Autor | NEDELCU-PĂSĂRIN, GABRIELA chat |
Editura | ,,Scrisul românesc” Fundația-Editura chat |
Loc publicare | [Craiova] |
An | 2023 |
Subiect | Literatură română (t) chat |
Istorie și critică literară (t) chat | |
ISBN | 9786066743280 |
Titlu | |
Titlu | Empatie și receptare critică |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 821.135.1.09 |
[nedefinit] | 1 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Empatie și receptare critică |
Prima menţ. de resp. | Gabriela Nedelcu-Păsărin |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | NEDELCU-PĂSĂRIN, GABRIELA |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786066743280 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 821ro.09/N35 |
C.II.43908 | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 821.135.1.09 |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 821.135.1 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Literatură română (t) |
Istorie și critică literară (t) | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | [Craiova] |
Editura | ,,Scrisul românesc” Fundația-Editura |
Data publicării | 2023 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 288 p. |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | CUPRINS ARGUMENTUM Critica de întâmpinare - necesitate sau oportunitate |l demersul receptării culturii?7 CAPITOLUL I De la jurnalismul cultural la principiul tete de gondole12 Ierarhizarea ofertei culturale sau despre principiul tete de gondole.. 13 Sfera consumului cultural - unitate prin diversitate17 Presa literară între opera de cultură şi opera de civilizaţie20 Intre manipularea pozitivă şi cenzură - dejucarea” politicilor culturale24 Revista „Scrisul Românesc” - model de comportament cultural...29 Destinul unei reviste „Destin românesc”33 jurnalism românesc în exil şi diaspora37 Obiectivitatea în jurnalism40 Limba de lemn în presă45 limbajul audiovizual... pe înţelesul tuturor48 Rolul radioului public în tezaurizarea informaţiilor document....53 Radioul - un univers al sincretismului artelor57 Jstoria literară... pe unde... dar nu oriunde63 Viaţa unei cărţi - cartea unei vieţi68 CAPITOLUL II Cronica de întâmpinare şi transpunerea simpatetică72 Clepsidra trădării73 (Stelian Ţurlea, „Trei femei”) Timpul fară de timp - dominarea disperării76 (Nicolae Dabija, „Temapentru acasă") Sinegrafii80 (Mihaela Miroiu, „Cu mintea mea de femeie”) Litografii sentimentale85 (Adrianei Bittel, „Fototeca. Temă cu variaţiuni”) Amplificarea şi analogia imprecaţiei (Irina Teodorescu, „Blestemul tâlharului mustăcios' Dualitatea interogativă89 (Nora Iuga, „Hai să furăm pepeni”) Tragicul - „pieirea sublimului”98 (Ilie Popa, „Antologia liricii de detenţie anticomunistă din spaţiu. • Magia cuvintelor sau despre terapiile colocviale (Ioana Bruşten, „Miercuri, la Marriott”)102 Amintirile viitorului 107 (Octavian Paler, „Rugaţi-vă să nu vă crească aripi’j Intre două lumi■111 (Ioana Heidel, „Mi-aplăcut culoarea. Pe urmele unei românce din Ger:- Personajul dezirant între fantastic şi suprarealism115 (Radu Ionescu, „Catastihul amorului - La gura sobei") Tristeti în vitralii calofile119 (Dan C. Mihăilescu, „Ce mi se-ntămplă:jurnal pieziş”) Clipa răzvrătită a poemelor 123 (Vasile Macoviciuc, „Poeme de-o clipă”) Dualitatea în admirabila pasiune sau despre fascinaţia extremelor 127 (Mihalache Tudorică, JSlastrafia”) Cuvintele - treptele singurătăţii sau despre metafora vindecătoare 131 „Multiplicitatea etalată” sau despre „locul experienţelor” interioare 136 (Adrian Săngeorzan, „Bătaia pe umăr”) Ion Agârbiceanu şi realismul interpretării profunde 141 (Ilie Rad, ,Jon Agârbiceanu”. Opere) Scriitura refuzului şi perspectiva euristică145 (Norman Manea, „Octombrie, ora opt”) Ioan Inocenţiu Micu-Klein despre exilul său interior149 (Florea Firan, „ Carte de înţelepciune latină. Fantasma memoriei infidele154 (Daniela Crăsnaru, „Bariera de dincolo de zid") Experienţa personală, o perspectivă polifonică158 (Monica Săvulescu-Voudouri, „Dacă treci podul Soweto”) Tentaţia identificării în „Ultimul bal la Şarpele Roşu”162 (Dinu Săraru, „Ultimul bal la Şarpele Roşu”) Eseul biografic - refracţia în oglinda spartă166 (Octavian Paler, „Autoportret intr-o oglindă spartă”) „Leul albastru” şi vânătoarea liberă171 (Cornel Ungureanu, „Zilele şi nopţile săptămânii. O introducere în opera lui D. R. Popescu”) Biblioteca interiorităţii noastre175 (Mihail Sachelarie, „Templul viselor") Dialogul cultural şi scriitura confesivă179 (Dragoş Vrănceanu, „întâlniri cu scriitorii italieni”) Marin Sorescu în călătoria spre centru183 (Marin Sorescu, „Romanul călătoriilor. Jurnal inedit VII”) Trădarea - ironia identificării refuzate187 (Traian Dobrinescu, „Cei morţi înainte de moarte") Irina Petraş - Divagări (in)utile191 Tmpul trăirii, timpul reconstituirii195 (Ion Andreiţă, „Mătura de pelin") Resentimentul - refugiul interogaţiei200 (Bogdan Hrib, „Ucidefi generalul”) Starea de fericire - metaiubirea204 (Mihai Duţescu, JVIai mult ca iubirea”) Suavitate şi dramă antropologică209 (Ioana Pârvulescu, „Viaţa începe vineri şi Viitorul începe luni”) Antropologia subtilităţii213 (Nicolae Panea, „Oraşulsubtil”) Caruselul şi jocul pe rol218 (Eliza Roba, „Caruselul”) „Corespondenţele” în Tablou cu femei222 (Gabriela Banu, „Tablou cu femei") Jocul” - tehnică de manipulare mediatică şi arhitectură naratr. 226 (Emil Lungeanu, Jurnalul lui Henry Wilde”) „Corespondenţele” poetice şi repoziţionarea valorilor 231 (George Stanca tyAngel radios/BeamingAngel") Arta compromisului - un modus vivendi234 (Ileana Vulpescu, ^irta compromisului") Arta conversaţiei vs. arta de a provoca destinul239 (Ileana Vulpescu, JSloi, doamnă doctor, când o să murim?’) Vocaţia întemeierii244 (Florea Firan, „Revista Scrisul Românesc") Simbolistica locului şi receptarea peisajului interior (Ioan Barbu, „Bâlciul cu amintiri)247 Timpul mărturisirii - o deschidere de perspectivă (Ioan Barbu, „Fântâna Albă")251 Experienţa iniţiatică - resort al unui gen de graniţă (Marius Popescu, „Reporter după gratii”)256 Valeriu Anania - performarea lecturii şi lectura ca performanţi 261 (Valeriu Anania, „Rotonda plopilor aprinşi”) Monica Lovinescu şi „parantezele tăcerii” (Monica Lovinescu, „Unde scurte”)266 „Harta mentală” a amintirilor (Bogdan Hrib, „Ultimafotografie”)271 CAPITOLUL III Intuiţia simpatetică şi receptarea critică 276 (opinii, corespondenţe) Comunicarea radiofonică - ipostaza actual a universalizării istoriei280 Corespondenţe284 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 599975 / 599975 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 821ro.09 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|