Estetica

Autor chat
Editura Univers chat
Loc publicare Bucureşti
An 1974
Subiect Estetica artei chat
Estetică (teorie) chat
Estetică (categorii) chat
Estetică chat
Note Donaţie DRĂGOTESCU MARCEL (Nr.inv. 460651)
Donație CRISTIAN LIVESCU (nr. inv. 607781)
Anexă

7/H33

HARTMANN, NICOLAI
    Estetica / Nicolai Hartmann ; în românește de Constantin Floru ; cu un studiu introductiv de Alexandru Boboc ; postfață de Frida Hartmann.- Bucureşti : Univers , 1974.
    LIV, 537 p..    
    Donaţie DRĂGOTESCU MARCEL (Nr.inv. 460651)
    Donație CRISTIAN LIVESCU (nr. inv. 607781)
    Anexă
    CUPRINSUL Nicolai Hartmann şi estetica modernăV INTRODUCERE 1.Atitudine estetică şi cunoaştere estetică 3; 2.Legile frumosului şi cunoaşterea lor 5; 3.Frumosul ca obiect universal al esteticii 7; 4.Act şi obiect estetic. Analiză împătrită 10; 5.Desprindere de viaţă şi legătură cu viaţa 13; 6.Formă şi conţinut. Materie şi material artistic 15; 7.Intuiţie, plăcere şi apreciere estetică; productivitate 19; 8.Frumosul naturii, frumosul uman, frumosul artei 23; 9.Metafizica idealistă a frumosului. Intelectualism şi orientare către materie 26; 10. Estetica formei şi a expresiei 29; 11.Estetica psihologică şi fenomenologică 32; 12.Modul de fiinţare şi structura obiectului estetic 36; 13.Realitate şi aparenţă. Derealizare şi apariţie 40; 14.Imitaţie şi creaţie 43; PARTEA INTII. RAPORTUL DE APARIŢIE. SECŢIUNEA I. UNITATEA STRUCTURALĂ A ACTULUI ESTETIC. Capitolul 1. Despre percepţie în general 49; a.Pătrunderea dincolo a privirii 49; b.Selectarea practică a c!mpului percepţiei 51; c. Componentele afective 54; Capitolul 2. Percepţia estetică 57; a.Întoarcere la atitudinea primitivă 57; b.Datele însoţitoare şi revelaţia 61; c.Zăbovirea în faţa imaginii 63; d.Dirijarea percepţiei înăuntrul raportului estetic 67; Capitolul 3. Intuiţia şi plăcerea estetică 70; a.Conservarea elementului dinamic-emoţional în percepţia estetică 70; b.Percepţie şi intuire superioară 72; c.Rolul sentimentuluivital şi etic al valorii 75; d.Plăcerea, satisfacţia şi gustarea estetică 77; e.Teoria kantiană a satisfacţiei estetice 79; SECŢIUNEA II. STRUCTURA OBIECTULUI ESTETIC. Capitolul 4. Legătura cu analiza actului 85; a.Dubla modalitate a intuirii şi cele două straturi ale obiectului 85; b.Nevoia unei corecturi a conceptului hegelian de „aparenţă a Ideii" 88; c.Poziţia plăcerii estetic autonome 90; Capitolul 5. Legea obiectivaţiei 93; a.Rolul „materiei" 93; b.Conţinut spiritual şi spirit viu 97; c.Fiinţare-în-sine şi fiinţare-pentru-noi în spiritul obiectivat 100; d.Prim plan şi plan din spate 102; Capitolul 6. Plan prim şi plan de spate în artele care urmăresc reprezentarea 105; a.Observaţii privitoare la diviziunea problemei şi a cercetării 105; b.Stratificarea în opera sculpturală 107; c.Desenul şi pictura 110; d.Raportul fundamental în creaţia poetică 115; e.Stratul obiectiv intermediar în opera poetică 118; f.Teatrul şi arta actorului 121; g.Realizare şi derealizare 124; Capitolul 7. Plan prim şi plan de spate in artele nereprezentative 127; a.Jocul liber cu forma127; b.Frumosul muzical 130; c.Fenomenul planului de spate muzical 133; d.Compoziţie şi execuţie muzicală 136; e.Despre planul de spate al apariţiei în arhitectură 140; f.Scop practic şi formă liberă 143; g.Poziţia