Din istoria marilor idei etice și pedagogice : compendiu

Autor chat
Editura Grinta chat
Loc publicare Cluj-Napoca
An 2015
Subiect Etică chat
Pedagogie chat
ISBN 9789731266626
Note Bibliogr. p.183-187

17/I-92; C.III.11730

IUGA, NICOLAE
    Din istoria marilor idei etice și pedagogice : compendiu.- Cluj-Napoca : Grinta , 2015.
    187 p. : il..    
    Bibliogr. p.183-187
    Cuprins 1.Idealul Kalokagathon al Antichităţii greceşti7 1.1. Lămuriri preliminare. - 7; § Problema criteriului în alcătuirea unei Istorii a ideilor. - 7; § Etică şi pedagogie. - 8; § Termeni. - 8; § Kalokagathon. - 9; § Condiţiile naşterii idealului Kalokagathon în Grecia antică. - 10; 1. 2. Pythagora. - 12; 1. 3. Idealismul etic al lui Socrate. - 19; 1. 4. Platon. - 30; 1. 5. Aristotel. - 39 2.Idealul spiritualist creştin al Evului Mediu49 2.1. Fundamentele etice şi pedagogice ale Creştinismului. - 49; § Decalogul şi Fericirile. - 49; § Virtuţile în sens creştin. - 52; § Problema libertăţii în sens creştin. - 54; § Sensul pedagogic al Cărţii lui Iov. - 57; § Sensul spiritual al iubirii şi suferinţei. - 59; 2.2. Clement Alexandrinul. - 62; § Stromatele. - 63; § Pedagogia Mântuitorului. - 65; 2. 3. Origon. - 67; 2. 4. Sf. Augustin. - 72; 2. 5. Sf. Toma de Aquino. - 79 3.Idealul universalist al Renaşterii84 3.1. Despre Renaştere. - 84; 3. 2. Pico della Mirandola. - 87; 3. 3. Erasmus din Rotterdam. - 91; 3. 4. Thomas Moms. - 97; 3. 5. Francois Rabelais. - 99; 3. 6. Michel de Montaigne. - 100; 3.7. Tommaso Campanella. -104 4.Idealul naturalist al pedagogiei clasice109 4.1. Ce este „naturalismul"? - 109; 4. 2. Jan Amos Comenius. - 110; 4. 3. John Locke. - 113; 4. 4. Shaftesbury. - 114; 4. 5. David Hume. - 116; 4. 6. Jean Jacques Rousseau. - 119; 4. 7. J. II. Pestalozzi. - 124 5. Idealul eticist al iluminismului kantian....129 5.1. Concepţia etică şi pedagogică a lui Immanuel Kant. - 129; 5.2. Sistemul pedagogic al lui J. Fr. Herbart. - 141 6.Idealul pragmatismului în modernitate147 6.1. Pozitivism, utilitarism, pragmatism. - 147; 6. 2. John Dewey.- 153; 6. 3. Jean Piaget. - 158; 6. 4. O perspectivă critică asupra pragmatismului. - 166 7.Lipsa de ideal şi criza umanităţii europene170 7.1. Criza umanităţii europene (E. Flusserl). - 170; 7. 2. Fiinţa „căzută" (M. Heidegger). - 173; 7. 3. Absenţa Cuprinzătorului şi dezrădăcinarea omului (K. Jaspers). - 177 Bibliografia generală183.
    ISBN 9789731266626

    1. Etică
    2. Pedagogie

17
37


010 __ $a9789731266626
035 __ $a17/I-92
035 __ $aC.III.11730
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aDin istoria marilor idei etice și pedagogice $ecompendiu
210 _# $aCluj-Napoca $cGrinta $d2015
215 __ $a187 p. $cil.
299 __ $aDin istoria marilor idei etice și pedagogice : compendiu
300 __ $aBibliogr. p.183-187
330 __ $aCuprins 1.Idealul Kalokagathon al Antichităţii greceşti7 1.1. Lămuriri preliminare. - 7; § Problema criteriului în alcătuirea unei Istorii a ideilor. - 7; § Etică şi pedagogie. - 8; § Termeni. - 8; § Kalokagathon. - 9; § Condiţiile naşterii idealului Kalokagathon în Grecia antică. - 10; 1. 2. Pythagora. - 12; 1. 3. Idealismul etic al lui Socrate. - 19; 1. 4. Platon. - 30; 1. 5. Aristotel. - 39 2.Idealul spiritualist creştin al Evului Mediu49 2.1. Fundamentele etice şi pedagogice ale Creştinismului. - 49; § Decalogul şi Fericirile. - 49; § Virtuţile în sens creştin. - 52; § Problema libertăţii în sens creştin. - 54; § Sensul pedagogic al Cărţii lui Iov. - 57; § Sensul spiritual al iubirii şi suferinţei. - 59; 2.2. Clement Alexandrinul. - 62; § Stromatele. - 63; § Pedagogia Mântuitorului. - 65; 2. 3. Origon. - 67; 2. 4. Sf. Augustin. - 72; 2. 5. Sf. Toma de Aquino. - 79 3.Idealul universalist al Renaşterii84 3.1. Despre Renaştere. - 84; 3. 2. Pico della Mirandola. - 87; 3. 3. Erasmus din Rotterdam. - 91; 3. 4. Thomas Moms. - 97; 3. 5. Francois Rabelais. - 99; 3. 6. Michel de Montaigne. - 100; 3.7. Tommaso Campanella. -104 4.Idealul naturalist al pedagogiei clasice109 4.1. Ce este „naturalismul"? - 109; 4. 2. Jan Amos Comenius. - 110; 4. 3. John Locke. - 113; 4. 4. Shaftesbury. - 114; 4. 5. David Hume. - 116; 4. 6. Jean Jacques Rousseau. - 119; 4. 7. J. II. Pestalozzi. - 124 5. Idealul eticist al iluminismului kantian....129 5.1. Concepţia etică şi pedagogică a lui Immanuel Kant. - 129; 5.2. Sistemul pedagogic al lui J. Fr. Herbart. - 141 6.Idealul pragmatismului în modernitate147 6.1. Pozitivism, utilitarism, pragmatism. - 147; 6. 2. John Dewey.- 153; 6. 3. Jean Piaget. - 158; 6. 4. O perspectivă critică asupra pragmatismului. - 166 7.Lipsa de ideal şi criza umanităţii europene170 7.1. Criza umanităţii europene (E. Flusserl). - 170; 7. 2. Fiinţa „căzută" (M. Heidegger). - 173; 7. 3. Absenţa Cuprinzătorului şi dezrădăcinarea omului (K. Jaspers). - 177 Bibliografia generală183
606 _0 $aEtică
606 _0 $aPedagogie
675 __ $a17
675 __ $a37
686 __ $a17
700 _0 $aIUGA, NICOLAE
975 _0 $a17
975 _0 $a37
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 528927 / 528927 L Împrumut la sala de lectură Da 17
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu