Autor | LOVINESCU, EUGEN chat |
Editura | Minerva chat |
Loc publicare | Bucureşti |
An | 1981 |
Subiect | Literatură română chat |
Critică literară chat | |
Literatură (aspecte ideologice) chat | |
Literatură română modernă chat | |
Sec. XIX chat | |
Sec. XX chat | |
Istorie chat | |
Neamţ (judeţ) chat | |
Coşbuc, George (poezia) chat | |
Ceahlău (masiv muntos) chat | |
Note | Reproduce textul ed.:E.Lovinescu, Scrieri, vol.4,5 |
Donaţie DRĂGOTESCU MARCEL (Nr.inv. 460643) |
LOVINESCU, EUGEN
E. Lovinescu
1981
Bucureşti
Minerva
CUPRINS EVOLUŢIA IDEOLOGIEI LITERARE Preţajă f I 1. planul jeneral al lucrării. 2. Scopul volusiului de faţă 11 U 1, Ideologia eminesciană reapare la începutul veacului, tr SemănătorulÎnainte de a fi condus de d. lorga. ,3. Con ■cepţia literară a Sămăriătorulu i: proMerna origInalîtă|ii ci 4.Insuficienţa acestei concepţii. 5. Sămănătorul şi con* temporaneitatea. 6. Privire generală asupra ideologiei şi literaturii sămănătoriste 13 m 1. Luceafărul ,şf teoriile 4-lui OcL Gxiga. 2. Făt-Emmot 5.Ramuri. 4. Junimea literară. 5. Cinei ani de mişcare literară 22 1T 1. T. Maiorescu .şi sămănătorismul. 12. Formula „direcţiei noi“. 4i. Ideile lui MaioreecU asupra poeziei populare. '4 Relativitatea valorilor estetice aplicată la Maiorescu. 5. Insuficienţa concepţiei maiorescieno asupra poeziei popular-e. &. Maioiescu gi poezia patriotică 7. Junimismul nu e totuşi sămănătorism 26 V 1. Motivul prezenţei d-lui S. Mehedinţi în acest studiu. 2. Ideologia sa socială pur eminesciană. 3. Sămănătoris¬mul său literar vr î. „Dictatura“ ideologiei eminesciene. 2. D. A. C. Cuza şi Naţionalitatea in artă. 3. Obiecţiile aduse teoriei oxtre- miste a naţionalităţii. *. Corective în chestiunea antisemi¬tismului literar şi a generalizărilor. 5. Aurel C. Popovi.i teoretician al reacţionarismului. 6. Misticismul lui na• ion il vn 1. Două fenomene sociale produse de sămăn'i' - cazul piesei Mancuise a lui Ronetti-Roman. 2. Eveniir .: - de la 13 mart. 1906 şi transformarea acţiunii Sămănătorismului în acţiune politică .. .... VIII 1. Reacţiuni împotriva id-îoiogM si' Sanielevici şi Curentul nou 2. D M il P ■i Convorbirile critice- 3 Ilari? Ch-r-ndi re 1 Prepoporanismul d-Iui G. Stere din Iiterar 2. Prepoporanismul d-lui O. Ibrăileanu la Cu nou 1 Poporanismul intrat în faza istorică: Viaţa nească; variaţiunile lui. 2. Teoria .,speci;i. 3 Caracterul reacţionar al mişcării pop.:: . XI 1. Reacţiuni antipoporaniste: comunicările lui Duiliu Zamfirescu la Academie 65 1. Ancheta Luceafărului in privinţa poporanismului: C. Răd ulescU-Motrii, M. Sadoveanu, M. Simionescu-Rimni- ceanu, fon Adam, Ilarie Ghendi, I. Agârbiceanu, Mibail Dragomirescu. "2. Atacurile sămănătoriste: d. Sextil Puşeariu, Victor Tamandi şi N. lorga. 3. Atacurile d-lui Sanielevici din seria nouă a Curentului nou, din 1920 4. Valoarea reală a Vieţii româneşti..., XIII t. Viaţa românească anunţă singură moartea poporanis¬mului. 2. 0 recapitulare a ideologiei poporaniste făcută de d. Halea; recapitularea. obiecţiunilor ...... XIV 1. începuturile mişcării moderniste. 2, Forţa morală. 3. Linia dreaptă XV i. Viaţa nouă: caracteristica generală. 2. Principiile Vieţii, noi: urbanism, sincronism, spirit novator. 3 Con¬cepţia Vieţii noi despre simbolism XV» 1. Doi elevi ai d-lui Densusianu: d. Pompiliu Păltînea şi simbolismul în genere. 2. Aplicaţii la simbolismul Vieţii noi. 3. D-l D. Caracostea şi literatura Vieţii noi XVII 1. Revista celorlalţi. 2. Viaţa socială. 3. Versuri şi Versuri şi proză; Fronda şi Grădina Hesperidelor. 4. Farul. 5. Insula. 6. Simbolul. 7. Absolutio. 8. Alte reviste şi publicaţiuni.. Xflll î, i'iezistenţa curticci îaţti de poeiia irojiă’: tf. Mâiorescu XK S 1. Atitudinea d-.lui Iorga faţă de simbolism..‘2. Atitudinea d-lui S. Mehedinţi. 3.. Atitudinea liii îlarie Chendi. 4, Ati¬tudinea altor critici sămănătorişti, XX 1. Atitudinea lui Duiliu Zamfirescu faţă de poezia nouă. 2. Problema obscurităţii pqeziei noi. 3. Lipsa ele-mentului etnic privită ca o Insuficientă estetică XXI 1. Imitaţia considerată ca un element jde «progres, _â Falşa interpretare a legii imitaţiei. 3. Stilul go^ic ;şi iegea Imitaţiei. 4. Cultură şi civilizaţie xxn 1. Imitaţia în cadrele literaturii noastre :din jprima s; ■fază; influenţa ideologiei romantiee. 2. Imitaţia la prru. romantici. 3. Imitaţia la Alecsandri. 4. Imitaţia la Eu - nescu .... xxrn 1. Concluzii «cu Eapor.tture la simbolism. 2. 'Gair/A tenţei intregei critice tradiţionaliste faţă de simbolissa. §. Ostilitatea a fost, dealtfel, reciprocă xxrv î. Sirttoljsmul,ipnpmen«deâncroifem, deci tranzitoriu 129 VW 1. Tradiţionalismul supravieţuieşte. sămănătorismului sj ¡poporanismuiuis ortodoxismul, culturajismul etaje sau „statul ca îndreptar“. 2. Tradiţionalismul ştiinţific. 3-. Tradiţionalismul şi slavofilismuj. 4. Caracterul imitativ al slavofilkmuiui şi al tradiţionalismului IM XXfl t. Adevăratul caracter de originalitate a rasei. 2. Legea imitaţiei nu e o preferinţă. 3. Adevăratul sens al tradi-ţionalismului 4: Concluzii • EVOL.OPA CEJTICEÎ LUER^Rfi 'Prefaţă ...'.'»*» I 1. Situaţia criticei la sfirşitul veacului. 2. N. lorgă. confuzia eticului cu esteticul. 3. Confuzia etnicului cu este¬ticul. 4. Limitarea etnicului la ţărănime. 5. Aplicaţii critice. 6. Lipsa de receptivitate a d-h;i Iorga faţă de lite¬ratura contemporană. 7. Caracterul dogmatic al'criticei sale. S. ftesuiselfe literaro alfe criticei sale- ii# U •1. Poziţia sămănătoristă a criticei l«i Cîteudî. 2. Con-tribuţia- ei la cunoaşterea lui Emmesew. 3. Lipsa « de receptivitate faţă de modernism, 4. Plecarea lui Ghendi de la Sămănătorul. 5. Metoda lui critică: impresionismul. 6. Valoare* literară a criticei lui...., n*js. 111 4. D. Si Mehedinţi la- directa, Gem-orUrvlor literare. 2. Receptivitatea estetică a»d-Iuî & Mfehed&iţ?. 3. Valoarea literară a. criticei* d-lwi Mehedinţi ii?g> IV 1. Alţi critici sămănătorişti: I. Scurta, is. D. Tomescu. 5. C. ş. Făgeţel. 4. G. Bogdan-Duică. 5. Pamfil Şeicaru..179 V 1. Critica poporanistă: d. C. Stere..........188 VI î. G. Ibrăileanu, teoria tendenţionismului Sn artă. 2. Caracterul specific al artei. 8. „Caracterul specific“ trebuie privit ca o „generalitate“. 4. Identificarea „carac¬terului specific“ cu talentul. 5. „Caracterul specific“ — armă împotriva „poeziei noi“; obiacţiuni. 6. Aplicaţii ale teoriei „caracterului specific“ la evoluţia literaturii ro¬mâne. [7]. Spiritul critic in cultura românească. [8]. Metoda critică a d-lui Ibrăileanu şi aplicaţiile ci. [9]. Exemplu de critică: Vara de Coşbuc. [10]. Concluzii VII 1. Critici poporanişti: d-na Izabcla Sadoveanu-Evan 2 Oct. Rotez VIII 1. Critica d-i'.ii M. Ralea. 2 „Specific şi frumos“. i> E». M. Halea şi d G. Topîrceanu 4 I' Halea şi sin. ■. riismul. 5 I». Ralea şi logica. m IX 1 t>. M Sanielevici: poziţia etică şi etnică a critice: sale 2. I* Sanielevici şi lupta împotriva sămănătorism . lui. 8. D. Sanielevici poporanist 4. D. Sanielevici ;« - poporanist. f> I». Sanielevici şi clasicismul proletariat 6.Personalitatea critică a d-lui Sanielevici: &p>r:*._l de sistem şi pasiunea 1. Critica estetică: d. Dragomirescu şi Ştiinţa literaturii. 2. Rezultatele negative ale Ştiinţii literaturii aplicată de d. Dragomirescu. 3. E*. Dragomirescu şi critica istorică. 4, în ce constă teoretic „şcoala nouă“ a d-lui M. Dra-gomirescu. 5. Realităţile „şcoalei noi‘ 6. Cadrele capaci-tăţii critice a d-lui Dragomirescu. 7. Limitele receptivi-tăţii sale estetice. 8. Anacronismul „esteticei“ sale. 9. Mis-ticism naţional şi euforie. 10. Concluzii 28fi XI î- E. Lovineseu 261 XII 1. O. Marin tSimionescu-Rimniceanu266 XIII 1. Pompiliu Eliade. 2. N. I. Aposlolescu, o. N. Em. Teohari. 4. Sp. C. liasnaş • • •269 XIV 1. Un elev al d-lui Dragomirescu: Ion Trivale, limi¬tele receptivităţii lui estetice. 2. Ion Trivale şi simbolis- • mul. 8. Obiecţiuni. 4. Specificul naţional susţinut de un evreu. 5. Raţionalismul său critic. 6. Forma criticelor lui> XV t 1 D. D. Caracostea: critic vest-european şi apărător al simbolismului Vieţii noi. 2. D. Caracostea, critic sud-est european. 8. D. Caracostea, întemeietor al ştiinţei literare şi al criticei genetice. 4. D. Caracostea şi EminescuWS 1. Critica estetică: d. Dragomirescu şi Ştiinţa literaturii. 2. Rezultatele negative ale Ştiinţii literaturii aplicată de d. Dragomirescu. 3. E*. Dragomirescu şi critica istorică. 4, în ce constă teoretic „şcoala nouă“ a d-lui M. Dra-gomirescu. 5. Realităţile „şcoalei noi‘ 6. Cadrele capaci-tăţii critice a d-lui Dragomirescu. 7. Limitele receptivi-tăţii sale estetice. 8. Anacronismul „esteticei“ sale. 9. Mis-ticism naţional şi euforie. 10. Concluzii 28fi XI î- E. Lovineseu 261 XII 1. O. Marin tSimionescu-Rimniceanu266 XIII 1. Pompiliu Eliade. 2. N. I. Aposlolescu, o. N. Em. Teohari. 4. Sp. C. liasnaş • • •269 XIV 1. Un elev al d-lui Dragomirescu: Ion Trivale, limi¬tele receptivităţii lui estetice. 2. Ion Trivale şi simbolis- • mul. 8. Obiecţiuni. 4. Specificul naţional susţinut de un evreu. 5. Raţionalismul său critic. 6. Forma criticelor lui> XV t 1 D. D. Caracostea: critic vest-european şi apărător al simbolismului Vieţii noi. 2. D. Caracostea, critic sud-est european. 8. D. Caracostea, întemeietor al ştiinţei literare şi al criticei genetice. 4. D. Caracostea şi EminescuWS
Literatură română, Critică literară, Literatură (aspecte ideologice), Literatură română modernă, Sec. XIX, Sec. XX, Istorie, Neamţ (judeţ), Coşbuc, George (poezia), Ceahlău (masiv muntos)
Titlu | |
Titlu | Istoria literaturii române contemporane vol. 1 |
Titlu procesat (cu articole nehot. postfixate) | |
Titlu | 41698 |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 859.0.09 |
"19" | |
821.135.1.09 | |
[nedefinit] | 1 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Istoria literaturii române contemporane |
Numărul părţii | vol. 1 |
Prima menţ. de resp. | E. Lovinescu |
Urm. menţ. de responsabilitate | lector Virginia Șerbănescu |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | LOVINESCU, EUGEN |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Cod de legătură | lector |
Autor secundar | Şerbănescu, Virginia |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 821ro.09/L81 |
C.II.1237 | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 859.0.09"19" |
821.135.1.09"19" | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 821.135.1 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
[nedefinit] | 11-329 |
Subiect | Literatură română |
[nedefinit] | 147-329 |
Subiect | Critică literară |
[nedefinit] | 11-146 |
Subiect | Literatură (aspecte ideologice) |
[nedefinit] | 11-329 |
Subiect | Literatură română modernă |
[nedefinit] | 11-329 |
Subiect | Sec. XIX |
[nedefinit] | 11-329 |
Subiect | Sec. XX |
[nedefinit] | 11-329 |
Subiect | Istorie |
[nedefinit] | 205-208 |
Subiect | Neamţ (judeţ) |
[nedefinit] | 205-208 |
Subiect | Coşbuc, George (poezia) |
[nedefinit] | 205-208 |
Subiect | Ceahlău (masiv muntos) |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Bucureşti |
Editura | Minerva |
Data publicării | 1981 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 344p. |
Notă generală | |
Textul notei | Reproduce textul ed.:E.Lovinescu, Scrieri, vol.4,5 |
Donaţie DRĂGOTESCU MARCEL (Nr.inv. 460643) | |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | CUPRINS EVOLUŢIA IDEOLOGIEI LITERARE Preţajă f I 1. planul jeneral al lucrării. 2. Scopul volusiului de faţă 11 U 1, Ideologia eminesciană reapare la începutul veacului, tr SemănătorulÎnainte de a fi condus de d. lorga. ,3. Con ■cepţia literară a Sămăriătorulu i: proMerna origInalîtă|ii ci 4.Insuficienţa acestei concepţii. 5. Sămănătorul şi con* temporaneitatea. 6. Privire generală asupra ideologiei şi literaturii sămănătoriste 13 m 1. Luceafărul ,şf teoriile 4-lui OcL Gxiga. 2. Făt-Emmot 5.Ramuri. 4. Junimea literară. 5. Cinei ani de mişcare literară 22 1T 1. T. Maiorescu .şi sămănătorismul. 