Hermeneutica ideii de literatură

Autor chat
Editura Dacia chat
Loc publicare Cluj-Napoca
An 1987
Subiect Literatură scrisă (cadru originar) chat
Literatură orală (cadru originar) chat
Literatură sacră (cadru originar) chat
Literatură profană (cadru originar) chat
Note Index
Bibliogr. p.467-525
Donație CRISTIAN LIVESCU (nr. inv. 607774)

82.09/M41; C.II.6151

MARINO, ADRIAN
    Hermeneutica ideii de literatură / Adrian Marino.- Cluj-Napoca : Dacia , 1987.
    552 p..    
    Index
    Bibliogr. p.467-525
    Donație CRISTIAN LIVESCU (nr. inv. 607774)
    Sumar Prefaţa (5) I. INDICAŢII DE METODA (11) 1. Primatul textului (11); 2. Sensul literal (12); 3. Sistemul de interpretare (17); 4. Modelul hermeneutic (21); 5. Construcţia modelului (23); 6. Spre textul unic (28); 7. Spiritul activ (29) II. CADRUL ORIGINAR (33) 1.Literatura scrisă (34). 1. Definiţia etimologică (34); 2. Contestarea definiţiei etimologice (35); 3. Litterae = litteratura, sensul grafic (36); 4. Scriptura (37); 5. Genurile de scriptură (38); 6. Textul-Textura (40); 7. Scriitura = litteratura, sens implicit (41); 8. Scriitura = litteratura, sens explicit (43); 9. Notele literei, scrisului (43). 2.Literatura orală (47). 1. Formarea conceptului (47); 2. Părăsirea definiţiei etimologice (49); 3. Disocierea şi tipologia oral/scris (51); 4. Interferenţele oral/scris (53); 5. Autonomia oralităţii (55); 6. Recuperarea reciprocă oral/scris (57); 7. Inferioritatea şi superioritatea oralităţii (60). 3.Literatura sacră şi profană (61). 1. Literatura sacră. Termenul (61); 2. Sacralitatea scrisului (64); 3.Sacralitatea oralităţii (67); 4. Literatura profană. Termenul (67); 5. Disocierea sacru/profan (69); 6. Scris şi oral profan (71). III. CICLUL CULTURAL (74). 1.Gramatica şi cultura (75). 1.Gramatica = litere (75); 2. Cultura scrisă-orală (76); 3. Cultura sacră-profană (78); 4. Studiile literare-erudite (80); 5. Literatura este cultură (85); 6. Literatura cere cultură, studii literare (88). 2.Cultura enciclopedică (92). 1. Ciclul cunoştinţelor (92); 2. Totalitatea cunoştinţelor (93); 3. Literatura enciclopedică (96); 4. Limite, specializare (97); 5. Metoda enciclopedică (99). 3.„Arta liberală" (100). 1. Origine - etimologie (100); 2. Cultură-şcolaritate (101); 3. Disociere - autonomie (102); 4. Literatura-poezie: introducere în artele liberale (104); 5. Ideologie (105). 4.„Studiile humaniste“ (105). 1. Sensul de bază, etimologie (105); 2. Sensul didactic-pedagogic (106); 3. Etică şi cultură (107); 4. Humanist şi humanism (109). 5.„Literele bune“ (111). 1. Sens global, total (111); 2. Valorificare: criteriul moral (112); 3. Exemplar, model . . . (103); 4. Disociere-autonomizare (114). IV.TOTALIZAREA LITERATURII (116). 1.Scrisul si cultura (117). 1. Totalitatea scrierilor (117); 2. Totalitatea culturii (119); 3. Totalitatea indistinctă; res litteraria (121). 2.Cartea ca literatură (125). 1. Cartea-scriere-litere (125); 2. Cartea sacralizată (128); 3. Cartea totală, unică (131); 4. Cartea = literatură (135). 3.Biblioteca literaturii (138). 1. Etimologie: carte, scris, literatura (138); 2. Depozit cultural, oral-scris (139); 3. Colecţia de cărţi (140); 4. Biblioteca universală (142); 5. Spre cartea unică (143). 4.Bibliografia literaturii (145). 1.„Literatura“ unei probleme (145); 2. Totalizare (146); 3. Enumerare, clasificare, specializare (148); 4. Spre istoria şi. critica literară (150). 5.Specializările literaturii (152). 1. Tot/parte (152); 2. Tot = timp: vechi/nou, clasic/modern (secol, timp, istorie) (153); 3. Tot = spaţiu: local, naţional, universal (154); 4. Tot = specific calitativ: stil, curent, caracter specific, genuri, specii (156); 5. Toată literatura = esenţa literaturii = Literatura (159). 6.Literatura populară, literatura de masă, paraliteratura (161). A.Literatura populară (162). 1. Accepţii tradiţionale (162); 2. Literatură „incultă“ (164); 3. Relaţia literatură cultă/populară (165); B.Literatura de masă (166). 1. Definiţia (167); 2. Genurile (168); 3. Finalităţi (169). C.Paraliteratura (171). 1. Definiţii - etimologie (171); 2. Parascriitura (171); 3. Mass media (172); Concluzii (173). V.SPECIFICUL LITERATURII (176). 1.Literele frumoase (176). 1. Ciclul cultural (177); 2. Totalizarea enciclopedică (180); 3. Prima criză a definiţiei (181); 4. Terminologia „literelor frumoasă (184). 2.Literatura frumoasă (188). 1. Frumuseţea oralităţii (188); 2. Caligrafie (189); 3. Compunerea scrisă frumos (193); 4. „Literatura frumoasă“ şi „beletristica“ (195); 5. Frumosul literar (198). 3.Literatură sau poezie? (204). 1.Confuzia terminologică (205); 2. Conflict latent. Disociere tacită (207); 3. Disociere explicită (209); 4. Motivarea culturală (210): 5. Poezia se substituie literaturii (214); 6. Rezistenţe şi limite (217). 4.Literatura poetică sau poezia (219). 1.Anticipări terminologice (220); 2. „Literatura poetică” (220); 3.„Poezia, poetică“ (222); 4. Poezia (222); 5. Existenţa poeziei frumoase (226). 5.Arta literară (228). 1. Arta de a scrie (228); 2. Arta de a compune (232); Arta literară (236); 4. Arta cuvîntului (240). 6.Specificul literar (243). 1. Existenţa specificului literar (244); 2. Frumosul poetic literar (245); 3. Esenţa (247); 4. Puritatea (250); 5. Forma pură (251): 6. Poeticul (253); 7. Literaritatea (256); 8. Limbajul (260); 9. Semnul (269); 10. Sensul şi semnificaţia (271); 11. Structură şi sistem (275); 12. Text şi textualitate (278); 13. Comunicare literară (281). VI.HETERONOMIA LITERATURII (237). 1.„Republica literelor" (288). 1. Toate scrierile (289); 2. Cetatea universală (290); 3. Organizarea cetăţii literelor (294); 4. Spre noi definiţii ale literaturii: sociale, naţionale, universale (297). 2.Literatura şi societatea (299). 1. Definirea raportului (301); 2. Condiţionarea reciprocă (308); 3.Fenomen şi proces istoric (315); 4. Viaţa literară (320). 3.Literatura şi economia (322). 1. Profesia literară (323); 2. Artizanat şi industrie (325); 3. Producţie şi consum (327); 4. Bun şi activitate comercială (330). 4.Literatură, idei, ideologie (334). 1. Ideea (334); 2. Ideologia (335); 3. Militantismul (337); 4. Relaţia ideologie/literatură (337); 5. Reducţionism şi antireducţionism ideologic (341); 6. Ideologia literară (345). VII. IERARHIZAREA LITERATURII (350). 1.Literatura „inferioară“/literatura „superioară” (350). 1. Principiul ierarhizării (350); 2. Formele ierarhizării (351); 3. Ierarhizarea valorică (360). 2.Subliteratura (363). 1.Termenul (363); 2. Nonvaloarea = nonliteratură? (364) . VIII. NAȘTEREA ȘI ”MOARTEA LITERATURII” (367). 1.Literatura cu literatură (368). 1. Literatura literei (368); 3. Jocul literei (368); b. Literatură grafică (368); 2. Literatura culturii (369); a. Scris = cultură (370); b. Literarizarea culturii (372); 3. Literatura = continuarea literaturii (379): a. Impulsul de a scrie (379); b. Formele productivităţii scrise (380). 2.Literatura despre literatură (386). 1. Temele de bază (386); 2. Genuri specifice (389); 3. Poezia poeziei (392). 3.Literatura critică (394). 1. Critica: activitate cultural-pedagogică (394); 2. Critica cu literatură şi critică (404); 3. Critica este literatură (409); 4. Literatura despre literatură: metaliteratura (415). 4.Antiliteratură (418). 1. Rezistenţa oralităţii (419); 2. Rezistenţa sacralităţii (421); 3. Reacţia anticulturală (424); 4. Anti-carte (426); 5. Poezia contra literaturii (429); 6. Desconsiderarea literaturii (436); 7. Obiecţiile heteronomiei (436); 8. Ideea de antiliteratură (442); 9. Negarea literaturii cu literatură (448); 10. Antiliteratură ca literatură (452); 11. Circularitatea literaturii (455). IX. MODEL FINAL (459). Referinţe (467). Indice de autori (526)..

    1. Literatură scrisă (cadru originar)
    2. Literatură orală (cadru originar)
    3. Literatură sacră (cadru originar)
    4. Literatură profană (cadru originar)

82.01
801.73:82.01


299 __ $aHermeneutica ideii de literatură
920 __ $a46223
955 __ $a1
200 __ $aHermeneutica ideii de literatură $fAdrian Marino $bCarte tipărită
700 __ $aMARINO, ADRIAN
035 __ $a82.09/M41
035 __ $aC.II.6151
675 __ $a82.01
675 __ $a801.73:82.01
686 __ $a821
606 __ $b33-47 $aLiteratură scrisă (cadru originar)
606 __ $b47-61 $aLiteratură orală (cadru originar)
606 __ $b61-74 $aLiteratură sacră (cadru originar)
606 __ $b61-74 $aLiteratură profană (cadru originar)
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aCluj-Napoca $cDacia $d1987
215 __ $a552 p.
300 __ $aIndex
300 __ $aBibliogr. p.467-525
300 __ $aDonație CRISTIAN LIVESCU (nr. inv. 607774)
330 __ $aSumar Prefaţa (5) I. INDICAŢII DE METODA (11) 1. Primatul textului (11); 2. Sensul literal (12); 3. Sistemul de interpretare (17); 4. Modelul hermeneutic (21); 5. Construcţia modelului (23); 6. Spre textul unic (28); 7. Spiritul activ (29) II. CADRUL ORIGINAR (33) 1.Literatura scrisă (34). 1. Definiţia etimologică (34); 2. Contestarea definiţiei etimologice (35); 3. Litterae = litteratura, sensul grafic (36); 4. Scriptura (37); 5. Genurile de scriptură (38); 6. Textul-Textura (40); 7. Scriitura = litteratura, sens implicit (41); 8. Scriitura = litteratura, sens explicit (43); 9. Notele literei, scrisului (43). 2.Literatura orală (47). 1. Formarea conceptului (47); 2. Părăsirea definiţiei etimologice (49); 3. Disocierea şi tipologia oral/scris (51); 4. Interferenţele oral/scris (53); 5. Autonomia oralităţii (55); 6. Recuperarea reciprocă oral/scris (57); 7. Inferioritatea şi superioritatea oralităţii (60). 3.Literatura sacră şi profană (61). 