Homo economicus : Iisus Hristos, sensul creaţiei şi insuficienţele purului biologism

Autor chat
Editura Doxologia chat
Loc publicare Iaşi
An 2021
Subiect Biserica creştină chat
Religie - Societate civilă chat
Economie chat
Consumerism chat
ISBN 9786069746295
Note Bibliogr.p.309-317
Concluziile şi în limbile engleză şi franceză

2/I-65; C.III.13102

IOJA, CRISTINEL
    Homo economicus : Iisus Hristos, sensul creaţiei şi insuficienţele purului biologism / pr.prof.dr. Cristinel Ioja ; carte tipărită cu binecuvântarea Înaltpresfințitului Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei.- Iaşi : Doxologia , 2021.
    318 p..    
    Bibliogr.p.309-317
    Concluziile şi în limbile engleză şi franceză
    CUPRINS Introducere 9 I. Hristos-omul-cosmosul creaţie-restaurare-îndumnezeire....15 1.1.Cine este omul?15 1.2.Ce este materia?25 1.3. Omul şi cosmosul - rostul cosmosului, vocaţia cosmică a omului şi destinaţia lor comună32 1.3.1.Centralitatea lui Hristos în creaţie, mântuire, îndumnezeire 32 1.3.2.Rostul cosmosului şi vocaţiacosmică a omului36 1.3.3.Destinul comun al creaţiei - om şi cosmos - în Hristos şi Biserică ca anticiparea împărăţiei43 I.4.Adam şi Hristos - tipuri ale raportării omului la materia cosmosului54 1.4.1.Deturnarea sensului creaţiei în Adam 58 1.4.2.Restaurarea sensului creaţiei în Hristos59 1.4.3.Adam şi Hristos - receptarea sensului creaţiei de către creştini60 II.De-spiritualizarea, de-materializarea şi mistificarea materiei. Metamorfoze ale raportului om-cosmos în lumea modernă şi post-modernă 69 2 1. Sensul creaţiei - de-spiritualizarea materiei şi insuficienţele ştiinţei autonome în epoca modernă69 12. Sensul creaţiei - schimbarea de paradigmă în ştiinţa secolului XX şi dematerializarea materiei 79 13. Sensul paradoxal al creaţiei - revenirea la o gândire antinomică în ştiinţa secolului XX 84 24. Sensul creaţiei - mistificarea materiei şi insuficienţele ştiinţei autonome în epoca post-modernă 90 III.Homo economicus în societatea modernă şi post-modernă 107 3.1. Sensul creaţiei şi mistificarea lui în ideologiile modernităţii şi post-modernităţii 107 3.2.Sensul creaţiei receptat în societatea modernă prin prisma viziunii ştiinţifice şi economice 116 3.3.Sensul creaţiei receptat în societatea post-modernă prin prisma viziunii ştiinţifice şi economice globalizate ....125 IV.Homo economicus - provocarea consumismului în post-modernitate135 4.1.Metamorfozele societăţii de consum135 4.2.Societatea consumistă - în căutarea paradisului pierdut ...140 4.3.Consumul - experienţa paradisului făurit de homo economicus 144 4.4.Reinventarea sărbătorilor - sărbătorile paradisului pământesc148 4.5.Visul perfecţiunii şi căutarea autonomă a împlinirii lui în paradisul pământesc 150 4.5.1.Modelarea chirurgicală a chipului - consumul de perfecţiune 150 4.5.2.Modelarea sportivă-ludică a corpului - o nouă religie a societăţii de consum 151 4.5.3.Modelarea corpului prin regim sau postul neduhovnicesc155 4.5.4.Obsesia sănătăţii - consumul de medicamente şi speranţa rămânerii în paradis157 4.5.5.Publicitatea - configurarea paradisului pământesc şi a visului perfecţiunii prin medii161 V.Omul si lumea în criză. Homo economicus şi şubrezenia viziunii sale despre sensulcreaţiei172 5.1.Homo economicus şi criza ecologică172 5.2.Homo economicus şi criza socială 174 5.3.Homo economicus şi criza materială: om sărac într-o lume bogată 175 VI.Biserica şi alternativa societăţii consumiste şi globalizate post-moderne 178 6.1.Exigenţele atitudinii Bisericii în întâlnirea cu post-modernitatea 178 6.2.Contestaţiile post-modernităţii şi experienţa vertical-orizontală a Tradiţiei Bisericii 187 6.3. Exacerbarea instinctelor - profilul spiritual-existenţial al post-modernităţii şi răspunsul Bisericii 193 6.4.Relativizarea, sincretismul, ignoranţa - profilul pluralist religios-confesional cultural al post-modernităţii şi răspusul Bisericii200 6.5. Exacerbarea plăcerilor - profilul economic-consumist şi vitalist al postmodernităţii şi răspunsul Bisericii 206 6.6. Provocarea mediilor - profilul comunicativ-informativ al post-modernităţii şi răspunsul Bisericii 213 6.7. Homo economicus şi filosofia globalizată a utilului. Modelul de viaţă al Bisericii 234 6.8. Homo economicus şi filosofia globală a banului. Modelul de viaţă al Bisericii 244 VII.Homo christianus - mărturisirea sfinţilor în post-modernitate248 7.1. Liturghie şi filantropie - viziunea Bisericii asupra sensului creaţiei ca model al vieţuirii omului în lume 248 7.2. „Taina fratelui" în lumea modernă şi post-modernă - marea provocare a lui homo christianus 256 7.3. Homo economicus sub „presiunea" vieţii Bisericii şi a mărturisirii Sfinţilor în lumea post-modernă globalizată 267 Concluzii276 Conclusions 287 Conclusions 297 Bibliografie309.
    ISBN 9786069746295

    1. Biserica creştină
    2. Religie - Societate civilă
    3. Economie
    4. Consumerism

28:33
281.9:261.6
28:366


299 __ $aHomo economicus : Iisus Hristos, sensul creaţiei şi insuficienţele purului biologism
955 __ $a1
200 __ $aHomo economicus $eIisus Hristos, sensul creaţiei şi insuficienţele purului biologism $fpr.prof.dr. Cristinel Ioja $gcarte tipărită cu binecuvântarea Înaltpresfințitului Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei $bCarte tipărită
700 __ $aIOJA, CRISTINEL
010 __ $a9786069746295
035 __ $a2/I-65
035 __ $aC.III.13102
675 __ $a28:33
675 __ $a281.9:261.6
675 __ $a28:366
686 __ $a2
606 __ $aBiserica creştină
606 __ $aReligie - Societate civilă
606 __ $aEconomie
606 __ $aConsumerism
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aIaşi $cDoxologia $d2021
215 __ $a318 p.
300 __ $aBibliogr.p.309-317
300 __ $aConcluziile şi în limbile engleză şi franceză
330 __ $aCUPRINS Introducere 9 I. Hristos-omul-cosmosul creaţie-restaurare-îndumnezeire....15 1.1.Cine este omul?15 1.2.Ce este materia?25 1.3. Omul şi cosmosul - rostul cosmosului, vocaţia cosmică a omului şi destinaţia lor comună32 1.3.1.Centralitatea lui Hristos în creaţie, mântuire, îndumnezeire 32 1.3.2.Rostul cosmosului şi vocaţiacosmică a omului36 1.3.3.Destinul comun al creaţiei - om şi cosmos - în Hristos şi Biserică ca anticiparea împărăţiei43 I.4.Adam şi Hristos - tipuri ale raportării omului la materia cosmosului54 1.4.1.Deturnarea sensului creaţiei în Adam 58 1.4.2.Restaurarea sensului creaţiei în Hristos59 1.4.3.Adam şi Hristos - receptarea sensului creaţiei de către creştini60 II.De-spiritualizarea, de-materializarea şi mistificarea materiei. Metamorfoze ale raportului om-cosmos în lumea modernă şi post-modernă 69 2 1. Sensul creaţiei - de-spiritualizarea materiei şi insuficienţele ştiinţei autonome în epoca modernă69 12. Sensul creaţiei - schimbarea de paradigmă în ştiinţa secolului XX şi dematerializarea materiei 79 13. Sensul paradoxal al creaţiei - revenirea la o gândire antinomică în ştiinţa secolului XX 84 24. Sensul creaţiei - mistificarea materiei şi insuficienţele ştiinţei autonome în epoca post-modernă 90 III.Homo economicus în societatea modernă şi post-modernă 107 3.1. Sensul creaţiei şi mistificarea lui în ideologiile modernităţii şi post-modernităţii 107 3.2.Sensul creaţiei receptat în societatea modernă prin prisma viziunii ştiinţifice şi economice 116 3.3.Sensul creaţiei receptat în societatea post-modernă prin prisma viziunii ştiinţifice şi economice globalizate ....125 IV.Homo economicus - provocarea consumismului în post-modernitate135 4.1.Metamorfozele societăţii de consum135 4.2.Societatea consumistă - în căutarea paradisului pierdut ...140 4.3.Consumul - experienţa paradisului făurit de homo economicus 144 4.4.Reinventarea sărbătorilor - sărbătorile paradisului pământesc148 4.5.Visul perfecţiunii şi căutarea autonomă a împlinirii lui în paradisul pământesc 150 4.5.1.Modelarea chirurgicală a chipului - consumul de perfecţiune 150 4.5.2.Modelarea sportivă-ludică a corpului - o nouă religie a societăţii de consum 151 4.5.3.Modelarea corpului prin regim sau postul neduhovnicesc155 4.5.4.Obsesia sănătăţii - consumul de medicamente şi speranţa rămânerii în paradis157 4.5.5.Publicitatea - configurarea paradisului pământesc şi a visului perfecţiunii prin medii161 V.Omul si lumea în criză. Homo economicus şi şubrezenia viziunii sale despre sensulcreaţiei172 5.1.Homo economicus şi criza ecologică172 5.2.Homo economicus şi criza socială 174 5.3.Homo economicus şi criza materială: om sărac într-o lume bogată 175 VI.Biserica şi alternativa societăţii consumiste şi globalizate post-moderne 178 6.1.Exigenţele atitudinii Bisericii în întâlnirea cu post-modernitatea 178 6.2.Contestaţiile post-modernităţii şi experienţa vertical-orizontală a Tradiţiei Bisericii 187 6.3. Exacerbarea instinctelor - profilul spiritual-existenţial al post-modernităţii şi răspunsul Bisericii 193 6.4.Relativizarea, sincretismul, ignoranţa - profilul pluralist religios-confesional cultural al post-modernităţii şi răspusul Bisericii200 6.5. Exacerbarea plăcerilor - profilul economic-consumist şi vitalist al postmodernităţii şi răspunsul Bisericii 206 6.6. Provocarea mediilor - profilul comunicativ-informativ al post-modernităţii şi răspunsul Bisericii 213 6.7. Homo economicus şi filosofia globalizată a utilului. Modelul de viaţă al Bisericii 234 6.8. Homo economicus şi filosofia globală a banului. Modelul de viaţă al Bisericii 244 VII.Homo christianus - mărturisirea sfinţilor în post-modernitate248 7.1. Liturghie şi filantropie - viziunea Bisericii asupra sensului creaţiei ca model al vieţuirii omului în lume 248 7.2. „Taina fratelui" în lumea modernă şi post-modernă - marea provocare a lui homo christianus 256 7.3. Homo economicus sub „presiunea" vieţii Bisericii şi a mărturisirii Sfinţilor în lumea post-modernă globalizată 267 Concluzii276 Conclusions 287 Conclusions 297 Bibliografie309
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 591468 / 591468 F2 Împrumut Da 2
2. 591467 / 591467 A Împrumut Da 2
3. 591466 / 591466 L Împrumut la sala de lectură Da 2
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1
F2 Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 3

Lăsați un comentariu