Autor | GHEORGHE, VIRGILIU chat |
Editura | Evanghelismos chat |
Fundaţia Tradiţia Românească chat | |
Loc publicare | Bucureşti |
An | 2005 |
Subiect | Comunicare (mijloace mass-media) chat |
Televiziune (programe) chat | |
Televiziune (genuri televizuale) chat | |
Psihologia educaţiei chat | |
Dependenţă de televizor chat | |
Violenţă mediatică chat | |
Televiziune (efecte asupra creierului) chat | |
Cultură nihilistă chat | |
Nihilism (mass-media) chat | |
Erotism (morală sexuală) ; vezi şi Imoralitate (morală religioasă) chat | |
Televiziune (efecte asupra comportamentului) chat | |
ISBN | 9737812077 |
Note | Titlul comun al volumelor apare numai pe copertă |
Bibliogr. p.456-458 | |
Anexe |
9737812077
GHEORGHE, VIRGILIU
Virgiliu Gheorghe
2005
Bucureşti
Evanghelismos, Fundaţia Tradiţia Românească
Cuprins Prefaţă5 Notă 12 Introducere13 Partea I Efectele comunicării audio-video asupra dezvoltării şi funcţionării creierului19 Caracteristicile activităţii corticale pe parcursul vizionării TV20 Poate vizionarea TV afecta structural dezvoltarea creierului?26 Rolul mediului în dezvoltarea structurală a creierului29 a.Perioada optimă pentru dezvoltarea cortexului uman32 b.Caracterul reflexiv al experienţei35 c.Experienţa cuvântului - dialogul cu propriii părinţi35 d.Experienţa trebuie să fie interactivă35 Lumea TV ca mediu de experienţă36 Deficiente de învăţare - LD42 Incapacitatea de a asculta cu atenţie44 Cititul, într-o societate în care copiii preferă să se uite la televizor47 Învăţarea şi televizorul53 Efectele experimentului Sesame Street58 Memoria60 Imaginaţia60 Prin televiziune, informaţia este furnizată direct în subconştientul maselor62 Probleme de atenţie70 Televizorul sau atenţia orientată75 Primul efect al televiziunii este crearea unei atitudini mentale pasive80 Vizionarea TV, factor determinant în apariţia hiperactivităţii, a irascibilităţii şi a insomniei84 Epilepsia TV,89 Limba91 Importanţa limbajului97 Învăţarea limbii şi televizorul99 Implicarea interactivă100 Părinţii sunt pedagogii ideali pentru învăţarea limbii101 Copiilor trebuie să li se spună poveşti sau importanţa cuvintelor neînsoţite de poze103 Concluzii107 Vizionarea TV defavorizează dezvoltarea emisferei cerebrale stângi şi a abilităţilor procesate de aceasta109 Scrierea115 Rolul televiziunii în criza raţionamentului matematic şi a gândirii ştiinţifice116 Strategii de învăţare sau de gândire118 Vizionarea TV activează în mod prioritar paleocortexul124 Prin slăbirea comunicării intercorticale, vizionarea TV scade nivelul de inteligenţă şi performanţele intelectuale127 Problemele de atenţie şi învăţare, cortexul prefrontal şi televiziunea131 Dialogul şi limbajul intern137 Ecranul televizorului sau al calculatorului dăunează dezvoltării cortexului prefrontal140 Caracterul hipnotic al vizionării TV145 Dependenţa de televizor160 Aplicarea criteriilor de diagnosticare a dependenţei în cazul televiziuni163 Criterii cu aplicabilitate restrânsă163 Criterii perfect aplicabile165 Obişnuinţa cu televizorul sau inerţia atenţională170 Dependenţa de televizor ca mijloc evazionist171 Relaxarea rapidă73 Generarea pasivităţii sau incapacitatea de a mai face altceva decât să te uiţi la televizor175 O perspectivă sociologică176 Dependenţa, o consecinţă a amputării de către televiziune a puterilor şi capacităţilor mentale179 Efectul de dependenţă şi tehnologia video185 Când televiziunea nu mai este facultativă189 Concluzii finale192 Partea a Il-a. Rolul culturii tv în modelarea reţelelor nanarie, mentalităţilor şi a comportamentelor 201 Televiziunea ca mediu de experienţă202 Stadionul, discoteca şi biserica207 Cadrul general al educaţiei prin televizor210 Pe micul ecran, factorul statistic constituie criteriul adevărului214 Nu orice mesaj se transmite bine prin televizor216 Prezentismul - dictatul acţiunii şi al momentului, vizibilul şi senzaţionalul218 Funcţia de agendă a mass-mediei224 Consecinţele efectului de agendă225 1.La nivel politic, social şi comunitar225 2.La nivel personal227 Efectul de cultivare228 Dictatura opiniei publice sau spirala tăcerii233 Nihilismul240 1.Liberalismul242 2.Realismul243 3.Vitalismul244 4.Nihilismul distrugerii247 Nihilismul în lumea micului ecran250 Nihilismul capitalist şi televizualul254 Relativizarea ca mijloc de contestare a adevărului259 Banii, plăcerea şi puterea261 Contestarea autorităţii268 Televiziunea - pedagogul ateismului sau al sincretismului new-age-ist 273 Eroticul276 Goliciunea şi sexualitatea neîngrădite se întind rapid în era comunicării audio-video276 Coordonatele principale ale experienţei vizionării sunt senzaţiile, emoţiile şi, în ultimă instanţă, plăcerea278 Erotizarea percepţiei281 Prin afectarea cortexului prefrontal, vizionarea TV poate determina exacerbarea comportamentului sexual288 Influenţează TV atitudinile şi comportamentul sexual al tinerilor?289 Care sunt trăsăturile generale ale mesajelor erotice conţinute în programele TV?290 Cum este percepută sexualitatea prin intermediul lumii TV?292 Care sunt consecinţele identificării telespectatorilor cu personajele de pe micul ecran?293 Care sunt modificările de atitudine privind sexualitatea, generate de televiziune?296 Dependenţa de pornografie298 Cauzele psihologice şi fiziologice ale dependenţei de materiale cu conţinut erotic301 Vizionarea materialelor erotice subminează fidelitatea în căsnicie, dorinţa de a întemeia o familie şi de a avea copii302 Magia eroticului304 Concluzii306 Violenţa310 Care este contribuţia violenţei TV la amplificarea violenţei din lumea reală ?310 Efectele violenţei TV asupra copiilor şi adolescenţilor312 Care este lecţia pe care violenţa TV o dă noilor generaţii?318 De ce totuşi violenţa?323 Magicul330 Efectele nihilismului asupra dezvoltării creierului uman337 Gândirea şi dialogul - experienţe fundamentale pentru dezvoltarea corticală338 Cultura ca mediator între mintea omului şi lume340 Unele culturi favorizează edificarea minţii umane, iar altele, precum nihilismul, o frânează341 Nihilismul invadează spaţiul vital al omului modern şi reconfigurează mediul de experienţă umană344 Certitudinile - stâlpii de susţinere ai edificiului minţii umane347 Experienţa nihilistă a lumii micului ecran, cel mai şubred teren pentru zidirea unei minţi sănătoase354 Conţinutul nihilist al programelor TV şi emisferele cerebrale355 Efectele culturii nihiliste asupra configurării cortexului prefrontal356 Despre o educaţie favorabilă configurării cortexului prefrontal359 Modelul nihilist al stilului de viaţă modem subminează dezvoltarea cortexului prefrontal363 Mesajul nihilist şi sistemele motivaţionale366 Reflectarea divertismentului în dezvoltarea cortexului prefrontal368 Ştiinţa indică principiile educaţiei tradiţionale ca fiind ideale pentru dezvoltarea normală a minţii copiilor372 Concluzii374 Partea a IlI-a Cu sau fără televizor381 Viaţa de familie şi televizorul382 Copiii, tinerii şi televizorul în contextul culturii nihiliste389 Nihilismul este spiritul în care, prin televizor, se edifică sinele şi identitatea „omului nou”391 Un posibil portret al copilului televizorului399 Câteva observaţii privind diminuarea sau eliminarea efectelor nocive ale televizorului402 Libertatea alegerii405 Sofismul fructului oprit406 Este televizorul un mijloc recomandat socializării?409 Adevărata faţă a recomandărilor nihilismului410 Câteva repere pe drumul unei educaţii sănătoase sau a recuperării handicapului produs tinerilor de cultura TV415 Cum ne putem lăsa de televizor şi ce înseamnă acest lucru419 Câteva principii care înlesnesc eliberarea de televizor425 Prizonierii unei culturi bolnave427 Vizionarea TV - simptom al modului de viaţă impus de nihilism430 De ce trebuie să ne vindecăm de nihilism?433 Modul de viaţă creştin şi nihilismul în dezvoltarea şi funcţionarea creierului uman435 Viaţa creştină este antidotul cel mai puternic pentru neutralizarea virusului Nihilist441 Anexa 1. Obezitatea şi televizorul445 Anexa 2. Calculatorul - internetul şi jocurile video446 Media prin mijloacele electronice şi educaţia448 Jocurile electronice şi educaţia449 Computerul451 Computerele şi educaţia452 Internetul453 Concluzii454 Bibliografie selectivă456
Comunicare (mijloace mass-media), Televiziune (programe), Televiziune (genuri televizuale), Psihologia educaţiei, Dependenţă de televizor, Violenţă mediatică, Televiziune (efecte asupra creierului), Cultură nihilistă, Nihilism (mass-media), Erotism (morală sexuală) ; vezi şi Imoralitate (morală religioasă), Televiziune (efecte asupra comportamentului)
Titlu | |
Titlu | Faţa nevăzută a tele-viziunii Vol. 1 : Efectele televiziunii asupra minţii umane [şi despre creşterea copiilor în lumea de azi] |
Titlu procesat (cu articole nehot. postfixate) | |
Titlu | 96304 |
[nedefinit] | 1 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Faţa nevăzută a tele-viziunii |
Numărul părţii | Vol. 1 |
Prima menţ. de resp. | Virgiliu Gheorghe |
Urm. menţ. de responsabilitate | [prefaţă de Ilie Bădescu] |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Numele părţii | Efectele televiziunii asupra minţii umane [şi despre creşterea copiilor în lumea de azi] |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | GHEORGHE, VIRGILIU |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Cod de legătură | prefațator |
Autor secundar | Bădescu, Ilie |
ISBN | |
Număr ISBN | 9737812077 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 65/G40 |
C.II.33113 | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 654.198:159.922.7 |
654.198:159.922 | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 65 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Comunicare (mijloace mass-media) |
Televiziune (programe) | |
Televiziune (genuri televizuale) | |
Psihologia educaţiei | |
Dependenţă de televizor | |
Violenţă mediatică | |
Televiziune (efecte asupra creierului) | |
Cultură nihilistă | |
Nihilism (mass-media) | |
Erotism (morală sexuală) ; vezi şi Imoralitate (morală religioasă) | |
Televiziune (efecte asupra comportamentului) | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Bucureşti |
Editura | Evanghelismos |
Fundaţia Tradiţia Românească | |
Data publicării | 2005 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 464 p. |
Notă generală | |
Textul notei | Titlul comun al volumelor apare numai pe copertă |
Bibliogr. p.456-458 | |
Anexe | |
Nivel subset | |
Titlu | Efectele televiziunii asupra minţii umane |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins Prefaţă5 Notă 12 Introducere13 Partea I Efectele comunicării audio-video asupra dezvoltării şi funcţionării creierului19 Caracteristicile activităţii corticale pe parcursul vizionării TV20 Poate vizionarea TV afecta structural dezvoltarea creierului?26 Rolul mediului în dezvoltarea structurală a creierului29 a.Perioada optimă pentru dezvoltarea cortexului uman32 b.Caracterul reflexiv al experienţei35 c.Experienţa cuvântului - dialogul cu propriii părinţi35 d.Experienţa trebuie să fie interactivă35 Lumea TV ca mediu de experienţă36 Deficiente de învăţare - LD42 Incapacitatea de a asculta cu atenţie44 Cititul, într-o societate în care copiii preferă să se uite la televizor47 Învăţarea şi televizorul53 Efectele experimentului Sesame Street58 Memoria60 Imaginaţia60 Prin televiziune, informaţia este furnizată direct în subconştientul maselor62 Probleme de atenţie70 Televizorul sau atenţia orientată75 Primul efect al televiziunii este crearea unei atitudini mentale pasive80 Vizionarea TV, factor determinant în apariţia hiperactivităţii, a irascibilităţii şi a insomniei84 Epilepsia TV,89 Limba91 Importanţa limbajului97 Învăţarea limbii şi televizorul99 Implicarea interactivă100 Părinţii sunt pedagogii ideali pentru învăţarea limbii101 Copiilor trebuie să li se spună poveşti sau importanţa cuvintelor neînsoţite de poze103 Concluzii107 Vizionarea TV defavorizează dezvoltarea emisferei cerebrale stângi şi a abilităţilor procesate de aceasta109 Scrierea115 Rolul televiziunii în criza raţionamentului matematic şi a gândirii ştiinţifice116 Strategii de învăţare sau de gândire118 Vizionarea TV activează în mod prioritar paleocortexul124 Prin slăbirea comunicării intercorticale, vizionarea TV scade nivelul de inteligenţă şi performanţele intelectuale127 Problemele de atenţie şi învăţare, cortexul prefrontal şi televiziunea131 Dialogul şi limbajul intern137 Ecranul televizorului sau al calculatorului dăunează dezvoltării cortexului prefrontal140 Caracterul hipnotic al vizionării TV145 Dependenţa de televizor160 Aplicarea criteriilor de diagnosticare a dependenţei în cazul televiziuni163 Criterii cu aplicabilitate restrânsă163 Criterii perfect aplicabile165 Obişnuinţa cu televizorul sau inerţia atenţională170 Dependenţa de televizor ca mijloc evazionist171 Relaxarea rapidă73 Generarea pasivităţii sau incapacitatea de a mai face altceva decât să te uiţi la televizor175 O perspectivă sociologică176 Dependenţa, o consecinţă a amputării de către televiziune a puterilor şi capacităţilor mentale179 Efectul de dependenţă şi tehnologia video185 Când televiziunea nu mai este facultativă189 Concluzii finale192 Partea a Il-a. Rolul culturii tv în modelarea reţelelor nanarie, mentalităţilor şi a comportamentelor 201 Televiziunea ca mediu de experienţă202 Stadionul, discoteca şi biserica207 Cadrul general al educaţiei prin televizor210 Pe micul ecran, factorul statistic constituie criteriul adevărului214 Nu orice mesaj se transmite bine prin televizor216 Prezentismul - dictatul acţiunii şi al momentului, vizibilul şi senzaţionalul218 Funcţia de agendă a mass-mediei224 Consecinţele efectului de agendă225 1.La nivel politic, social şi comunitar225 2.La nivel personal227 Efectul de cultivare228 Dictatura opiniei publice sau spirala tăcerii233 Nihilismul240 1.Liberalismul242 2.Realismul243 3.Vitalismul244 4.Nihilismul distrugerii247 Nihilismul în lumea micului ecran250 Nihilismul capitalist şi televizualul254 Relativizarea ca mijloc de contestare a adevărului259 Banii, plăcerea şi puterea261 Contestarea autorităţii268 Televiziunea - pedagogul ateismului sau al sincretismului new-age-ist 273 Eroticul276 Goliciunea şi sexualitatea neîngrădite se întind rapid în era comunicării audio-video276 Coordonatele principale ale experienţei vizionării sunt senzaţiile, emoţiile şi, în ultimă instanţă, plăcerea278 Erotizarea percepţiei281 Prin afectarea cortexului prefrontal, vizionarea TV poate determina exacerbarea comportamentului sexual288 Influenţează TV atitudinile şi comportamentul sexual al tinerilor?289 Care sunt trăsăturile generale ale mesajelor erotice conţinute în programele TV?290 Cum este percepută sexualitatea prin intermediul lumii TV?292 Care sunt consecinţele identificării telespectatorilor cu personajele de pe micul ecran?293 Care sunt modificările de atitudine privind sexualitatea, generate de televiziune?296 Dependenţa de pornografie298 Cauzele psihologice şi fiziologice ale dependenţei de materiale cu conţinut erotic301 Vizionarea materialelor erotice subminează fidelitatea în căsnicie, dorinţa de a întemeia o familie şi de a avea copii302 Magia eroticului304 Concluzii306 Violenţa310 Care este contribuţia violenţei TV la amplificarea violenţei din lumea reală ?310 Efectele violenţei TV asupra copiilor şi adolescenţilor312 Care este lecţia pe care violenţa TV o dă noilor generaţii?318 De ce totuşi violenţa?323 Magicul330 Efectele nihilismului asupra dezvoltării creierului uman337 Gândirea şi dialogul - experienţe fundamentale pentru dezvoltarea corticală338 Cultura ca mediator între mintea omului şi lume340 Unele culturi favorizează edificarea minţii umane, iar altele, precum nihilismul, o frânează341 Nihilismul invadează spaţiul vital al omului modern şi reconfigurează mediul de experienţă umană344 Certitudinile - stâlpii de susţinere ai edificiului minţii umane347 Experienţa nihilistă a lumii micului ecran, cel mai şubred teren pentru zidirea unei minţi sănătoase354 Conţinutul nihilist al programelor TV şi emisferele cerebrale355 Efectele culturii nihiliste asupra configurării cortexului prefrontal356 Despre o educaţie favorabilă configurării cortexului prefrontal359 Modelul nihilist al stilului de viaţă modem subminează dezvoltarea cortexului prefrontal363 Mesajul nihilist şi sistemele motivaţionale366 Reflectarea divertismentului în dezvoltarea cortexului prefrontal368 Ştiinţa indică principiile educaţiei tradiţionale ca fiind ideale pentru dezvoltarea normală a minţii copiilor372 Concluzii374 Partea a IlI-a Cu sau fără televizor381 Viaţa de familie şi televizorul382 Copiii, tinerii şi televizorul în contextul culturii nihiliste389 Nihilismul este spiritul în care, prin televizor, se edifică sinele şi identitatea „omului nou”391 Un posibil portret al copilului televizorului399 Câteva observaţii privind diminuarea sau eliminarea efectelor nocive ale televizorului402 Libertatea alegerii405 Sofismul fructului oprit406 Este televizorul un mijloc recomandat socializării?409 Adevărata faţă a recomandărilor nihilismului410 Câteva repere pe drumul unei educaţii sănătoase sau a recuperării handicapului produs tinerilor de cultura TV415 Cum ne putem lăsa de televizor şi ce înseamnă acest lucru419 Câteva principii care înlesnesc eliberarea de televizor425 Prizonierii unei culturi bolnave427 Vizionarea TV - simptom al modului de viaţă impus de nihilism430 De ce trebuie să ne vindecăm de nihilism?433 Modul de viaţă creştin şi nihilismul în dezvoltarea şi funcţionarea creierului uman435 Viaţa creştină este antidotul cel mai puternic pentru neutralizarea virusului Nihilist441 Anexa 1. Obezitatea şi televizorul445 Anexa 2. Calculatorul - internetul şi jocurile video446 Media prin mijloacele electronice şi educaţia448 Jocurile electronice şi educaţia449 Computerul451 Computerele şi educaţia452 Internetul453 Concluzii454 Bibliografie selectivă456 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 481538 / 481538 | F1 | Împrumut | Da | 65 | |
2. | 433455 / 433455 | L | Împrumut | Da | 65 | |
3. | 433454 / 433454 | F2 | Împrumut | Da | 65 | |
4. | 433453 / 433453 | A | Împrumut | Da | 65 | |
5. | 433452 / 433452 | A | Împrumut | Da | 65 | |
6. | 433451 / 433451 | AV | Împrumut | Da | 65 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
A | Împrumut | 2 |
|
AV | Împrumut | 1 |
|
F1 | Împrumut | 1 |
|
F2 | Împrumut | 1 |
|
L | Împrumut | 1 |
|