ISBN | |
Număr ISBN | 9789734671113 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 37/C93 |
C.III.12076 | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | RO |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Istoria pedagogiei |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Alte informaţii la titlu | Idei şi doctrine pedagogice fundamentale |
Menţiuni de ediţie | |
Menţiuni de ediţie | a 2-a |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Iaşi |
Editura | Polirom |
Data publicării | 2017 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 347 p. |
Alte detalii fizice | tab. |
Serii | |
Titlul seriei | Collegium. Ştiinţele educaţiei |
Titlu | |
Titlu | Istoria pedagogiei : Idei şi doctrine pedagogice fundamentale |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. p.341-347 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Introducere Unitatea de curs nr. 1 Antichitatea clasică 11 1.Socrate (469-399 î.Hr.)12 2.Platon (427-347 î.Hr.)16 3.Aristotel (384-322 î.Hr.)30 4.Marcus Fabius Quintilianus (35-95 d.Hr.)35 Unitatea de curs nr. 2 Pedagogia creştină (I) 43 1.Premise biblice 44 2.Exemplaritatea paideică a lui Iisus Hristos 50 Unitatea de curs nr. 3 Pedagogia creştină (II) Educaţia în gândirea părinţilor bisericii şi a filosofilor creştini 63 3.Clement Alexandrinul (150-215 d.Hr.) 64 4.Tertulian (160-240 d.Hr.)67 5.Origene (185-254 d.Hr.)70 6.Vasile cel Mare (330-379 d.Hr.) 72 7.Grigore din Nazianz (329-390 d.Hr.) 76 8.loan Gură de Aur (344-407 d.Hr.)78 9.Ieronim (345-419 d.Hr.)81 10.Augustin (354-430 d.Hr.)84 11.Toma de Aquino (1225-1274)87 Unitatea de curs nr. 4 Renaşterea şi Reforma 95 1.Erasmus din Rotterdam (1467-1536) 96 2.Francois Rabelais (1494-1553) 99 3.Juan Luis Vives (1492-1540)105 4.Michel de Montaigne (1533-1592) 109 5.Thomas Morus (1478-1535) 114 6.Tommaso Campanella (1568-1639) 116 Unitatea de curs nr. 5 Pedagogia clasică (I)123 1.Jan Amos Comenius ( 1592-1670)124 2.Francois de Salignac de la Mothe-Fénelon (1651-1715)136 3.John Locke (1632-1704)140 4.Immanuel Kant (1724-1804)146 Unitatea de curs nr. 6 Pedagogia clasică (II)155 5.Jean-Jacques Rousseau (1712-1778)156 6.Johann Heinrich Pestalozzi (1746-1827)168 7.Johann Friedrich Herbart ( 1776-1841 )176 8.Friedrich Wilhelm August Fröbel (1782-1852) 181 9.Herbert Spencer (1820-1903)186 10.Lev Nikolaevici Tolstoi (1828-1910)190 11.Konstantin Dmitrievici Uşinski (1824-1871)193 Unitatea de curs nr. 7 Reacţii la pedagogia clasică199 PEDAGOGIA EXPERIMENTALĂ200 1.Alfred Binet (1857-1911)200 2.Ernst Meumann (1862-1915)203 3.Wilhelm August Lay (1862-1926)207 SECOLUL COPILULUI209 1. Ellen Key (1849-1926)209 Unitatea de curs nr. 8 „Educaţia nouă" (I)215 1.Maria Montessori (1870-1952)217 2.Ovide Decroly (1871-1932)222 3.Édouard Claparède (1873-1940)225 Unitatea de curs nr. 9 „Educaţia nouă" (II)233 4.Adolphe Ferrière ( 1879-1960)234 5.Roger Cousinet (1881-1973)237 6.Celestin Freinet ( 1896-1966)241 Unitatea de curs nr. 10 Alte repere pedagogice în secolul XX251 1.Émile Durkheim (1858-1917)252 2.John Dewey (1859-1952)258 3.Eduard Spranger (1882-1963)265 4.Anton Semionovici Makarenko (1888-1939)269 Unitatea de curs nr. 11 Reprezentanţi ai pedagogiei româneşti277 1.Spiru Haret (1851-1912)278 2.Ion Găvănescul ( 1859-1949)284 3.Vladimir Ghidionescu (1878-1948),289 4.George G. Antonescu (1882-1955)293 5.Onisifor Ghibu (1883-1972)299 6.Grigore Tăbăcaru (1883-1939)306 7.Iosif Gabrea (1893-1976) 312 8.Ion C. Petrescu (1892-1967) 316 9.Ştefan Bârsănescu (1895-1984)322 10.Constantin Narly (1896-1956)333 Bibliografie341 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Socrate (gândire filosofică) |
Socrate (viaţa) | |
Platon (viaţa şi opera) | |
Platon (concepţii estetice) | |
Platon (concepţii pedagogice) | |
Aristotel (viaţa) | |
Aristotel (concepţii pedagogice) | |
Quintilianus, Marcus (concepţii pedagogice) | |
Iisus Hristos (model creştin) | |
Biblia (principii educative) | |
Tertullian | |
Origene (opera) | |
Vasile cel Mare (sfânt) | |
Grigore de Nazianz (Teologul) (sfânt) | |
Ioan Hrisostom (Gură de Aur - sfânt) | |
Clement Alexandrinul (viaţa şi opera) | |
Ieronim (sfânt) | |
Augustin din Hippona (sfânt) | |
Toma d'Aquino (sfânt - concepţii pedagogice) | |
Erasm din Rotterdam (concepţii pedagogice) | |
Rabelais, Francois (concepţii pedagogice) | |
Vivies, Juan Luis | |
Montaigne, Michel de (Eseuri) | |
Morus, Sir Thomas (Utopia) | |
Campanella, Tommaso (viaţa şi opera) | |
Komensky, Jan Amos; vezi Comenius | |
Comenius (Jan Amos Komensky) | |
Fenelon, Francois de Salignac | |
Locke, John (concepţii pedagogice) | |
Kant, Immanuel (concepţii pedagogice) | |
Rousseau, Jean-Jacques (concepţii pedagogice) | |
Pestalozzi, Johann Heinrich | |
Herbart, Johann Friedrich (viaţa şi opera) | |
Frobel, Friedrich | |
Spencer, Herbert | |
Tolstoi, Lev Nikolaevici (concepţii pedagogice) | |
Uşinski, Konstantin Dmitrievici | |
Binet, Alfred | |
Neumann, Franz Ernst | |
Lay, Wilhelm August | |
Key, Ellen | |
Montessori, Maria | |
Decroly, Ovide (viaţa) | |
Claparede, Edouard (viaţa şi opera) | |
Ferriere, Adolphe | |
Cousinet, Roger (viaţa şi opera) | |
Freinet, Celestin | |
Durkheim, Emile (viaţa şi opera) | |
Dewey, John (viaţa şi opera) | |
Spranger, Eduard | |
Makarenko, Anton Semionovici | |
Teologie | |
Sec. II | |
Ortodoxie | |
Biserica primară | |
Istorie | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 37(100)(091) |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 37 |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | CUCOŞ, CONSTANTIN |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 37 |
(091) | |
(100) |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
A | Împrumut | 2 |
|
F2 | Împrumut | 1 |
|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|