Identitatea virtuală : cum şi de ce ne transformă reţelele de socializare

Autor chat
Editura Humanitas chat
Loc publicare Bucureşti
An 2023
Subiect Realitate virtuală (aspecte psihologice) chat
Cunoaşterea de sine (psihologie) chat
Identitate socială (psihologie socială) chat
Realitate virtuală (informatică) chat
Rețele de socializare (internet) chat
Mediul digital chat
Comunicare (sociologie) chat
ISBN 9789735079789
Note Bibliogr. p.285-291

159.9/M43; C.II.43530

MĂRUŢĂ, MIHNEA
    Identitatea virtuală : cum şi de ce ne transformă reţelele de socializare / Mihnea Măruţă.- Bucureşti : Humanitas , 2023.
    291 p..    
    Bibliogr. p.285-291
    Cuprins Introducere13 Lucru virtual13 Eveniment virtual15 Concept virtual17 De ce identitate virtuală, şi nu altfel18 CAPITOLUL 1 Producerea de sine 1.1.Fenomenul21 1.2.De ce se justifică această cercetare23 1.3.Identitatea virtuală ca produs al unei techne26 1.4.Cele patru cauze ale identităţii virtuale29 1.5.Invarianţii identităţii virtuale34 CAPITOLUL 2 Metalepsa de sine 2.1.Relaţia dintre Eul real şi Eul virtual41 2.2.Ce este metalepsa de sine46 2.3.De ce este Eul virtual o „extensie fantomatică“48 2.4.Antimetalepsa: ficţiunea împotriva realităţii50 2.5.Studii de caz: serialul House of Cards şi Ucraina 201957 CAPITOLUL 3 Simulacrul de sine 3.1.Hypomnemata ale prezentului62 3.2.Originea imaginii-simulacru67 3.3.Sinonime: idol, simulacru, chip cioplit70 3.4.O îmbinare ideală între etica şi estetica existenţei73 3.5.Subversiune şi hiperrealitate75 CAPITOLUL 4 Iluzia de sine 4.1.Recunoaşterea hiperrealului80 4.2.Iluzia ca deschidere ontologică85 4.3.Relaţia cu Celălalt în absenţa corpului87 4.4.„Simulare întrupată“ şi „întrupare simulată“99 4.5.Dubla iluzie de centralitate102 CAPITOLUL 5 Seducerea de sine 5.1.Paradisul din reţea106 5.2.Erotizarea de sine109 5.3.Si se non noverit113 5.4.Corpus erat118 5.5.„Pierderea oricărui loc stabil“122 5.6.Mrejele virtualului125 CAPITOLUL 6 Oglindirea de sine 6.1.O tendinţă de modificare a umanului128 6.2.Identitatea virtuală ca dublu130 6.3.Paradoxul diferenţierii de sine133 6.4.„Urăsc chipul tău, care e caricatura mea“135 6.5.De ce nu pot coabita originalul şi dublul139 6.6.Faptul de a oglindi oglindirea142 6.7.Memento Mori148 CAPITOLUL 7 Timpul de sine 7.1.Trăirea-pentru-reţea ca arhi-cinema154 7.2.Trăirea-pentru-reţea ca inversare a stării de hotărâre162 7.3.Ce este o postare?167 7.4.Trăirea-activă-în-reţea ca semn de spaimă170 7.5.Trăirea-pasivă-în-reţea: paradoxul atenţiei şi acoperirea timpului174 CAPITOLUL 8 Filiaţia de sine 8.1.Temeiul unei epoci noi181 8.2.Ge-stell: înlănţuirea omului determinată de înlănţuirea naturii186 8.3.Identitatea virtuală este noul obiect191 8.4.Scrisul ca pharmakon193 8.5.Reţeaua ca Supraeu198 CAPITOLUL 9 Urma de sine 9.1.Disrupţia şi anticiparea visurilor202 9.2.A rămâne în urmă: decalajul de fiinţă205 9.3.Omul-nod şi transformarea în personaj208 9.4.Argumente pentru un studiu de caz: filmul Birdman211 9.5.Să te simţi iubit pentru cine eşti215 9.6.Să nu mai exişti: imposibila antimetalepsă228 CAPITOLUL 10 Despărţirea de sine 10.1.Reţelele şi superputerea230 10.2.Faliile dintre conştiinţă şi reţea233 10.3.Ideologia infuzează tehnologia237 10.4.Reţeaua ca stat virtual241 10.5.Nihilismul virtual: şapte argumente243 10.6.Gevulot, avatar, paraself: o scală a obiectivării246 10.7.Revoluţia împotriva realului250 Rezumat253 Postfaţă: Metaversul şi problema libertăţii27T Mulţumiri283 Bibliografie selectivă285.
    ISBN 9789735079789

    I Matu, Silviu-Andrei(coautor)

    1. Realitate virtuală (aspecte psihologice)
    2. Cunoaşterea de sine (psihologie)
    3. Identitate socială (psihologie socială)
    4. Realitate virtuală (informatică)
    5. Rețele de socializare (internet)
    6. Mediul digital
    7. Comunicare (sociologie)