12. Formula „direcţiei noi“. 4i. Ideile lui MaioreecU asupra poeziei populare. '4 Relativitatea valorilor estetice aplicată la Maiorescu. 5. Insuficienţa concepţiei maiorescieno asupra poeziei popular-e. &. Maioiescu gi poezia patriotică 7. Junimismul nu e totuşi sămănătorism 26 V 1. Motivul prezenţei d-lui S. Mehedinţi în acest studiu. 2. Ideologia sa socială pur eminesciană. 3. Sămănătoris¬mul său literar vr î. „Dictatura“ ideologiei eminesciene. 2. D. A. C. Cuza şi Naţionalitatea in artă. 3. Obiecţiile aduse teoriei oxtre- miste a naţionalităţii. *. Corective în chestiunea antisemi¬tismului literar şi a generalizărilor. 5. Aurel C. Popovi.i teoretician al reacţionarismului. 6. Misticismul lui na• ion il vn 1. Două fenomene sociale produse de sămăn'i' - cazul piesei Mancuise a lui Ronetti-Roman. 2. Eveniir .: - de la 13 mart. 1906 şi transformarea acţiunii Sămănătorismului în acţiune politică .. .... VIII 1. Reacţiuni împotriva id-îoiogM si' Sanielevici şi Curentul nou 2. D M il P ■i Convorbirile critice- 3 Ilari? Ch-r-ndi re 1 Prepoporanismul d-Iui G. Stere din Iiterar 2. Prepoporanismul d-lui O. Ibrăileanu la Cu nou 1 Poporanismul intrat în faza istorică: Viaţa nească; variaţiunile lui. 2. Teoria .,speci;i. 3 Caracterul reacţionar al mişcării pop.:: . XI 1. Reacţiuni antipoporaniste: comunicările lui Duiliu Zamfirescu la Academie 65 1. Ancheta Luceafărului in privinţa poporanismului: C. Răd ulescU-Motrii, M. Sadoveanu, M. Simionescu-Rimni- ceanu, fon Adam, Ilarie Ghendi, I. Agârbiceanu, Mibail Dragomirescu. "2. Atacurile sămănătoriste: d. Sextil Puşeariu, Victor Tamandi şi N. lorga. 3. Atacurile d-lui Sanielevici din seria nouă a Curentului nou, din 1920 4. Valoarea reală a Vieţii româneşti..., XIII t. Viaţa românească anunţă singură moartea poporanis¬mului. 2. 0 recapitulare a ideologiei poporaniste făcută de d. Halea; recapitularea. obiecţiunilor ...... XIV 1. începuturile mişcării moderniste. 2, Forţa morală. 3. Linia dreaptă XV i. Viaţa nouă: caracteristica generală. 2. Principiile Vieţii, noi: urbanism, sincronism, spirit novator. 3 Con¬cepţia Vieţii noi despre simbolism XV» 1. Doi elevi ai d-lui Densusianu: d. Pompiliu Păltînea şi simbolismul în genere. 2. Aplicaţii la simbolismul Vieţii noi. 3. D-l D. Caracostea şi literatura Vieţii noi XVII 1. Revista celorlalţi. 2. Viaţa socială. 3. Versuri şi Versuri şi proză; Fronda şi Grădina Hesperidelor. 4. Farul. 5. Insula. 6. Simbolul. 7. Absolutio. 8. Alte reviste şi publicaţiuni.. Xflll î, i'iezistenţa curticci îaţti de poeiia irojiă’: tf. Mâiorescu XK S 1. Atitudinea d-.lui Iorga faţă de simbolism..‘2. Atitudinea d-lui S. Mehedinţi. 3.. Atitudinea liii îlarie Chendi. 4, Ati¬tudinea altor critici sămănătorişti, XX 1. Atitudinea lui Duiliu Zamfirescu faţă de poezia nouă. 2. Problema obscurităţii pqeziei noi. 3. Lipsa ele-mentului etnic privită ca o Insuficientă estetică XXI 1. Imitaţia considerată ca un element jde «progres, _â Falşa interpretare a legii imitaţiei. 