ornamenticii 146; SECŢIUNEA III. FRUMOSUL IN NATURA Şl IN LUMEA OMULUI. Capitolul 8. Omul viu ca obiect frumos149; a.Frumuseţea umană ca apariţie 149; b.Frumuseţea în raport cu valorile morale şicucelevitale 151; c.Apariţia tipului 153; d.Situaţie şi dramatism al vieţii 156; Capitolul 9. Frumosul naturii 159; a.Frumuseţea fiinţei vii 159; b.Frumuseţea în structura dinamică 163; c.Frumuseţea peisajului şi aspecte înrudite 165; d.Frumuseţea naturii şi arta 168; Capitolul 10. Cu privire la metafizica frumosului naturii 170; a.Frumosul formei în natură 170; b.Indiferenţă, tăcere, inconştienţă 172; c.Desăvîrşire, certitudine, lipsă de libertate 177; d.Produs al naturii şi produs al artei 180; PARTEA A DOUA. MODELARE ŞI STRATIFICARE. SECŢIUNEA I. SUCCESIUNEA STRATURILOR IN ARTE. Capitolul 11. Despicarea planului de spate 183; a.Modalităţi de existenţă şi structuri de conţinut 183; b.Un exemplu: portretul 185; c.Pe marginea discuţiei exemplului. Consecinţe 187; d.Dependenţă a apariţiei şi dependenţă a structurii 189; e.Împlinirea ontică a succesiunii straturilor 191; Capitolul 12. Succesiunea straturilor în creaţia poetică 194; a.Mărturia proprie a poeziei despre straturile intermediare 194; b.Concreţiunea poetică 195; c.Distingerea straturilor în opera poetică 198; d.Stratul cel mai interior. Limitele exprimabilului 199; e.Ideile în poezie 202; f.Privire de ansamblu asupra straturilor 204; Capitolul 13. Straturile în artele plastice 206; a.Succesiunea straturilor în sculptură 206; b.Straturile exterioare ale picturii 209; c.Straturile interioare ale picturii 211; d.Picturăşi obiect al naturii 215; Capitolul 14.Straturile operei muzicale 219; a.Treptele unităţii muzicale 219; b.Straturile interioare ale muzicii 222; c.Compoziţie şi viaţă sufletească 225; d.Poziţia muzicii programatice 230; e.Stratificaţia în execuţia muzicală 233; Capitolul 15. Straturile în arhitectură 236; a.Straturile exterioare ale edificiului 236; b.Straturile interioare ale edificiului 239; c.Comunitate, tradiţie, stil 243; SECŢIUNEA II. FORMA ESTETICA. Capitolul 16.Unitate, delimitare,formă 246; a.Varietatea formei 246; b.Unitatea în diversitate 248; c.Alegere şi limitare 250; Capitolul 17. Modelarea eşalonată în arte 254; a.Specificul modelării artistice 254; b.Eşalonarea modelării după straturi 257; c.Legătura modelării în straturi 261; d.Determinarea formei pornind dinăuntru 264; Capitolul 18. Apariţie şi modelare 267; a.Independenţă şi dependenţă a modelării 267; b.Purul joc cu forma 270; c.Artă de suprafaţă şi artă de adâncime 273; d.Formă şi conţinut în edificiul straturilor 276; Capitolul 19. Teoria modelării estetice 279; a.Sentimentele estetice ale formei 279; b.Transpunere afectivă şi activitate 282; c.Modelare şi autoprezentare 285; d.Desprinderea de creator prin virtutea formei 287; Capitolul 20. Cu privire la metafizica formei 289; a.Imitaţie şi creativitate 289; b.Găsirea formei şi stilul 293; c.Stilurile mari ale artei şi maniera 296; d.Sensul concret al unor teze speculative 300; SECŢIUNEA III. UNITATE Şl ADEVĂR ÎNĂUNTRUL FRUMOSULUI. Capitolul 21. Libertate şi necesitate artistică 304; a.Libertate şi arbitrar 304; b.Formarea idealurilor estetice 307; c.Necesitate şi unitate artistică 309; d.Unitate a operei şi libertate a creaţiei 312; Capitolul 22. Cerinţa adevărului în arta poeziei 315; a.Falsa cerinţă de adevăr 315; b.Cerinţa de adevăr al vieţii 318; c.Problema stratului în cerinţa de adevăr 320; d.Adevărul vieţii în straturile extreme 324; Capitolul 23.Adevăral vieţii fi frumuseţe 326; a.Funcţia poeziei, de deschidere a vieţii 326; b.Realismul şi limitarea lui 329; c.Cu privire la dialectica reprezentării realiste 331; d.Adevăr al vieţii şi adevăr al esenţei 334; Capitolul 24. Adevărul artelor plastice 337; a.Criteriişi unităţi de măsură 337; b.Adevăral vieţii în pictură 340; c.Adevăral esenţei în pictură 342; d.Cerinţa adevărului în sculptură 345; Capitolul 25. Adevărul In artele care nu urmăresc reprezentarea 347; a.Limitele întrebării privitoare la adevăr 347; b.Neadevăr al formei înşelătoare şi nedeterminare 349; c.Intervenţia adevărului de viaţă în muzică 352; d.Situaţia în muzica programatică 354; PARTEA A TREIA. VALORI Şl GENURI ALE FRUMOSULUI SECŢIUNEA I. VALORILE ESTETICE. Capitolul 26. Specificul şi multiplicitatea valorilor estetice 357; a.Părţile problemei şi temeiurile diviziunii 357; b.Diferenţierea după calitatea sentimentului valorii 359; c. Sfera frumosului 362; Capitolul 27. Situaţia actuală în problema valorii 365; a.Clase de valori şi aporii ale valorii 365; b.Înrudireaşi opoziţia claselor de valori 369; c.Valori de bunuri şi valori morale 372; d.Valoare internaţională şi valoare a intenţiei 374; e.Problema metafizică a valorii 377; Capitolul 28. Poziţia frumosului în domeniul valorilor 380; a.Încercări de reducere 380; b.Lipsa de utilitate a frumosului şi luxul vieţii 383; c.Valori debunuri şivalori morale 372; d.Valoare internaţională şi valoare a intenţiei 374; e.Raportul faţă de clasele de valori inferioare 392; Capitolul 29. Privire asupra momentelor valorice ale frumosului 395; a.Valorile purei obiectualităţi 395; b.Valori ale derealizării 397; c.Relativitate și caracter absolut 400; SECŢIUNEA II. SUBLIMUL SI GRAŢIOSUL. Capitolul 30. Conceptul şi fenomenul sublimului 403; a.Domeniile de apariţie ale sublimului în viaţă 403; b.Apariţia sublimului în arte 405; c.Teoria kantiană a sublimului 409; Capitolul 31. Structura sublimului estetic 411; a.Formele particulare ale sublimului 411; b.Trăsături esenţiale sesizabile în sublim 414; c.Trăsături esenţiale insesizabile 417; Capitolul 32. Poziţia sublimului în edificiul straturilor 420; a.Predominanţa straturilor interioare 420; b.Sublimul înăuntrul tragicului şi aporiile sale 424; c.Probleme de hotar ale sublimului 427; Capitolul 33.Graţiosul şi varietăţile lui 431; a.Contrariile sublimului 431; b.Orientare către esenţa graţiosului 434; c.Predominanţa straturilor exterioare 437; Capitolul 34. Probleme de hotar ale graţiosului 439; a.Concilierea sublimului cu graţiosul 439; b.Fenomene de hotar ale graţiosului 443; c.Alte opoziţii valorice estetice 446; Capitolul 35.Funcţia dătătoare de sensîn valorile estetice 448; a.Despre nevoia de sens a lumii 448; b.Darea de sens de către om şi de către artă 451; c.Atitudini pseudoestetice 454; SECŢIUNEA III. COMICUL. Capitolul 36. Simţul pentru comic şi formele lui 457; a.Amuzament lipsit de inimă şi amuzament din inimă 457; b.Comicul involuntar şi umorul 459; c.Etosul diferit al rîsului 462; Capitolul 37.Esenţa comicului 465; a.Rătăciri şi elemente utilizabile, în teorii 465; b.Speciile de absurd în ridicol 469; c.Autosuspendarea absurdului 473; d.Superioritatea proprie umorului 476; Capitolul 38. Comicul şi gravul 478; a.Aspecte metafizice ale comicului 478; b.Fenomene de hotar în comic 482; c.Tragicomicul în viaţă şi în creaţia poetică 486; Capitolul39.Poziţia comicului in edificiul straturilor 489; a.Echilibrul straturilor exterioare şi interioare 489; b.Comic şi adevăr de viaţă 492; c.Consecinţe trase din poziţia în stratificare 495; Capitolul 40. Îndoieli şi obiecţii 497; a.Plăcerea faţă de comic şi plăcerea faţă de frumos 497; b.Comicul în pictură şi în muzică 500; c.Comicul în cuprinsul unor straturi izolate 502; ANEXA. Capitolul 41. Despre ontologia obiectului estetic 505; a.Straturile estetice ale obiectului şi straturilor ontice 505; b.Convergenţa întregii arte mari 507; c.Dispariţia unor straturi izolate şi omiterea unora din ele 511; d.Două feluri de limită în capacitatea artistică 513; Capitolul 42. Cu privire la istoricitateaartelor 516; a.Stabilitatea istorică şi variabilitatea artei mari 516; b.Tendinţa de întoarcere înapoi spre viaţă. Înlănţuire şi fecundare 519; c.Despre viaţa în Idee 521; d.Elementul creator în om 523; POSTFAŢA 526..

    I Boboc Alexandru(prefaţă)
    II Floru, Constantin(traducător)
    III Boboc, Alexandru(studiu introductiv)
    IV Hartmann, Frida(postfațator)

    1. Estetica artei
    2. Estetică (teorie)
    3. Estetică (categorii)
    4. Estetică

7.01

299 __ $aEstetica
920 __ $a28061
955 __ $a1
200 __ $aEstetica $fNicolai Hartmann $gîn românește de Constantin Floru $gcu un studiu introductiv de Alexandru Boboc $gpostfață de Frida Hartmann $bCarte tipărită
700 __ $aHARTMANN, NICOLAI
702 __ $4prefaţă $aBoboc Alexandru
702 __ $4traducător $aFloru, Constantin
702 __ $4studiu introductiv $aBoboc, Alexandru
702 __ $4postfațator $aHartmann, Frida
035 __ $a7/H33
675 __ $a7.01
686 __ $a7/77
606 __ $aEstetica artei
606 __ $aEstetică (teorie)
606 __ $aEstetică (categorii)
606 __ $aEstetică
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aBucureşti $cUnivers $d1974
215 __ $aLIV, 537 p.
300 __ $aDonaţie DRĂGOTESCU MARCEL (Nr.inv. 460651)
300 __ $aDonație CRISTIAN LIVESCU (nr. inv. 607781)
300 __ $aAnexă
330 __ $aCUPRINSUL Nicolai Hartmann şi estetica modernăV INTRODUCERE 1.Atitudine estetică şi cunoaştere estetică 3; 2.Legile frumosului şi cunoaşterea lor 5; 3.Frumosul ca obiect universal al esteticii 7; 4.Act şi obiect estetic. Analiză împătrită 10; 5.Desprindere de viaţă şi legătură cu viaţa 13; 6.Formă şi conţinut. Materie şi material artistic 15; 7.Intuiţie, plăcere şi apreciere estetică; productivitate 19; 8.Frumosul naturii, frumosul uman, frumosul artei 23; 9.Metafizica idealistă a frumosului. Intelectualism şi orientare către materie 26; 10. Estetica formei şi a expresiei 29; 11.Estetica psihologică şi fenomenologică 32; 12.Modul de fiinţare şi structura obiectului estetic 36; 13.Realitate şi aparenţă. Derealizare şi apariţie 40; 14.Imitaţie şi creaţie 43; PARTEA INTII. RAPORTUL DE APARIŢIE. SECŢIUNEA I. UNITATEA STRUCTURALĂ A ACTULUI ESTETIC. Capitolul 1. Despre percepţie în general 49; a.Pătrunderea dincolo a privirii 49; b.Selectarea practică a c!mpului percepţiei 51; c. Componentele afective 54; Capitolul 2. Percepţia estetică 57; a.Întoarcere la atitudinea primitivă 57; b.Datele însoţitoare şi revelaţia 61; c.Zăbovirea în faţa imaginii 63; d.Dirijarea percepţiei înăuntrul raportului estetic 67; Capitolul 3. Intuiţia şi plăcerea estetică 70; a.Conservarea elementului dinamic-emoţional în percepţia estetică 70; b.Percepţie şi intuire superioară 72; c.Rolul sentimentuluivital şi etic al valorii 75; d.Plăcerea, satisfacţia şi gustarea estetică 77; e.Teoria kantiană a satisfacţiei estetice 79; SECŢIUNEA II. STRUCTURA OBIECTULUI ESTETIC. Capitolul 4. Legătura cu analiza actului 85; a.Dubla modalitate a intuirii şi cele două straturi ale obiectului 85; b.Nevoia unei corecturi a conceptului hegelian de „aparenţă a Ideii" 88; c.Poziţia plăcerii estetic autonome 90; Capitolul 5. Legea obiectivaţiei 93; a.Rolul „materiei" 93; b.Conţinut spiritual şi spirit viu 97; c.Fiinţare-în-sine şi fiinţare-pentru-noi în spiritul obiectivat 100; d.Prim plan şi plan din spate 102; Capitolul 6. Plan prim şi plan de spate în artele care urmăresc reprezentarea 105; a.Observaţii privitoare la diviziunea problemei şi a cercetării 105; b.Stratificarea în opera sculpturală 107; c.Desenul şi pictura 110; d.Raportul fundamental în creaţia poetică 115; e.Stratul obiectiv intermediar în opera poetică 118; f.Teatrul şi arta actorului 121; g.Realizare şi derealizare 124; Capitolul 7. Plan prim şi plan de spate in artele nereprezentative 127; a.Jocul liber cu forma127; b.Frumosul muzical 130; c.Fenomenul planului de spate muzical 133; d.Compoziţie şi execuţie muzicală 136; e.Despre planul de spate al apariţiei în arhitectură 140; f.Scop practic şi formă liberă 143; g.Poziţia ornamenticii 146; SECŢIUNEA III. FRUMOSUL IN NATURA Şl IN LUMEA OMULUI. Capitolul 8. Omul viu ca obiect frumos149; a.Frumuseţea umană ca apariţie 149; b.Frumuseţea în raport cu valorile morale şicucelevitale 151; c.Apariţia tipului 153; d.Situaţie şi dramatism al vieţii 156; Capitolul 9. Frumosul naturii 159; a.Frumuseţea fiinţei vii 159; b.Frumuseţea în structura dinamică 163; c.Frumuseţea peisajului şi aspecte înrudite 165; d.Frumuseţea naturii şi arta 168; Capitolul 10. Cu privire la metafizica frumosului naturii 170; a.Frumosul formei în natură 170; b.Indiferenţă, tăcere, inconştienţă 172; c.Desăvîrşire, certitudine, lipsă de libertate 177; d.Produs al naturii şi produs al artei 180; PARTEA A DOUA. MODELARE ŞI STRATIFICARE. SECŢIUNEA I. SUCCESIUNEA STRATURILOR IN ARTE. Capitolul 11. Despicarea planului de spate 183; a.Modalităţi de existenţă şi structuri de conţinut 183; b.Un exemplu: portretul 185; c.Pe marginea discuţiei exemplului. Consecinţe 187; d.Dependenţă a apariţiei şi dependenţă a structurii 189; e.Împlinirea ontică a succesiunii straturilor 191; Capitolul 12. Succesiunea straturilor în creaţia poetică 194; a.Mărturia proprie a poeziei despre straturile intermediare 194; b.Concreţiunea poetică 195; c.Distingerea straturilor în opera poetică 198; d.Stratul cel mai interior. Limitele exprimabilului 199; e.Ideile în poezie 202; f.Privire de ansamblu asupra straturilor 204; Capitolul 13. Straturile în artele plastice 206; a.Succesiunea straturilor în sculptură 206; b.Straturile exterioare ale picturii 209; c.Straturile interioare ale picturii 211; d.Picturăşi obiect al