Titlu | |
Titlu | Educaţia digitală |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 37 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Educaţia digitală |
Prima menţ. de resp. | volum coordonat de: Ciprian Ceobanu, Constantin Cucoş, Olimpius Istrate, Ion-Ovidiu Pânişoară |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Nume de persoană / resp. intelectuală alternativă | |
Autor alternativ | Ceobanu, Ciprian |
Cucoş, Constantin | |
Istrate, Olimpius | |
Pânişoară, Ion-Ovidiu | |
ISBN | |
Număr ISBN | 9789734689385 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 37/E19 |
C.III.13003 | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 37:004 |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 37 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Învățământ |
Educație digitală | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Menţiuni de ediţie | |
Menţiuni de ediţie | Ediția a 2-a revăzută și adăugită |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Iași |
Data publicării | 2022 |
Editura | Polirom |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 512 p. |
Alte detalii fizice | fig., tab. |
Serii | |
Titlul seriei | Collegium. Ştiinţele educaţiei |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. la sfârșit de capitol |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins Prezentarea autorilor9 Cuvănt-înainte17 Partea I PERSPECTIVE SOCIOCULTURALE PRIVIND UTILIZAREA TEHNOLOGIEI ÎN EDUCAŢIE Reconfigurări educaţionale în era tehnologiei digitale (Ciprian Ceobanu)23 Generaţii în schimbare în sistemul de învăţământ. Competenţele digitale ale imigranţilor şi nativilor digitali (Simona Adam)40 Cetăţenia digitală în contextul societăţii globale. Noi provocări pentru educaţie (Mariana Momanu)54 Adaptarea la şcoala online. Provocări, oportunităţi, priorităţi (Ciprian Fartuşnic)67 Cyberbullyingul în context educaţional. Ipostaze, implicaţii, previzionări (Ana-Nicoleta Grigore, Constantin Cucoş)80 Etică şi tehnologie în context educaţional (Roxana Ghiaţău)111 Riscurile şi siguranţa utilizării tehnologiilor informatice în contexte educaţionale (Andrei-Lucian Marian)131 Protecţia şi securitatea datelor personale în educaţia digitală (Adriana-Maria Şandru, Daniel-Mihail Şandru)144 Partea a Il-a FORME ŞI IPOSTAZE ALE ÎNVĂŢĂRII ASISTATE DE TEHNOLOGIE Procesul de învăţământ în perspectiva digitalizării (Ion-Ovidiu Pânişoară)159 Ameliorarea procesului de educaţie şi a performanţei şcolare prin utilizarea instrumentelor şi resurselor digitale (Olimpius Istrate) 168 Modele explicative ale învăţării cu ajutorul tehnologiilor informaţionale şi de comunicare (Ruxandra Chirca)188 Modificarea profilului învăţării individuale în era tehnologiilor digitale (Cornelia Măirean)197 Învăţarea prin cooperare - din sala de clasă în mediul online (Laura Mihaela Pascariu, Ciprian Ceobanu)209 Învăţarea autoreglată în mediul virtual (Versavia Cureloru)231 Învăţarea bazată pe investigaţie cu ajutorul calculatorului (Roxana Apostolache) 246 M-leaming şi u-learning (Dana Crăciun)260 Partea a IlI-a TEHNOLOGIA ÎN PROFILAREA INOVAŢIEI PEDAGOGICE Determinări educaţionale ale reţelelor sociale (Silvia Făt)275 Platforme de învăţare online. Premise, categorii, caracteristici esenţiale (Cătălin Glava)281 Reţele socioprofesionale şi învăţare colaborativă cu ajutorul noilor tehnologii: parteneriate şcolare europene prin eTwinning (Simona Velea) 295 Educaţie deschisă. Resurse educaţionale deschise şi cursuri online masive deschise (Carmen Holotescu, Gabriela Gros seek)302 Promisiunea tehnologiilor AR, VR şi MR. Perspectivele învăţării imersive şi posibile implicaţii ale metaversului (Mirela Alexandru)317 Joc şi gratuitate (Emil Stan)326 Partea a IV-a SPECIFICITATEA PROCESULUI DIDACTIC ÎN ERA TEHNOLOGICĂ Educaţia digitală: pentru o didactică funcţională şi inovativă (loan Neacşu)337 Medierea pedagogică în era digitală (Dorina Sălăvăstru)349 Generarea conţinuturilor şeolare/suporturilor de învăţare de tip e-learning. Caracteristici şi criterii de calitate (Constantin Cucoş)363 Manualele digitale şi formarea competenţelor la elevi (Iuliana Lazăr, Georgeta Pănişoară)381 Importanţa designului instrucţional în creşterea calităţii programelor de instruire şi formare (Daniel Mara)397 Evaluarea performanţelor şcolare şi academice în medii educaţionale digitale (Nicoleta Laura Popa) 420 Formarea profesorilor pentru educaţia din zilele noastre. Repere pentru programe eficiente (Marian D. IIie)437 Partea a V-a UTILIZAREA TEHNOLOGIEI PENTRU SERVICII DE SUPORT EDUCAŢIONAL Tehnologia digitală în consilierea carierei (Mihai lacob)451 Noile tehnologii digitale - abordări în cadrul educaţiei speciale şi al incluziunii şcolare a copiilor cu cerinţe speciale (Alois Gherguţ)463 Avantaje şi limite ale utilizării tehnologiilor modeme în predarea disciplinelor din aria STEM la elevii cu deficienţe de intelect (Florin Emil Verza, Marilena Bratu)473 Tehnologia în psihomotricitate (Beatrice Aurelia Abalaşei, Raluea Mihaela Onose) 487 Dezvoltarea competenţelor digitale la persoane în vârstă (Georgeta Diac)499 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 585009 / 585009 | F2 | Împrumut | Da | 37 | |
2. | 585008 / 585008 | A | Împrumut | Da | 37 | |
3. | 585007 / 585007 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 37 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
A | Împrumut | 1 |
|
F2 | Împrumut | 1 |
|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|