Ghid de bune practici al temperamentelor : [suport de management organizațional de pregătire/formare în contextul diverselor situații social-profesionale]

Autor chat
Editura Nona chat
Loc publicare Piatra-Neamţ
An 2020
Subiect Psihologie chat
Psihologie organizaţională chat
Temperament (psihologie) chat
Comportament (psihologie) chat
Management (cultura organizaţiei) chat
Relații interpersonale chat
Comunicare interpersonală chat
ISBN 9786067690132
Note Anexe
Bibliogr. p. 221-222

159.9/L83; DL.II.799

LUCA, FLORIN
    Ghid de bune practici al temperamentelor : [suport de management organizațional de pregătire/formare în contextul diverselor situații social-profesionale] / Florin Luca.- Piatra-Neamţ : Nona , 2020.
    250 p..    
    Anexe
    Bibliogr. p. 221-222
    Agenda Ghidului cuprinde Noţiuni de bază în relaţiile social-profesionale abordate ARGUMENT11 CAPITOLUL I ADMINISTRAREA, GESTIONAREA EMOŢIILOR 17 1.1.GESTIONAREA RELAŢIILOR, DISPOZIŢIILOR 22 Cunoaşterea emoţiilor personale24 Administrarea dispoziţiilor25 Echilibrul de sine emoţional Recunoaşterea emoţiilor la ceilalţi Efectele emoţiilor în lumea medicală26 1.2.Efectul vindecător al sprijinului emoţional interior 28 1.3.Filtrele emoţionale (dobândirea) 1.4.Temperamente însoţite prin comportamente29 1.5.Stări, dispoziţii emoţionale32 1.6.Perceperea stimulilor care trezesc emoţia35 1.7.Expresia atitudinii interioare ca emoţie36 1.8.Dispoziţii şi emoţii fundamentale (cele mai întâlnite) Fericirea Surprinderea, mirarea, surpriza38 Stresul39 Frica, teama41 Mânia, agresivitatea46 Beneficiile respiraţiei controlate49 Dezgustul, dezamăgirea52 Tristeţea53 1.9.Managementul emoţiilor în context organizational 54 1.10.Delimitări conceptuale privind emoţiile simţite de salariaţi56 1.11.Precizări terminologice privind emoţiile57 1.12.Alte delimitări conceptuale privind emoţiile59 1.13.Emoţiile propriu-zise62 CAPITOLUL II ELEMENTELE DE COMUNICARE64 2.1.Caracteristici ale comunicării70 2.2.Racordarea, crearea legăturii în comunicare71 2.3.Asigurarea unei comunicări72 2.4.Gestionarea, realizarea unei comunicări73 2.5.Competenţe comunicative74 Gândurile80 2.6.Semnificaţia indicatorilor în comunicare82 2.7.Comunicarea intenţionată sau involuntară (directă sau indirectă)83 2.8.Comunicarea social-profesională84 2.9.Elementele esenţiale în comunicare85 2.10.Convingerea, lămurirea87 2.11.Comunicarea clară şi autentică88 2.12.Tăcerea folosită în mod corect90 2.13.Conceptul de comunicare92 2.14.Limbajul, instrument al comunicării93 2.15.Cerinţe generale în comunicarea eficientă95 2.16.Bariere în calea comunicării (obstacole)96 2.17.Formele de comunicare Comunicarea verbală Comunicarea nonverbală98 Limbajul verbal-nonverbal99 2.18.Forme instrumentale de comunicare100 Argumentarea Negocierea103 Maniere, stiluri de comunicare106 Canale, reţele şi structuri de comunicare108 Ameliorarea unei comunicări109 CAPITOLUL III MANIERA APLICATIVĂ (abordarea)111 3.1.Scopul119 Acuitatea senzorială120 Conştient şi inconştient121 Emoţiile şi comunicarea interpersonală124 Identificarea emoţiilor125 3.2.Obiectivul Acceptarea responsabilă a emoţiilor126 Separarea emoţiilor de acţiuni127 3.3.Ipoteze131 Cultura organizaţională şi emoţiile simţite la locul de muncă 3.4.Metodologie136 Dezvoltarea cunoştinţelor privind exprimarea, managementul şi consecinţele experienţelor organizaţionale cu caracter emoţional138 Promovarea disciplinei prin conturarea unui model care să surpindă relaţiile dintre emoţiile salariaţilor, de natură psihologică şi alte variabile organizaţionale precum cultura şi caracteristicile manageriale139 Creşterea vizibilităţii Ghidului, a calităţii acesteia pe baza alegerii unor metode avansate140 Realizarea bunelor practici privind interacţiunile cu conotaţie emoţională Ancore, metode şi tehnici de ancorare143 Obstacole (conflictele interne)146 Rezolvarea conflictelor socio-profesionale147 Măsura intensităţii, în care salariaţii simt anumite emoţii la locul de muncă149 Rezultate150 Scurta descriere a metodologiei152 Metoda Abordării153 3.5.Analiza şi interpretarea psihologică Metode specifice interpretării psihologice156 Cunoaşterea de către analist a activităţii studiate Studiul documentelor sistemului Metoda timpilor şi a mişcărilor157 Metoda incidentului critic Metoda analizei erorilor Lista de control158 Jurnalele, registrele de participare Protocoalele verbale Tehnica explicitării provocate159 Analiza poziţiei, funcţiei Analiza funcţională a unui post Dicţionarul de titluri ocupaţionale Scalele şi abilităţi solicitate160 Analiza postului161 Planul în şapte puncte Clasificarea în 5 puncte162 Observaţia164 CONCLUZII ŞI PROPUNERI168 Concluzii Influenţe organizaţionale173 Rezultate175 Propuneri, abordări Asertivitate176 Afecţiunea şi interacţiunea empatică177 Empatia Afecţiunea180 Înlănţuirea ancorelor (automatisme-reflexe) Depăşirea grijilor, a conduitei ce ne ţine blocaţi182 Idei de bază ale lui Erickson şi ale modelului Milton 183 Căutarea sensurilor (a înţelesurilor) Distragerea şi utilizarea minţii conştiente Valenţe şi influenţe ale emoţiilor184 Alternativa unui curriculum secundar la elevii de an terminal185 Deziderate în educaţie210 Criterii de calitate ale materialului educaţional217 Bibliografie Anexe, probe şi tehnici de utilizare223 Anexa 1. Ansamblul facultăţilor de stări şi trăiri reflectate Anexa 2. Chestionar de analiză a motivaţiei la locul dc muncă 232 Anexa 3. Chestionar de analiză şi satisfacţie la locul de muncă 234 Anexa 4. Test de analiză a temperamentului236 Anexa 5. Elemente de comunicare239 Anexa 6. Identificarea, fructificarea, accesarea resurselor, senzorilor, stimulilorumani243 Avantajele şi beneficiile „Ghidului de bune practici al temperamentelor'’244 Efectele pe termen lung245 Contribuţia Ghidului pe piaţa muncii247.
    ISBN 9786067690132

    1. Psihologie
    2. Psihologie organizaţională
    3. Temperament (psihologie)
    4. Comportament (psihologie)
    5. Management (cultura organizaţiei)
    6. Relații interpersonale
    7. Comunicare interpersonală

159.923.2:65

299 __ $aGhid de bune practici al temperamentelor : [suport de management organizațional de pregătire/formare în contextul diverselor situații social-profesionale]
975 __ $a159.923.2
200 __ $aGhid de bune practici al temperamentelor $e[suport de management organizațional de pregătire/formare în contextul diverselor situații social-profesionale] $fFlorin Luca $bCarte tipărită
700 __ $aLUCA, FLORIN
010 __ $a9786067690132
035 __ $a159.9/L83
035 __ $aDL.II.799
675 __ $a159.923.2:65
686 __ $a1
606 __ $aPsihologie
606 __ $aPsihologie organizaţională
606 __ $aTemperament (psihologie)
606 __ $aComportament (psihologie)
606 __ $aManagement (cultura organizaţiei)
606 __ $aRelații interpersonale
606 __ $aComunicare interpersonală
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aPiatra-Neamţ $cNona $d2020
215 __ $a250 p.
300 __ $aAnexe
300 __ $aBibliogr. p. 221-222
330 __ $aAgenda Ghidului cuprinde Noţiuni de bază în relaţiile social-profesionale abordate ARGUMENT11 CAPITOLUL I ADMINISTRAREA, GESTIONAREA EMOŢIILOR 17 1.1.GESTIONAREA RELAŢIILOR, DISPOZIŢIILOR 22 Cunoaşterea emoţiilor personale24 Administrarea dispoziţiilor25 Echilibrul de sine emoţional Recunoaşterea emoţiilor la ceilalţi Efectele emoţiilor în lumea medicală26 1.2.Efectul vindecător al sprijinului emoţional interior 28 1.3.Filtrele emoţionale (dobândirea) 1.4.Temperamente însoţite prin comportamente29 1.5.Stări, dispoziţii emoţionale32 1.6.Perceperea stimulilor care trezesc emoţia35 1.7.Expresia atitudinii interioare ca emoţie36 1.8.Dispoziţii şi emoţii fundamentale (cele mai întâlnite) Fericirea Surprinderea, mirarea, surpriza38 Stresul39 Frica, teama41 Mânia, agresivitatea46 Beneficiile respiraţiei controlate49 Dezgustul, dezamăgirea52 Tristeţea53 1.9.Managementul emoţiilor în context organizational 54 1.10.Delimitări conceptuale privind emoţiile simţite de salariaţi56 1.11.Precizări terminologice privind emoţiile57 1.12.Alte delimitări conceptuale privind emoţiile59 1.13.Emoţiile propriu-zise62 CAPITOLUL II ELEMENTELE DE COMUNICARE64 2.1.Caracteristici ale comunicării70 2.2.Racordarea, crearea legăturii în comunicare71 2.3.Asigurarea unei comunicări72 2.4.Gestionarea, realizarea unei comunicări73 2.5.Competenţe comunicative74 Gândurile80 2.6.Semnificaţia indicatorilor în comunicare82 2.7.Comunicarea intenţionată sau involuntară (directă sau indirectă)83 2.8.Comunicarea social-profesională84 2.9.Elementele esenţiale în comunicare85 2.10.Convingerea, lămurirea87 2.11.Comunicarea clară şi autentică88 2.12.Tăcerea folosită în mod corect90 2.13.Conceptul de comunicare92 2.14.Limbajul, instrument al comunicării93 2.15.Cerinţe generale în comunicarea eficientă95 2.16.Bariere în calea comunicării (obstacole)96 2.17.Formele de comunicare Comunicarea verbală Comunicarea nonverbală98 Limbajul verbal-nonverbal99 2.18.Forme instrumentale de comunicare100 Argumentarea Negocierea103 Maniere, stiluri de comunicare106 Canale, reţele şi structuri de comunicare108 Ameliorarea unei comunicări109 CAPITOLUL III MANIERA APLICATIVĂ (abordarea)111 3.1.Scopul119 Acuitatea senzorială120 Conştient şi inconştient121 Emoţiile şi comunicarea interpersonală124 Identificarea emoţiilor125 3.2.Obiectivul Acceptarea responsabilă a emoţiilor126 Separarea emoţiilor de acţiuni127 3.3.Ipoteze131 Cultura organizaţională şi emoţiile simţite la locul de muncă 3.4.Metodologie136 Dezvoltarea cunoştinţelor privind exprimarea, managementul şi consecinţele experienţelor organizaţionale cu caracter emoţional138 Promovarea disciplinei prin conturarea unui model care să surpindă relaţiile dintre emoţiile salariaţilor, de natură psihologică şi alte variabile organizaţionale precum cultura şi caracteristicile manageriale139 Creşterea vizibilităţii Ghidului, a calităţii acesteia pe baza alegerii unor metode avansate140 Realizarea bunelor practici privind interacţiunile cu conotaţie emoţională Ancore, metode şi tehnici de ancorare143 Obstacole (conflictele interne)146 Rezolvarea conflictelor socio-profesionale147 Măsura intensităţii, în care salariaţii simt anumite emoţii la locul de muncă149 Rezultate150 Scurta descriere a metodologiei152 Metoda Abordării153 3.5.Analiza şi interpretarea psihologică Metode specifice interpretării psihologice156 Cunoaşterea de către analist a activităţii studiate Studiul documentelor sistemului Metoda timpilor şi a mişcărilor157 Metoda incidentului critic Metoda analizei erorilor Lista de control158 Jurnalele, registrele de participare Protocoalele verbale Tehnica explicitării provocate159 Analiza poziţiei, funcţiei Analiza funcţională a unui post Dicţionarul de titluri ocupaţionale Scalele şi abilităţi solicitate160 Analiza postului161 Planul în şapte puncte Clasificarea în 5 puncte162 Observaţia164 CONCLUZII ŞI PROPUNERI168 Concluzii Influenţe organizaţionale173 Rezultate175 Propuneri, abordări Asertivitate176 Afecţiunea şi interacţiunea empatică177 Empatia Afecţiunea180 Înlănţuirea ancorelor (automatisme-reflexe) Depăşirea grijilor, a conduitei ce ne ţine blocaţi182 Idei de bază ale lui Erickson şi ale modelului Milton 183 Căutarea sensurilor (a înţelesurilor) Distragerea şi utilizarea minţii conştiente Valenţe şi influenţe ale emoţiilor184 Alternativa unui curriculum secundar la elevii de an terminal185 Deziderate în educaţie210 Criterii de calitate ale materialului educaţional217 Bibliografie Anexe, probe şi tehnici de utilizare223 Anexa 1. Ansamblul facultăţilor de stări şi trăiri reflectate Anexa 2. Chestionar de analiză a motivaţiei la locul dc muncă 232 Anexa 3. Chestionar de analiză şi satisfacţie la locul de muncă 234 Anexa 4. Test de analiză a temperamentului236 Anexa 5. Elemente de comunicare239 Anexa 6. Identificarea, fructificarea, accesarea resurselor, senzorilor, stimulilorumani243 Avantajele şi beneficiile „Ghidului de bune practici al temperamentelor'’244 Efectele pe termen lung245 Contribuţia Ghidului pe piaţa muncii247
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 585213 / 585213 A Împrumut Da 159.9
2. 581752 / 581752 IC Împrumut Da 159.9
3. 581751 / 581751 DL Depozit legal Da 159.9
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1
IC Împrumut 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu