Istoria pedagogiei : Idei şi doctrine pedagogice fundamentale

Autor chat
Editura Polirom chat
Loc publicare Iaşi
An 2017
Subiect Socrate (gândire filosofică)
Socrate (viaţa) chat
Platon (viaţa şi opera) chat
Platon (concepţii estetice) chat
Platon (concepţii pedagogice) chat
Aristotel (viaţa) chat
Aristotel (concepţii pedagogice) chat
Quintilianus, Marcus (concepţii pedagogice) chat
Iisus Hristos (model creştin) chat
Biblia (principii educative) chat
Tertullian chat
Origene (opera) chat
Vasile cel Mare (sfânt) chat
Grigore de Nazianz (Teologul) (sfânt) chat
Ioan Hrisostom (Gură de Aur - sfânt) chat
Clement Alexandrinul (viaţa şi opera) chat
Ieronim (sfânt) chat
Augustin din Hippona (sfânt) chat
Toma d'Aquino (sfânt - concepţii pedagogice) chat
Erasm din Rotterdam (concepţii pedagogice) chat
Rabelais, Francois (concepţii pedagogice) chat
Vivies, Juan Luis chat
Montaigne, Michel de (Eseuri) chat
Morus, Sir Thomas (Utopia) chat
Campanella, Tommaso (viaţa şi opera) chat
Komensky, Jan Amos; vezi Comenius chat
Comenius (Jan Amos Komensky) chat
Fenelon, Francois de Salignac chat
Locke, John (concepţii pedagogice) chat
Kant, Immanuel (concepţii pedagogice) chat
Rousseau, Jean-Jacques (concepţii pedagogice) chat
Pestalozzi, Johann Heinrich chat
Herbart, Johann Friedrich (viaţa şi opera) chat
Frobel, Friedrich chat
Spencer, Herbert chat
Tolstoi, Lev Nikolaevici (concepţii pedagogice) chat
Uşinski, Konstantin Dmitrievici chat
Binet, Alfred chat
Neumann, Franz Ernst chat
Lay, Wilhelm August chat
Key, Ellen chat
Montessori, Maria chat
Decroly, Ovide (viaţa) chat
Claparede, Edouard (viaţa şi opera) chat
Ferriere, Adolphe chat
Cousinet, Roger (viaţa şi opera) chat
Freinet, Celestin chat
Durkheim, Emile (viaţa şi opera) chat
Dewey, John (viaţa şi opera) chat
Spranger, Eduard chat
Makarenko, Anton Semionovici chat
Teologie chat
Sec. II chat
Ortodoxie chat
Biserica primară chat
Istorie chat
ISBN 9789734671113
Note Bibliogr. p.341-347

37/C93; C.III.12076

CUCOŞ, CONSTANTIN
    Istoria pedagogiei : Idei şi doctrine pedagogice fundamentale.- a 2-a.- Iaşi : Polirom , 2017.
    347 p. : tab..- (Collegium. Ştiinţele educaţiei).    
    Bibliogr. p.341-347
    Introducere Unitatea de curs nr. 1 Antichitatea clasică 11 1.Socrate (469-399 î.Hr.)12 2.Platon (427-347 î.Hr.)16 3.Aristotel (384-322 î.Hr.)30 4.Marcus Fabius Quintilianus (35-95 d.Hr.)35 Unitatea de curs nr. 2 Pedagogia creştină (I) 43 1.Premise biblice 44 2.Exemplaritatea paideică a lui Iisus Hristos 50 Unitatea de curs nr. 3 Pedagogia creştină (II) Educaţia în gândirea părinţilor bisericii şi a filosofilor creştini 63 3.Clement Alexandrinul (150-215 d.Hr.) 64 4.Tertulian (160-240 d.Hr.)67 5.Origene (185-254 d.Hr.)70 6.Vasile cel Mare (330-379 d.Hr.) 72 7.Grigore din Nazianz (329-390 d.Hr.) 76 8.loan Gură de Aur (344-407 d.Hr.)78 9.Ieronim (345-419 d.Hr.)81 10.Augustin (354-430 d.Hr.)84 11.Toma de Aquino (1225-1274)87 Unitatea de curs nr. 4 Renaşterea şi Reforma 95 1.Erasmus din Rotterdam (1467-1536) 96 2.Francois Rabelais (1494-1553) 99 3.Juan Luis Vives (1492-1540)105 4.Michel de Montaigne (1533-1592) 109 5.Thomas Morus (1478-1535) 114 6.Tommaso Campanella (1568-1639) 116 Unitatea de curs nr. 5 Pedagogia clasică (I)123 1.Jan Amos Comenius ( 1592-1670)124 2.Francois de Salignac de la Mothe-Fénelon (1651-1715)136 3.John Locke (1632-1704)140 4.Immanuel Kant (1724-1804)146 Unitatea de curs nr. 6 Pedagogia clasică (II)155 5.Jean-Jacques Rousseau (1712-1778)156 6.Johann Heinrich Pestalozzi (1746-1827)168 7.Johann Friedrich Herbart ( 1776-1841 )176 8.Friedrich Wilhelm August Fröbel (1782-1852) 181 9.Herbert Spencer (1820-1903)186 10.Lev Nikolaevici Tolstoi (1828-1910)190 11.Konstantin Dmitrievici Uşinski (1824-1871)193 Unitatea de curs nr. 7 Reacţii la pedagogia clasică199 PEDAGOGIA EXPERIMENTALĂ200 1.Alfred Binet (1857-1911)200 2.Ernst Meumann (1862-1915)203 3.Wilhelm August Lay (1862-1926)207 SECOLUL COPILULUI209 1. Ellen Key (1849-1926)209 Unitatea de curs nr. 8 „Educaţia nouă" (I)215 1.Maria Montessori (1870-1952)217 2.Ovide Decroly (1871-1932)222 3.Édouard Claparède (1873-1940)225 Unitatea de curs nr. 9 „Educaţia nouă" (II)233 4.Adolphe Ferrière ( 1879-1960)234 5.Roger Cousinet (1881-1973)237 6.Celestin Freinet ( 1896-1966)241 Unitatea de curs nr. 10 Alte repere pedagogice în secolul XX251 1.Émile Durkheim (1858-1917)252 2.John Dewey (1859-1952)258 3.Eduard Spranger (1882-1963)265 4.Anton Semionovici Makarenko (1888-1939)269 Unitatea de curs nr. 11 Reprezentanţi ai pedagogiei româneşti277 1.Spiru Haret (1851-1912)278 2.Ion Găvănescul ( 1859-1949)284 3.Vladimir Ghidionescu (1878-1948),289 4.George G. Antonescu (1882-1955)293 5.Onisifor Ghibu (1883-1972)299 6.Grigore Tăbăcaru (1883-1939)306 7.Iosif Gabrea (1893-1976) 312 8.Ion C. Petrescu (1892-1967) 316 9.Ştefan Bârsănescu (1895-1984)322 10.Constantin Narly (1896-1956)333 Bibliografie341.
    ISBN 9789734671113

    1. Socrate (gândire filosofică)
    2. Socrate (viaţa)
    3. Platon (viaţa şi opera)
    4. Platon (concepţii estetice)
    5. Platon (concepţii pedagogice)
    6. Aristotel (viaţa)
    7. Aristotel (concepţii pedagogice)
    8. Quintilianus, Marcus (concepţii pedagogice)
    9. Iisus Hristos (model creştin)
    10. Biblia (principii educative)
    11. Tertullian
    12. Origene (opera)
    13. Vasile cel Mare (sfânt)
    14. Grigore de Nazianz (Teologul) (sfânt)
    15. Ioan Hrisostom (Gură de Aur - sfânt)
    16. Clement Alexandrinul (viaţa şi opera)
    17. Ieronim (sfânt)
    18. Augustin din Hippona (sfânt)
    19. Toma d'Aquino (sfânt - concepţii pedagogice)
    20. Erasm din Rotterdam (concepţii pedagogice)
    21. Rabelais, Francois (concepţii pedagogice)
    22. Vivies, Juan Luis
    23. Montaigne, Michel de (Eseuri)
    24. Morus, Sir Thomas (Utopia)
    25. Campanella, Tommaso (viaţa şi opera)
    26. Komensky, Jan Amos; vezi Comenius
    27. Comenius (Jan Amos Komensky)
    28. Fenelon, Francois de Salignac
    29. Locke, John (concepţii pedagogice)
    30. Kant, Immanuel (concepţii pedagogice)
    31. Rousseau, Jean-Jacques (concepţii pedagogice)
    32. Pestalozzi, Johann Heinrich
    33. Herbart, Johann Friedrich (viaţa şi opera)
    34. Frobel, Friedrich
    35. Spencer, Herbert
    36. Tolstoi, Lev Nikolaevici (concepţii pedagogice)
    37. Uşinski, Konstantin Dmitrievici
    38. Binet, Alfred
    39. Neumann, Franz Ernst
    40. Lay, Wilhelm August
    41. Key, Ellen
    42. Montessori, Maria
    43. Decroly, Ovide (viaţa)
    44. Claparede, Edouard (viaţa şi opera)
    45. Ferriere, Adolphe
    46. Cousinet, Roger (viaţa şi opera)
    47. Freinet, Celestin
    48. Durkheim, Emile (viaţa şi opera)
    49. Dewey, John (viaţa şi opera)
    50. Spranger, Eduard
    51. Makarenko, Anton Semionovici
    52. Teologie
    53. Sec. II
    54. Ortodoxie
    55. Biserica primară
    56. Istorie

37(100)(091)

010 __ $a9789734671113
035 __ $a37/C93
035 __ $aC.III.12076
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aIstoria pedagogiei $bCarte tipărită $eIdei şi doctrine pedagogice fundamentale
205 __ $aa 2-a
210 _# $aIaşi $cPolirom $d2017
215 __ $a347 p. $ctab.
225 _0 $aCollegium. Ştiinţele educaţiei
299 __ $aIstoria pedagogiei : Idei şi doctrine pedagogice fundamentale
300 __ $aBibliogr. p.341-347
330 __ $aIntroducere Unitatea de curs nr. 1 Antichitatea clasică 11 1.Socrate (469-399 î.Hr.)12 2.Platon (427-347 î.Hr.)16 3.Aristotel (384-322 î.Hr.)30 4.Marcus Fabius Quintilianus (35-95 d.Hr.)35 Unitatea de curs nr. 2 Pedagogia creştină (I) 43 1.Premise biblice 44 2.Exemplaritatea paideică a lui Iisus Hristos 50 Unitatea de curs nr. 3 Pedagogia creştină (II) Educaţia în gândirea părinţilor bisericii şi a filosofilor creştini 63 3.Clement Alexandrinul (150-215 d.Hr.) 64 4.Tertulian (160-240 d.Hr.)67 5.Origene (185-254 d.Hr.)70 6.Vasile cel Mare (330-379 d.Hr.) 72 7.Grigore din Nazianz (329-390 d.Hr.) 76 8.loan Gură de Aur (344-407 d.Hr.)78 9.Ieronim (345-419 d.Hr.)81 10.Augustin (354-430 d.Hr.)84 11.Toma de Aquino (1225-1274)87 Unitatea de curs nr. 4 Renaşterea şi Reforma 95 1.Erasmus din Rotterdam (1467-1536) 96 2.Francois Rabelais (1494-1553) 99 3.Juan Luis Vives (1492-1540)105 4.Michel de Montaigne (1533-1592) 109 5.Thomas Morus (1478-1535) 114 6.Tommaso Campanella (1568-1639) 116 Unitatea de curs nr. 5 Pedagogia clasică (I)123 1.Jan Amos Comenius ( 1592-1670)124 2.Francois de Salignac de la Mothe-Fénelon (1651-1715)136 3.John Locke (1632-1704)140 4.Immanuel Kant (1724-1804)146 Unitatea de curs nr. 6 Pedagogia clasică (II)155 5.Jean-Jacques Rousseau (1712-1778)156 6.Johann Heinrich Pestalozzi (1746-1827)168 7.Johann Friedrich Herbart ( 1776-1841 )176 8.Friedrich Wilhelm August Fröbel (1782-1852) 181 9.Herbert Spencer (1820-1903)186 10.Lev Nikolaevici Tolstoi (1828-1910)190 11.Konstantin Dmitrievici Uşinski (1824-1871)193 Unitatea de curs nr. 7 Reacţii la pedagogia clasică199 PEDAGOGIA EXPERIMENTALĂ200 1.Alfred Binet (1857-1911)200 2.Ernst Meumann (1862-1915)203 3.Wilhelm August Lay (1862-1926)207 SECOLUL COPILULUI209 1. Ellen Key (1849-1926)209 Unitatea de curs nr. 8 „Educaţia nouă" (I)215 1.Maria Montessori (1870-1952)217 2.Ovide Decroly (1871-1932)222 3.Édouard Claparède (1873-1940)225 Unitatea de curs nr. 9 „Educaţia nouă" (II)233 4.Adolphe Ferrière ( 1879-1960)234 5.Roger Cousinet (1881-1973)237 6.Celestin Freinet ( 1896-1966)241 Unitatea de curs nr. 10 Alte repere pedagogice în secolul XX251 1.Émile Durkheim (1858-1917)252 2.John Dewey (1859-1952)258 3.Eduard Spranger (1882-1963)265 4.Anton Semionovici Makarenko (1888-1939)269 Unitatea de curs nr. 11 Reprezentanţi ai pedagogiei româneşti277 1.Spiru Haret (1851-1912)278 2.Ion Găvănescul ( 1859-1949)284 3.Vladimir Ghidionescu (1878-1948),289 4.George G. Antonescu (1882-1955)293 5.Onisifor Ghibu (1883-1972)299 6.Grigore Tăbăcaru (1883-1939)306 7.Iosif Gabrea (1893-1976) 312 8.Ion C. Petrescu (1892-1967) 316 9.Ştefan Bârsănescu (1895-1984)322 10.Constantin Narly (1896-1956)333 Bibliografie341
606 _0 $aSocrate (gândire filosofică)
606 _0 $aSocrate (viaţa)
606 _0 $aPlaton (viaţa şi opera)
606 _0 $aPlaton (concepţii estetice)
606 _0 $aPlaton (concepţii pedagogice)
606 _0 $aAristotel (viaţa)
606 _0 $aAristotel (concepţii pedagogice)
606 _0 $aQuintilianus, Marcus (concepţii pedagogice)
606 _0 $aIisus Hristos (model creştin)
606 _0 $aBiblia (principii educative)
606 _0 $aTertullian
606 _0 $aOrigene (opera)
606 _0 $aVasile cel Mare (sfânt)
606 _0 $aGrigore de Nazianz (Teologul) (sfânt)
606 _0 $aIoan Hrisostom (Gură de Aur - sfânt)
606 _0 $aClement Alexandrinul (viaţa şi opera)
606 _0 $aIeronim (sfânt)
606 _0 $aAugustin din Hippona (sfânt)
606 _0 $aToma d'Aquino (sfânt - concepţii pedagogice)
606 _0 $aErasm din Rotterdam (concepţii pedagogice)
606 _0 $aRabelais, Francois (concepţii pedagogice)
606 _0 $aVivies, Juan Luis
606 _0 $aMontaigne, Michel de (Eseuri)
606 _0 $aMorus, Sir Thomas (Utopia)
606 _0 $aCampanella, Tommaso (viaţa şi opera)
606 _0 $aKomensky, Jan Amos; vezi Comenius
606 _0 $aComenius (Jan Amos Komensky)
606 _0 $aFenelon, Francois de Salignac
606 _0 $aLocke, John (concepţii pedagogice)
606 _0 $aKant, Immanuel (concepţii pedagogice)
606 _0 $aRousseau, Jean-Jacques (concepţii pedagogice)
606 _0 $aPestalozzi, Johann Heinrich
606 _0 $aHerbart, Johann Friedrich (viaţa şi opera)
606 _0 $aFrobel, Friedrich
606 _0 $aSpencer, Herbert
606 _0 $aTolstoi, Lev Nikolaevici (concepţii pedagogice)
606 _0 $aUşinski, Konstantin Dmitrievici
606 _0 $aBinet, Alfred
606 _0 $aNeumann, Franz Ernst
606 _0 $aLay, Wilhelm August
606 _0 $aKey, Ellen
606 _0 $aMontessori, Maria
606 _0 $aDecroly, Ovide (viaţa)
606 _0 $aClaparede, Edouard (viaţa şi opera)
606 _0 $aFerriere, Adolphe
606 _0 $aCousinet, Roger (viaţa şi opera)
606 _0 $aFreinet, Celestin
606 _0 $aDurkheim, Emile (viaţa şi opera)
606 _0 $aDewey, John (viaţa şi opera)
606 _0 $aSpranger, Eduard
606 _0 $aMakarenko, Anton Semionovici
606 _0 $aTeologie
606 _0 $aSec. II
606 _0 $aOrtodoxie
606 _0 $aBiserica primară
606 _0 $aIstorie
675 __ $a37(100)(091)
686 __ $a37
700 _0 $aCUCOŞ, CONSTANTIN
975 _0 $a37
975 _0 $a(091)
975 _0 $a(100)
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 2
F2 Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 4

Lăsați un comentariu