1. Literatura sacră. Termenul (61); 2. Sacralitatea scrisului (64); 3.Sacralitatea oralităţii (67); 4. Literatura profană. Termenul (67); 5. Disocierea sacru/profan (69); 6. Scris şi oral profan (71). III. CICLUL CULTURAL (74). 1.Gramatica şi cultura (75). 1.Gramatica = litere (75); 2. Cultura scrisă-orală (76); 3. Cultura sacră-profană (78); 4. Studiile literare-erudite (80); 5. Literatura este cultură (85); 6. Literatura cere cultură, studii literare (88). 2.Cultura enciclopedică (92). 1. Ciclul cunoştinţelor (92); 2. Totalitatea cunoştinţelor (93); 3. Literatura enciclopedică (96); 4. Limite, specializare (97); 5. Metoda enciclopedică (99). 3.„Arta liberală" (100). 1. Origine - etimologie (100); 2. Cultură-şcolaritate (101); 3. Disociere - autonomie (102); 4. Literatura-poezie: introducere în artele liberale (104); 5. Ideologie (105). 4.„Studiile humaniste“ (105). 1. Sensul de bază, etimologie (105); 2. Sensul didactic-pedagogic (106); 3. Etică şi cultură (107); 4. Humanist şi humanism (109). 5.„Literele bune“ (111). 1. Sens global, total (111); 2. Valorificare: criteriul moral (112); 3. Exemplar, model . . . (103); 4. Disociere-autonomizare (114). IV.TOTALIZAREA LITERATURII (116). 1.Scrisul si cultura (117). 1. Totalitatea scrierilor (117); 2. Totalitatea culturii (119); 3. Totalitatea indistinctă; res litteraria (121). 2.Cartea ca literatură (125). 1. Cartea-scriere-litere (125); 2. Cartea sacralizată (128); 3. Cartea totală, unică (131); 4. Cartea = literatură (135). 3.Biblioteca literaturii (138). 1. Etimologie: carte, scris, literatura (138); 2. Depozit cultural, oral-scris (139); 3. Colecţia de cărţi (140); 4. Biblioteca universală (142); 5. Spre cartea unică (143). 4.Bibliografia literaturii (145). 1.„Literatura“ unei probleme (145); 2. Totalizare (146); 3. Enumerare, clasificare, specializare (148); 4. Spre istoria şi. critica literară (150). 5.Specializările literaturii (152). 1. Tot/parte (152); 2. Tot = timp: vechi/nou, clasic/modern (secol, timp, istorie) (153); 3. Tot = spaţiu: local, naţional, universal (154); 4. Tot = specific calitativ: stil, curent, caracter specific, genuri, specii (156); 5. Toată literatura = esenţa literaturii = Literatura (159). 6.Literatura populară, literatura de masă, paraliteratura (161). A.Literatura populară (162). 1. Accepţii tradiţionale (162); 2. Literatură „incultă“ (164); 3. Relaţia literatură cultă/populară (165); B.Literatura de masă (166). 1. Definiţia (167); 2. Genurile (168); 3. Finalităţi (169). C.Paraliteratura (171). 1. Definiţii - etimologie (171); 2. Parascriitura (171); 3. Mass media (172); Concluzii (173). V.SPECIFICUL LITERATURII (176). 1.Literele frumoase (176). 1. Ciclul cultural (177); 2. Totalizarea enciclopedică (180); 3. Prima criză a definiţiei (181); 4. Terminologia „literelor frumoasă (184). 2.Literatura frumoasă (188). 1. Frumuseţea oralităţii (188); 2. Caligrafie (189); 3. Compunerea scrisă frumos (193); 4. „Literatura frumoasă“ şi „beletristica“ (195); 5. Frumosul literar (198). 3.Literatură sau poezie? (204). 1.Confuzia terminologică (205); 2. Conflict latent. Disociere tacită (207); 3. Disociere explicită (209); 4. Motivarea culturală (210): 5. Poezia se substituie literaturii (214); 6. Rezistenţe şi limite (217). 4.Literatura poetică sau poezia (219). 1.Anticipări terminologice (220); 2. „Literatura poetică” (220); 3.„Poezia, poetică“ (222); 4. Poezia (222); 5. Existenţa poeziei frumoase (226). 5.Arta literară (228). 1. Arta de a scrie (228); 2. Arta de a compune (232); Arta literară (236); 4. Arta cuvîntului (240). 6.Specificul literar (243). 1. Existenţa specificului literar (244); 2. Frumosul poetic literar (245); 3. Esenţa (247); 4. Puritatea (250); 5. Forma pură (251): 6. Poeticul (253); 7. Literaritatea (256); 8. Limbajul (260); 9. Semnul (269); 10. Sensul şi semnificaţia (271); 11. Structură şi sistem (275); 12. Text şi textualitate (278); 13. Comunicare literară (281). VI.HETERONOMIA LITERATURII (237). 1.„Republica literelor" (288). 1. Toate scrierile (289); 2. Cetatea universală (290); 3. Organizarea cetăţii literelor (294); 4. Spre noi definiţii ale literaturii: sociale, naţionale, universale (297). 2.Literatura şi societatea (299). 1. Definirea raportului (301); 2. Condiţionarea reciprocă (308); 3.Fenomen şi proces istoric (315); 4. Viaţa literară (320). 3.Literatura şi economia (322). 1. Profesia literară (323); 2. Artizanat şi industrie (325); 3. Producţie şi consum (327); 4. Bun şi activitate comercială (330). 4.Literatură, idei, ideologie (334). 1. Ideea (334); 2. Ideologia (335); 3. Militantismul (337); 4. Relaţia ideologie/literatură (337); 5. Reducţionism şi antireducţionism ideologic (341); 6. Ideologia literară (345). VII. IERARHIZAREA LITERATURII (350). 1.Literatura „inferioară“/literatura „superioară” (350). 1. Principiul ierarhizării (350); 2. Formele ierarhizării (351); 3. Ierarhizarea valorică (360). 2.Subliteratura (363). 1.Termenul (363); 2. Nonvaloarea = nonliteratură? (364) . VIII. NAȘTEREA ȘI ”MOARTEA LITERATURII” (367). 1.Literatura cu literatură (368). 1. Literatura literei (368); 3. Jocul literei (368); b. Literatură grafică (368); 2. Literatura culturii (369); a. Scris = cultură (370); b. Literarizarea culturii (372); 3. Literatura = continuarea literaturii (379): a. Impulsul de a scrie (379); b. Formele productivităţii scrise (380). 2.Literatura despre literatură (386). 1. Temele de bază (386); 2. Genuri specifice (389); 3. Poezia poeziei (392). 3.Literatura critică (394). 1. Critica: activitate cultural-pedagogică (394); 2. Critica cu literatură şi critică (404); 3. Critica este literatură (409); 4. Literatura despre literatură: metaliteratura (415). 4.Antiliteratură (418). 1. Rezistenţa oralităţii (419); 2. Rezistenţa sacralităţii (421); 3. Reacţia anticulturală (424); 4. Anti-carte (426); 5. Poezia contra literaturii (429); 6. Desconsiderarea literaturii (436); 7. Obiecţiile heteronomiei (436); 8. Ideea de antiliteratură (442); 9. Negarea literaturii cu literatură (448); 10. Antiliteratură ca literatură (452); 11. Circularitatea literaturii (455). IX. MODEL FINAL (459). Referinţe (467). Indice de autori (526).
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 607774 / 607774 K Împrumut la sala de lectură Da 82.09
2. 931716 / 931716 L Împrumut Da 82.09
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
K Împrumut la sala de lectură 1
L Împrumut 1

Disponibile: 3

Lăsați un comentariu