Autor | CORTEZ, PAUL chat |
Editura | Eminescu chat |
Loc publicare | Bucureşti |
An | 1985 |
Subiect | Literatură română (t) chat |
Eseu (literatură) (t) chat | |
Aforisme (t) chat | |
Autograf (pe publicaţiile bibliotecii G.T. Kirileanu - Piatra-Neamţ) chat | |
Note | Bibliogr. p. 329-330. |
Titlu | |
Titlu | Echidistanţe |
Titlu procesat (cu articole nehot. postfixate) | |
Titlu | 14425 |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 821.135.1 |
-4 | |
-84 | |
099.3 | |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Echidistanţe |
Prima menţ. de resp. | Paul Cortez |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | CORTEZ, PAUL |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 821ro/C72 |
C.II.11514 | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 821.135.1-4 |
821.135.1-84 | |
099.3 Cortez, P. | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 821.135.1 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Literatură română (t) |
Eseu (literatură) (t) | |
Aforisme (t) | |
Autograf (pe publicaţiile bibliotecii G.T. Kirileanu - Piatra-Neamţ) | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Bucureşti |
Editura | Eminescu |
Data publicării | 1985 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 344 p. |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins Echidistanța precuvîntare / 7; Capitolul I. FACEREA ŞI DESFACEREA LUMII / 9; Moartea unei planete / 11; Facerea lumii / 13; Invocaţie; Creaţiunea lumii şi lumea creaţiunii / 13; Mici epopei dintr-o legendă a secolelor / 15; Publius Ovidius Naso, 16; În combaterea tanatofobiei, 17; Melocreaţiunea, 18; Alte creaţiuni, 19; Gînduri despre nefiinţă / 21; Mors dux, 21; Cornul abundenţei, 21; Întunecata sosie, 22; Moartea în secolul XX, 22; Condamnabila indiferenţă, 22; Invitaţie la sobrietate, 22; Siguranţă, 22; Nesiguranţă, 22; Mors ludens, 22; Pericol de moarte, 23; Nobleţea punctualităţii, 23; Modus vivendi, 23; În clipa cînd ne-om întîlni..., 23; Evitaţi pierderea timpului, 23; Cine poate, cîştigă, 23; Eros şi Tanatos, 23; Între Bios şi Tanatos, 24; Feţele Morţii, 24; Antoliză, 24; Efort inutil, 24; Omul care a văzut Moartea, 24; Vremea secerişului, 24; Transfigurare scenică, 25; Repetitii, 25; Viaţa şi moartea, 25; Fugind de Moarte, în întîmpinarea ei, 25; Optimizarea momentului, 26; Diplomaţie contemporană, 26; Pe tema tanato-imunităţii, 26; Nemurire, 26; Moartea reiterată / 26; Metempsihoză, 26; Metempsihoză sau metemsomatoză / 38; Viaţa reiterată / 40; Orele damnate ale omenirii / 41; Coranul: pro şi contra sau procesul unei biblioteci, 41; Surîsul morţii colective, 44 Capitolul II. HOMO AMANS SAU DRAGOSTEA, SENTIMENT PLANETAR / 49; Eros în lume / 51; Amor, amor, amor / 51; Ciné Idéal-vérité, 51; Creaţie... narcisică, 51; Iubirea cea mare, 52; Poarta sărutului, 52 ; Tabula rasa, 52; Homeopatie, 52; Sfat, 52; Amor aberant, 52; Chipul tragic al dragostei nefericite, 52; Balistică antidromică, 53; Treptele dragostei, 53; Iubirea filozofică dintre sexe, 53; Iubirea mitologică- cosmologică, 53; Principiu organizator al Universului, 53; Entuziasmul eroic, 53; Amor incendiar, 54; Probleme de versificaţie, 54; Ucigătoarea dragoste, 54; Modificări anatomo-fiziologice generate de dragoste, 54; Supremul sacrificiu în dragoste: moartea voluntară, 55 Despre fete şi băieţi / 55; Castitate, 55; O aparentă stare subponderală, 56; Atracţia extremelor, 56; Să nu uităm să iubim trandafirii, 56; Ba să uităm, 56; Fotografii retuşate, 56; Fotografii neretuşate, 56; Fotografii deformate, 57; „Si vis bellum para bellum“, 57; Fericirea banalităţii, 57; Sufragetele şi... endocrinologia, 57; Tendinţa spre egalizare, 58 ; Eternul feminin, 58 ; Eternul masculin, 58; Diferenţieri dificile, 59; Hermafroditul, 60; Inconstanţă şi destin / 62; O posibilă explicaţie a credinţei în destin, 62; Aria calomniei, 62; Alte arii posibile, 63; Infidelităţi pe Terra, 63; Coarne împărăteşti şi un monument literar oriental, 65; Gelozie / 69; Coana Efimiţa faţă cu gelozia, 69; Obiecte pierdute, 70; Chinurile lui Othello, 70; Totul despre Lună / 76; Capitolul III. HOMO SNOBUS ALT HOMO SAPIENS? / 85; Homo snobus / 87 Definiţii / 87; Snobismul pe meridianele lumii, 91; Snobismul în exemple celebre, 95; În căutarea snobismului etern, 115; Scurtă lecţie de modestie sau arta comportamentului simplu şi natural / 119; Contraste, 119; Distanţe, 119; Modestie, 119; Antisnobism,120; Un spaţiu locativ şi un locatar celebru, 120; Capitolul IV. GENIU ŞI NEBUNIE / 125; Cîte ceva despre geniu şi...nebunie/ 127; Aleatorii consideraţii / 127; Observaţii geniale, 127; Confuzii şi elucidări, 127; Între geniu şi nebunie, 127; Poziţia geniului, 128; Alma mater, 128; Cunoaşterea de sine, 128; Dezamăgirea geniilor, 128; Alterări E.E.G., 128; O posibilă definiţie indirectă, 129; Genialitate, 129; Impostorul, 129; Conştiinţa geniului, 129; Compatibilitate, 129; Construcţia fizică a geniului / 129; Geniu şi nebunie (suferinţa psihică)/ 132; Epileptologie ... istorico-literară, 137; Capitolul V. RÎSETE ÎN PARADIS / 151; Umoristul/ 153; Umor / 156; Rîsete în „paradis“ / 162; Umorul: Exerciţii de definiţii / 163; Umorul, o perspectivă axiologică / 168; Spiritul, 169; Cîteva poante ale lui Topîrceanu, 178; Homo ridens / 179; Generalităţi, 180; Capitolul VI. EROI ŞI EROISM Eroica / 187; Eroi şi eroism / 187; In nomine Hominis / 196; Întuneric şi lumină, 196; Lumină şi întuneric, 196; Speranţe..., 196; Într-o lume mai bună, 197; Capitolul VII. MAI MULT DECÎT ŞAPTE PĂCATE / 199; Şapte păcate / 201; Regresiune, 201; Potenţial, 201; Statistica defectelor, 201; Setea de cunoaştere, 201; Oglinda simplă, 202; Oglinda adevărului, 202; Mirabila oglindă, 202; Faliment, 202; Portretul vorbitor, 202; În căutarea păcatelor ascunse, 203; Păcatele în văzul tuturora, 203; Cele şapte păcate, 204; Clasificaţia păcatelor, 207; Moartea păcătosului, 208; Scurt comentariu, 209; Un pictor al sferelor cereşti, 209; Omagiu lui Hieronymus van Aken Bosch, 210; Cele şapte păcate şi cea de-a şaptea artă, 211; Timor, angor / 215; Tridimensionala teamă, 215; Spaima cea mare, 216; Între impostură şi uzurpare, 216; Tipul impostorului, 216; Tipul uzurpatorului, 217; Capitolul VIII. ERGA KAI HIMERAI (OPERA ET DIES) / 219; Lumea în mişcare / 221 Profesiuni / 221 Groapa: Temă cu variaţiuni / 228; Riscul căderii, 228; Gropi şi gropari celebri, 228; Autentica aristocraţie, 229; Cercetări heraldice, 229; Cel mai de nădejde constructor, 229 ; Un gropar solist vocal, 230 ; Groapa şi muzica, 230; Modus vivendi / 232; Similia, 232; Canibalismul pe Terra, 232; Imaginea oamenilor şi originea lor din perspectiva ştiinţei / 235; Romanţa automobilului / 237; Roata şi destinul / 244; Omagiu Marelui Inginer Anonim, 244; Marea calitate, 244; Puncte cardinale, 245; Pater incertus / 246; Pe teme psiho-cardiologice / 248; Capitolul IX. FARMECUL EUTERPEI – TEMĂ CU VARIAŢIUNI / 253; Muzică şi ... muzică / 225; Distanţe şi echidistanţe din lumea operei / 255; Măştile diavolului / 260; Temă cu variaţiuni / 266; Naturalizări... artistice / 274; Între Molière şi Talleyrand / 275; Care este adevărul?, 275; Spicuiri dintr-un imaginar jurnal al lui Talleyrand, 276; Spectacolul lumii, 277; Talleyrand şi furtul de idei, 277; În muzică, 278; Capitolul X. QUO VADIS? / 281; Încotro? / 283; Echidistanţe... artistice / 283; Muzică şi istorie, 283; Literatură şi istoria artelor, 283; Opera literară pendulind între Domnul Jean-Paul Sartre şi Doamna Balkanska / 284; Cu gluma nu e de glumit / 288; Viaţa: reconstituire şi devenire / 295; Un model de regenerare, 295; Ignoramus/ 302; Pietre pentru un Templu al înţelepciunii şi nebuniei omeneşti / 316; Bibliografie / 329; Postcuvîntare / 331; Ecouri critice / 335. |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. p. 329-330. |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 577863 / 577863 | K | Împrumut la sala de lectură | Da | 821ro | |
2. | 512865 / 512865 | K | Împrumut | Da | 821ro | |
3. | 212491 / 212491 | L | Împrumut | Da | 821ro |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
K | Împrumut | 1 |
|
K | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|
L | Împrumut | 1 |
|