| ISBN | |
| Număr ISBN | 9789734671113 |
| Alt sistem de control al numerelor | |
| Cotă | 37/C93 |
| C.III.12076 | |
| Limba resursei | |
| Limba textului | rum |
| Ţara de publicare sau producţie | |
| Ţara de publicare | RO |
| Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
| Titlu | Istoria pedagogiei |
| Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
| Alte informaţii la titlu | Idei şi doctrine pedagogice fundamentale |
| Menţiuni de ediţie | |
| Menţiuni de ediţie | a 2-a |
| Publicare, distribuţie | |
| Loc publicare | Iaşi |
| Editura | Polirom |
| Data publicării | 2017 |
| Descriere fizică | |
| Desemnarea specifica a mat. | 347 p. |
| Alte detalii fizice | tab. |
| Serii | |
| Titlul seriei | Collegium. Ştiinţele educaţiei |
| Titlu | |
| Titlu | Istoria pedagogiei : Idei şi doctrine pedagogice fundamentale |
| Notă generală | |
| Textul notei | Bibliogr. p.341-347 |
| Notă de rezumat/abstract | |
| Abstract/Sumar | Introducere Unitatea de curs nr. 1 Antichitatea clasică 11 1.Socrate (469-399 î.Hr.)12 2.Platon (427-347 î.Hr.)16 3.Aristotel (384-322 î.Hr.)30 4.Marcus Fabius Quintilianus (35-95 d.Hr.)35 Unitatea de curs nr. 2 Pedagogia creştină (I) 43 1.Premise biblice 44 2.Exemplaritatea paideică a lui Iisus Hristos 50 Unitatea de curs nr. 3 Pedagogia creştină (II) Educaţia în gândirea părinţilor bisericii şi a filosofilor creştini 63 3.Clement Alexandrinul (150-215 d.Hr.) 64 4.Tertulian (160-240 d.Hr.)67 5.Origene (185-254 d.Hr.)70 6.Vasile cel Mare (330-379 d.Hr.) 72 7.Grigore din Nazianz (329-390 d.Hr.) 76 8.loan Gură de Aur (344-407 d.Hr.)78 9.Ieronim (345-419 d.Hr.)81 10.Augustin (354-430 d.Hr.)84 11.Toma de Aquino (1225-1274)87 Unitatea de curs nr. 4 Renaşterea şi Reforma 95 1.Erasmus din Rotterdam (1467-1536) 96 2.Francois Rabelais (1494-1553) 99 3.Juan Luis Vives (1492-1540)105 4.Michel de Montaigne (1533-1592) 109 5.Thomas Morus (1478-1535) 114 6.Tommaso Campanella (1568-1639) 116 Unitatea de curs nr. 5 Pedagogia clasică (I)123 1.Jan Amos Comenius ( 1592-1670)124 2.Francois de Salignac de la Mothe-Fénelon (1651-1715)136 3.John Locke (1632-1704)140 4.Immanuel Kant (1724-1804)146 Unitatea de curs nr. 6 Pedagogia clasică (II)155 5.Jean-Jacques Rousseau (1712-1778)156 6.Johann Heinrich Pestalozzi (1746-1827)168 7.Johann Friedrich Herbart ( 1776-1841 )176 8.Friedrich Wilhelm August Fröbel (1782-1852) 181 9.Herbert Spencer (1820-1903)186 10.Lev Nikolaevici Tolstoi (1828-1910)190 11.Konstantin Dmitrievici Uşinski (1824-1871)193 Unitatea de curs nr. 7 Reacţii la pedagogia clasică199 PEDAGOGIA EXPERIMENTALĂ200 1.Alfred Binet (1857-1911)200 2.Ernst Meumann (1862-1915)203 3.Wilhelm August Lay (1862-1926)207 SECOLUL COPILULUI209 1. Ellen Key (1849-1926)209 Unitatea de curs nr. 8 „Educaţia nouă" (I)215 1.Maria Montessori (1870-1952)217 2.Ovide Decroly (1871-1932)222 3.Édouard Claparède (1873-1940)225 Unitatea de curs nr. 9 „Educaţia nouă" (II)233 4.Adolphe Ferrière ( 1879-1960)234 5.Roger Cousinet (1881-1973)237 6.Celestin Freinet ( 1896-1966)241 Unitatea de curs nr. 10 Alte repere pedagogice în secolul XX251 1.Émile Durkheim (1858-1917)252 2.John Dewey (1859-1952)258 3.Eduard Spranger (1882-1963)265 4.Anton Semionovici Makarenko (1888-1939)269 Unitatea de curs nr. 11 Reprezentanţi ai pedagogiei româneşti277 1.Spiru Haret (1851-1912)278 2.Ion Găvănescul ( 1859-1949)284 3.Vladimir Ghidionescu (1878-1948),289 4.George G. Antonescu (1882-1955)293 5.Onisifor Ghibu (1883-1972)299 6.Grigore Tăbăcaru (1883-1939)306 7.Iosif Gabrea (1893-1976) 312 8.Ion C. Petrescu (1892-1967) 316 9.Ştefan Bârsănescu (1895-1984)322 10.Constantin Narly (1896-1956)333 Bibliografie341 |
| Vedetă de subiect ca subiect | |
| Subiect | Socrate (gândire filosofică) |
| Socrate (viaţa) | |
| Platon (viaţa şi opera) | |
| Platon (concepţii estetice) | |
| Platon (concepţii pedagogice) | |
| Aristotel (viaţa) | |
| Aristotel (concepţii pedagogice) | |
| Quintilianus, Marcus (concepţii pedagogice) | |
| Iisus Hristos (model creştin) | |
| Biblia (principii educative) | |
| Tertullian | |
| Origene (opera) | |
| Vasile cel Mare (sfânt) | |
| Grigore de Nazianz (Teologul) (sfânt) | |
| Ioan Hrisostom (Gură de Aur - sfânt) | |
| Clement Alexandrinul (viaţa şi opera) | |
| Ieronim (sfânt) | |
| Augustin din Hippona (sfânt) | |
| Toma d'Aquino (sfânt - concepţii pedagogice) | |
| Erasm din Rotterdam (concepţii pedagogice) | |
| Rabelais, Francois (concepţii pedagogice) | |
| Vivies, Juan Luis | |
| Montaigne, Michel de (Eseuri) | |
| Morus, Sir Thomas (Utopia) | |
| Campanella, Tommaso (viaţa şi opera) | |
| Komensky, Jan Amos; vezi Comenius | |
| Comenius (Jan Amos Komensky) | |
| Fenelon, Francois de Salignac | |
| Locke, John (concepţii pedagogice) | |
| Kant, Immanuel (concepţii pedagogice) | |
| Rousseau, Jean-Jacques (concepţii pedagogice) | |
| Pestalozzi, Johann Heinrich | |
| Herbart, Johann Friedrich (viaţa şi opera) | |
| Frobel, Friedrich | |
| Spencer, Herbert | |
| Tolstoi, Lev Nikolaevici (concepţii pedagogice) | |
| Uşinski, Konstantin Dmitrievici | |
| Binet, Alfred | |
| Neumann, Franz Ernst | |
| Lay, Wilhelm August | |
| Key, Ellen | |
| Montessori, Maria | |
| Decroly, Ovide (viaţa) | |
| Claparede, Edouard (viaţa şi opera) | |
| Ferriere, Adolphe | |
| Cousinet, Roger (viaţa şi opera) | |
| Freinet, Celestin | |
| Durkheim, Emile (viaţa şi opera) | |
| Dewey, John (viaţa şi opera) | |
| Spranger, Eduard | |
| Makarenko, Anton Semionovici | |
| Teologie | |
| Sec. II | |
| Ortodoxie | |
| Biserica primară | |
| Istorie | |
| Număr (indice) CZU | |
| Număr (indice) CZU | 37(100)(091) |
| Alte clasificări | |
| Alte clasificări - Numărul clasei | 37 |
| Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
| Autor principal | CUCOŞ, CONSTANTIN |
| Indici CZU | |
| Indice de bază CZU | 37 |
| (091) | |
| (100) | |
| Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 544503 / 544503 | F2 | Împrumut | Da | 37 | |
| 2. | 544502 / 544502 | A | Împrumut | Da | 37 | |
| 3. | 544501 / 544501 | A | Împrumut | Da | 37 | |
| 4. | 544500 / 544500 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 37 |
| Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
|---|---|---|---|
| A | Împrumut | 2 |
|
| F2 | Împrumut | 1 |
|
| L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|