ISBN | |
Număr ISBN | 9789734675951 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 37/E19 |
C.III.12210 | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | RO |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Educația la centenar |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Alte informaţii la titlu | Idei. Instituții. Personalități |
Prima menţ. de resp. | Laurențiu Șoitu (coord.), Steliana Toma (coord.), Liliana Romaniuc (coord.)... |
Urm. menţ. de responsabilitate | Ioan Neacșu (coord.) |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Iaşi |
Editura | Polirom |
Data publicării | 2018 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 359 p. |
Titlu | |
Titlu | Educația la centenar : Idei. Instituții. Personalități |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | JMafd (Laurenţiu Şoitu) Academia Română şi educaţia in spiritul ridicării edificiului naţional (loan-Aurel Pop) Catedrala Mântuirii Neamului - spaţiu sacru ai simbol naţional (Preafericitul Daniel) Daiii i ităţile generatoare de elite (Constantin Bălăceanu-Stolnici) fJmni i itatea din Iaşi - un proiect românesc de succes şi o evoluţie în orizont închis (Viorel Barbu) Jertfa de sânge pentru Marea Unire (Alexandru Surdu) ifinâstirile din Moldova - izvoare de cunoaştere in vremuri grele (înaltpreasfinţitul Teofan) Centenarul Marii Uniri - un moment de răscruce (Bogdan C. Simionescu) Mozeul în care bate inima poporului român (Paula Popoiu) Teatru şi educaţie (Oltiţa Cîntec) Genealogii culturale şi opţiuni filosofice după primul mare război (Ştefan Afloroaei) Unirea... educaţia a făcut-o! (Romiţă Iucu) Universitatea din Oradea în dinamica spaţiului românesc (Constantin Bungău) Conservatoarele Basarabiei (Elena Mironenco, Victoria Melnic) Continuitatea nu este o opţiune, este condiţia fiinţării (Laurenţiu Şoitu) Relaţia sacră magistru-discipol/Forţa modelelor (Dan Grigore) învăţătură şi credinţă (Viorel Munteanu) „Uniaţia" de la 1700 nu creditează (moral) Unirea de la 1918. Lecţiile unui capitol problematic şi sensibil al istoriei noastre (Episcopul Ignatie) De la şcoala haretiană la marea reeducare (Theodor Codreanu) 111 Ceva pentru, ceva împotrivă (Răsvan Popescu)117 Provocări ale educaţiei româneşti în anul Centenarului Marii Uniri (Meu Gavriluţă) 120 O poveste fără sfârşit. Radioul şi Televiziunea română (Octavian Iordăchescu)125 Treptele educaţiei permanente (Ilie Rad)130 De la alfabetizare la investiţia educativă (Ştefan Buzărnescu)135 Lectura tăcută, învăţământul modern şi cartea tipărită sau cum apare mass-media (Aurel Codoban) 138 Generaţia tânără şi problema idealului (Emil Stan)143 Revigorarea învăţământului românesc: modelul interbelic şi primatul educaţiei morale (Adrian Opre) 148 Formarea şi dezvoltarea sentimentului patriotic - necesitate sau utopie? (Venera-Mihaela Cojocariu)154 Cultura română şi dimensiunea sa istorică naţională (loan-Aurel Pop)159 Spre universitatea post-Bologna (Andrei Marga)165 Şcoala şi învăţământul preuniversitar: succint exerciţiu diagnostic şi prognoză optimistă pentru viitorul apropiat (loan Neacşu)169 Cu ce model abordăm reforma curriculumului şcolar? (Dan Potolea, Steliana Toma, Anca Popovici) 175 Provocările educaţiei în mileniul al treilea (Liliana Romaniuc)182 Educaţia pentru media în misiunea Bisericii (Nicolae Dascălu)188 Imigranţii din era digitalizării (Laurenţiu Şoitu)195 Despre eternitatea pedagogiei parenetice la români (Ion Negreţ-Dobridor)201 Educaţia - un demers colaborativ intre familie, Biserică, şcoală (Constantin Cucoş)211 Refacerea solidarităţii pentru reconstruirea educaţiei (Florea Voiculescu)218 Şcoala mea. Şcoala ta. Despre apartenenţă şi interacţiuni ritualizate în mediul şcolar (Cătălina Ulrich Hygum)223 Un Ateneu apărut odată cu înfiriparea României Mari (Petru loan)230 Expertiza didactică universitară: un obiectiv asumat sau o întâmplare fericită? (Dana Opre, Adrian Opre)234 Competenţa didactică extinsă (Nicolae Mitrofan)241 Exigenţe meritocratice în formarea cadrelor didactice. Repere istorice (Marin Manolescu)247 O privire asupra sistemului de învăţământ şi a procesului de predare-învăţare-evaluare din perioada 1940-2018 (Vasile Molan)255 Responsabilitatea profesorilor (Emil Stan)260 „Suprapopulaţia universitară": despre actualitatea unei analize privind starea învăţământului superior românesc în perioada interbelică (Florea Voiculescu)265 Despre profesori şi misiuni asumate, dincolo de discipline (Ciprian Fartuşnic)271 Educaţie şi ştiinţă (Miron Ionescu)276 Despre prospectarea în educaţie (Muşata-Dacia Bocoş)281 Curriculum (Sorin Cristea)285 Vine o vreme să dai ce ai învăţat (Mihai Mălaimare)291 Miron Cristea şi Marea Unire (Ion Vicovan)296 Andrei Şaguna - simbol al unităţii neamului românesc (Aurel Papari)309 Dimitrie Guşti, haretianul (Conţiu Tiberiu Şoitu)314 Fericitul Anton Durcovici - formator de conştiinţe (P.S. Petru Gherghel)320 Primarul satului ciudat de la Şosea. O poveste de dragoste... (Aurelia Cosma)...324 în serviciul Marii Uniri - Onisifor Ghibu în Basarabia (Ioana Axentii)327 Cristofor Simionescu - creator de şcoală (Gheorghe Popa)333 Ştefan Bârsănescu, fondator al domeniului analizei de politiciale educaţiei în România (Carmen Mihaela Creţu)339 Educaţia dincolo de frontiere (Teodor Cozma)346 Sacrificiul şi răsplata lui Ion Jalea (Anca Evelina Cirligeanu, Vasile Nicoară) .... 351 O rugăminte (Dumitru Radu Popescu)357 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Educaţie |
România | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 37(498) |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 37 |
Nume de persoană / resp. intelectuală alternativă | |
Autor alternativ | Şoitu, Laurenţiu |
Toma, Steliana | |
Romaniuc, Liliana | |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Cod de legătură | coordonator |
Autor secundar | Neacșu, Ioan |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 37 |
(498) |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 550525 / 550525 | F2 | Împrumut | Da | 37 | |
2. | 550524 / 550524 | A | Împrumut | Da | 37 | |
3. | 550523 / 550523 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 37 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
A | Împrumut | 1 |
|
F2 | Împrumut | 1 |
|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|