3. Stilul go^ic ;şi iegea Imitaţiei. 4. Cultură şi civilizaţie xxn 1. Imitaţia în cadrele literaturii noastre :din jprima s; ■fază; influenţa ideologiei romantiee. 2. Imitaţia la prru. romantici. 3. Imitaţia la Alecsandri. 4. Imitaţia la Eu - nescu .... xxrn 1. Concluzii «cu Eapor.tture la simbolism. 2. 'Gair/A tenţei intregei critice tradiţionaliste faţă de simbolissa. §. Ostilitatea a fost, dealtfel, reciprocă xxrv î. Sirttoljsmul,ipnpmen«deâncroifem, deci tranzitoriu 129 VW 1. Tradiţionalismul supravieţuieşte. sămănătorismului sj ¡poporanismuiuis ortodoxismul, culturajismul etaje sau „statul ca îndreptar“. 2. Tradiţionalismul ştiinţific. 3-. Tradiţionalismul şi slavofilismuj. 4. Caracterul imitativ al slavofilkmuiui şi al tradiţionalismului IM XXfl t. Adevăratul caracter de originalitate a rasei. 2. Legea imitaţiei nu e o preferinţă. 3. Adevăratul sens al tradi-ţionalismului 4: Concluzii • EVOL.OPA CEJTICEÎ LUER^Rfi 'Prefaţă ...'.'»*» I 1. Situaţia criticei la sfirşitul veacului. 2. N. lorgă. confuzia eticului cu esteticul. 3. Confuzia etnicului cu este¬ticul. 4. Limitarea etnicului la ţărănime. 5. Aplicaţii critice. 6. Lipsa de receptivitate a d-h;i Iorga faţă de lite¬ratura contemporană. 7. Caracterul dogmatic al'criticei sale. S. ftesuiselfe literaro alfe criticei sale- ii# U •1. Poziţia sămănătoristă a criticei l«i Cîteudî. 2. Con-tribuţia- ei la cunoaşterea lui Emmesew. 3. Lipsa « de receptivitate faţă de modernism, 4. Plecarea lui Ghendi de la Sămănătorul. 5. Metoda lui critică: impresionismul. 6. Valoare* literară a criticei lui...., n*js. 111 4. D. Si Mehedinţi la- directa, Gem-orUrvlor literare. 2. Receptivitatea estetică a»d-Iuî & Mfehed&iţ?. 3. Valoarea literară a. criticei* d-lwi Mehedinţi ii?g> IV 1. Alţi critici sămănătorişti: I. Scurta, is. D. Tomescu. 5. C. ş. Făgeţel. 4. G. Bogdan-Duică. 5. Pamfil Şeicaru..179 V 1. Critica poporanistă: d. C. Stere..........188 VI î. G. Ibrăileanu, teoria tendenţionismului Sn artă. 2. Caracterul specific al artei. 8. „Caracterul specific“ trebuie privit ca o „generalitate“. 4. Identificarea „carac¬terului specific“ cu talentul. 5. „Caracterul specific“ — armă împotriva „poeziei noi“; obiacţiuni. 6. Aplicaţii ale teoriei „caracterului specific“ la evoluţia literaturii ro¬mâne. [7]. Spiritul critic in cultura românească. [8]. Metoda critică a d-lui Ibrăileanu şi aplicaţiile ci. [9]. Exemplu de critică: Vara de Coşbuc. [10]. Concluzii VII 1. Critici poporanişti: d-na Izabcla Sadoveanu-Evan 2 Oct. Rotez VIII 1. Critica d-i'.ii M. Ralea. 2 „Specific şi frumos“. i> E». M. Halea şi d G. Topîrceanu 4 I' Halea şi sin. ■. riismul. 5 I». Ralea şi logica. m IX 1 t>. M Sanielevici: poziţia etică şi etnică a critice: sale 2. I* Sanielevici şi lupta împotriva sămănătorism . lui. 8. D. Sanielevici poporanist 4. D. Sanielevici ;« - poporanist. f> I». Sanielevici şi clasicismul proletariat 6.Personalitatea critică a d-lui Sanielevici: &p>r:*._l de sistem şi pasiunea 1. Critica estetică: d. Dragomirescu şi Ştiinţa literaturii. 2. Rezultatele negative ale Ştiinţii literaturii aplicată de d. Dragomirescu. 3. E*. Dragomirescu şi critica istorică. 4, în ce constă teoretic „şcoala nouă“ a d-lui M. Dra-gomirescu. 5. Realităţile „şcoalei noi‘ 6. Cadrele capaci-tăţii critice a d-lui Dragomirescu. 7. Limitele receptivi-tăţii sale estetice. 8. Anacronismul „esteticei“ sale. 9. Mis-ticism naţional şi euforie. 10. Concluzii 28fi XI î- E. Lovineseu 261 XII 1. O. Marin tSimionescu-Rimniceanu266 XIII 1. Pompiliu Eliade. 2. N. I. Aposlolescu, o. N. Em. Teohari. 4. Sp. C. liasnaş • • •269 XIV 1. Un elev al d-lui Dragomirescu: Ion Trivale, limi¬tele receptivităţii lui estetice. 2. Ion Trivale şi simbolis- • mul. 8. Obiecţiuni. 4. Specificul naţional susţinut de un evreu. 5. Raţionalismul său critic. 6. Forma criticelor lui> XV t 1 D. D. Caracostea: critic vest-european şi apărător al simbolismului Vieţii noi. 2. D. Caracostea, critic sud-est european. 8. D. Caracostea, întemeietor al ştiinţei literare şi al criticei genetice. 4. D. Caracostea şi EminescuWS 1. Critica estetică: d. Dragomirescu şi Ştiinţa literaturii. 2. Rezultatele negative ale Ştiinţii literaturii aplicată de d. Dragomirescu. 3. E*. Dragomirescu şi critica istorică. 4, în ce constă teoretic „şcoala nouă“ a d-lui M. Dra-gomirescu. 5. Realităţile „şcoalei noi‘ 6. Cadrele capaci-tăţii critice a d-lui Dragomirescu. 7. Limitele receptivi-tăţii sale estetice. 8. Anacronismul „esteticei“ sale. 9. Mis-ticism naţional şi euforie. 10. Concluzii 28fi XI î- E. Lovineseu 261 XII 1. O. Marin tSimionescu-Rimniceanu266 XIII 1. Pompiliu Eliade. 2. N. I. Aposlolescu, o. N. Em. Teohari. 4. Sp. C. liasnaş • • •269 XIV 1. Un elev al d-lui Dragomirescu: Ion Trivale, limi¬tele receptivităţii lui estetice. 2. Ion Trivale şi simbolis- • mul. 8. Obiecţiuni. 4. Specificul naţional susţinut de un evreu. 5. Raţionalismul său critic. 6. Forma criticelor lui> XV t 1 D. D. Caracostea: critic vest-european şi apărător al simbolismului Vieţii noi. 2. D. Caracostea, critic sud-est european. 8. D. Caracostea, întemeietor al ştiinţei literare şi al criticei genetice. 4. D. Caracostea şi EminescuWS |
Nivel subset | |
Titlu | Evoluţia ideologiei literare. - Evoluţia criticei |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 570181 / 570181 | K | Împrumut la sala de lectură | Da | 821ro.09 | |
2. | 460643 / 460643 | K | Împrumut | Da | 821ro.09 | |
3. | 180990 / 180990 | C | Împrumut | Da | 821ro.09 | |
4. | 180989 / 180989 | C | Împrumut | Da | 821ro.09 | |
5. | 180988 / 180988 | C | Împrumut | Da | 821ro.09 | |
6. | 181185 / 181185 | L | Împrumut | Da | 821ro.09 | |
7. | 181182 / 181182 | F2 | Împrumut | Da | 821ro.09 | |
8. | 181180 / 181180 | L | Împrumut | Da | 821ro.09 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
C | Împrumut | 3 |
|
F2 | Împrumut | 1 |
|
K | Împrumut | 1 |
|
K | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|
L | Împrumut | 2 |
|