Autor | MAFTEI, ALEXANDRA chat |
Editura | Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” chat |
Loc publicare | Iași |
An | 2021 |
Subiect | Educaţie morală chat |
Psihopedagogie chat | |
Psihologie morală chat | |
Psihologia copilului chat | |
ISBN | 9786067146127 |
Note | Bibliografie la sfârșit de capitol |
Titlu | |
Titlu | Educaţia morală a copiilor : repere psihopedagogice |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 37.015.3 |
159.922.7 | |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Educaţia morală a copiilor |
Alte informaţii la titlu | repere psihopedagogice |
Prima menţ. de resp. | Alexandra Maftei |
Urm. menţ. de responsabilitate | referenți științifici: Andrei C. Holman, Aurora Adina Colomeischi |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | MAFTEI, ALEXANDRA |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Cod de legătură | referent ştiinţific |
Autor secundar | Holman, Andrei C. |
Cod de legătură | referent ştiinţific |
Autor secundar | Colomeischi, Aurora Adina |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786067146127 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 37/M14 |
C.II.42107 | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 37.015.3:17.022.1 |
159.922.7:17 | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 37 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Educaţie morală |
Psihopedagogie | |
Psihologie morală | |
Psihologia copilului | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Iași |
Editura | Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” |
Data publicării | 2021 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 165 p. |
Serii | |
Titlul seriei | Ştiinţele educaţiei |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliografie la sfârșit de capitol |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins Cuvânt introductiv9 Capitolul I. Repere introductive în psihologia morală a copiilor11 1.1.Teoria lui Jean Piaget privind dezvoltarea morală a copiilor13 1.2.Perspectiva stadială propusă de Lawrence Kohlberg16 1.3.Teoria constructivist-interacţionistă: Elliot Turiel20 1.4.Justiţie versus îngrijire: perspectiva formulată de Carol Gilligan23 Capitolul II. Emoţiile morale ale copiilor31 II.1. Repere introductive privind geneza şi evoluţia emoţiilor morale31 11.2.Copiii şi ruşinea34 11.3.Copiii şi vinovăţia37 11.4.Ruşinea, vinovăţia şi comportamentele asociate ale copiilor42 11.5.Memorie autobiografică, emoţii morale şi teoria auto-evaluării temporale43 11.6.Atribuiri emoţionale contraintuitive: fenomenul agresorului fericit45 Capitolul III. Comportamentele prosociale ale copiilor53 III.1. Repere generale privind apariţia şi sursele de influenţă ale comportamentelor prosociale53 III.2. Altruismul copiilor. Conceptualizare şi factori asociaţi55 Capitolul IV. Relaţia dintre stilurile parentale, starea de bine a copiilor şi comportamentele morale63 IV.1. Starea de bine a copiilor: conceptualizare şi factori asociaţi63 IV.2. Stilurile parentale: caracteristici şi dimensiuni specifice64 IV.3. Relaţia dintre stilurile parentale, starea de bine a copiilor, dezvoltarea morală şi comportamentele prosociale ale copiilor67 Capitolul V. Identitate morală, bullying şi mecanisme de raţionalizare morală în rândul copiilor77 V.l. Identitatea morală a copiilor. Repere introductive77 V.2. Identitate morală şi bullying79 V.3. Bullying şi dezangajare morală80 Capitolul VI. Mecanisme cognitive asociate comportamentelor morale87 VI.1. Mecanisme de licenţiere şi curăţare morală87 VI.2. Moderatori şi limite ale licenţierii morale90 VI.3. Amânarea recompensei şi mecanismele de auto-licenţiere (eng. self-licensing)93 VI.4. Conştiinţa morală şi disonanţa etică94 VL5. Amnezia morală95 VI.6. Implicaţiile teoriei nivelului de construct în mecanismele de licenţiere morală. Repere empirice99 Capitolul VII. Educaţia morală a copiilor111 VII.l. Implicaţiile teoriilor privind dezvoltarea morală în procesul educaţiei morale: Jean Piaget, Lawrence Kohlberg şi Elliot Turiel113 VII.2. Justiţie, îngrijire şi implicaţiile teoriei formulate de C. Gilligan pentru educaţia morală117 VIL3. Factori de influenţă în procesul de educaţie morală120 VII.3.1. Rolul familiei şi al practicilor parentale121 VII.3.2. Rolul profesorilor: educaţia morală înşcoli126 VII.3.3. Rolul grupurilor de apartenenţă şi al relaţiilor interpersonale. Grupul şcolar131 VII.3.4. Rolul mass-media: educaţie morală în era social media133 VII.3.5. Religia şi practicile religioase137 VII.4. Utilizarea poveştilor ca instrumente aleeducaţiei morale140 VII.5. Utilizarea instrumentelor ludice în educaţia morală a copiilor143 VH.6. Educaţie incluzivă timpurie144 Concluzii161 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 573530 / 573530 | A | Împrumut | Da | 37 | |
2. | 573529 / 573529 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 37 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
A | Împrumut | 1 |
|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|