naturii 215; Capitolul 14.Straturile operei muzicale 219; a.Treptele unităţii muzicale 219; b.Straturile interioare ale muzicii 222; c.Compoziţie şi viaţă sufletească 225; d.Poziţia muzicii programatice 230; e.Stratificaţia în execuţia muzicală 233; Capitolul 15. Straturile în arhitectură 236; a.Straturile exterioare ale edificiului 236; b.Straturile interioare ale edificiului 239; c.Comunitate, tradiţie, stil 243; SECŢIUNEA II. FORMA ESTETICA. Capitolul 16.Unitate, delimitare,formă 246; a.Varietatea formei 246; b.Unitatea în diversitate 248; c.Alegere şi limitare 250; Capitolul 17. Modelarea eşalonată în arte 254; a.Specificul modelării artistice 254; b.Eşalonarea modelării după straturi 257; c.Legătura modelării în straturi 261; d.Determinarea formei pornind dinăuntru 264; Capitolul 18. Apariţie şi modelare 267; a.Independenţă şi dependenţă a modelării 267; b.Purul joc cu forma 270; c.Artă de suprafaţă şi artă de adâncime 273; d.Formă şi conţinut în edificiul straturilor 276; Capitolul 19. Teoria modelării estetice 279; a.Sentimentele estetice ale formei 279; b.Transpunere afectivă şi activitate 282; c.Modelare şi autoprezentare 285; d.Desprinderea de creator prin virtutea formei 287; Capitolul 20. Cu privire la metafizica formei 289; a.Imitaţie şi creativitate 289; b.Găsirea formei şi stilul 293; c.Stilurile mari ale artei şi maniera 296; d.Sensul concret al unor teze speculative 300; SECŢIUNEA III. UNITATE Şl ADEVĂR ÎNĂUNTRUL FRUMOSULUI. Capitolul 21. Libertate şi necesitate artistică 304; a.Libertate şi arbitrar 304; b.Formarea idealurilor estetice 307; c.Necesitate şi unitate artistică 309; d.Unitate a operei şi libertate a creaţiei 312; Capitolul 22. Cerinţa adevărului în arta poeziei 315; a.Falsa cerinţă de adevăr 315; b.Cerinţa de adevăr al vieţii 318; c.Problema stratului în cerinţa de adevăr 320; d.Adevărul vieţii în straturile extreme 324; Capitolul 23.Adevăral vieţii fi frumuseţe 326; a.Funcţia poeziei, de deschidere a vieţii 326; b.Realismul şi limitarea lui 329; c.Cu privire la dialectica reprezentării realiste 331; d.Adevăr al vieţii şi adevăr al esenţei 334; Capitolul 24. Adevărul artelor plastice 337; a.Criteriişi unităţi de măsură 337; b.Adevăral vieţii în pictură 340; c.Adevăral esenţei în pictură 342; d.Cerinţa adevărului în sculptură 345; Capitolul 25. Adevărul In artele care nu urmăresc reprezentarea 347; a.Limitele întrebării privitoare la adevăr 347; b.Neadevăr al formei înşelătoare şi nedeterminare 349; c.Intervenţia adevărului de viaţă în muzică 352; d.Situaţia în muzica programatică 354; PARTEA A TREIA. VALORI Şl GENURI ALE FRUMOSULUI SECŢIUNEA I. VALORILE ESTETICE. Capitolul 26. Specificul şi multiplicitatea valorilor estetice 357; a.Părţile problemei şi temeiurile diviziunii 357; b.Diferenţierea după calitatea sentimentului valorii 359; c. Sfera frumosului 362; Capitolul 27. Situaţia actuală în problema valorii 365; a.Clase de valori şi aporii ale valorii 365; b.Înrudireaşi opoziţia claselor de valori 369; c.Valori de bunuri şi valori morale 372; d.Valoare internaţională şi valoare a intenţiei 374; e.Problema metafizică a valorii 377; Capitolul 28. Poziţia frumosului în domeniul valorilor 380; a.Încercări de reducere 380; b.Lipsa de utilitate a frumosului şi luxul vieţii 383; c.Valori debunuri şivalori morale 372; d.Valoare internaţională şi valoare a intenţiei 374; e.Raportul faţă de clasele de valori inferioare 392; Capitolul 29. Privire asupra momentelor valorice ale frumosului 395; a.Valorile purei obiectualităţi 395; b.Valori ale derealizării 397; c.Relativitate și caracter absolut 400; SECŢIUNEA II. SUBLIMUL SI GRAŢIOSUL. Capitolul 30. Conceptul şi fenomenul sublimului 403; a.Domeniile de apariţie ale sublimului în viaţă 403; b.Apariţia sublimului în arte 405; c.Teoria kantiană a sublimului 409; Capitolul 31. Structura sublimului estetic 411; a.Formele particulare ale sublimului 411; b.Trăsături esenţiale sesizabile în sublim 414; c.Trăsături esenţiale insesizabile 417; Capitolul 32. Poziţia sublimului în edificiul straturilor 420; a.Predominanţa straturilor interioare 420; b.Sublimul înăuntrul tragicului şi aporiile sale 424; c.Probleme de hotar ale sublimului 427; Capitolul 33.Graţiosul şi varietăţile lui 431; a.Contrariile sublimului 431; b.Orientare către esenţa graţiosului 434; c.Predominanţa straturilor exterioare 437; Capitolul 34. Probleme de hotar ale graţiosului 439; a.Concilierea sublimului cu graţiosul 439; b.Fenomene de hotar ale graţiosului 443; c.Alte opoziţii valorice estetice 446; Capitolul 35.Funcţia dătătoare de sensîn valorile estetice 448; a.Despre nevoia de sens a lumii 448; b.Darea de sens de către om şi de către artă 451; c.Atitudini pseudoestetice 454; SECŢIUNEA III. COMICUL. Capitolul 36. Simţul pentru comic şi formele lui 457; a.Amuzament lipsit de inimă şi amuzament din inimă 457; b.Comicul involuntar şi umorul 459; c.Etosul diferit al rîsului 462; Capitolul 37.Esenţa comicului 465; a.Rătăciri şi elemente utilizabile, în teorii 465; b.Speciile de absurd în ridicol 469; c.Autosuspendarea absurdului 473; d.Superioritatea proprie umorului 476; Capitolul 38. Comicul şi gravul 478; a.Aspecte metafizice ale comicului 478; b.Fenomene de hotar în comic 482; c.Tragicomicul în viaţă şi în creaţia poetică 486; Capitolul39.Poziţia comicului in edificiul straturilor 489; a.Echilibrul straturilor exterioare şi interioare 489; b.Comic şi adevăr de viaţă 492; c.Consecinţe trase din poziţia în stratificare 495; Capitolul 40. Îndoieli şi obiecţii 497; a.Plăcerea faţă de comic şi plăcerea faţă de frumos 497; b.Comicul în pictură şi în muzică 500; c.Comicul în cuprinsul unor straturi izolate 502; ANEXA. Capitolul 41. Despre ontologia obiectului estetic 505; a.Straturile estetice ale obiectului şi straturilor ontice 505; b.Convergenţa întregii arte mari 507; c.Dispariţia unor straturi izolate şi omiterea unora din ele 511; d.Două feluri de limită în capacitatea artistică 513; Capitolul 42. Cu privire la istoricitateaartelor 516; a.Stabilitatea istorică şi variabilitatea artei mari 516; b.Tendinţa de întoarcere înapoi spre viaţă. Înlănţuire şi fecundare 519; c.Despre viaţa în Idee 521; d.Elementul creator în om 523; POSTFAŢA 526.
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 607781 / 607781 K Împrumut la sala de lectură Da 7
2. 460651 / 460651 K Împrumut Da 7
3. 310784 / 310784 AV Împrumut Da 7
4. 110349 / 110349 AV Împrumut Da 7
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
AV Împrumut 2
K Împrumut 1
K Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 4

Lăsați un comentariu