Autor | RĂDULESCU, SORIN M. chat |
Editura | Medicală chat |
Loc publicare | Bucureşti |
An | 1990 |
Subiect | Copil anormal (psihologie) chat |
Copil delincvent (psihologie) chat | |
Personalitate (trăsături) chat | |
Psihologia copilului chat | |
Subiect (psihologie) chat | |
ISBN | 9733901121 |
Note | Note bibliografice, p. 156-159. |
Titlu | |
Titlu | Introducere în sociologia delincvenţei juvenile : adolescenţa - între normalitate şi devianţă |
Titlu procesat (cu articole nehot. postfixate) | |
Titlu | 3745 |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 316 |
159.922.763 | |
343.96 | |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Introducere în sociologia delincvenţei juvenile |
Alte informaţii la titlu | adolescenţa - între normalitate şi devianţă |
Prima menţ. de resp. | Sorin M. Rădulescu, Dan Banciu |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | RĂDULESCU, SORIN M. |
Nume de persoană / resp. intelectuală alternativă | |
Autor alternativ | Banciu, Dan |
ISBN | |
Număr ISBN | 9733901121 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 34/R18 |
C.III.12934 | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 316:343.915 |
159.922.763 | |
343.96 | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 34/36 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Copil anormal (psihologie) |
Copil delincvent (psihologie) | |
Personalitate (trăsături) | |
Psihologia copilului | |
Subiect (psihologie) | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Bucureşti |
Editura | Medicală |
Data publicării | 1990 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 164 p. |
Alte detalii fizice | tab. |
Notă generală | |
Textul notei | Note bibliografice, p. 156-159. |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins. Introducere / 7; Capitolul 1 - Socializarea morală şi integrarea socială - obiective fundamentale ale educaţiei adolescentului / 13; Creativitatea adolescentină şi exigenţele respectării normelor morale / 13; Socializarea ca proces de formare a personalităţii adolescentului / 17; Factori de socializare morală în perioada adolescenţei / 20; Implicaţiile stilului educativ paternalist asupra integrării sociale a adolescenţilor / 25; Funcţii şi disfuncţii ale formării conştiinţei morale a adolescentului / 28; „Etichetarea" conduitei morale - factor de risc al apariţiei comportamentului deviant al adolescentului / 28; Semnificaţia moralităţii adolescentine / 33; Capitolul 2 - Determinante generale şi specifice ale devianţei penale adolescentine / 38; Semnificaţiile moralităţii adolescentine pentru fenomenele de predelincvenţă şi delincvenţă juvenilă / 38; Noţiunea de delincvenţă juvenilă şi ambiguitatea criteriilor ei de definire / 42; Normativitatea şi răspunderea penală din perspectivă sociologică / 45; Analiza etiologică a delincvenţei juvenile. Principale direcţii şi orientări / 52; Orientarea psihologică / 52; Orientarea sociologică / 54; Capitolul 3 - Teorii şi modele explicative în domeniul delincvenţei juvenile / 58; Factori psihologici şi sociali implicaţi în fenomenul de delincvenţă juvenilă / 58; Concepţii şi teorii fundamentale în evaluarea cauzelor delincvenţei juvenile/ 61; Teoria „rezistenţei" la frustrare / 63; Teoria „asocierilor diferenţiale" / 65; Teoria „dezorganizării sociale" / 67; Teoria „subculturilor delincvente" şi teoria „grupurilor de la marginea străzii" / 69; Teoria „etichetării sociale" / 72; Evaluarea explicativă şi analiza predictivă a delincvenţei juvenile / 76; Capitolul 4 - Metode şi tehnici de cercetare a tendinţelor de devianţă penală a adolescenţilor / 82; Specificul metodologiei utilizate în evaluarea cantitativă şi calitativă a fenomenului de delincventă juvenilă / 82; Metodologii de testare a propensiunii spre delincvenţă / 83; Clasificarea taxonomică a rezultatelor testelor psihologice şi chestionarului biografic / 88; Utilitatea metodologică a scalelor de atitudini / 89; Dimensionalitatea scalelor şi criteriul „consistenţei interne” / 92; Operaţionalizarea teoriei „controlului social" prin intermediul scalelor / 93; Metode şi tehnici de predicţie a delincvenţei juvenile / 94; Evaluarea predictivă a raportului dintre predelincvenţă şi delincvenţă Identificarea şi măsurarea factorilor criminogeni ai delincvenţei juve¬nile cu ajutorul analizei de dependenţă şi al analizei factoriale / 100; Cercetări comparative franco-poloneze în domeniul delincvenţei juvenile / 100; Modelul belgian de analiză factorială a delincvenţei juvenile / 102; Identificarea tendinţelor de apariţie şi evoluţie a delincvenţei juvenile cu ajutorul unor tehnici prospective / 105; Tehnica ierarhizării analitice / 105; Tehnica impactului încrucişat / 106; Capitolul 5 - Evaluarea, tratamentul şi profilaxia comportamentului delincvent juvenil / 109; Importanţa studierii şi prevenirii cauzelor delincvenţei juvenile în ţara noastră / 109; Rezultate relevante ale unor cercetări de teren privind manifestările predelincvente şi delincvente ale minorilor internaţi în şcolile de reeducare / 111; Anamneza socială a minorilor internaţi / 111; Cîteva studii de caz privind etiologia comportamentului delincvent juvenil / 114; O încercare de tipologizare a manifestărilor delincvente juvenile / 117; Disfuncţii şi distorsiuni apărute în sistemul de sancţionare şi internare a minorilor delincvenţi / 119; Specificul procesului de resocializare în şcolilor de reeducare din reţeaua Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale / 125; Exigenţe funcţionale ale resocializării minorilor cu comportamente delincvente /125;Obiective şi acţiuni ale şcolilor de reeducare /126;. Factori frenatori ai procesului de reeducare şi resocializare a minorilor internaţi în şcolile speciale / 130; Fluctuaţia elevilor şi exigenţele continuităţii procesului de resocializare / 130; Problema „asocierilor diferenţiale” în şcolile de reeducare / 133;Comportamentul de evaziune a minorilor internaţi / 135; Acţiunile educaţionale şi problemele specifice personalului de resocializare, din şcolile speciale / 140; Cadrele didactice / 142; Educatorii / 144; Maiştrii-instructori / 145; Asistentele sociale / 146; Psihologii / 147; Opţiuni privind optimizarea procesului de resocializare îa şcolile de reeducare / 149; În loc de încheiere:„reîntoarcere" spre tineret şi problemele lui / 151; Note bibliografice / 156; Anexe / 160. |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 581849 / 581849 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 34 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|