Titlu | |
Titlu | Învață să asculți |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 159.922.7 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Învață să asculți |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Prima menţ. de resp. | Elena Bonchiș (coord., pref.), Delia Bîrle, Camelia Maria Dindelegan,... |
Nume de persoană / resp. intelectuală alternativă | |
Autor alternativ | Bonchiș, Elena |
Parte a numelui | Bîrle, Delia |
Dindelegan, Camelia Maria | |
ISBN | |
Număr ISBN | 9789734678709 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 159.9/I-59 |
C.II.40622 | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 159.922.7 |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 1 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Psihologie |
Psihologia copilului | |
Parenting | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Data publicării | 2019 |
Loc publicare | Iași |
Editura | Polirom |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 326 p. |
Serii | |
Titlul seriei | Psihologia copilului & Parenting |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. p.303-326 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Prezentarea autorilor11 Cuvânt-înainte (Elena Bonchiş)15 Capitolul 1. A auzi. A asculta. A asculta activ (Elena Bonchiş)19 1.Limbă, limbaj, comunicare19 2.Comunicarea verbală şi paraverbală25 2.1.Comunicarea verbală - forme şi funcţii25 2.2.Comunicarea paraverbală35 3.Comunicarea nonverbală38 3.1.Delimitări conceptuale38 3.2.Forme/tipuri ale comunicării nonverbale39 3-3-Funcţii/avantaje ale comunicării nonverbale43 4.Tăcerea sau ascultarea pasivă46 5.Feedbackul — element central al reglării comunicării49 6.Bariere în comunicare55 7.Temperament şi comunicare59 8.A auzi. A asculta. A asculta activ63 8.1.Delimitări conceptuale63 8.2.Ascultarea activă - mecanisme şi procesualitate66 8.3.Ce trebuie să facă sau să nu facă un bun ascultător77 8.4.Ascultarea activă în viziunea lui Th.Gordon82 8.5.Ascultarea de tip rogersian92 8.6.Perspectiva creştină asupra ascultării (Elena Bonchiş, Camelia Maria Dindelegari)99 Capitolul 2. Condiţii ale formării deprinderilor de ascultare activă115 1.Consideraţii introductive {Elena Bonchiş)115 2.Răbdarea şi corelatele ei: autocontrol, generozitate, umilinţă, perseverenţă (Elena Bonchiş)116 2.1.Perspectiva psihologică asupra răbdării121 2.2.Beneficiile răbdării sau de ce trebuie să fim răbdători125 3- Empatie şi ascultare {Daniela Roman)130 3.1.Consideraţii introductive130 3.2.Ce este empatia?132 3.3-Empatie, comunicare, relaţionare134 3.4.Empatie şi emoţionalitate. Confuzii terminologice.... 137 3.5.Empatie, comportament prosocial şi comportament moral141 3.6.Empatia şi reglarea emoţiilor în timpul gestionării conflictelor145 4.Curiozitatea - element fundamental în ascultarea activă (Monica Liana Secui)149 4.1.Perspective de abordare a curiozităţii149 4.2.Relaţia dintre curiozitate şi ascultarea activă153 4.3-Perspectiva developmentală asupra curiozităţii162 5.Disciplină, autocontrol şi ascultare activă (Delia Bîrle)166 5.1.Disciplina - delimitare conceptuală şi scurt istoric al ideilor despre disciplină şi disciplinare166 5.2.De la control şi disciplină la autocontrol şi autodisciplină169 6.Perseverenţa - condiţie a ascultării active (Delia Bîrle).... 185 6.1.Perspective de abordare a perseverenţei185 6.2.De ce ar trebui oamenii să fie preocupaţi de dezvoltarea perseverenţei?193 6.3.Cum ajunge o persoană să fie perseverentă?194 7.Generozitate, altruism, comportament prosocial {Elena Bonchiş)195 7.1.Consideraţii introductive. Delimitări conceptuale195 7.2.Altruismul - rădăcini, tipuri, factori, consecinţe198 7.3.Care sunt beneficiile generozităţii?209 7.4.Manifestări ale altruismului, comportamentului prosocial şi generozităţii în copilărie211 8.Modestia şi umilinţa - coordonate ale răbdării (Camelia Maria Dindelegan)218 8.1.Modestia ca recunoaştere a celorlalţi218 8.2.Umilinţa ca atitudine faţă de semeni şi Divinitate ...221 8.3-Nucleul umilinţei - reper epistemic şi etic228 8.4.Modestia de-a lungul vârstelor230 Capitolul 3- Strategii de formare a deprinderilor deascultare activă235 1.Consideraţii introductive {Elena Bonchiş)235 2.Dezvoltarea răbdării — o necesitate {ElenaBonchiş)237 3-Cultivarea comportamentului empatic {Daniela Roman)....247 3-1-Consideraţii introductive247 3-2. Cum putem cultiva empatia în etapa de vârstă 0-2 ani?249 3.3.Aplicaţii specifice pentru dezvoltarea empatiei de la 3 la 4 ani252 3-4. Repere în înţelegerea şi dezvoltarea empatiei de 5 la 6 ani: afişarea compasiunii (modelul propus de Ellen Booth Church)255 4.Cumstimulăm curiozitatea? {Monica LianaSecui)258 5.Cumdezvoltăm autocontrolul & autodisciplina?{Delia Bîrle)268 6.Strategii pentru dezvoltarea perseverenţei {Delia Bîrle)277 Cum învăţăm generozitatea & altruismul? {Elena Bonchiş)282 8. Tehnici, strategii şi jocuri de dezvoltare a modestiei {Camelia Mana Dindelegan)291 8.1.Noţiuni generale291 8.2.Tehnici de deprindere a unei atitudinimodeste292 8.3-Strategii de formare a modestiei297 8.4.Jocuri de dezvoltare a modestiei299 Bibliografie303 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 561271 / 561271 | F2 | Împrumut | Da | 159.9 | |
2. | 561270 / 561270 | A | Împrumut | Nu | 159.9 | |
3. | 561269 / 561269 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 159.9 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
F2 | Împrumut | 1 |
|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|