159.9:004
316.74:004


299 __ $aIdentitatea virtuală : cum şi de ce ne transformă reţelele de socializare
955 __ $a1
200 __ $aIdentitatea virtuală $ecum şi de ce ne transformă reţelele de socializare $fMihnea Măruţă $bCarte tipărită
700 __ $aMĂRUŢĂ, MIHNEA
702 __ $4coautor $aMatu, Silviu-Andrei
010 __ $a9789735079789
035 __ $a159.9/M43
035 __ $aC.II.43530
675 __ $a159.9:004
675 __ $a316.74:004
686 __ $a1
606 __ $aRealitate virtuală (aspecte psihologice)
606 __ $aCunoaşterea de sine (psihologie)
606 __ $aIdentitate socială (psihologie socială)
606 __ $aRealitate virtuală (informatică)
606 __ $aRețele de socializare (internet)
606 __ $aMediul digital
606 __ $aComunicare (sociologie)
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aBucureşti $cHumanitas $d2023
215 __ $a291 p.
300 __ $aBibliogr. p.285-291
330 __ $aCuprins Introducere13 Lucru virtual13 Eveniment virtual15 Concept virtual17 De ce identitate virtuală, şi nu altfel18 CAPITOLUL 1 Producerea de sine 1.1.Fenomenul21 1.2.De ce se justifică această cercetare23 1.3.Identitatea virtuală ca produs al unei techne26 1.4.Cele patru cauze ale identităţii virtuale29 1.5.Invarianţii identităţii virtuale34 CAPITOLUL 2 Metalepsa de sine 2.1.Relaţia dintre Eul real şi Eul virtual41 2.2.Ce este metalepsa de sine46 2.3.De ce este Eul virtual o „extensie fantomatică“48 2.4.Antimetalepsa: ficţiunea împotriva realităţii50 2.5.Studii de caz: serialul House of Cards şi Ucraina 201957 CAPITOLUL 3 Simulacrul de sine 3.1.Hypomnemata ale prezentului62 3.2.Originea imaginii-simulacru67 3.3.Sinonime: idol, simulacru, chip cioplit70 3.4.O îmbinare ideală între etica şi estetica existenţei73 3.5.Subversiune şi hiperrealitate75 CAPITOLUL 4 Iluzia de sine 4.1.Recunoaşterea hiperrealului80 4.2.Iluzia ca deschidere ontologică85 4.3.Relaţia cu Celălalt în absenţa corpului87 4.4.„Simulare întrupată“ şi „întrupare simulată“99 4.5.Dubla iluzie de centralitate102 CAPITOLUL 5 Seducerea de sine 5.1.Paradisul din reţea106 5.2.Erotizarea de sine109 5.3.Si se non noverit113 5.4.Corpus erat118 5.5.„Pierderea oricărui loc stabil“122 5.6.Mrejele virtualului125 CAPITOLUL 6 Oglindirea de sine 6.1.O tendinţă de modificare a umanului128 6.2.Identitatea virtuală ca dublu130 6.3.Paradoxul diferenţierii de sine133 6.4.„Urăsc chipul tău, care e caricatura mea“135 6.5.De ce nu pot coabita originalul şi dublul139 6.6.Faptul de a oglindi oglindirea142 6.7.Memento Mori148 CAPITOLUL 7 Timpul de sine 7.1.Trăirea-pentru-reţea ca arhi-cinema154 7.2.Trăirea-pentru-reţea ca inversare a stării de hotărâre162 7.3.Ce este o postare?167 7.4.Trăirea-activă-în-reţea ca semn de spaimă170 7.5.Trăirea-pasivă-în-reţea: paradoxul atenţiei şi acoperirea timpului174 CAPITOLUL 8 Filiaţia de sine 8.1.Temeiul unei epoci noi181 8.2.Ge-stell: înlănţuirea omului determinată de înlănţuirea naturii186 8.3.Identitatea virtuală este noul obiect191 8.4.Scrisul ca pharmakon193 8.5.Reţeaua ca Supraeu198 CAPITOLUL 9 Urma de sine 9.1.Disrupţia şi anticiparea visurilor202 9.2.A rămâne în urmă: decalajul de fiinţă205 9.3.Omul-nod şi transformarea în personaj208 9.4.Argumente pentru un studiu de caz: filmul Birdman211 9.5.Să te simţi iubit pentru cine eşti215 9.6.Să nu mai exişti: imposibila antimetalepsă228 CAPITOLUL 10 Despărţirea de sine 10.1.Reţelele şi superputerea230 10.2.Faliile dintre conştiinţă şi reţea233 10.3.Ideologia infuzează tehnologia237 10.4.Reţeaua ca stat virtual241 10.5.Nihilismul virtual: şapte argumente243 10.6.Gevulot, avatar, paraself: o scală a obiectivării246 10.7.Revoluţia împotriva realului250 Rezumat253 Postfaţă: Metaversul şi problema libertăţii27T Mulţumiri283 Bibliografie selectivă285
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 596070 / 596070 L Împrumut la sala de lectură Da 159.9
2. 596069 / 596069 F2 Împrumut Da 159.9
3. 596068 / 596068 A Împrumut Da 159.9
4. 596067 / 596067 A Împrumut Da 159.9
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 2
F2 Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 4

Lăsați un comentariu