ISBN | |
Număr ISBN | 9789731266626 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 17/I-92 |
C.III.11730 | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | RO |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Din istoria marilor idei etice și pedagogice |
Alte informaţii la titlu | compendiu |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Cluj-Napoca |
Editura | Grinta |
Data publicării | 2015 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 187 p. |
Alte detalii fizice | il. |
Titlu | |
Titlu | Din istoria marilor idei etice și pedagogice : compendiu |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. p.183-187 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins 1.Idealul Kalokagathon al Antichităţii greceşti7 1.1. Lămuriri preliminare. - 7; § Problema criteriului în alcătuirea unei Istorii a ideilor. - 7; § Etică şi pedagogie. - 8; § Termeni. - 8; § Kalokagathon. - 9; § Condiţiile naşterii idealului Kalokagathon în Grecia antică. - 10; 1. 2. Pythagora. - 12; 1. 3. Idealismul etic al lui Socrate. - 19; 1. 4. Platon. - 30; 1. 5. Aristotel. - 39 2.Idealul spiritualist creştin al Evului Mediu49 2.1. Fundamentele etice şi pedagogice ale Creştinismului. - 49; § Decalogul şi Fericirile. - 49; § Virtuţile în sens creştin. - 52; § Problema libertăţii în sens creştin. - 54; § Sensul pedagogic al Cărţii lui Iov. - 57; § Sensul spiritual al iubirii şi suferinţei. - 59; 2.2. Clement Alexandrinul. - 62; § Stromatele. - 63; § Pedagogia Mântuitorului. - 65; 2. 3. Origon. - 67; 2. 4. Sf. Augustin. - 72; 2. 5. Sf. Toma de Aquino. - 79 3.Idealul universalist al Renaşterii84 3.1. Despre Renaştere. - 84; 3. 2. Pico della Mirandola. - 87; 3. 3. Erasmus din Rotterdam. - 91; 3. 4. Thomas Moms. - 97; 3. 5. Francois Rabelais. - 99; 3. 6. Michel de Montaigne. - 100; 3.7. Tommaso Campanella. -104 4.Idealul naturalist al pedagogiei clasice109 4.1. Ce este „naturalismul"? - 109; 4. 2. Jan Amos Comenius. - 110; 4. 3. John Locke. - 113; 4. 4. Shaftesbury. - 114; 4. 5. David Hume. - 116; 4. 6. Jean Jacques Rousseau. - 119; 4. 7. J. II. Pestalozzi. - 124 5. Idealul eticist al iluminismului kantian....129 5.1. Concepţia etică şi pedagogică a lui Immanuel Kant. - 129; 5.2. Sistemul pedagogic al lui J. Fr. Herbart. - 141 6.Idealul pragmatismului în modernitate147 6.1. Pozitivism, utilitarism, pragmatism. - 147; 6. 2. John Dewey.- 153; 6. 3. Jean Piaget. - 158; 6. 4. O perspectivă critică asupra pragmatismului. - 166 7.Lipsa de ideal şi criza umanităţii europene170 7.1. Criza umanităţii europene (E. Flusserl). - 170; 7. 2. Fiinţa „căzută" (M. Heidegger). - 173; 7. 3. Absenţa Cuprinzătorului şi dezrădăcinarea omului (K. Jaspers). - 177 Bibliografia generală183 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Etică |
Pedagogie | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 17 |
37 | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 17 |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | IUGA, NICOLAE |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 17 |
37 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 528927 / 528927 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 17 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|