Educația incluzivă și pedagogia diversității

Autor chat
Editura Polirom chat
Loc publicare Iaşi
An 2016
Subiect Psihopedagogie
Psihologie chat
Psihologia copilului chat
Persoană cu handicap (drepturi prevăzute prin rezoluţii) chat
Copil cu deficienţă fizică (psihologie) chat
Deficienţă mentală (psihopedagogie) chat
ISBN 9789734656646
Note Anexe
Bibliogr. p.221-228

37/G44; C.III.11721

GHERGUŢ, ALOIS
    Educația incluzivă și pedagogia diversității.- Iaşi : Polirom , 2016.
    228 p. : tab..- (Collegium. Ştiinţele educaţiei).    
    Anexe
    Bibliogr. p.221-228
    Introducere9 Capitolul 1. De la segregare la integrare, incluziune şi educaţia pentru cerinţele speciale15 1.1.Segregarea în educaţie16 1.2.Integrarea şi educaţia integrată19 1.3.Incluziunea, educaţia incluzivă, şcoala incluzivă26 1.4.Cerinţele educaţionale speciale vs educaţia pentru cerinţele speciale30 1.5.Comentarii, controverse şi concluzii34 Capitolul 2. Şcoala incluzivă şi pedagogia diversităţii 39 2.1.Şcoala incluzivă şi instruirea diferenţiată47 2.1.1.Diferenţierea în raport cu structura sistemului de învăţământ50 2.1.2.Diferenţierea prin conţinutul învăţământului(curriculum diferenţiat şi adaptat)51 2.1.3.Diferenţierea prin organizarea grupurilor/claselor şcolare şi a activităţilor didactice52 2.1.4.Diferenţierea prin metodologia didactică şi relaţia pedagogică dintre educator şi educat55 2.2.Aspecte privind procesul didactic în condiţiile şcolii incluzive56 2.3.Curriculum şcolar în şcoala incluzivă59 2.4.Programul educaţional individualizat/personalizat69 Capitolul 3. Particularităţi ale proceselor psihice şi învăţarea de tip şcolar la elevii cu cerinţe speciale determinate de dizabilitate73 3.1. Procesele psihice şi comportamentul inteligent la elevii cu cerinţe speciale determinate de dizabilitate73 3.1.1.Senzaţiile75 3.1.2.Percepţiile76 3.1.3.Reprezentările77 3.1.4.Gândirea78 3.1.5.Imaginaţia80 3.1.6.Memoria82 3.1.7.Atenţia82 3.2. învăţare-dezvoltare la elevii cu cerinţe speciale83 Capitolul 4. Sugestii şi soluţii pentru dezvoltarea practicilor incluzive în educaţie adresate principalelor categorii de elevi cu dizabilităţi şi/sau cu cerinţe educaţionale speciale 91 4.1.Forme şi modalităţi de înţelegere a accesului şi integrării copiilor cu dizabilităţi şi/sau cu cerinţe educaţionale speciale în şcolile incluzive92 4.2.Elevii/copiii cu dizabilităţi mentale/intelectuale,tulburări de învăţare şi dificultăţi cognitive97 4.3.Elevii/copiii cu dizabilităţi/deficienţe de vedere104 4.4.Elevii/copiii cu dizabilităţi/deficienţe de auz106 4.5.Elevii/copiii cu dizabilităţi/deficienţe fizice/locomotorii109 4.6.Elevii/copiii cu tulburări emoţionale şi de comportament113 4.7.Concluzii116 Capitolul 5. Educaţia incluzivă şi managementul şcolii pentru diversitate 119 5.1.Educaţia incluzivă şi managementul schimbării în şcoală119 5.2.Modele şi forme de realizare a educaţiei incluzive 130 Capitolul 6. Evaluarea psihologică şi educaţională a elevilor cu cerinţe speciale în şcoala incluzivă 135 6.1.Evaluarea elevilor cu cerinţe speciale - activitate continuă şi complexă135 6.2.Evaluarea psihologică la copilul cu cerinţe speciale141 6.3.Evaluarea educaţională a copiilor cu cerinţe speciale 147 6.4.Evaluarea dinamică a copiilor cu cerinţe speciale 154 Capitolul 7. E-incluziunea şcolară şi noile tehnologii asistive/de acces159 7.1.Tehnologiile informatice şi educaţia copiilor cu cerinţe speciale 159 7.2.învăţarea asistată de computer şi tehnologiile asistive şi de acces pentru elevii cu dizabilităţi 163 7.3.Sisteme de comunicare alternativă/augmentativă 173 Anexe 179 Bibliografie221.
    ISBN 9789734656646

    1. Psihopedagogie
    2. Psihologie
    3. Psihologia copilului
    4. Persoană cu handicap (drepturi prevăzute prin rezoluţii)
    5. Copil cu deficienţă fizică (psihologie)
    6. Deficienţă mentală (psihopedagogie)

37.015.3:376.1
159.922.76


010 __ $a9789734656646
035 __ $a37/G44
035 __ $aC.III.11721
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aEducația incluzivă și pedagogia diversității
210 _# $aIaşi $cPolirom $d2016
215 __ $a228 p. $ctab.
225 _0 $aCollegium. Ştiinţele educaţiei
299 __ $aEducația incluzivă și pedagogia diversității
300 __ $aAnexe
300 __ $aBibliogr. p.221-228
330 __ $aIntroducere9 Capitolul 1. De la segregare la integrare, incluziune şi educaţia pentru cerinţele speciale15 1.1.Segregarea în educaţie16 1.2.Integrarea şi educaţia integrată19 1.3.Incluziunea, educaţia incluzivă, şcoala incluzivă26 1.4.Cerinţele educaţionale speciale vs educaţia pentru cerinţele speciale30 1.5.Comentarii, controverse şi concluzii34 Capitolul 2. Şcoala incluzivă şi pedagogia diversităţii 39 2.1.Şcoala incluzivă şi instruirea diferenţiată47 2.1.1.Diferenţierea în raport cu structura sistemului de învăţământ50 2.1.2.Diferenţierea prin conţinutul învăţământului(curriculum diferenţiat şi adaptat)51 2.1.3.Diferenţierea prin organizarea grupurilor/claselor şcolare şi a activităţilor didactice52 2.1.4.Diferenţierea prin metodologia didactică şi relaţia pedagogică dintre educator şi educat55 2.2.Aspecte privind procesul didactic în condiţiile şcolii incluzive56 2.3.Curriculum şcolar în şcoala incluzivă59 2.4.Programul educaţional individualizat/personalizat69 Capitolul 3. Particularităţi ale proceselor psihice şi învăţarea de tip şcolar la elevii cu cerinţe speciale determinate de dizabilitate73 3.1. Procesele psihice şi comportamentul inteligent la elevii cu cerinţe speciale determinate de dizabilitate73 3.1.1.Senzaţiile75 3.1.2.Percepţiile76 3.1.3.Reprezentările77 3.1.4.Gândirea78 3.1.5.Imaginaţia80 3.1.6.Memoria82 3.1.7.Atenţia82 3.2. învăţare-dezvoltare la elevii cu cerinţe speciale83 Capitolul 4. Sugestii şi soluţii pentru dezvoltarea practicilor incluzive în educaţie adresate principalelor categorii de elevi cu dizabilităţi şi/sau cu cerinţe educaţionale speciale 91 4.1.Forme şi modalităţi de înţelegere a accesului şi integrării copiilor cu dizabilităţi şi/sau cu cerinţe educaţionale speciale în şcolile incluzive92 4.2.Elevii/copiii cu dizabilităţi mentale/intelectuale,tulburări de învăţare şi dificultăţi cognitive97 4.3.Elevii/copiii cu dizabilităţi/deficienţe de vedere104 4.4.Elevii/copiii cu dizabilităţi/deficienţe de auz106 4.5.Elevii/copiii cu dizabilităţi/deficienţe fizice/locomotorii109 4.6.Elevii/copiii cu tulburări emoţionale şi de comportament113 4.7.Concluzii116 Capitolul 5. Educaţia incluzivă şi managementul şcolii pentru diversitate 119 5.1.Educaţia incluzivă şi managementul schimbării în şcoală119 5.2.Modele şi forme de realizare a educaţiei incluzive 130 Capitolul 6. Evaluarea psihologică şi educaţională a elevilor cu cerinţe speciale în şcoala incluzivă 135 6.1.Evaluarea elevilor cu cerinţe speciale - activitate continuă şi complexă135 6.2.Evaluarea psihologică la copilul cu cerinţe speciale141 6.3.Evaluarea educaţională a copiilor cu cerinţe speciale 147 6.4.Evaluarea dinamică a copiilor cu cerinţe speciale 154 Capitolul 7. E-incluziunea şcolară şi noile tehnologii asistive/de acces159 7.1.Tehnologiile informatice şi educaţia copiilor cu cerinţe speciale 159 7.2.învăţarea asistată de computer şi tehnologiile asistive şi de acces pentru elevii cu dizabilităţi 163 7.3.Sisteme de comunicare alternativă/augmentativă 173 Anexe 179 Bibliografie221
606 _0 $aPsihopedagogie
606 _0 $aPsihologie
606 _0 $aPsihologia copilului
606 _0 $aPersoană cu handicap (drepturi prevăzute prin rezoluţii)
606 _0 $aCopil cu deficienţă fizică (psihologie)
606 _0 $aDeficienţă mentală (psihopedagogie)
675 __ $a37.015.3:376.1
675 __ $a159.922.76
686 __ $a37
700 _0 $aGHERGUŢ, ALOIS
975 _0 $a37.015.3 $a:376.1
975 _0 $a159.922.76
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 528380 / 528380 F2 Împrumut Da 37
2. 528379 / 528379 A Împrumut Da 37
3. 528378 / 528378 A Împrumut Da 37
4. 528377 / 528377 L Împrumut la sala de lectură Da 37
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 2
F2 Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 4

Lăsați un comentariu