Istoria literaturii române contemporane Vol. 2 : Evoluția criticei literare

Autor chat
Editura "Ancora" S. Benvenisti & Co. chat
Loc publicare Bucureşti
An 1926
Subiect Istoria literaturii române (sinteză) chat
Istorie şi critică literară românească (gen) chat
Note Note

K.II.2841; 821ro.09/L81

LOVINESCU, EUGEN
    Istoria literaturii române contemporane / E. Lovinescu.- Bucureşti : "Ancora" S. Benvenisti & Co. , 1926.
    303 p..    
    Note
    TABLA DE MATERIE: PREFAŢA / 3; CRITICA SĂMĂNĂTORISTĂ. I 1. Situaţia criticei la sfârşitul veacului. 2. N. Iorga: confuzia eticului cu esteticul. 3. Confuzia etnicului cu esteticul. 4. Limitarea etnicului la ţărănime. 5. Aplicaţii critice. 6. Lipsa de receptivitate a d-lui Iorga faţă de literatura contemporană. 7. Caracterul dogmatic al criticei sale. 8. Resursele literare ale criticei sale / 5; II. 1. Poziţia sămănătoristă a criticei lui Chendi. 2. Contribuţia ei Ia cunoaşterea lui Eminescu. 3. Lipsa ei de receptivitate faţă de modernism. 4. Plecarea lui Chendi dela Sămănătorul. 5. Metoda lui critică : impresionismul 6. Valoarea literară a criticei lui / 28; III. 1. D. S. Mehedinţi la direcţia Convorbirilor literare. 2.Receptivitatea estetică a d-lui S. Mehedinţi. 3. Valoarea literară a criticei d-lui Mehedinţi / 43; IV. 1. Alţi critici sămănătorişti: I. Scurtu. 2. D. Tomescu. 3. C. Ş. Făgeţel. 4. G. Bogdan-Duică. 5. Pamfil Şeicaru / 52; CRITICA POPORANISTĂ. V 1. D. C. Stere / 67; VI. 1. G. Ibrăileanu, teoria tendenţionismului în artă. 2. Caracterul specific al artei. 3. „Caracterul specific" trebue privit ca o „generalitate". 4. Identificarea „caracterului specific" cu talentul. 5. „Caracterul specific” armă împotriva „poeziei noi“; obiecţiuni. 6. Aplicaţii ale teoriei „caracterului specific" la evoluţia literaturii române. 8. Spiritul critic în cultura românească. 9. Metoda critică a d-lui Ibrăileanu şi aplicaţiile ei. 10. Exemplu de critică: Vara de Coşbuc. 11. Concluzii / 72; VII. 1. Critici poporanişti: d-na Izabela Sadoveanu-Evan. 2.Oct. Botez / 109; VIII. 1. Critica d-lui M. Ralea. 2. „Specific şi frumos". 3. D. M. Ralea şi d. G. Topârceanu. 4. D. Ralea şi sincronismul. 5. D. Ralea şi logica / 116; IX. 1 D H. Sanielevici: poziţia etică şi etnică a criticei sale. 2 D. Sanielevici şi lupta împotriva sămănătorismului. 3.D Sanielevici poporanist. 4 D. Sanielevici antipoporanist 5. D. Sanielevici şi clasicismul proletariatului. 6. Personalitatea critică a d-lui Sanielevici: spiritul de sistem şi pasiunea / 129; CRITICA ESTETICĂ. X. 1. Critica estetică: d. Dragomirescu şi „Ştiinţa literaturii“. 2. Rezultatele negative ale „Ştiinții literaturii“ aplicată de d. Dragomirescu. 3. D. Dragomirescu şi critica istorică. 4. In ce constă teoretic „Şcoala nouă" a d-lui M. Dragomirescu. 5. Realităţile „şcoalei noi“. 6. Cadrele capacităţii critice a d-lui Dragomirescu. 7. Limitele receptivităţii sale estetice. 8 Anacronismul „esteticei" sale. 9. Misticism naţional şi euforie. 10. Concluzii / 149; XI. 1. E. Lovinescu / 186; XII. 1. D. Marin Simionescu-Râmniceanu / 193; XIII. 1. Pompiliu Eliade. 2, N. I. Apostolescu. 3. N. Em. Teohari. 4. Sp. C. Hasnaş / 198; XIV. 1.Un elev al d-lui Dragomirescu : Ion Trivale, limitele receptivităţii lui estetice 2. Ion Trivale şi simbolismul. 3.Obiecţiuni. 4. Specificul naţional susţinut de un Evreu 5. Raţionalismul său critic. 6. Forma criticelor lui / 206; XV. 1. D. D. Caracostea: critic vest-european şi apărător al simbolismului Vieţii noi. 2. D. Caracostea critic sud-est european. 3. D .Caracostea întemeetor al ştiinţei literare şi al criticei genetice. 4. D. Caracostea şi Eminescu / 220; XVI. 1. Doi elevi ai d-lui Dragomirescu: d-na Constanţa Marinescu; 2. d.Scarlat Struţeanu / 232; CRITICA SIMBOLISTĂ. XVII. 1. Critica simbolistă, d. O, Densusianu şi simbolismul. 2.Atitudinea negativă a d-lui O. Densusianu faţă de literatura sămănătoristă. 3. Limitele receptivităţii sale estetice chiar pe terenul modernismului. 4. Atitudinea sa faţă de tot ce e talent. 5. Metoda criticei. 6. Mijloacele sale literare / 242; XVIII. 1. D. N. Davidescu şi simbolismul român. 2. D. N. Davidescu şi situarea lui Eminescu printre premergătorii simbolismului. 3.Obiecţiunile. 4 Concluzii / 255; XIX. 1. D. F. Aderca: - spiritul de disociaţie aplicat esteticei; 2. Acelaş spirit aplicat criticei / 254; CRITICA NOUĂ. XX. Critica nouă: 1. Paul Zarifopol. 2. Lucian Blaga. 3. Tudor Vianu. 4. Camil Petrescu. 5. Perpessicius. 6. Al. Busoiceanu. 7. Pompiliu Constantinescu / 272; XXI. 1. Concluzii / 292..

    1. Istoria literaturii române (sinteză)
    2. Istorie şi critică literară românească (gen)

821.135.1.09 Lovinescu, E.

299 __ $aIstoria literaturii române contemporane Vol. 2 : Evoluția criticei literare
510 __ $aEvoluţia criticei literare
200 __ $aIstoria literaturii române contemporane $hVol. 2 $fE. Lovinescu $bCarte tipărită $iEvoluția criticei literare
700 __ $aLOVINESCU, EUGEN
035 __ $aK.II.2841
035 __ $a821ro.09/L81
675 __ $a821.135.1.09 Lovinescu, E.
686 __ $a821.135.1
606 __ $aIstoria literaturii române (sinteză)
606 __ $aIstorie şi critică literară românească (gen)
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aBucureşti $c"Ancora" S. Benvenisti & Co. $d1926
215 __ $a303 p.
300 __ $aNote
330 __ $aTABLA DE MATERIE: PREFAŢA / 3; CRITICA SĂMĂNĂTORISTĂ. I 1. Situaţia criticei la sfârşitul veacului. 2. N. Iorga: confuzia eticului cu esteticul. 3. Confuzia etnicului cu esteticul. 4. Limitarea etnicului la ţărănime. 5. Aplicaţii critice. 6. Lipsa de receptivitate a d-lui Iorga faţă de literatura contemporană. 7. Caracterul dogmatic al criticei sale. 8. Resursele literare ale criticei sale / 5; II. 1. Poziţia sămănătoristă a criticei lui Chendi. 2. Contribuţia ei Ia cunoaşterea lui Eminescu. 3. Lipsa ei de receptivitate faţă de modernism. 4. Plecarea lui Chendi dela Sămănătorul. 5. Metoda lui critică : impresionismul 6. Valoarea literară a criticei lui / 28; III. 1. D. S. Mehedinţi la direcţia Convorbirilor literare. 2.Receptivitatea estetică a d-lui S. Mehedinţi. 3. Valoarea literară a criticei d-lui Mehedinţi / 43; IV. 1. Alţi critici sămănătorişti: I. Scurtu. 2. D. Tomescu. 3. C. Ş. Făgeţel. 4. G. Bogdan-Duică. 5. Pamfil Şeicaru / 52; CRITICA POPORANISTĂ. V 1. D. C. Stere / 67; VI. 1. G. Ibrăileanu, teoria tendenţionismului în artă. 2. Caracterul specific al artei. 3. „Caracterul specific" trebue privit ca o „generalitate". 4. Identificarea „caracterului specific" cu talentul. 5. „Caracterul specific” armă împotriva „poeziei noi“; obiecţiuni. 6. Aplicaţii ale teoriei „caracterului specific" la evoluţia literaturii române. 8. Spiritul critic în cultura românească. 9. Metoda critică a d-lui Ibrăileanu şi aplicaţiile ei. 10. Exemplu de critică: Vara de Coşbuc. 11. Concluzii / 72; VII. 1. Critici poporanişti: d-na Izabela Sadoveanu-Evan. 2.Oct. Botez / 109; VIII. 1. Critica d-lui M. Ralea. 2. „Specific şi frumos". 3. D. M. Ralea şi d. G. Topârceanu. 4. D. Ralea şi sincronismul. 5. D. Ralea şi logica / 116; IX. 1 D H. Sanielevici: poziţia etică şi etnică a criticei sale. 2 D. Sanielevici şi lupta împotriva sămănătorismului. 3.D Sanielevici poporanist. 4 D. Sanielevici antipoporanist 5. D. Sanielevici şi clasicismul proletariatului. 6. Personalitatea critică a d-lui Sanielevici: spiritul de sistem şi pasiunea / 129; CRITICA ESTETICĂ. X. 1. Critica estetică: d. Dragomirescu şi „Ştiinţa literaturii“. 2. Rezultatele negative ale „Ştiinții literaturii“ aplicată de d. Dragomirescu. 3. D. Dragomirescu şi critica istorică. 4. In ce constă teoretic „Şcoala nouă" a d-lui M. Dragomirescu. 5. Realităţile „şcoalei noi“. 6. Cadrele capacităţii critice a d-lui Dragomirescu. 7. Limitele receptivităţii sale estetice. 8 Anacronismul „esteticei" sale. 9. Misticism naţional şi euforie. 10. Concluzii / 149; XI. 1. E. Lovinescu / 186; XII. 1. D. Marin Simionescu-Râmniceanu / 193; XIII. 1. Pompiliu Eliade. 2, N. I. Apostolescu. 3. N. Em. Teohari. 4. Sp. C. Hasnaş / 198; XIV. 1.Un elev al d-lui Dragomirescu : Ion Trivale, limitele receptivităţii lui estetice 2. Ion Trivale şi simbolismul. 3.Obiecţiuni. 4. Specificul naţional susţinut de un Evreu 5. Raţionalismul său critic. 6. Forma criticelor lui / 206; XV. 1. D. D. Caracostea: critic vest-european şi apărător al simbolismului Vieţii noi. 2. D. Caracostea critic sud-est european. 3. D .Caracostea întemeetor al ştiinţei literare şi al criticei genetice. 4. D. Caracostea şi Eminescu / 220; XVI. 1. Doi elevi ai d-lui Dragomirescu: d-na Constanţa Marinescu; 2. d.Scarlat Struţeanu / 232; CRITICA SIMBOLISTĂ. XVII. 1. Critica simbolistă, d. O, Densusianu şi simbolismul. 2.Atitudinea negativă a d-lui O. Densusianu faţă de literatura sămănătoristă. 3. Limitele receptivităţii sale estetice chiar pe terenul modernismului. 4. Atitudinea sa faţă de tot ce e talent. 5. Metoda criticei. 6. Mijloacele sale literare / 242; XVIII. 1. D. N. Davidescu şi simbolismul român. 2. D. N. Davidescu şi situarea lui Eminescu printre premergătorii simbolismului. 3.Obiecţiunile. 4 Concluzii / 255; XIX. 1. D. F. Aderca: - spiritul de disociaţie aplicat esteticei; 2. Acelaş spirit aplicat criticei / 254; CRITICA NOUĂ. XX. Critica nouă: 1. Paul Zarifopol. 2. Lucian Blaga. 3. Tudor Vianu. 4. Camil Petrescu. 5. Perpessicius. 6. Al. Busoiceanu. 7. Pompiliu Constantinescu / 272; XXI. 1. Concluzii / 292.
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 11413 / 911413 K Împrumut Da
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
K Împrumut 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu