Etică și derapaje în comunicarea publică : note de curs

Autor chat
Editura Tritonic chat
Loc publicare București
An 2020
Subiect Comunicare publică chat
Mass-media chat
Fake news chat
Morală profesională chat
ISBN 9786067495126
Note Bibliogr. la sfârșit de capitol

65/B17; C.II.41974

BAFANĂ TOCIA, MARIA
    Etică și derapaje în comunicarea publică : note de curs / Maria Bafană Tocia ; editor: Rebeca Cojocaru.- București : Tritonic , 2020.
    303 p. : il., tab., fotogr..- (Comunicare Media).    
    Bibliogr. la sfârșit de capitol
    Cuvânt înainte11 Introducere15 1 DESPRE LIBERTATEA CUVÂNTULUI19 1.1Perspective etice19 1.2.Libertatea de exprimare în comunicarea mediatică.25 1 3Perspective deontologice.30 1.4Norme morale şi legale41 1.5.Studii de caz.46 1.5.1.încălcarea dreptului la liberă exprimare în comunicarea mediatică.46 1.5.2.Reporters sans frontiers şi libertatea presei.50 1.5.3.Ziua libertăţii presei şi jurnalişti premiaţi54 1.6.Concluzii.57 1.7 Bibliografie59 1.8Surse media60 2 DISCRIMINAREA, ÎNTRE NORMELE MORALE ŞI LEGALE.. .61 2.1Principii etice şi libertatea cuvântului61 2.2.Semnificaţia discriminării62 2.3.Harta mentală a repertoriului de stereotipuri64 2.4Studii de caz în presa veche locală66 2.5.Reglementări împotriva discriminării70 2.6.Studiu de caz: revista Charlie Hebdo74 2.7.Sancţiuni în audiovizual80 2.8.Concluzii81 2.9.Bibliografie.83 2.10Surse media84 3. DEZINFORMARE ÎN COMUNICAREA PUBLICĂ87 3.1.Norme etice şi legale87 3.2.Definirea conceptului de dezinformare.90 3.3.Reprezentarea realităţii între adevăr şi minciună.93 3.4.Studii de caz.,97 3.4.1.Dezinformare în timpul marilor conflicte armate: războiul din Golf, invazia militară din Siria97 3.4.2.Dezinformare în cazul vaccinurilor.105 3.5.Concluzii108 3.6.Bibliografie110 3.7.Surse media111 4.FAKE NEWS ÎN COMUNICAREA PUBLICĂ.113 4.1.Definirea conceptului defake news113 4.2.Modificarea digitală a imaginilor121 4.3.Studii de caz.125 4.3.1.Cambridge Analytica125 4.3.2.Fake news în mediatizarea protestelor (ianuarie-februarie 2017)128 4.3.3.Fake news în contextul alegerilor prezidenţiale din 2019133 4.4.Concluzii137 4.5.Bibliografie.140 4.6.Surse media141 5.CRIZĂ ŞI FAKE NEWS ÎN CONTEXTUL PANDEMIEI DE CORONAVIRUS143 5.1.Criza multiplă în perioada pandemiei143 5.2.Ştirile despre sănătate, între ethos şipathos145 5.3.Ştirile în perioada de criză şi suprainformarea147 5.4.Limitarea dezinformării prin campaniilede conştientizare civică în perioada de criză.150 5.5.Gestionarea ştirilor false152 5.6.Limitarea libertăţii de exprimare în contextul crizei159 5.7.Concluzii.163 5.8.Bibliografie164 5.9.Surse media165 6.INTRUZIUNI ÎN VIAŢA PRIVATĂ167 6.1.Principii etice şi viaţa privată. Studii de caz168 6.2.Intruziune în viaţa privată. Studii de caz170 6.3.încălcarea vieţii private.174 6.4.Legislaţie şi norme deontologice.176 6.5.Etica digitalăa prelucrării datelor cu caracter personal. Regulamentul General privind Protecţia Datelor (GDPR) 2016/679179 6.5.1.Definirea conceptelor.179 6.5.2.Principii adoptate prin GDPR.181 6.5.3.Sancţiuni ale Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal186 6.6.Concluzii190 6.7.Bibliografie191 6.8.Surse media192 7. PROPAGANDĂ, LIMBAJ DE LEMN ŞI CENZURĂ. 193 7.1. Principii etice şi libertatea individuală.193 7.2.Propagandă şilimbaj de lemn în comunicarea radiofonică. Studiu de caz: Radio România Actualităţi în perioada comunistă194 7.2.1.Ideologia comunistă194 7.2.2.Propaganda196 7.2.3.Limbaj de lemn199 7.2.4.Studiu de caz: jurnalele de ştiri şi emisiunile Radio România Actualităţi.201 7.2.5.Discursulcomunist, între egalitatea de gen şi criticaţărilor capitaliste. Studiu de caz: Emisiunea „O zi într-o oră”, Radio România Actualităţi214 7.3.Limitarea libertăţii de exprimaresau cenzura în comunicarea mediatică actuală218 7.3.1.Cenzura politică. Studii de caz218 7.3.2.Rezistenţa la cenzura politică.Studii de caz.225 7.4.Norme morale şi legale în comunicarea mediatică.229 7.5Concluzii230 7.6.Bibliografie232 7.7.Surse media.233 8.DEFĂIMAREA ÎN PRESĂ. INSULTA ŞI CALOMNIA235 8.1.Definirea defăimării.235 8.2.Definirea insultei şi calomniei. Studii de caz-236 8.3.Norme morale şi legale246 8.4.Concluzii248 8.5.Bibliografie249 8.6.Surse media.249 9.CONFLICTUL DE INTERESE SAU FOLOSIREA FUNCŢIEI PENTRU FAVORIZAREA UNEI PERSOANE251 9.1.Cadrul normativ.251 9.2.Definirea conflictului de interese254 9.3.Studii de caz în discursul jurnalistic256 9.4.Studii de caz în comunicarea politică258 9.5.Concluzii260 9.6.Bibliografie262 9.7.Surse media262 10.PUBLICITATEA ÎNŞELĂTOARE263 10.1.Definirea publicităţii înşelătoare.263 10.2.Principii etice265 10.3.Cadrul normativ.268 10.4.Studii de caz: publicitatea înşelătoare în audiovizual273 10.5.Studiu de caz: publicitatea înşelătoare în mediul online...280 10.6.Concluzii287 10.7.Bibliografie288 10.8.Surse media289 11.PLAGIATUL ÎN PRESĂ291 11.1.Semnificaţia dreptului de autor din perspectivă mediatică291 11.2.Semnificaţia plagiatului din perspectivă mediatică.293 11.3.Cadrul normativ295 11.4.Studii de caz.300 11.5.Concluzii302 11.6.Bibliografie303 11.7.Surse media.303.
    ISBN 9786067495126

