Editura | Polirom chat |
Loc publicare | Iași |
An | 2021 |
Subiect | Generația Z chat |
Aspecte psihologice chat | |
Aspecte sociale chat | |
Psihologia educaţiei chat | |
Tehnologie (impact social) chat | |
Inteligenţă emoţională chat | |
Învăţare (psihologie) chat | |
Era digitală chat | |
ISBN | 9789734683840 |
Note | Bibliogr. p. 353-396 |
Titlu | |
Titlu | Generaţia Z : o perspectivă psihologică şi educaţională |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 159.922.7 |
004 | |
-053.5 | |
37.064.2 | |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Generaţia Z |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Alte informaţii la titlu | o perspectivă psihologică şi educaţională |
Prima menţ. de resp. | Elena Bonchiş (coord.), Laura Nicoleta Bochiş, Camelia Maria Dindelegan, ... |
Nume de persoană / resp. intelectuală alternativă | |
Autor alternativ | Bonchiș, Elena |
Bochiş, Laura Nicoleta | |
Dindelegan, Camelia Maria | |
ISBN | |
Număr ISBN | 9789734683840 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 159.9/G30 |
C.II.42073 | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 159.922.7/.8 |
004:316.6-053.5/.6 | |
37.064.2 | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 1 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Generația Z |
Aspecte psihologice | |
Aspecte sociale | |
Psihologia educaţiei | |
Tehnologie (impact social) | |
Inteligenţă emoţională | |
Învăţare (psihologie) | |
Era digitală | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Data publicării | 2021 |
Editura | Polirom |
Loc publicare | Iași |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 399 p. |
Alte detalii fizice | tab. |
Serii | |
Titlul seriei | Psihologia copilului & Parenting |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. p. 353-396 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins Prezentarea autorilor9 Cuvânt-înainte (Elena Bonchiş)15 Capitolul 1. De la tradiţionalişti la generaţia Z sau hic et nune (Elena Bonchiş)17 1.1.Consideraţii introductive17 1.2.Criterii de clasificare şi descriere a generaţiilor. Modelul teoriei generaţiilor (W. Strauss, N. Howe)20 1.3.Generaţia builders, a constructorilor sau a tradiţionaliştilor (1900-1946)25 1.4.Generaţia Baby Boomers (1946-1964)32 1.5.Este generaţia X generaţia pierdută? (1964-1980)42 1.6.Generaţia Y sau generaţia me (1980-1995)51 1.7.Generaţia Z sau hic et nune (1995-2015)62 Capitolul 2. De la tradiţionalişti la generaţia Z în spaţiul românesc (Elena Bonchiş)83 2.1.Consideraţii introductive83 2.2.Dinamica populaţiei în spaţiul românesc85 2.3.Diferenţele socioculturale şi contextual-istorice dintre generaţii în spaţiul românesc86 Capitolul 3 Cum gândesc cei din generaţia Z sau hic et nune (Elena Bonchiş)101 3-1. Gândirea - delimitare noţională101 3.2.Structura gândirii. Tipuri de gândire102 3.3-Stiluri de gândire104 3.4.Cunoaştere vizuală, gândire vizuală, inteligenţă vizual-spaţială109 3.5.Gândire laterală versus gândire verticală. Tehnici de dezvoltare a gândirii laterale116 3-6. Gândirea critică: dispoziţie, abilitate, proces. Strategii de dezvoltare123 3.7.Despre sindromul gândirii accelerate (SGA): definire, manifestări, cauze, prevenire132 Capitolul 4. Caracteristici ale memoriei la reprezentanţii generaţiei Z. Viaţa online {Marius Drugaş)139 4.1.Ce este memoria?139 4.1.1.Memorie senzorială, memorie de scurtă durată, memorie de lungă durată140 4.1.2.Reactualizare şi uitare142 4.2.Imigranţi digitali şi nativi digitali143 4.3-De unde preia informaţia generaţia Z?145 4.3.1.Accesul la informaţie146 4.3.2.Depozitarea online a informaţiei147 4.4.Internetul - extensie a memoriei de lungă durată, Google - memorie de lucru148 4.4.1.Cât de eficient este cititul online pentru sistemele mnezice?151 4.4.2.Supraîncărcarea memoriei de lucru153 4.4.3.Efecte asupra funcţionării memoriei verbale şi vizuale154 4.5.Jocurile video, memoria senzorială şi memoria de scurtă durată155 4.6.Recomandări pentru activităţile şcolare157 4.7.Recomandări pentru viaţa familială160 Capitolul 5. Generaţia Z şi inteligenţa emoţională (Cecilia Sas)163 5.1.Introducere163 5.2.Inteligenţa emoţională. Câteva repere teoretice165 5.3.Inteligenţă emoţională sau competenţă emoţională?170 5.4.Ce competenţe emoţionale trebuie să formăm?173 5.5.Generaţia Z şi stabilitatea emoţională175 5.6.Cum să dezvoltăm inteligenţa emoţională?178 5.7.Empatia şi dezvoltarea acesteia181 Capitolul 6. Stima de sine şi generaţia Z {Monica Liana Secui)187 6.1.Prezentare generală187 6.2.Stabilitatea şi fluctuaţia stimei de sine. Variaţii asociate vârstei, genului şi cohortei188 6.3-Factori şi mecanisme explicative ale schimbărilor apărute în cazul cohortelor197 Capitolul 7. învăţarea la generaţia Z (Daniela Roman)203 7.1.Invitaţie la o abordare reflexivă a învăţării şi a stilurilor de învăţare203 7.2.Repere ale contextului educaţionalactual204 7.3 Provocările învăţării impuse de o lume tot mai tehnologizată. Ce spun studiile?208 7.4.Aşteptările generaţiei Z privind utilizarea tehnologiei în predare212 7.5.Profilul învăţării la generaţia Z. Un posibil model explicativ215 7.5.1.Ce este învăţarea?215 7.5.2.învăţare versus dezvoltare îneradigitală218 7.5.3.Aspecte specifice ale învăţării lageneraţia Z219 Capitolul 8. Specificul relaţiei profesor - elevii din generaţia Z (Carmen Alina Popa)227 8.1.Introducere227 8.2.Relaţia profesor-elev ca relaţie de intercunoaştere. Personalizarea relaţiei profesor-elev229 8.3.Obstacole ale unei relaţii eficiente profesor - elevii din generaţia Z232 8.3.1.Obstacole legate de comportamentul cadrului didactic 233 8.3.2.Blocaje în relaţia profesor - elevii din generaţia Z cauzate de caracteristicile elevilor240 8.3.3. Blocaje care ţin de cultura organizaţiei242 8.4.Sugestii pentru îmbunătăţirea relaţiei profesor - elevii din generaţia Z245 Capitolul 9. A fi părinte în era digitală. Schimbări, dificultăţi şi unele recomandări în privinţa relaţiei părinţi - copii sau adolescenţi din generaţia Z (Laura Nicoleta Bochiş)253 9.1 Introducere253 9-2.Stilul parental în era digitală255 9.3 Tehnici de mediere în utilizarea tehnologiilor digitale 259 9.4. Părintele în era digitală. Recomandări în abordarea relaţiei părinte - copii sau adolescenţi din generaţia Z.261 Capitolul 10. Atitudinea generaţiei Z în raport cu religia ( Vasile Marin Dindelegan)269 10.1.Spiritualitate versus religiozitate. Influenţe asupra comportamentului copiilor şi tinerilor din generaţia Z269 10.2.Efectele pragmatice ale unor atitudini favorabile faţă de religie274 Capitolul 11. Vulnerabilităţi ale generaţiei Z (Camelia Maria Dindelegan)281 11.1.Atitudinea generaţiei Z faţă de consumul de droguri 281 11.2.Comportamentul generaţiei Z faţă de consumul de alcool.294 11.3.Depresia şi generaţia Z306 11.4.Perspectiva psihologică a generaţiei Z faţă de fenomenul suicidar318 Capitolul 12. ADHD şi generaţia Z. întrebări şi răspunsuri care generează alte întrebări (Ioana Drugaş)331 12.1.Tulburarea cu deficit de atenţie/hiperactivitate (ADHD) - definire şi caracterizare331 12.2.Cauzalitate şi intervenţie333 12.3.Expunerea online a generaţiei Z. Similitudini cu alterarea proceselor neuronale în ADHD338 12.4.Alterarea proceselor neuronale în ADHD341 12.5.Reprezentările sociale ale implicării şcolare344 12.6.Pattemul simptomatologie al reprezentanţilor generaţiei Z diagnosticaţi cu ADHD în judeţul Bihor348 Bibliografie353 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 573400 / 573400 | A | Împrumut | Da | 159.9 | |
2. | 573399 / 573399 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 159.9 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
A | Împrumut | 1 |
|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|