Autor | PETRESCU, ANCA CRISTINA chat |
Editura | Editura Universităţii din Bucureşti chat |
Loc publicare | Bucureşti |
An | 2012 |
Subiect | Învăţământ chat |
Formare profesională chat | |
Profesor (formare pedagogică şi psihologică) chat | |
Limbă străină chat | |
ISBN | 9786061601936 |
Note | Bibliogr. p. 211-221 |
ISBN | |
Număr ISBN | 9786061601936 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 37/P57 |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | RO |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Formarea profesorului de limbi străine din învăţământul preşcolar şi primar din România |
Alte informaţii la titlu | schimbări de paradigmă în contextul profesionalizării |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Bucureşti |
Editura | Editura Universităţii din Bucureşti |
Data publicării | 2012 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 221 p. |
Alte detalii fizice | fig., tab. |
Titlu | |
Titlu | Formarea profesorului de limbi străine din învăţământul preşcolar şi primar din România : schimbări de paradigmă în contextul profesionalizării |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. p. 211-221 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | CUPRINS Prefaţă 9 INTRODUCERE 13 CAPITOLUL 1. CONTEXTUL EUROPEAN INTERCULTURAL ŞI LINGVISTIC 21 1.1.Agenda lingvistică a Europei 21 1.2.Documente de referinţă pentru politica lingvistică educaţională din Europa 31 1.2.1.Profilul european al formării profesorilor de limbi moderne 31 1.2.2.Cadrul European Comun de Referinţă al Limbilor (CECRL) 32 1.2.3.Portofoliul European al Limbilor (PEL) 34 1.2.4.Portofoliul european pentru profesorii de limbi străine aflaţi în formare iniţială (PEPELF) 35 1.2.5.Date cheie privind predarea limbilor străine în şcoli 37 CAPITOLUL 2. NOI PARADIGME ÎN PREDAREA-ÎNVĂŢAREA LIMBILOR STRĂINE 54 2.1.Paradigma cognitivă 54 2.2.Paradigma comunicativă 66 2.3.De la abordarea comunicaţională la perspectiva acţionată: continuitate sau schimbare? 69 2.4.Teoria inteligenţelor multiple - învăţarea centrată pe elev 76 2.4.1. TIM în predarea-învăţarea limbilor străine 78 2.5.Învăţarea bazată pe conţinut a unei limbi străine - CLIL/EMILE 82 CAPITOLUL 3. ÎNVĂŢAREA TIMPURIE A LIMBILOR STRĂINE86 3.1.Consideraţii generale86 3.2.Factori implicaţi92 3.2.1.Rolul prozodiei în învăţarea limbilor străine92 3.2.2.Vârsta şi privilegiile sale lingvistice93 3.2.2.1.Vârsta "ideală"94 3.2.2.2.Vârsta "critică"95 3.2.3.Presiunea părinţilor96 3.2.4.Cadrele didactice: competenţe lingvistice şi pedagogice; formare96 3.3.Iniţiativele UE în domeniul învăţării precoce a limbilor străine99 3.4.Contextul naţional102 CAPITOLUL 4. FORMAREA PROFESORILOR DE LIMBI STRĂINE - DILEME ŞI CĂUTĂRI107 4.1.De la formare la dezvoltare profesională109 4.2.Contextul educaţional naţional113 4.2.1. Formarea iniţială şi continuă a profesorilor de limbi străine din România118 4.3.Formarea cadrelor didactice - de la standarde la competenţe. Consideraţii generale126 4.3.1.Profesionalizarea c arierei didactice133 4.3.2.Standardele pentru profesia didactică - cadru al dezvoltării profesionale137 4.3.2.1.Profilul de competenţă al profesorilor de limbi străine - repere teoretice142 4.3.2.2.Profesorul de limbi străine din învăţământul primar şi preşcolar -particularităţi identitare147 CAPITOLUL 5. PREMISE METODOLOGICE PENTRU CONSTRUCŢIA UNUI MODEL DE FORMARE A PROFESORILOR DE LIMBI STRĂINE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR ŞI PREŞCOLAR 151 5.1.Un nou tip de educator lingvistic 151 5.2.Cadrul de elaborare a standardelor profesionale 153 5.2.1.Principiile-nucleu ale profesiei didactice: 158 5.2.2.Standardele profesionale - 9 categorii normative de referinţă pentru profesorii de limbi străine din învăţământul primar şi preşcolar 162 CAPITOLUL 6. DIMENSIUNEA PRACTIC-OPERAŢIONALĂ A FORMĂRII INIŢIALE A PROFESORILOR DE LIMBI STRĂINE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREŞCOLAR ŞI PRIMAR 182 6.1.Exemple de bune practici la nivel european - studii de caz 182 6.1.1.Contextul francez: Les Instituts Universitaires de Formation des Maîtres (IUFM) 182 6.1.2.Predarea limbilor străine în învăţământul presecundar în Marea Britanie 185 6.1.3.Exemplul italian 187 6.2.Modelul profesionalizării profesorilor de limbi străine din învăţământul primar şi preşcolar din România - propuneri şi recomandări 189 6.2.1. Componentele curriculumului de formare iniţială a profesorilor de limbi străine din învăţământul primar şi preşcolar 189 6.2.2. Reconfigurarea traseului de formare iniţială a profesorilor de limbi străine din învăţământul preşcolar şi primar 194 CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI 204 BIBLIOGRAFIE 211 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Învăţământ |
Formare profesională | |
Profesor (formare pedagogică şi psihologică) | |
Limbă străină | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 371.13:811 |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 37 |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | PETRESCU, ANCA CRISTINA |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Cod de legătură | referent ştiinţific |
prefaţator | |
Autor secundar | Iucu, Romiță |
Cod de legătură | referent ştiinţific |
Autor secundar | Sava, Simona |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 371.13 |
:811 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 530584 / 530584 | CS | Împrumut | Da | 37 | |
2. | 530583 / 530583 | CS | Împrumut | Da | 37 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
CS | Împrumut | 2 |
|