Introducere în sociologia delincvenţei juvenile : adolescenţa - între normalitate şi devianţă

Autor chat
Editura Medicală chat
Loc publicare Bucureşti
An 1990
Subiect Copil anormal (psihologie) chat
Copil delincvent (psihologie) chat
Personalitate (trăsături) chat
Psihologia copilului chat
Subiect (psihologie) chat
ISBN 9733901121
Note Note bibliografice, p. 156-159.

34/R18; C.III.12934

RĂDULESCU, SORIN M.
    Introducere în sociologia delincvenţei juvenile : adolescenţa - între normalitate şi devianţă / Sorin M. Rădulescu, Dan Banciu.- Bucureşti : Medicală , 1990.
    164 p. : tab..    
    Note bibliografice, p. 156-159.
    Cuprins. Introducere / 7; Capitolul 1 - Socializarea morală şi integrarea socială - obiective fundamentale ale educaţiei adolescentului / 13; Creativitatea adolescentină şi exigenţele respectării normelor morale / 13; Socializarea ca proces de formare a personalităţii adolescentului / 17; Factori de socializare morală în perioada adolescenţei / 20; Implicaţiile stilului educativ paternalist asupra integrării sociale a adolescenţilor / 25; Funcţii şi disfuncţii ale formării conştiinţei morale a adolescentului / 28; „Etichetarea" conduitei morale - factor de risc al apariţiei comportamentului deviant al adolescentului / 28; Semnificaţia moralităţii adolescentine / 33; Capitolul 2 - Determinante generale şi specifice ale devianţei penale adolescentine / 38; Semnificaţiile moralităţii adolescentine pentru fenomenele de predelincvenţă şi delincvenţă juvenilă / 38; Noţiunea de delincvenţă juvenilă şi ambiguitatea criteriilor ei de definire / 42; Normativitatea şi răspunderea penală din perspectivă sociologică / 45; Analiza etiologică a delincvenţei juvenile. Principale direcţii şi orientări / 52; Orientarea psihologică / 52; Orientarea sociologică / 54; Capitolul 3 - Teorii şi modele explicative în domeniul delincvenţei juvenile / 58; Factori psihologici şi sociali implicaţi în fenomenul de delincvenţă juvenilă / 58; Concepţii şi teorii fundamentale în evaluarea cauzelor delincvenţei juvenile/ 61; Teoria „rezistenţei" la frustrare / 63; Teoria „asocierilor diferenţiale" / 65; Teoria „dezorganizării sociale" / 67; Teoria „subculturilor delincvente" şi teoria „grupurilor de la marginea străzii" / 69; Teoria „etichetării sociale" / 72; Evaluarea explicativă şi analiza predictivă a delincvenţei juvenile / 76; Capitolul 4 - Metode şi tehnici de cercetare a tendinţelor de devianţă penală a adolescenţilor / 82; Specificul metodologiei utilizate în evaluarea cantitativă şi calitativă a fenomenului de delincventă juvenilă / 82; Metodologii de testare a propensiunii spre delincvenţă / 83; Clasificarea taxonomică a rezultatelor testelor psihologice şi chestionarului biografic / 88; Utilitatea metodologică a scalelor de atitudini / 89; Dimensionalitatea scalelor şi criteriul „consistenţei interne” / 92; Operaţionalizarea teoriei „controlului social" prin intermediul scalelor / 93; Metode şi tehnici de predicţie a delincvenţei juvenile / 94; Evaluarea predictivă a raportului dintre predelincvenţă şi delincvenţă Identificarea şi măsurarea factorilor criminogeni ai delincvenţei juve¬nile cu ajutorul analizei de dependenţă şi al analizei factoriale / 100; Cercetări comparative franco-poloneze în domeniul delincvenţei juvenile / 100; Modelul belgian de analiză factorială a delincvenţei juvenile / 102; Identificarea tendinţelor de apariţie şi evoluţie a delincvenţei juvenile cu ajutorul unor tehnici prospective / 105; Tehnica ierarhizării analitice / 105; Tehnica impactului încrucişat / 106; Capitolul 5 - Evaluarea, tratamentul şi profilaxia comportamentului delincvent juvenil / 109; Importanţa studierii şi prevenirii cauzelor delincvenţei juvenile în ţara noastră / 109; Rezultate relevante ale unor cercetări de teren privind manifestările predelincvente şi delincvente ale minorilor internaţi în şcolile de reeducare / 111; Anamneza socială a minorilor internaţi / 111; Cîteva studii de caz privind etiologia comportamentului delincvent juvenil / 114; O încercare de tipologizare a manifestărilor delincvente juvenile / 117; Disfuncţii şi distorsiuni apărute în sistemul de sancţionare şi internare a minorilor delincvenţi / 119; Specificul procesului de resocializare în şcolilor de reeducare din reţeaua Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale / 125; Exigenţe funcţionale ale resocializării minorilor cu comportamente delincvente /125;Obiective şi acţiuni ale şcolilor de reeducare /126;. Factori frenatori ai procesului de reeducare şi resocializare a minorilor internaţi în şcolile speciale / 130; Fluctuaţia elevilor şi exigenţele continuităţii procesului de resocializare / 130; Problema „asocierilor diferenţiale” în şcolile de reeducare / 133;Comportamentul de evaziune a minorilor internaţi / 135; Acţiunile educaţionale şi problemele specifice personalului de resocializare, din şcolile speciale / 140; Cadrele didactice / 142; Educatorii / 144; Maiştrii-instructori / 145; Asistentele sociale / 146; Psihologii / 147; Opţiuni privind optimizarea procesului de resocializare îa şcolile de reeducare / 149; În loc de încheiere:„reîntoarcere" spre tineret şi problemele lui / 151; Note bibliografice / 156; Anexe / 160..
    ISBN 9733901121

    I Banciu, Dan

    1. Copil anormal (psihologie)
    2. Copil delincvent (psihologie)
    3. Personalitate (trăsături)
    4. Psihologia copilului
    5. Subiect (psihologie)

316:343.915
159.922.763
343.96


299 __ $aIntroducere în sociologia delincvenţei juvenile : adolescenţa - între normalitate şi devianţă
920 __ $a3745
975 __ $a316 $a159.922.763 $a343.96
200 __ $aIntroducere în sociologia delincvenţei juvenile $eadolescenţa - între normalitate şi devianţă $fSorin M. Rădulescu, Dan Banciu $bCarte tipărită
700 __ $aRĂDULESCU, SORIN M.
701 __ $aBanciu, Dan
010 __ $a9733901121
035 __ $a34/R18
035 __ $aC.III.12934
675 __ $a316:343.915
675 __ $a159.922.763
675 __ $a343.96
686 __ $a34/36
606 __ $aCopil anormal (psihologie)
606 __ $aCopil delincvent (psihologie)
606 __ $aPersonalitate (trăsături)
606 __ $aPsihologia copilului
606 __ $aSubiect (psihologie)
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aBucureşti $cMedicală $d1990
215 __ $a164 p. $ctab.
300 __ $aNote bibliografice, p. 156-159.
330 __ $aCuprins. Introducere / 7; Capitolul 1 - Socializarea morală şi integrarea socială - obiective fundamentale ale educaţiei adolescentului / 13; Creativitatea adolescentină şi exigenţele respectării normelor morale / 13; Socializarea ca proces de formare a personalităţii adolescentului / 17; Factori de socializare morală în perioada adolescenţei / 20; Implicaţiile stilului educativ paternalist asupra integrării sociale a adolescenţilor / 25; Funcţii şi disfuncţii ale formării conştiinţei morale a adolescentului / 28; „Etichetarea" conduitei morale - factor de risc al apariţiei comportamentului deviant al adolescentului / 28; Semnificaţia moralităţii adolescentine / 33; Capitolul 2 - Determinante generale şi specifice ale devianţei penale adolescentine / 38; Semnificaţiile moralităţii adolescentine pentru fenomenele de predelincvenţă şi delincvenţă juvenilă / 38; Noţiunea de delincvenţă juvenilă şi ambiguitatea criteriilor ei de definire / 42; Normativitatea şi răspunderea penală din perspectivă sociologică / 45; Analiza etiologică a delincvenţei juvenile. Principale direcţii şi orientări / 52; Orientarea psihologică / 52; Orientarea sociologică / 54; Capitolul 3 - Teorii şi modele explicative în domeniul delincvenţei juvenile / 58; Factori psihologici şi sociali implicaţi în fenomenul de delincvenţă juvenilă / 58; Concepţii şi teorii fundamentale în evaluarea cauzelor delincvenţei juvenile/ 61; Teoria „rezistenţei" la frustrare / 63; Teoria „asocierilor diferenţiale" / 65; Teoria „dezorganizării sociale" / 67; Teoria „subculturilor delincvente" şi teoria „grupurilor de la marginea străzii" / 69; Teoria „etichetării sociale" / 72; Evaluarea explicativă şi analiza predictivă a delincvenţei juvenile / 76; Capitolul 4 - Metode şi tehnici de cercetare a tendinţelor de devianţă penală a adolescenţilor / 82; Specificul metodologiei utilizate în evaluarea cantitativă şi calitativă a fenomenului de delincventă juvenilă / 82; Metodologii de testare a propensiunii spre delincvenţă / 83; Clasificarea taxonomică a rezultatelor testelor psihologice şi chestionarului biografic / 88; Utilitatea metodologică a scalelor de atitudini / 89; Dimensionalitatea scalelor şi criteriul „consistenţei interne” / 92; Operaţionalizarea teoriei „controlului social" prin intermediul scalelor / 93; Metode şi tehnici de predicţie a delincvenţei juvenile / 94; Evaluarea predictivă a raportului dintre predelincvenţă şi delincvenţă Identificarea şi măsurarea factorilor criminogeni ai delincvenţei juve¬nile cu ajutorul analizei de dependenţă şi al analizei factoriale / 100; Cercetări comparative franco-poloneze în domeniul delincvenţei juvenile / 100; Modelul belgian de analiză factorială a delincvenţei juvenile / 102; Identificarea tendinţelor de apariţie şi evoluţie a delincvenţei juvenile cu ajutorul unor tehnici prospective / 105; Tehnica ierarhizării analitice / 105; Tehnica impactului încrucişat / 106; Capitolul 5 - Evaluarea, tratamentul şi profilaxia comportamentului delincvent juvenil / 109; Importanţa studierii şi prevenirii cauzelor delincvenţei juvenile în ţara noastră / 109; Rezultate relevante ale unor cercetări de teren privind manifestările predelincvente şi delincvente ale minorilor internaţi în şcolile de reeducare / 111; Anamneza socială a minorilor internaţi / 111; Cîteva studii de caz privind etiologia comportamentului delincvent juvenil / 114; O încercare de tipologizare a manifestărilor delincvente juvenile / 117; Disfuncţii şi distorsiuni apărute în sistemul de sancţionare şi internare a minorilor delincvenţi / 119; Specificul procesului de resocializare în şcolilor de reeducare din reţeaua Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale / 125; Exigenţe funcţionale ale resocializării minorilor cu comportamente delincvente /125;Obiective şi acţiuni ale şcolilor de reeducare /126;. Factori frenatori ai procesului de reeducare şi resocializare a minorilor internaţi în şcolile speciale / 130; Fluctuaţia elevilor şi exigenţele continuităţii procesului de resocializare / 130; Problema „asocierilor diferenţiale” în şcolile de reeducare / 133;Comportamentul de evaziune a minorilor internaţi / 135; Acţiunile educaţionale şi problemele specifice personalului de resocializare, din şcolile speciale / 140; Cadrele didactice / 142; Educatorii / 144; Maiştrii-instructori / 145; Asistentele sociale / 146; Psihologii / 147; Opţiuni privind optimizarea procesului de resocializare îa şcolile de reeducare / 149; În loc de încheiere:„reîntoarcere" spre tineret şi problemele lui / 151; Note bibliografice / 156; Anexe / 160.
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 581849 / 581849 L Împrumut la sala de lectură Da 34
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu