Management strategic

Autor chat
Editura Polirom chat
Loc publicare Iași
An 1998
Subiect Organizare (metode manageriale) chat
Management strategic chat
Neamţ (judeţ) chat
ISBN 9736830349
Note Bibliogr. p.326

65/C51

CIOBANU, IOAN
    Management strategic / Ioan Ciobanu.- Iași : Polirom , 1998.
    328 p. : tab., scheme.- (Collegium. Ştiinţe Economice ; 33).    
    Bibliogr. p.326
    Cuprins. CAPITOLUL I - Analiza concurenţială / 7; 1.1.Statul în întreprindere / 7; 1.2.Forţele concurenţei în cadrul unui sector industrial / 19; 1.2.1.Presiunile furnizorilor şi clienţilor / 39; 1.2.2.Pericolele externe (pericolul nou-sosiţilor şi al produselor de substituire) / 39; 1.3.Grupurile strategice şi sistemele concurenţiale / 48; 1.3.1.Grupurile strategice / 48; 1.3.2.Sistemele concurenţiale / 62; CAPITOLUL II - Valoarea domeniului de activitate şi poziţia concurenţială ale firmei / 65; 2.1.Valoarea domeniului de activitate / 65; 2.2.Poziţia concurenţială a firmei / 74; CAPITOLUL III - Segmentarea strategică / 82; 3.1.Benchmarking-ul / 82; 3.2.Segmentarea strategică şi segmentarea de tip marketing / 87; 3.3.Dificultăţile segmentării strategice / 91; CAPITOLUL IV - Portofoliul strategic / 92; 4.1.Modele de analiză a portofoliului / 92; 4.1.1.Matricea Boston Consulting Group (BCG) / 92; 4.1.2.Matricea Arthur D. Little (ADL)/ 94; 4.1.3.Matricea McKinsey / 96; 4.2.Bazele gestiunii portofoliului / 96; 4.3.Portofolii senile şi portofolii juvenile / 98; 4.4.Evaluarea atractivităţii sectorului de activitate / 100; 4.5.Limitele analizei portofoliului / 106; 4.6.Limitele analizei pe baza modelelor concurenţiale / 108; CAPITOLUL V - Strategii manageriale de firmă / 109; 5.1.Interferenţa strategie - cultură - jocuri politice / 109; 5.2.Politica firmei / 114; 5.3.Strategia firmei / 123; 5.4 Etape ale implementării şi execuţiei strategiei / 127; 5.5.Modalităţi de formulare strategică / 139; 5.6.Strategii intraindustriale / 143; 5.6.1.Strategiile costului (de volum) / 144; 5.6.1.1.Efectul experienţei / 144; 5.6.1.2.Implicaţiile strategice ale efectului experienţei / 145; 5.6.1.3.Efectul experienţei şi analiza costurilor / 150; 5.6.1.4.Limitele curbei experienţei şi pericolele strategiei costului /152; 5.6.2.Strategiile diferenţierii / 154; 5.6.2.1.Cadrul de analiză / 155; 5.6.2.2.Lanţul valorii create şi avantajul concurenţial / 156; 5.6.2.3.Strategiile diferenţierii propriu-zise / 159; 5.6.3.Strategiile specializării / 163; 5.6.4.Concentrarea / 166; 5.6.5.Strategia antreprenorială / 168; 5.6.6.Strategiile tehnologice / 183; 5.6.6.1.Impacturi strategice ale tehnologiei / 184; 5.6.6.2.Alegerile tehnologice / 185; 5.6.7.Decolarea / 198; 5.7.Strategii interindustrii / 199; 5.7.1.Integrarea verticală / 199; 5.7.2.Strategiile filierelor / 200; 5.7.3.Strategiile diversificării / 201; 5.7.4.Strategiile internaţionalizării firmei / 206; 5.7.4.1.Managementul prin divizie internaţională / 215; 5.7.4.2.Managementul activităţilor internaţionale după criteriul geografic / 217; 5.7.4.3.Managementul activităţilor internaţionale după structura pe produse / 218; 5.7.4.4.Managementul activităţilor internaţionale după structura matricială / 219; 5.8.Strategii interîntreprinderi / 231; 5.9.Strategii de creştere externe firmei / 233; 5.10.Strategiile relaţionale / 234; 5.11.Strategii în trei dimensiuni / 238; 5.12 Particularităţi ale managementului strategic la nivelul agenţilor economici / 242; STUDIU DE CAZ / 248; ANEXA 1- Organigrama S.C. FIBREX S.A / 309; ANEXA 2- Date financiare referitoare la Fibrex S.A. / 310; ANEXA 3- Situaţia exporturilor firmei Fibrex în anul 1995 / 311; ANEXA 4- Evaluarea poziţiei concurenţiale a firmei Fibrex pe diferitele sale DAS-uri / 312; ANEXA 5 - Evaluări financiare ale diferitelor strategii alternative ale firmei Fibrex (cazul secţiei Relon) / 315; ANEXA 6 - Investiţii financiare prevăzute a fi realizate de Fibrex S.A / 321; Bibliografie generală / 326..
    ISBN 9736830349

    1. Organizare (metode manageriale)
    2. Management strategic
    3. Neamţ (judeţ)

65
65.012.4


299 __ $aManagement strategic
975 __ $a65 $a65.012.4
200 __ $aManagement strategic $fIoan Ciobanu $bCarte tipărită
700 __ $aCIOBANU, IOAN
010 __ $a9736830349
035 __ $a65/C51
675 __ $a65
675 __ $a65.012.4
686 __ $a65
606 __ $aOrganizare (metode manageriale)
606 __ $aManagement strategic
606 __ $aNeamţ (judeţ)
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aIași $cPolirom $d1998
215 __ $a328 p. $ctab., scheme
225 __ $aCollegium. Ştiinţe Economice $v33
300 __ $aBibliogr. p.326
330 __ $aCuprins. CAPITOLUL I - Analiza concurenţială / 7; 1.1.Statul în întreprindere / 7; 1.2.Forţele concurenţei în cadrul unui sector industrial / 19; 1.2.1.Presiunile furnizorilor şi clienţilor / 39; 1.2.2.Pericolele externe (pericolul nou-sosiţilor şi al produselor de substituire) / 39; 1.3.Grupurile strategice şi sistemele concurenţiale / 48; 1.3.1.Grupurile strategice / 48; 1.3.2.Sistemele concurenţiale / 62; CAPITOLUL II - Valoarea domeniului de activitate şi poziţia concurenţială ale firmei / 65; 2.1.Valoarea domeniului de activitate / 65; 2.2.Poziţia concurenţială a firmei / 74; CAPITOLUL III - Segmentarea strategică / 82; 3.1.Benchmarking-ul / 82; 3.2.Segmentarea strategică şi segmentarea de tip marketing / 87; 3.3.Dificultăţile segmentării strategice / 91; CAPITOLUL IV - Portofoliul strategic / 92; 4.1.Modele de analiză a portofoliului / 92; 4.1.1.Matricea Boston Consulting Group (BCG) / 92; 4.1.2.Matricea Arthur D. Little (ADL)/ 94; 4.1.3.Matricea McKinsey / 96; 4.2.Bazele gestiunii portofoliului / 96; 4.3.Portofolii senile şi portofolii juvenile / 98; 4.4.Evaluarea atractivităţii sectorului de activitate / 100; 4.5.Limitele analizei portofoliului / 106; 4.6.Limitele analizei pe baza modelelor concurenţiale / 108; CAPITOLUL V - Strategii manageriale de firmă / 109; 5.1.Interferenţa strategie - cultură - jocuri politice / 109; 5.2.Politica firmei / 114; 5.3.Strategia firmei / 123; 5.4 Etape ale implementării şi execuţiei strategiei / 127; 5.5.Modalităţi de formulare strategică / 139; 5.6.Strategii intraindustriale / 143; 5.6.1.Strategiile costului (de volum) / 144; 5.6.1.1.Efectul experienţei / 144; 5.6.1.2.Implicaţiile strategice ale efectului experienţei / 145; 5.6.1.3.Efectul experienţei şi analiza costurilor / 150; 5.6.1.4.Limitele curbei experienţei şi pericolele strategiei costului /152; 5.6.2.Strategiile diferenţierii / 154; 5.6.2.1.Cadrul de analiză / 155; 5.6.2.2.Lanţul valorii create şi avantajul concurenţial / 156; 5.6.2.3.Strategiile diferenţierii propriu-zise / 159; 5.6.3.Strategiile specializării / 163; 5.6.4.Concentrarea / 166; 5.6.5.Strategia antreprenorială / 168; 5.6.6.Strategiile tehnologice / 183; 5.6.6.1.Impacturi strategice ale tehnologiei / 184; 5.6.6.2.Alegerile tehnologice / 185; 5.6.7.Decolarea / 198; 5.7.Strategii interindustrii / 199; 5.7.1.Integrarea verticală / 199; 5.7.2.Strategiile filierelor / 200; 5.7.3.Strategiile diversificării / 201; 5.7.4.Strategiile internaţionalizării firmei / 206; 5.7.4.1.Managementul prin divizie internaţională / 215; 5.7.4.2.Managementul activităţilor internaţionale după criteriul geografic / 217; 5.7.4.3.Managementul activităţilor internaţionale după structura pe produse / 218; 5.7.4.4.Managementul activităţilor internaţionale după structura matricială / 219; 5.8.Strategii interîntreprinderi / 231; 5.9.Strategii de creştere externe firmei / 233; 5.10.Strategiile relaţionale / 234; 5.11.Strategii în trei dimensiuni / 238; 5.12 Particularităţi ale managementului strategic la nivelul agenţilor economici / 242; STUDIU DE CAZ / 248; ANEXA 1- Organigrama S.C. FIBREX S.A / 309; ANEXA 2- Date financiare referitoare la Fibrex S.A. / 310; ANEXA 3- Situaţia exporturilor firmei Fibrex în anul 1995 / 311; ANEXA 4- Evaluarea poziţiei concurenţiale a firmei Fibrex pe diferitele sale DAS-uri / 312; ANEXA 5 - Evaluări financiare ale diferitelor strategii alternative ale firmei Fibrex (cazul secţiei Relon) / 315; ANEXA 6 - Investiţii financiare prevăzute a fi realizate de Fibrex S.A / 321; Bibliografie generală / 326.
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 582106 / 582106 A Împrumut Da 65
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu