Didactica domeniului Limbă şi comunicare : învăţământ preşcolar

Autor chat
Editura Polirom chat
Loc publicare Iaşi
An 2023
Subiect Limba română chat
Învăţământ preşcolar chat
Didactică chat
Metodică (învăţământ) chat
ISBN 9789734692903
Note Bibliogr. p. 497-538
Anexe

37/H68; C.III.13096

HOBJILĂ, ANGELICA
    Didactica domeniului Limbă şi comunicare : învăţământ preşcolar / Angelica Hobjilă.- Iaşi : Polirom , 2023.
    541 p. : il., fig., tab..- (Collegium. Metodică).    
    Bibliogr. p. 497-538
    Anexe
    Prefaţă 9 Capitolul 1. Prefigurări ale didacticii domeniului Limbă şi comunicare. Învăţământ preşcolar 11 1.1.Didactica domeniului Limbă şi comunicare. Jocul întrebărilor şi dinamica răspunsurilor11 1.2.Curriculumul pentru învăţământul preşcolar - întrevechişi nou20 Capitolul 2. Comunicare şi limbaj: particularizări în sfera locutorului/interlocutorului - copil de vârstă preşcolară 29 2.1.Coordonate generale ale dezvoltării preşcolarilor30 2.2.Verbal-paraverbal-nonverbal la vârsta preşcolară40 2.3.Repere în utilizarea codului limbii române la vârstapreşcolară45 2.3.1.Nivelul fonetic/fonologic46 2.3.2.Nivelul lexical-semantic47 2.3.3.Nivelul morfologic51 2.3.4.Nivelul sintactic53 2.3.5.Nivelul stilistic54 2.4.Considerente privind influenţele contemporane exercitate asupra comunicării preşcolarilor/cu preşcolarii56 Capitolul 3. Domeniul Dezvoltarea limbajului, a comunicării şi a premiselor citirii şi scrierii - elemente vizate în etapa preşcolarităţii 67 3.1.Domenii de dezvoltare reperabile în curriculumul din 2019. Domeniul Dezvoltarea limbajului, a comunicării şi a premiselor citirii şi scrierii69 3.2.Domenii experienţiale. Domeniulexperienţial Limbă şi comunicare70 3.3.Dimensiuni ale dezvoltării subsumate domeniului Dezvoltarea limbajului, a comunicării şi a premiselor citirii şi scrierii 71 3.4.Comportamente asociate dimensiunilor Dezvoltării limbajului, a comunicării şi a premiselor citirii şi scrierii73 3.5.Finalităţi ale activităţii monodisciplinare deEducarealimbajului77 Capitolul 4. Conţinuturile subsumate, în grădiniţă, domeniului experienţial Limbă şi comunicare: între explicit şi implicit81 4.1.Unităţi tematice de conţinut85 4.2.Unităţi ştiinţifice de conţinut87 4.2.1.Domeniul deconţinutComunicare 88 4.2.2.Domeniul de conţinut Limba română/elemente de construcţie a comunicării89 4.2.3.Domeniul de conţinut Literatura pentru copii/literar-nonliterar90 Capitolul 5. Strategii didactice valorificabile, în etapa preşcolarităţii, în activităţi/ secvenţe de activităţi centrate pe problematica limbii şi a comunicării93 5.1.Metode/procedee/tehnici valorificabile în grădiniţă: între delimitări teoretice şi adaptări pentru domeniul Limbă şi comunicare 94 5.2.Mijloace de învăţământ folosite în grădiniţă: clasic şi tehnologie125 Capitolul 6. Activitatea - mijloc de realizare a demersului instructiv-educativ în grădiniţă: aplicaţii pentru domeniul experienţial Limbă şi comunicare131 6.1.Accepţiuni ale activităţii în grădiniţă131 6.2.Lectura educatorului/profesorului144 6.3.Lectura după imagini170 6.4.Activitatea de povestire 190 6.4.1.Povestirea educatorului/profesorului190 6.4.2.Activitatea de repovestire212 6.4.3.Povestirea creată de copii233 6.5.Activitatea de memorizare251 6.6.Activitatea de convorbire271 6.7.Jocul didactic 290 Capitolul 7. Evaluarea în grădiniţă - contextualizări pentru domeniul experienţial Limbă şi comunicare307 7.1.Metode/instrumente de evaluare - contextualizări pentru coordonata Limbaj, comunicare şi premisele citirii şi scrierii în grădiniţă309 7.2.Tipuri de itemi - aplicaţii pentru sfera Limbii şi a comunicării în etapa preşcolarităţii 314 Capitolul 8. Coordonate ale didacticii comunicării orale în preşcolaritate319 8.1.Despre „comunicare receptivă”, ascultare activă şi „disciplina” comunicării321 8.2.Despre „comunicare expresivă”, convenţii şi originalitate în formularea şi transmiterea de mesaje orale327 8.3.Modalităţi de abordare a comunicării orale la vârsta preşcolară 328 8.4.Coordonate ale evaluării - contextualizări pentru sfera comunicării orale la vârsta preşcolară339 Capitolul 9. Prefigurări ale citit-scrisului în etapa preşcolarităţii 341 9.1.Despre literaţie. Contextualizări pentru vârsta preşcolară 341 9.2.„Scrisul” în preşcolaritate - între cod şi coduri, între semne şi „scrieri”346 9.3.Modalităţi de prefigurare a citit-scrisului la vârsta preşcolară349 9.4.Coordonate ale evaluării raportate la dezvoltarea premiselor citirii şi scrierii în etapa preşcolarităţii 354 Capitolul 10. Preşcolarii în faţa literaturii sau elemente de didactică a literaturii valorificabile în etapa preşcolarităţii357 10.1.Textul epic - direcţii de abordare în grădiniţă 360 10.2.Textul liric - elemente de didactică aplicată369 10.3.Textul dramatic/dramatizat - valenţe ale valorificării acestuia în preşcolaritate. . . 373 10.4.Coordonate ale evaluării - contextualizări, la nivel preşcolar, pentru universul textului literar380 Capitolul 11. Modalităţi de abordare/valorificare a textului nonliterar în grădiniţă 385 11.1.Textul nonliterar - contexte şi sugestii de utilizare în etapa preşcolarităţii 387 11.2.Coordonate ale evaluării - aplicaţii, la nivel preşcolar, în sfera textului nonliterar392 Capitolul 12. Limba română şi provocările utilizării ei corecte la vârsta preşcolară. Perspective didactice395 12.1.Nivelul fonetic/fonologic - exemple de abordare în etapa preşcolarităţii 396 12.2.Nivelul lexical-semantic - actualizări şi soluţii de dezvoltare pentru vârsta preşcolară400 12.3.Nivelul morfologic - contextualizări în cadrul activităţilor derulate în grădiniţă 404 12.4.Nivelul sintactic - aplicaţii pentru etapa preşcolarităţii408 12.5.Nivelul stilistic - modalităţi de abordare la vârsta preşcolară411 12.6.Coordonate ale evaluării contextualizate, în grădiniţă, pentru sfera elementelor de construcţie a comunicării413 Anexe. Datumuri în programele/curriculumulpentru etapa preşcolarităţii419 Bibliografie497.
    ISBN 9789734692903

    1. Limba română
    2. Învăţământ preşcolar
    3. Didactică
    4. Metodică (învăţământ)

371.3:811.135.1(075.2)

299 __ $aDidactica domeniului Limbă şi comunicare : învăţământ preşcolar
955 __ $a1
200 __ $aDidactica domeniului Limbă şi comunicare $eînvăţământ preşcolar $fAngelica Hobjilă $bCarte tipărită
700 __ $aHOBJILĂ, ANGELICA
010 __ $a9789734692903
035 __ $a37/H68
035 __ $aC.III.13096
675 __ $a371.3:811.135.1(075.2)
686 __ $a37
606 __ $aLimba română
606 __ $aÎnvăţământ preşcolar
606 __ $aDidactică
606 __ $aMetodică (învăţământ)
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aIaşi $cPolirom $d2023
215 __ $a541 p. $cil., fig., tab.
225 __ $aCollegium. Metodică
300 __ $aBibliogr. p. 497-538
300 __ $aAnexe
330 __ $aPrefaţă 9 Capitolul 1. Prefigurări ale didacticii domeniului Limbă şi comunicare. Învăţământ preşcolar 11 1.1.Didactica domeniului Limbă şi comunicare. Jocul întrebărilor şi dinamica răspunsurilor11 1.2.Curriculumul pentru învăţământul preşcolar - întrevechişi nou20 Capitolul 2. Comunicare şi limbaj: particularizări în sfera locutorului/interlocutorului - copil de vârstă preşcolară 29 2.1.Coordonate generale ale dezvoltării preşcolarilor30 2.2.Verbal-paraverbal-nonverbal la vârsta preşcolară40 2.3.Repere în utilizarea codului limbii române la vârstapreşcolară45 2.3.1.Nivelul fonetic/fonologic46 2.3.2.Nivelul lexical-semantic47 2.3.3.Nivelul morfologic51 2.3.4.Nivelul sintactic53 2.3.5.Nivelul stilistic54 2.4.Considerente privind influenţele contemporane exercitate asupra comunicării preşcolarilor/cu preşcolarii56 Capitolul 3. Domeniul Dezvoltarea limbajului, a comunicării şi a premiselor citirii şi scrierii - elemente vizate în etapa preşcolarităţii 67 3.1.Domenii de dezvoltare reperabile în curriculumul din 2019. Domeniul Dezvoltarea limbajului, a comunicării şi a premiselor citirii şi scrierii69 3.2.Domenii experienţiale. Domeniulexperienţial Limbă şi comunicare70 3.3.Dimensiuni ale dezvoltării subsumate domeniului Dezvoltarea limbajului, a comunicării şi a premiselor citirii şi scrierii 71 3.4.Comportamente asociate dimensiunilor Dezvoltării limbajului, a comunicării şi a premiselor citirii şi scrierii73 3.5.Finalităţi ale activităţii monodisciplinare deEducarealimbajului77 Capitolul 4. Conţinuturile subsumate, în grădiniţă, domeniului experienţial Limbă şi comunicare: între explicit şi implicit81 4.1.Unităţi tematice de conţinut85 4.2.Unităţi ştiinţifice de conţinut87 4.2.1.Domeniul deconţinutComunicare 88 4.2.2.Domeniul de conţinut Limba română/elemente de construcţie a comunicării89 4.2.3.Domeniul de conţinut Literatura pentru copii/literar-nonliterar90 Capitolul 5. Strategii didactice valorificabile, în etapa preşcolarităţii, în activităţi/ secvenţe de activităţi centrate pe problematica limbii şi a comunicării93 5.1.Metode/procedee/tehnici valorificabile în grădiniţă: între delimitări teoretice şi adaptări pentru domeniul Limbă şi comunicare 94 5.2.Mijloace de învăţământ folosite în grădiniţă: clasic şi tehnologie125 Capitolul 6. Activitatea - mijloc de realizare a demersului instructiv-educativ în grădiniţă: aplicaţii pentru domeniul experienţial Limbă şi comunicare131 6.1.Accepţiuni ale activităţii în grădiniţă131 6.2.Lectura educatorului/profesorului144 6.3.Lectura după imagini170 6.4.Activitatea de povestire 190 6.4.1.Povestirea educatorului/profesorului190 6.4.2.Activitatea de repovestire212 6.4.3.Povestirea creată de copii233 6.5.Activitatea de memorizare251 6.6.Activitatea de convorbire271 6.7.Jocul didactic 290 Capitolul 7. Evaluarea în grădiniţă - contextualizări pentru domeniul experienţial Limbă şi comunicare307 7.1.Metode/instrumente de evaluare - contextualizări pentru coordonata Limbaj, comunicare şi premisele citirii şi scrierii în grădiniţă309 7.2.Tipuri de itemi - aplicaţii pentru sfera Limbii şi a comunicării în etapa preşcolarităţii 314 Capitolul 8. Coordonate ale didacticii comunicării orale în preşcolaritate319 8.1.Despre „comunicare receptivă”, ascultare activă şi „disciplina” comunicării321 8.2.Despre „comunicare expresivă”, convenţii şi originalitate în formularea şi transmiterea de mesaje orale327 8.3.Modalităţi de abordare a comunicării orale la vârsta preşcolară 328 8.4.Coordonate ale evaluării - contextualizări pentru sfera comunicării orale la vârsta preşcolară339 Capitolul 9. Prefigurări ale citit-scrisului în etapa preşcolarităţii 341 9.1.Despre literaţie. Contextualizări pentru vârsta preşcolară 341 9.2.„Scrisul” în preşcolaritate - între cod şi coduri, între semne şi „scrieri”346 9.3.Modalităţi de prefigurare a citit-scrisului la vârsta preşcolară349 9.4.Coordonate ale evaluării raportate la dezvoltarea premiselor citirii şi scrierii în etapa preşcolarităţii 354 Capitolul 10. Preşcolarii în faţa literaturii sau elemente de didactică a literaturii valorificabile în etapa preşcolarităţii357 10.1.Textul epic - direcţii de abordare în grădiniţă 360 10.2.Textul liric - elemente de didactică aplicată369 10.3.Textul dramatic/dramatizat - valenţe ale valorificării acestuia în preşcolaritate. . . 373 10.4.Coordonate ale evaluării - contextualizări, la nivel preşcolar, pentru universul textului literar380 Capitolul 11. Modalităţi de abordare/valorificare a textului nonliterar în grădiniţă 385 11.1.Textul nonliterar - contexte şi sugestii de utilizare în etapa preşcolarităţii 387 11.2.Coordonate ale evaluării - aplicaţii, la nivel preşcolar, în sfera textului nonliterar392 Capitolul 12. Limba română şi provocările utilizării ei corecte la vârsta preşcolară. Perspective didactice395 12.1.Nivelul fonetic/fonologic - exemple de abordare în etapa preşcolarităţii 396 12.2.Nivelul lexical-semantic - actualizări şi soluţii de dezvoltare pentru vârsta preşcolară400 12.3.Nivelul morfologic - contextualizări în cadrul activităţilor derulate în grădiniţă 404 12.4.Nivelul sintactic - aplicaţii pentru etapa preşcolarităţii408 12.5.Nivelul stilistic - modalităţi de abordare la vârsta preşcolară411 12.6.Coordonate ale evaluării contextualizate, în grădiniţă, pentru sfera elementelor de construcţie a comunicării413 Anexe. Datumuri în programele/curriculumulpentru etapa preşcolarităţii419 Bibliografie497
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 591270 / 591270 L Împrumut la sala de lectură Da 37
2. 591269 / 591269 A Împrumut Da 37
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu