Dezvoltarea competențelor managerului școlar în contextul formării continue

Autor chat
Editura Universităţii de Vest chat
Loc publicare Timișoara
An 2010
Subiect Învăţământ chat
Management educaţional chat
ISBN 9789731252896
Note Bibliogr. p.178-186

37/N70; C.II.38728

NICULESCU, MARIA
    Dezvoltarea competențelor managerului școlar în contextul formării continue.- Timișoara : Universităţii de Vest , 2010.
    186p..    
    Bibliogr. p.178-186
    CUPRINS PREFAŢĂ7 PLEDOARIE PENTRU A DEVENI MANAGER ŞCOLAR10 L MANAGERUL ŞCOLAR ÎN CONTEXTUL FORMĂRII CONTINUE21 LI. Aspecte ale evoluţiei în formarea continuă a cadrelor didactice21 12. Contextul european al formării continue a cadrelor didactice34 L3. Paradigme în domeniul formării44 L4. Formarea cadrelor didactice şi cercetări ale domeniului49 L5. Elemente strategice ale sistemului de formare continuă57 L6. Strategia de dezvoltare a sistemului de formare iniţială şi continuă a personalului din învăţământul preuniversitar - 2001-200460 L7. Managerul şcolar în contextul procesului de descentralizare62 n. ROLURI MANAGERIALE67 IL1. Abordări generale67 H.2. Roluri ale managerului şcolar71 m. STILURI MANAGERIALE80 ffl.l. Abordări generale80 IV.COMPETENŢE MANAGERIALE PENTRU DIRECTORII / MANAGERII DE UNITĂŢI ŞCOLARE92 IV.1. Competenţe generale şi specifice, domenii de aplicare92 IV.2.Planul de dezvoltare a instituţiei şcolare şi activităţi practice de formare a competenţelor103 V.MANAGEMENTUL PROGRAMELOR DE FORMARE CONTINUĂ106 V.1. Abordări generale106 V.2. Structura programelor de formare continuă110 V.3. Formarea continuă - strategia de obţinere a calităţii în educaţie111 V.4. Proiectarea/planificarea sesiunilor de formare continuă116 V.5.Prezentarea unui program de formare continuă în vederea acreditării120 VI.CERCETARE ÎN DOMENIUL FORMĂRII COMPETENŢELOR MANAGERIALE127 VI. 1 .Prezentarea şi motivarea cercetării127 VI.2. Ipoteze de lucru130 VI.3.Metode folosite în cercetare132 VI.3.1. Analiza de nevoi132 VI.3.2. Elaborarea instrumentelor de lucru - chestionar133 VI.3.3. Rezultate şi interpretare138 VI.3.4. Concluzii ale cercetării prin analiza de nevoi146 VI.3.5. Studiu de caz - metodă de cercetare în domeniul formării148 VI.3.6. Rolul evaluării în formarea continuă a cadrelor didactice. Analiza contextului151 VI.3.7. Alegerea perspectivelor de analiză153 VI.3.8. Analiza contextului de formare continuă şi propuneri de ameliorare156 VII.CONCLUZII172 NOTE BIBLIOGRAFICE178 BIBLIOGRAFIE180.
    ISBN 9789731252896

    I Ciolan, Lucian(prefață)

    1. Învăţământ
    2. Management educaţional

37:65.01

010 __ $a9789731252896
035 __ $a37/N70
035 __ $aC.II.38728
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aDezvoltarea competențelor managerului școlar în contextul formării continue
210 _# $aTimișoara $cUniversităţii de Vest $d2010
215 __ $a186p.
299 __ $aDezvoltarea competențelor managerului școlar în contextul formării continue
300 __ $aBibliogr. p.178-186
330 __ $aCUPRINS PREFAŢĂ7 PLEDOARIE PENTRU A DEVENI MANAGER ŞCOLAR10 L MANAGERUL ŞCOLAR ÎN CONTEXTUL FORMĂRII CONTINUE21 LI. Aspecte ale evoluţiei în formarea continuă a cadrelor didactice21 12. Contextul european al formării continue a cadrelor didactice34 L3. Paradigme în domeniul formării44 L4. Formarea cadrelor didactice şi cercetări ale domeniului49 L5. Elemente strategice ale sistemului de formare continuă57 L6. Strategia de dezvoltare a sistemului de formare iniţială şi continuă a personalului din învăţământul preuniversitar - 2001-200460 L7. Managerul şcolar în contextul procesului de descentralizare62 n. ROLURI MANAGERIALE67 IL1. Abordări generale67 H.2. Roluri ale managerului şcolar71 m. STILURI MANAGERIALE80 ffl.l. Abordări generale80 IV.COMPETENŢE MANAGERIALE PENTRU DIRECTORII / MANAGERII DE UNITĂŢI ŞCOLARE92 IV.1. Competenţe generale şi specifice, domenii de aplicare92 IV.2.Planul de dezvoltare a instituţiei şcolare şi activităţi practice de formare a competenţelor103 V.MANAGEMENTUL PROGRAMELOR DE FORMARE CONTINUĂ106 V.1. Abordări generale106 V.2. Structura programelor de formare continuă110 V.3. Formarea continuă - strategia de obţinere a calităţii în educaţie111 V.4. Proiectarea/planificarea sesiunilor de formare continuă116 V.5.Prezentarea unui program de formare continuă în vederea acreditării120 VI.CERCETARE ÎN DOMENIUL FORMĂRII COMPETENŢELOR MANAGERIALE127 VI. 1 .Prezentarea şi motivarea cercetării127 VI.2. Ipoteze de lucru130 VI.3.Metode folosite în cercetare132 VI.3.1. Analiza de nevoi132 VI.3.2. Elaborarea instrumentelor de lucru - chestionar133 VI.3.3. Rezultate şi interpretare138 VI.3.4. Concluzii ale cercetării prin analiza de nevoi146 VI.3.5. Studiu de caz - metodă de cercetare în domeniul formării148 VI.3.6. Rolul evaluării în formarea continuă a cadrelor didactice. Analiza contextului151 VI.3.7. Alegerea perspectivelor de analiză153 VI.3.8. Analiza contextului de formare continuă şi propuneri de ameliorare156 VII.CONCLUZII172 NOTE BIBLIOGRAFICE178 BIBLIOGRAFIE180
606 _0 $aÎnvăţământ
606 _0 $aManagement educaţional
675 __ $a37:65.01
686 __ $a37
700 _0 $aNICULESCU, MARIA
702 _0 $4prefață $aCiolan, Lucian
975 _0 $a37 $a:65.01
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 529604 / 529604 L Împrumut la sala de lectură Da 37
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu