Autor | GHERGUŢ, ALOIS chat |
Editura | Polirom chat |
Loc publicare | Iaşi |
An | 2016 |
Subiect | Psihopedagogie |
Psihologie chat | |
Psihologia copilului chat | |
Persoană cu handicap (drepturi prevăzute prin rezoluţii) chat | |
Copil cu deficienţă fizică (psihologie) chat | |
Deficienţă mentală (psihopedagogie) chat | |
ISBN | 9789734656646 |
Note | Anexe |
Bibliogr. p.221-228 |
ISBN | |
Număr ISBN | 9789734656646 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 37/G44 |
C.III.11721 | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | RO |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Educația incluzivă și pedagogia diversității |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Iaşi |
Editura | Polirom |
Data publicării | 2016 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 228 p. |
Alte detalii fizice | tab. |
Serii | |
Titlul seriei | Collegium. Ştiinţele educaţiei |
Titlu | |
Titlu | Educația incluzivă și pedagogia diversității |
Notă generală | |
Textul notei | Anexe |
Bibliogr. p.221-228 | |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Introducere9 Capitolul 1. De la segregare la integrare, incluziune şi educaţia pentru cerinţele speciale15 1.1.Segregarea în educaţie16 1.2.Integrarea şi educaţia integrată19 1.3.Incluziunea, educaţia incluzivă, şcoala incluzivă26 1.4.Cerinţele educaţionale speciale vs educaţia pentru cerinţele speciale30 1.5.Comentarii, controverse şi concluzii34 Capitolul 2. Şcoala incluzivă şi pedagogia diversităţii 39 2.1.Şcoala incluzivă şi instruirea diferenţiată47 2.1.1.Diferenţierea în raport cu structura sistemului de învăţământ50 2.1.2.Diferenţierea prin conţinutul învăţământului(curriculum diferenţiat şi adaptat)51 2.1.3.Diferenţierea prin organizarea grupurilor/claselor şcolare şi a activităţilor didactice52 2.1.4.Diferenţierea prin metodologia didactică şi relaţia pedagogică dintre educator şi educat55 2.2.Aspecte privind procesul didactic în condiţiile şcolii incluzive56 2.3.Curriculum şcolar în şcoala incluzivă59 2.4.Programul educaţional individualizat/personalizat69 Capitolul 3. Particularităţi ale proceselor psihice şi învăţarea de tip şcolar la elevii cu cerinţe speciale determinate de dizabilitate73 3.1. Procesele psihice şi comportamentul inteligent la elevii cu cerinţe speciale determinate de dizabilitate73 3.1.1.Senzaţiile75 3.1.2.Percepţiile76 3.1.3.Reprezentările77 3.1.4.Gândirea78 3.1.5.Imaginaţia80 3.1.6.Memoria82 3.1.7.Atenţia82 3.2. învăţare-dezvoltare la elevii cu cerinţe speciale83 Capitolul 4. Sugestii şi soluţii pentru dezvoltarea practicilor incluzive în educaţie adresate principalelor categorii de elevi cu dizabilităţi şi/sau cu cerinţe educaţionale speciale 91 4.1.Forme şi modalităţi de înţelegere a accesului şi integrării copiilor cu dizabilităţi şi/sau cu cerinţe educaţionale speciale în şcolile incluzive92 4.2.Elevii/copiii cu dizabilităţi mentale/intelectuale,tulburări de învăţare şi dificultăţi cognitive97 4.3.Elevii/copiii cu dizabilităţi/deficienţe de vedere104 4.4.Elevii/copiii cu dizabilităţi/deficienţe de auz106 4.5.Elevii/copiii cu dizabilităţi/deficienţe fizice/locomotorii109 4.6.Elevii/copiii cu tulburări emoţionale şi de comportament113 4.7.Concluzii116 Capitolul 5. Educaţia incluzivă şi managementul şcolii pentru diversitate 119 5.1.Educaţia incluzivă şi managementul schimbării în şcoală119 5.2.Modele şi forme de realizare a educaţiei incluzive 130 Capitolul 6. Evaluarea psihologică şi educaţională a elevilor cu cerinţe speciale în şcoala incluzivă 135 6.1.Evaluarea elevilor cu cerinţe speciale - activitate continuă şi complexă135 6.2.Evaluarea psihologică la copilul cu cerinţe speciale141 6.3.Evaluarea educaţională a copiilor cu cerinţe speciale 147 6.4.Evaluarea dinamică a copiilor cu cerinţe speciale 154 Capitolul 7. E-incluziunea şcolară şi noile tehnologii asistive/de acces159 7.1.Tehnologiile informatice şi educaţia copiilor cu cerinţe speciale 159 7.2.învăţarea asistată de computer şi tehnologiile asistive şi de acces pentru elevii cu dizabilităţi 163 7.3.Sisteme de comunicare alternativă/augmentativă 173 Anexe 179 Bibliografie221 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Psihopedagogie |
Psihologie | |
Psihologia copilului | |
Persoană cu handicap (drepturi prevăzute prin rezoluţii) | |
Copil cu deficienţă fizică (psihologie) | |
Deficienţă mentală (psihopedagogie) | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 37.015.3:376.1 |
159.922.76 | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 37 |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | GHERGUŢ, ALOIS |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 37.015.3 |
:376.1 | |
159.922.76 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 528380 / 528380 | F2 | Împrumut | Da | 37 | |
2. | 528379 / 528379 | A | Împrumut | Da | 37 | |
3. | 528378 / 528378 | A | Împrumut | Da | 37 | |
4. | 528377 / 528377 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 37 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
A | Împrumut | 2 |
|
F2 | Împrumut | 1 |
|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|