    I Cojocaru, Rebeca(editor)

    1. Comunicare publică
    2. Mass-media
    3. Fake news
    4. Morală profesională

659.3:174(075.8)

299 __ $aEtică și derapaje în comunicarea publică : note de curs
975 __ $a659.3 $a(075.8)
200 __ $aEtică și derapaje în comunicarea publică $enote de curs $geditor: Rebeca Cojocaru $fMaria Bafană Tocia $bCarte tipărită
700 __ $aBAFANĂ TOCIA, MARIA
701 _0
702 __ $aCojocaru, Rebeca $4editor
010 __ $a9786067495126
035 __ $a65/B17
035 __ $aC.II.41974
675 __ $a659.3:174(075.8)
686 __ $a65
606 __ $aComunicare publică
606 __ $aMass-media
606 __ $aFake news
606 __ $aMorală profesională
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aBucurești $d2020 $cTritonic
215 __ $a303 p. $cil., tab., fotogr.
225 __ $aComunicare Media
300 __ $aBibliogr. la sfârșit de capitol
330 __ $aCuvânt înainte11 Introducere15 1 DESPRE LIBERTATEA CUVÂNTULUI19 1.1Perspective etice19 1.2.Libertatea de exprimare în comunicarea mediatică.25 1 3Perspective deontologice.30 1.4Norme morale şi legale41 1.5.Studii de caz.46 1.5.1.încălcarea dreptului la liberă exprimare în comunicarea mediatică.46 1.5.2.Reporters sans frontiers şi libertatea presei.50 1.5.3.Ziua libertăţii presei şi jurnalişti premiaţi54 1.6.Concluzii.57 1.7 Bibliografie59 1.8Surse media60 2 DISCRIMINAREA, ÎNTRE NORMELE MORALE ŞI LEGALE.. .61 2.1Principii etice şi libertatea cuvântului61 2.2.Semnificaţia discriminării62 2.3.Harta mentală a repertoriului de stereotipuri64 2.4Studii de caz în presa veche locală66 2.5.Reglementări împotriva discriminării70 2.6.Studiu de caz: revista Charlie Hebdo74 2.7.Sancţiuni în audiovizual80 2.8.Concluzii81 2.9.Bibliografie.83 2.10Surse media84 3. DEZINFORMARE ÎN COMUNICAREA PUBLICĂ87 3.1.Norme etice şi legale87 3.2.Definirea conceptului de dezinformare.90 3.3.Reprezentarea realităţii între adevăr şi minciună.93 3.4.Studii de caz.,97 3.4.1.Dezinformare în timpul marilor conflicte armate: războiul din Golf, invazia militară din Siria97 3.4.2.Dezinformare în cazul vaccinurilor.105 3.5.Concluzii108 3.6.Bibliografie110 3.7.Surse media111 4.FAKE NEWS ÎN COMUNICAREA PUBLICĂ.113 4.1.Definirea conceptului defake news113 4.2.Modificarea digitală a imaginilor121 4.3.Studii de caz.125 4.3.1.Cambridge Analytica125 4.3.2.Fake news în mediatizarea protestelor (ianuarie-februarie 2017)128 4.3.3.Fake news în contextul alegerilor prezidenţiale din 2019133 4.4.Concluzii137 4.5.Bibliografie.140 4.6.Surse media141 5.CRIZĂ ŞI FAKE NEWS ÎN CONTEXTUL PANDEMIEI DE CORONAVIRUS143 5.1.Criza multiplă în perioada pandemiei143 5.2.Ştirile despre sănătate, între ethos şipathos145 5.3.Ştirile în perioada de criză şi suprainformarea147 5.4.Limitarea dezinformării prin campaniilede conştientizare civică în perioada de criză.150 5.5.Gestionarea ştirilor false152 5.6.Limitarea libertăţii de exprimare în contextul crizei159 5.7.Concluzii.163 5.8.Bibliografie164 5.9.Surse media165 6.INTRUZIUNI ÎN VIAŢA PRIVATĂ167 6.1.Principii etice şi viaţa privată. Studii de caz168 6.2.Intruziune în viaţa privată. Studii de caz170 6.3.încălcarea vieţii private.174 6.4.Legislaţie şi norme deontologice.176 6.5.Etica digitalăa prelucrării datelor cu caracter personal. Regulamentul General privind Protecţia Datelor (GDPR) 2016/679179 6.5.1.Definirea conceptelor.179 6.5.2.Principii adoptate prin GDPR.181 6.5.3.Sancţiuni ale Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal186 6.6.Concluzii190 6.7.Bibliografie191 6.8.Surse media192 7. PROPAGANDĂ, LIMBAJ DE LEMN ŞI CENZURĂ. 193 7.1. Principii etice şi libertatea individuală.193 7.2.Propagandă şilimbaj de lemn în comunicarea radiofonică. Studiu de caz: Radio România Actualităţi în perioada comunistă194 7.2.1.Ideologia comunistă194 7.2.2.Propaganda196 7.2.3.Limbaj de lemn199 7.2.4.Studiu de caz: jurnalele de ştiri şi emisiunile Radio România Actualităţi.201 7.2.5.Discursulcomunist, între egalitatea de gen şi criticaţărilor capitaliste. Studiu de caz: Emisiunea „O zi într-o oră”, Radio România Actualităţi214 7.3.Limitarea libertăţii de exprimaresau cenzura în comunicarea mediatică actuală218 7.3.1.Cenzura politică. Studii de caz218 7.3.2.Rezistenţa la cenzura politică.Studii de caz.225 7.4.Norme morale şi legale în comunicarea mediatică.229 7.5Concluzii230 7.6.Bibliografie232 7.7.Surse media.233 8.DEFĂIMAREA ÎN PRESĂ. INSULTA ŞI CALOMNIA235 8.1.Definirea defăimării.235 8.2.Definirea insultei şi calomniei. Studii de caz-236 8.3.Norme morale şi legale246 8.4.Concluzii248 8.5.Bibliografie249 8.6.Surse media.249 9.CONFLICTUL DE INTERESE SAU FOLOSIREA FUNCŢIEI PENTRU FAVORIZAREA UNEI PERSOANE251 9.1.Cadrul normativ.251 9.2.Definirea conflictului de interese254 9.3.Studii de caz în discursul jurnalistic256 9.4.Studii de caz în comunicarea politică258 9.5.Concluzii260 9.6.Bibliografie262 9.7.Surse media262 10.PUBLICITATEA ÎNŞELĂTOARE263 10.1.Definirea publicităţii înşelătoare.263 10.2.Principii etice265 10.3.Cadrul normativ.268 10.4.Studii de caz: publicitatea înşelătoare în audiovizual273 10.5.Studiu de caz: publicitatea înşelătoare în mediul online...280 10.6.Concluzii287 10.7.Bibliografie288 10.8.Surse media289 11.PLAGIATUL ÎN PRESĂ291 11.1.Semnificaţia dreptului de autor din perspectivă mediatică291 11.2.Semnificaţia plagiatului din perspectivă mediatică.293 11.3.Cadrul normativ295 11.4.Studii de caz.300 11.5.Concluzii302 11.6.Bibliografie303 11.7.Surse media.303
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 572696 / 572696 A Împrumut Da 65
2. 572695 / 572695 L Împrumut la sala de lectură Da 65
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu