Ghid de bune practici în turism şi hotelărie

Autor chat
Editura Uranus chat
Loc publicare Bucureşti
An 2010
Subiect Economie chat
Turism chat
Hotel (servicii) chat
Turism (marketing) chat
Turism (organizare) chat
Turism durabil chat
Neamţ (judeţ) chat
Autograf (pe publicaţiile bibliotecii G.T. Kirileanu - Piatra-Neamţ) chat
Ghid chat
ISBN 9789737765840
Note Bibliogr. p. 261-264

33/B95; C.III.12005

BURUIANĂ, GIANINA
    Ghid de bune practici în turism şi hotelărie / Gianina Buruiană ; [prefață: Gabriela Țigu].- Bucureşti : Uranus , 2010.
    264 p. : tab., fig..- (Biblioteca Turism - Servicii ; 20).    
    Bibliogr. p. 261-264
    Cuprins Prefaţă7 Introducere9 Capitolul I. Aspecte privind dezvoltarea durabilă a turismului în viziunea organismelor internaţionale de turism11 1.1Millenium Development Goals(MDG)- Scopurile de Dezvoltare ale Mileniului11 1.2Poziţia asumată de Organizaţia Mondială a Turismului în legătură cu dezvoltarea durabilă a turismului12 1.3Linii directoare pentru planificare şi politici în domeniul dezvoltării durabile a turismului14 1.4Criterii pentru dezvoltarea unui turism durabil18 1.5Etica în turism22 1.5.1Comportamentul etic în turism22 1.5.2Codul Global de Etică pentru Turism(OMT)23 Capitolul II. Bune practici în cadrul marilor lanţuri hoteliere33 2.1.Etapele aplicării politicilor corporatiste34 2.1.1Stabilirea obiectivelor strategice34 2.1.2Analiza strategică37 2.1.3Alegerea strategiei39 2.1.4Implementarea strategiilor42 2.2.Lanţul hotelier Accor42 2.2.1Prezentare generală43 2.2.2Cultura organizaţională Accor51 2.2.3Viziunea strategică Accor57 2.2.4Politici globale aplicate de corporaţia Accor60 2.2.4.1.Politica Accor de dezvoltare durabilă 61 2.2.4.2.Politica de expansiune Accor70 2.2.4.3.Politica de resurse umane75 2.2.4.4.Politica de marketing79 2.2.4.5.Politica faţă de acţionari83 2.3.Lanţul hotelier Marriott86 2.3.1.Prezentare generală87 2.3.2.Cultura organizaţională Marriott92 2.3.3 Politici globale ale companiei Marriott98 2.3.3.1Politica Marriott în afaceri98 2.3.3.2Politici de dezvoltare durabilă106 2.3.3.3Strategia de expansiune Marriott112 Capitolul III.Planul de marketing pentru dezvoltarea turismului în judeţul Neamţ în perioada 2009-2012 117 3.1Introducere117 3.2Viziune, obiective, ipoteze strategice119 3.3Potenţialul turistic al judeţului Neamţ121 3.3.1Potenţialul natural121 3.3.2Potenţialul antropic128 3.3.3Evaluarea potenţialului turistic pentru o dezvoltare durabilă a turismului.... 146 3.4. Analiza pieţei judeţului Neamţ152 3.4.1Oferta turistică152 3.4.2Cererea turistică166 3.4.3Concurenţa171 3.5Analiza SWOT a destinaţiei turistice Neamţ175 3.6Factori care influenţează dezvoltarea turismului internaţional în judeţul Neamţ. 178 3.7Strategia de marketing182 3.8Planul de acţiune192 Capitolul IV.Planificarea macroeconomică în turism217 4.1.Conceptul de planificare macroeconomică în turism218 4.2.Consecinţe ale lipsei de planificare 220 4.3.Planificarea turistică - abordări, niveluri, scopuri, obstacole221 4.4.Modele de planificare macroeconomică în turism226 4.5.Prognoza în turism - componentă importantă a procesului de planificare235 4.5.1.Metodologia prognozării în turism236 4.5.2.Prognoze ale activităţii turistice240 4.6.Planificarea turismului durabil243 4.6.1.Ariile protejate245 4.6.2.Zonarea252 4.6.3.Analiza capacităţii de primire253 4.6.4.Limitele schimbărilor acceptabile255 4.6.5.Analiza impactului turismului asupra mediului256 4.6.6.Coordonarea guvernamentală a măsurilor de planificare a turismului durabil 258 Bibliografie261.
    ISBN 9789737765840

    I Țigu, Gabriela(prefaţator)

    1. Economie
    2. Turism
    3. Hotel (servicii)
    4. Turism (marketing)
    5. Turism (organizare)
    6. Turism durabil
    7. Neamţ (judeţ)
    8. Autograf (pe publicaţiile bibliotecii G.T. Kirileanu - Piatra-Neamţ)
    9. Ghid

338.48(036)
640.4(036)
099.3 Buruiană, Gianina


299 __ $aGhid de bune practici în turism şi hotelărie
975 __ $a338.48 $a(036) $a640.4 $a099.3
200 _0 $aGhid de bune practici în turism şi hotelărie $bCarte tipărită $fGianina Buruiană $g[prefață: Gabriela Țigu]
700 __ $aBURUIANĂ, GIANINA
702 __ $4prefaţator $aȚigu, Gabriela
010 __ $a9789737765840
035 __ $a33/B95
035 __ $aC.III.12005
675 __ $a338.48(036)
675 __ $a640.4(036)
675 __ $a099.3 Buruiană, Gianina
686 __ $a33
606 __ $aEconomie
606 __ $aTurism
606 __ $aHotel (servicii)
606 __ $aTurism (marketing)
606 __ $aTurism (organizare)
606 __ $aTurism durabil
606 __ $aNeamţ (judeţ)
606 __ $aAutograf (pe publicaţiile bibliotecii G.T. Kirileanu - Piatra-Neamţ)
606 __ $aGhid
101 _0 $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aBucureşti $cUranus $d2010
215 __ $a264 p. $ctab., fig.
225 __ $aBiblioteca Turism - Servicii $v20
300 __ $aBibliogr. p. 261-264
330 __ $aCuprins Prefaţă7 Introducere9 Capitolul I. Aspecte privind dezvoltarea durabilă a turismului în viziunea organismelor internaţionale de turism11 1.1Millenium Development Goals(MDG)- Scopurile de Dezvoltare ale Mileniului11 1.2Poziţia asumată de Organizaţia Mondială a Turismului în legătură cu dezvoltarea durabilă a turismului12 1.3Linii directoare pentru planificare şi politici în domeniul dezvoltării durabile a turismului14 1.4Criterii pentru dezvoltarea unui turism durabil18 1.5Etica în turism22 1.5.1Comportamentul etic în turism22 1.5.2Codul Global de Etică pentru Turism(OMT)23 Capitolul II. Bune practici în cadrul marilor lanţuri hoteliere33 2.1.Etapele aplicării politicilor corporatiste34 2.1.1Stabilirea obiectivelor strategice34 2.1.2Analiza strategică37 2.1.3Alegerea strategiei39 2.1.4Implementarea strategiilor42 2.2.Lanţul hotelier Accor42 2.2.1Prezentare generală43 2.2.2Cultura organizaţională Accor51 2.2.3Viziunea strategică Accor57 2.2.4Politici globale aplicate de corporaţia Accor60 2.2.4.1.Politica Accor de dezvoltare durabilă 61 2.2.4.2.Politica de expansiune Accor70 2.2.4.3.Politica de resurse umane75 2.2.4.4.Politica de marketing79 2.2.4.5.Politica faţă de acţionari83 2.3.Lanţul hotelier Marriott86 2.3.1.Prezentare generală87 2.3.2.Cultura organizaţională Marriott92 2.3.3 Politici globale ale companiei Marriott98 2.3.3.1Politica Marriott în afaceri98 2.3.3.2Politici de dezvoltare durabilă106 2.3.3.3Strategia de expansiune Marriott112 Capitolul III.Planul de marketing pentru dezvoltarea turismului în judeţul Neamţ în perioada 2009-2012 117 3.1Introducere117 3.2Viziune, obiective, ipoteze strategice119 3.3Potenţialul turistic al judeţului Neamţ121 3.3.1Potenţialul natural121 3.3.2Potenţialul antropic128 3.3.3Evaluarea potenţialului turistic pentru o dezvoltare durabilă a turismului.... 146 3.4. Analiza pieţei judeţului Neamţ152 3.4.1Oferta turistică152 3.4.2Cererea turistică166 3.4.3Concurenţa171 3.5Analiza SWOT a destinaţiei turistice Neamţ175 3.6Factori care influenţează dezvoltarea turismului internaţional în judeţul Neamţ. 178 3.7Strategia de marketing182 3.8Planul de acţiune192 Capitolul IV.Planificarea macroeconomică în turism217 4.1.Conceptul de planificare macroeconomică în turism218 4.2.Consecinţe ale lipsei de planificare 220 4.3.Planificarea turistică - abordări, niveluri, scopuri, obstacole221 4.4.Modele de planificare macroeconomică în turism226 4.5.Prognoza în turism - componentă importantă a procesului de planificare235 4.5.1.Metodologia prognozării în turism236 4.5.2.Prognoze ale activităţii turistice240 4.6.Planificarea turismului durabil243 4.6.1.Ariile protejate245 4.6.2.Zonarea252 4.6.3.Analiza capacităţii de primire253 4.6.4.Limitele schimbărilor acceptabile255 4.6.5.Analiza impactului turismului asupra mediului256 4.6.6.Coordonarea guvernamentală a măsurilor de planificare a turismului durabil 258 Bibliografie261
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 585763 / 585763 IC Împrumut Da 33
2. 541598 / 541598 L Împrumut la sala de lectură Da 33
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
IC Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu