Educaţia morală a copiilor : repere psihopedagogice

Autor chat
Editura Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” chat
Loc publicare Iași
An 2021
Subiect Educaţie morală chat
Psihopedagogie chat
Psihologie morală chat
Psihologia copilului chat
ISBN 9786067146127
Note Bibliografie la sfârșit de capitol

37/M14; C.II.42107

MAFTEI, ALEXANDRA
    Educaţia morală a copiilor : repere psihopedagogice / Alexandra Maftei ; referenți științifici: Andrei C. Holman, Aurora Adina Colomeischi.- Iași : Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” , 2021.
    165 p..- (Ştiinţele educaţiei).    
    Bibliografie la sfârșit de capitol
    Cuprins Cuvânt introductiv9 Capitolul I. Repere introductive în psihologia morală a copiilor11 1.1.Teoria lui Jean Piaget privind dezvoltarea morală a copiilor13 1.2.Perspectiva stadială propusă de Lawrence Kohlberg16 1.3.Teoria constructivist-interacţionistă: Elliot Turiel20 1.4.Justiţie versus îngrijire: perspectiva formulată de Carol Gilligan23 Capitolul II. Emoţiile morale ale copiilor31 II.1. Repere introductive privind geneza şi evoluţia emoţiilor morale31 11.2.Copiii şi ruşinea34 11.3.Copiii şi vinovăţia37 11.4.Ruşinea, vinovăţia şi comportamentele asociate ale copiilor42 11.5.Memorie autobiografică, emoţii morale şi teoria auto-evaluării temporale43 11.6.Atribuiri emoţionale contraintuitive: fenomenul agresorului fericit45 Capitolul III. Comportamentele prosociale ale copiilor53 III.1. Repere generale privind apariţia şi sursele de influenţă ale comportamentelor prosociale53 III.2. Altruismul copiilor. Conceptualizare şi factori asociaţi55 Capitolul IV. Relaţia dintre stilurile parentale, starea de bine a copiilor şi comportamentele morale63 IV.1. Starea de bine a copiilor: conceptualizare şi factori asociaţi63 IV.2. Stilurile parentale: caracteristici şi dimensiuni specifice64 IV.3. Relaţia dintre stilurile parentale, starea de bine a copiilor, dezvoltarea morală şi comportamentele prosociale ale copiilor67 Capitolul V. Identitate morală, bullying şi mecanisme de raţionalizare morală în rândul copiilor77 V.l. Identitatea morală a copiilor. Repere introductive77 V.2. Identitate morală şi bullying79 V.3. Bullying şi dezangajare morală80 Capitolul VI. Mecanisme cognitive asociate comportamentelor morale87 VI.1. Mecanisme de licenţiere şi curăţare morală87 VI.2. Moderatori şi limite ale licenţierii morale90 VI.3. Amânarea recompensei şi mecanismele de auto-licenţiere (eng. self-licensing)93 VI.4. Conştiinţa morală şi disonanţa etică94 VL5. Amnezia morală95 VI.6. Implicaţiile teoriei nivelului de construct în mecanismele de licenţiere morală. Repere empirice99 Capitolul VII. Educaţia morală a copiilor111 VII.l. Implicaţiile teoriilor privind dezvoltarea morală în procesul educaţiei morale: Jean Piaget, Lawrence Kohlberg şi Elliot Turiel113 VII.2. Justiţie, îngrijire şi implicaţiile teoriei formulate de C. Gilligan pentru educaţia morală117 VIL3. Factori de influenţă în procesul de educaţie morală120 VII.3.1. Rolul familiei şi al practicilor parentale121 VII.3.2. Rolul profesorilor: educaţia morală înşcoli126 VII.3.3. Rolul grupurilor de apartenenţă şi al relaţiilor interpersonale. Grupul şcolar131 VII.3.4. Rolul mass-media: educaţie morală în era social media133 VII.3.5. Religia şi practicile religioase137 VII.4. Utilizarea poveştilor ca instrumente aleeducaţiei morale140 VII.5. Utilizarea instrumentelor ludice în educaţia morală a copiilor143 VH.6. Educaţie incluzivă timpurie144 Concluzii161.
    ISBN 9786067146127

    I Holman, Andrei C.(referent ştiinţific)
    II Colomeischi, Aurora Adina(referent ştiinţific)

    1. Educaţie morală
    2. Psihopedagogie
    3. Psihologie morală
    4. Psihologia copilului

37.015.3:17.022.1
159.922.7:17


299 __ $aEducaţia morală a copiilor : repere psihopedagogice
975 __ $a37.015.3 $a159.922.7
200 __ $aEducaţia morală a copiilor $erepere psihopedagogice $fAlexandra Maftei $greferenți științifici: Andrei C. Holman, Aurora Adina Colomeischi $bCarte tipărită
700 __ $aMAFTEI, ALEXANDRA
702 __ $4referent ştiinţific $aHolman, Andrei C.
702 __ $4referent ştiinţific $aColomeischi, Aurora Adina
010 __ $a9786067146127
035 __ $a37/M14
035 __ $aC.II.42107
675 __ $a37.015.3:17.022.1
675 __ $a159.922.7:17
686 __ $a37
606 __ $aEducaţie morală
606 __ $aPsihopedagogie
606 __ $aPsihologie morală
606 __ $aPsihologia copilului
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aIași $cEditura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” $d2021
215 __ $a165 p.
225 __ $aŞtiinţele educaţiei
300 __ $aBibliografie la sfârșit de capitol
330 __ $aCuprins Cuvânt introductiv9 Capitolul I. Repere introductive în psihologia morală a copiilor11 1.1.Teoria lui Jean Piaget privind dezvoltarea morală a copiilor13 1.2.Perspectiva stadială propusă de Lawrence Kohlberg16 1.3.Teoria constructivist-interacţionistă: Elliot Turiel20 1.4.Justiţie versus îngrijire: perspectiva formulată de Carol Gilligan23 Capitolul II. Emoţiile morale ale copiilor31 II.1. Repere introductive privind geneza şi evoluţia emoţiilor morale31 11.2.Copiii şi ruşinea34 11.3.Copiii şi vinovăţia37 11.4.Ruşinea, vinovăţia şi comportamentele asociate ale copiilor42 11.5.Memorie autobiografică, emoţii morale şi teoria auto-evaluării temporale43 11.6.Atribuiri emoţionale contraintuitive: fenomenul agresorului fericit45 Capitolul III. Comportamentele prosociale ale copiilor53 III.1. Repere generale privind apariţia şi sursele de influenţă ale comportamentelor prosociale53 III.2. Altruismul copiilor. Conceptualizare şi factori asociaţi55 Capitolul IV. Relaţia dintre stilurile parentale, starea de bine a copiilor şi comportamentele morale63 IV.1. Starea de bine a copiilor: conceptualizare şi factori asociaţi63 IV.2. Stilurile parentale: caracteristici şi dimensiuni specifice64 IV.3. Relaţia dintre stilurile parentale, starea de bine a copiilor, dezvoltarea morală şi comportamentele prosociale ale copiilor67 Capitolul V. Identitate morală, bullying şi mecanisme de raţionalizare morală în rândul copiilor77 V.l. Identitatea morală a copiilor. Repere introductive77 V.2. Identitate morală şi bullying79 V.3. Bullying şi dezangajare morală80 Capitolul VI. Mecanisme cognitive asociate comportamentelor morale87 VI.1. Mecanisme de licenţiere şi curăţare morală87 VI.2. Moderatori şi limite ale licenţierii morale90 VI.3. Amânarea recompensei şi mecanismele de auto-licenţiere (eng. self-licensing)93 VI.4. Conştiinţa morală şi disonanţa etică94 VL5. Amnezia morală95 VI.6. Implicaţiile teoriei nivelului de construct în mecanismele de licenţiere morală. Repere empirice99 Capitolul VII. Educaţia morală a copiilor111 VII.l. Implicaţiile teoriilor privind dezvoltarea morală în procesul educaţiei morale: Jean Piaget, Lawrence Kohlberg şi Elliot Turiel113 VII.2. Justiţie, îngrijire şi implicaţiile teoriei formulate de C. Gilligan pentru educaţia morală117 VIL3. Factori de influenţă în procesul de educaţie morală120 VII.3.1. Rolul familiei şi al practicilor parentale121 VII.3.2. Rolul profesorilor: educaţia morală înşcoli126 VII.3.3. Rolul grupurilor de apartenenţă şi al relaţiilor interpersonale. Grupul şcolar131 VII.3.4. Rolul mass-media: educaţie morală în era social media133 VII.3.5. Religia şi practicile religioase137 VII.4. Utilizarea poveştilor ca instrumente aleeducaţiei morale140 VII.5. Utilizarea instrumentelor ludice în educaţia morală a copiilor143 VH.6. Educaţie incluzivă timpurie144 Concluzii161
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 573530 / 573530 A Împrumut Nu 37
2. 573529 / 573529 L Împrumut la sala de lectură Da 37
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu