formarea microoperaţiilor gândirii 133 IV.2. Strategii privind comunicarea cu elevul cu deficienţă mintală 137 IV.3. Aspecte specifice ale strategiei de instruire140 IV.4. Strategii privind predarea la elevul cu deficienţă mintală143.
    ISBN 9786061608928

    1. Educaţie (tineret)
    2. Copil cu deficienţă mentală (integrare şcolară)

376

010 __ $a9786061608928
035 __ $a37/A28
035 __ $aC.III.12085
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aDezvoltarea cognitivă la copiii cu deficiență mintală $bCarte tipărită
210 _# $aBucurești $cEditura Universităţii din Bucureşti $d2017
215 __ $a161p. $cgraf.
225 _0 $aȘtiințele educației
299 __ $aDezvoltarea cognitivă la copiii cu deficiență mintală
300 __ $aBibliogr. p.151-161
330 __ $aCuprins Argument 9 I.Repere teoretice şi conceptuale ale deficienţei mintale13 1.1.Deficienţă, handicap, dizabilitate - precizări terminologice 13 1.2.Deficienţa mintală din perspectivă istorică15 1.3.Definiţii ale deficienţei mintale17 1.4.Caracteristicile funcţiilor şi proceselor psihice la copilul cu deficienţă mintală 19 1.4.1.Atenţia19 1.4.2.Memoria20 1.4.3.Motivaţia22 1.4.4.Limbajul 24 1.4.5.Gândirea25 1.5.Dezvoltarea psihică şi învăţarea la copiii cu deficienţă mintală28 1.5.1.Conceptul de dezvoltare umană 28 1.5.2.Manifestarea tulburărilor procesului de dezvoltare la persoanele cu deficienţă mintală31 1.5.3.învăţarea 34 1.5.4.Raportul dintre fenomenul de dezvoltare psihică şi procesul învăţării36 1.5.5.Procesul de învăţare la elevul cu deficienţămintală 39 1.5.6.Particularităţi ale metacogniţiei la eleviicudeficienţă mintală ....43 II.Teorii relevante privind dezvoltarea gândirii şi dirijarea învăţării la copilul cu deficienţă mintală 47 II.1. Structuralismului genetic (J. Piaget)47 II.1.1. Formarea operaţiilor mintale 53 II.1.2. Operaţiile fundamentale ale gândirii 56 II.1.3. Microoperaţiile gândirii58 II.1.4.Construcţia operatorie incompletă în deficienţamintală63 11.2.Constructivismul social şi zona proximei dezvoltări (L. S. Vâgotski)65 11.3.Teoria genetic-cognitivă şi structurală (J. S. Bruner)69 11.4.Modificarea structurii cognitive şi dezvoltarea funcţiilor cognitive deficitare la individul cu performanţe de nivel scăzut 72 11.4.1.Teorialui Feuerstein 72 11.4.2.Programul de îmbogăţire instrumentală74 11.4.3.Funcţiile cognitive deficitare76 III.Cercetare privind dezvoltarea microoperaţiilor gândirii la elevii cu deficienţă mintală 79 III.1.1.Premisele teoretice care stau la baza desfăşurării cercetării79 III. 1.2. Obiectivele cercetării 81 111.1.3.Ipotezele cercetării81 111.1.4.Descrierea eşantionului82 111.1.5.Metode şi instrumente de cercetare84 111.1.6.Designul cercetării 88 111.2.Analizaşi interpretarea rezultatelor la probele aplicate 89 IH.2.1. Rezultate teste de inteligenţă 89 111.2.2.Cercetare constatativă privind microoperaţiile gândirii la elevii cu deficienţă mintală91 111.2.3.Cercetare experimentală privind microoperaţiile gândirii la elevii cu deficienţă mintală96 111.2.4.Programul de dezvoltare cognitivă98 Concluzii123 111.3.Interpretarea rezultatelor126 IV.Propuneri pentru formarea microoperaţiilor gândirii în cadrul procesului de învăţământ la elevii cu deficienţă mintală 133 IV. 1. Propuneri privind orientarea lecţiei şi a unor activităţi de terapia tulburărilor de limbaj spre formarea microoperaţiilor gândirii 133 IV.2. Strategii privind comunicarea cu elevul cu deficienţă mintală 137 IV.3. Aspecte specifice ale strategiei de instruire140 IV.4. Strategii privind predarea la elevul cu deficienţă mintală143
606 _0 $aEducaţie (tineret)
606 _0 $aCopil cu deficienţă mentală (integrare şcolară)
675 __ $a376
686 __ $a37
700 _0 $aAGHEANĂ, VIOREL
975 _0 $a376
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 544841 / 544841 A Împrumut Da 37
2. 544840 / 544840 L Împrumut la sala de lectură Da 37
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu