Managementul calităţii și siguranței alimentelor

Autor chat
Editura TipoMoldova chat
Loc publicare Iaşi
An 2022
Subiect Managementul calităţii chat
Calitate (management) chat
Calitatea produselor (standarde) chat
Audit (sistemul calităţii) chat
Produs alimentar chat
Controlul alimentelor (igienă publică) chat
ISBN 9786064212757
Note Bibliogr. p. 401-407

65/P78; C.III.12929

POP, IOAN MIRCEA
    Managementul calităţii și siguranței alimentelor / Ioan Mircea Pop.- Iaşi : TipoMoldova , 2022.
    407 p. : fig., tab..    
    Bibliogr. p. 401-407
    CUPRINS INTRODUCERE7 PARTEA I CALITATEA - NOŢIUNI GENERALE9 1.CONCEPTUL DE CALITATE ŞI COMPLEXITATEA SA ÎN CONTEXTUL SOCIO-ECONOMIC ACTUAL9 1.1.Calitatea în noua viziune a politicii europene9 1.2.Calitatea - concept şi ipostaze14 1.3.Caracteristicile calităţii produselor21 1.3.1.Caracteristici tehnice {fizice, chimice,biologice)21 1.3.2.Caracteristici funcţionale şi tehnologice43 1.3.3.Caracteristici psihosenzoriale45 1.3.4.Caracteristici estetice49 1.3.5.Caracteristicile economice52 1.3.6.Caracteristicile sociale / ergonomice / ecologice53 1.3.7.Calitatea produselor în raport cu mediul înconjurător53 1.4.Particularităţile calităţii serviciiilor55 1.5.Factori care influenţează calitatea62 1.6.Asigurarea calităţii - evoluţie, tendinţe, interpretări72 1.7.Controlul, verificarea şi evaluarea calităţii 75 1.7.1.Concept şi niveluri de control, verificare şi evaluare75 1.7.2.Recepţia calitativă şi cantitativă a loturilor de mărfuri77 1.8.Păstrarea şi garantarea calităţii produselor alimentare 85 1.8.1 Păstrarea calităţii produselor alimentare pe circuitul tehnic producător-consumator 85 1.8.2.Perisabilitatea produselor alimentare 94 1.8.3.Garantarea calităţii produselor alimentare95 2.STANDARDIZAREA ŞI ROLUL STANDARDELOR ÎN ASIGURAREA CALITĂŢII97 2.1.Conceptul, evoluţia şi obiectivele standardizării97 2.2.Tipologia standardelor - funcţii şi aplicabilitate 102 2.3.Standardul complet de produs - structură, conţinut şi utilitate106 2.4.Standardizarea la nivel naţional 110 2.5.Standardizarea la nivel regional şi internaţional 113 2.5.1.Standardizarea la nivel internaţional113 2.5.2.Standardizarea la nivel internaţional117 PARTEA A II-A MANAGEMENTUL CALITĂŢII - DE LA CONCEPT LA IMPLEMENTARE122 3.FUNCŢII, PRINCIPII ŞI STRATEGII ÎN MANAGEMENTUL CALITĂŢII122 3.1.Managementul calităţii - concept şi abordare în economia modernă 122 3.2.Personalităţi marcante în domeniul managementului calităţii128 3.3.Funcţii şi strategii în managementul calităţii135 3.3.1.Planificarea calităţii 136 3.3.2.Organizarea activităţilor referitoare la calitate137 3.3.3.Antrenarea personalului în realizarea calităţii139 3.3.4.Coordonarea şi strategia comunicării în managementul calităţii 140 3.3.5.Funcţia de comandă în managementul calităţii144 3.3.6.Controlul şi evaluarea calităţii 144 3.3.7.îmbunătăţirea continuă a calităţii145 3.4.Principiile managementului calităţii şi strategii de implementare147 3.4.1.Orientarea către client - de la principiu la strategie147 3.4.2.Leadership151 3.4.3.Angajamentul personalului152 3.4.4.Abordarea pe bază de proces1 53 3.4.5.îmbunătăţire (continuă)156 3.4.6.Luarea de decizii pe bază de dovezi159 3.4.7.Managementul relaţiilor cu părţile interesate160 4.ORIENTĂRI ACTUALE PRIVIND CONCEPTUL ŞI IMPLEMENTAREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITĂŢII (SMC)162 4.1.Orientări şi tendinţe în implementarea SMC162 4.2.Referenţiale actuale utilizate pentru implementarea şi certificarea SMC169 4.3.Conducerea şi coordonarea unui SMC174 4.4.Analiza mediului organizational extern şi intern180 5.DOCUMENTAŢIA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITĂŢII187 5.1.Documentaţia SMC - definire, scop şi importanţă187 5.2.Politica şi obiectivele referitoare la calitate190 5.3.Manualul calităţii şi rolul său în funcţionarea SMC193 5.4.Informaţii documentate care trebuie menţinute de către organizaţie 195 5.5.Informaţii documentate care trebuie păstrate de către organizaţie198 6.MANAGEMENTUL RESURSELOR ÎN CADRUL UNUI SMC 200 6.1.Managementul resurselor umane în realizarea calităţii200 6.1.1.Importanţa şi gestionarea resurselor umane200 6.1.2.Recrutarea si selecţia resurselor umane203 6.1.3.Instruirea, competenţa şi evaluarea personalului210 6.1.4.Cultura organizaţională în contextul implementării SMC215 6.1.5.Strategia motivării personalului în managementul calităţii219 6.2. Managementul resurselor materiale224 6.3.Managementul resurselor de măsurare şi monitorizare226 7.MANAGEMENTUL PROCESELOR REALIZĂRII PRODUSELOR .232 7.1. Planificarea realizării produsului232 7.2.Managementul calităţii în proiectarea şi dezvoltarea produselor236 7.3.Controlul procesului de aprovizionare239 7.4.Controlul proceselor de producţie şi validarea acestora243 7.5.Identificare, trasabilitate, notificare şi rechemare245 7.6.Managementul proprietăţii clientului sau furnizorului extern248 7.7.Păstrarea şi eliberarea produselor249 8.MANAGEMENTUL TRATĂRII NECONFORMITĂŢILOR252 8.1 Controlul, obiectivele şi indicatorii de performanţă ai procesului252 8.2.Clasificarea neconformităţilor, identificarea şi înregistrarea produselor neconforme253 8.3 Tratarea produsului neconform255 8.4.Analiza si evaluarea noncalitatii prin metode specifice calimetriei258 8.4.1.Diagrama Pareto259 8.4.2.Metoda demeritelor262 9.MANAGEMENTUL RELAŢIILOR CU CLIENŢII ŞI IMPLICAŢIILE SALE ASUPRA COMPETITIVITĂŢII SMC265 9.1.Cerinţele clienţilor şi rolul lor în proiectarea şi realizarea produselor/serviciilor265 9.2.Satisfacţia clienţilor - indicator de apreciere a performanţelor SMC 267 10.ÎMBUNĂTĂŢIRE CONTINUĂ 273 10.1.Analiza relaţiei: mentalitate - schimbare - îmbunătăţire273 10.2.Inovarea şi rolul său în îmbunătăţirea calităţii276 10.3.Strategii de îmbunătăţire a calităţii280 PARTEA a IlI-a AUDITUL CALITĂŢII ŞI CERTIFICAREA PRODUSELOR ŞI A SISTEMELOR DE MANAGEMENT AL CALITĂŢII284 11.AUDITUL CALITĂŢII284 11.1.Concept şi obiective generale284 11.2.Tipuri de audituri ale calităţii287 11.2.1.Auditul intern289 11.2.2.Auditul extern292 11.3.Competenţa auditorilor calităţii303 12.CERTIFICAREA PRODUSELOR ŞI SISTEMELOR DE MANAGEMENT AL CALITĂŢII 306 12.1.Cadrul conceptual al certificării şi acreditării306 12.2.Certificarea conformităţii produselor şi serviciilor309 12.3.Certificarea Sistemelor de management al calităţii319 PARTEA A IV-A MANAGEMENTUL CALITĂŢII ALIMENTELOR 13.STRATEGII ACTUALE ÎN DOMENIUL CALITĂŢII ŞI SIGURANŢEI PRODUSELOR ALIMENTARE324 13.1.Calitatea şi siguranţa produselor alimentare în viziunea Politicii Europene pentru Calitate324 13.2.Sistemul HACCP - concept, reglementare, avantaje328 13.3 Implementarea Programelor Preliminare de Igienă Alimentară - fundamentul aplicării eficiente a sistemului HACCP336 13.4.Sistemul de management al siguranţei alimentelor corespunzător principiilor HACCP şi relaţia sa cu SMC343 13.5.Alte scheme de certificare pentru siguranţa alimentelor380 13.6.Tendinţe privind integrarea sistemelor modeme de management: calitate - mediu - siguranţă alimentară391 13.7.Protecţia consumatorului de produse alimentare394 BIBLIOGRAFIE401.
    ISBN 9786064212757

    1. Managementul calităţii
    2. Calitate (management)
    3. Calitatea produselor (standarde)
    4. Audit (sistemul calităţii)
    5. Produs alimentar
    6. Controlul alimentelor (igienă publică)

65.012.4:658.56
65.01:663/664
614.31


299 __ $aManagementul calităţii și siguranței alimentelor
975 __ $a65.012.4 $a65.01 $a614.31
200 __ $aManagementul calităţii și siguranței alimentelor $fIoan Mircea Pop $bCarte tipărită
700 __ $aPOP, IOAN MIRCEA
010 __ $a9786064212757
035 __ $a65/P78
035 __ $aC.III.12929
675 __ $a65.012.4:658.56
675 __ $a65.01:663/664
675 __ $a614.31
686 __ $a65
606 __ $aManagementul calităţii
606 __ $aCalitate (management)
606 __ $aCalitatea produselor (standarde)
606 __ $aAudit (sistemul calităţii)
606 __ $aProdus alimentar
606 __ $aControlul alimentelor (igienă publică)
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aIaşi $cTipoMoldova $d2022
215 __ $a407 p. $cfig., tab.
300 __ $aBibliogr. p. 401-407
330 __ $aCUPRINS INTRODUCERE7 PARTEA I CALITATEA - NOŢIUNI GENERALE9 1.CONCEPTUL DE CALITATE ŞI COMPLEXITATEA SA ÎN CONTEXTUL SOCIO-ECONOMIC ACTUAL9 1.1.Calitatea în noua viziune a politicii europene9 1.2.Calitatea - concept şi ipostaze14 1.3.Caracteristicile calităţii produselor21 1.3.1.Caracteristici tehnice {fizice, chimice,biologice)21 1.3.2.Caracteristici funcţionale şi tehnologice43 1.3.3.Caracteristici psihosenzoriale45 1.3.4.Caracteristici estetice49 1.3.5.Caracteristicile economice52 1.3.6.Caracteristicile sociale / ergonomice / ecologice53 1.3.7.Calitatea produselor în raport cu mediul înconjurător53 1.4.Particularităţile calităţii serviciiilor55 1.5.Factori care influenţează calitatea62 1.6.Asigurarea calităţii - evoluţie, tendinţe, interpretări72 1.7.Controlul, verificarea şi evaluarea calităţii 75 1.7.1.Concept şi niveluri de control, verificare şi evaluare75 1.7.2.Recepţia calitativă şi cantitativă a loturilor de mărfuri77 1.8.Păstrarea şi garantarea calităţii produselor alimentare 85 1.8.1 Păstrarea calităţii produselor alimentare pe circuitul tehnic producător-consumator 85 1.8.2.Perisabilitatea produselor alimentare 94 1.8.3.Garantarea calităţii produselor alimentare95 2.STANDARDIZAREA ŞI ROLUL STANDARDELOR ÎN ASIGURAREA CALITĂŢII97 2.1.Conceptul, evoluţia şi obiectivele standardizării97 2.2.Tipologia standardelor - funcţii şi aplicabilitate 102 2.3.Standardul complet de produs - structură, conţinut şi utilitate106 2.4.Standardizarea la nivel naţional 110 2.5.Standardizarea la nivel regional şi internaţional 113 2.5.1.Standardizarea la nivel internaţional113 2.5.2.Standardizarea la nivel internaţional117 PARTEA A II-A MANAGEMENTUL CALITĂŢII - DE LA CONCEPT LA IMPLEMENTARE122 3.FUNCŢII, PRINCIPII ŞI STRATEGII ÎN MANAGEMENTUL CALITĂŢII122 3.1.Managementul calităţii - concept şi abordare în economia modernă 122 3.2.Personalităţi marcante în domeniul managementului calităţii128 3.3.Funcţii şi strategii în managementul calităţii135 3.3.1.Planificarea calităţii 136 3.3.2.Organizarea activităţilor referitoare la calitate137 3.3.3.Antrenarea personalului în realizarea calităţii139 3.3.4.Coordonarea şi strategia comunicării în managementul calităţii 140 3.3.5.Funcţia de comandă în managementul calităţii144 3.3.6.Controlul şi evaluarea calităţii 144 3.3.7.îmbunătăţirea continuă a calităţii145 3.4.Principiile managementului calităţii şi strategii de implementare147 3.4.1.Orientarea către client - de la principiu la strategie147 3.4.2.Leadership151 3.4.3.Angajamentul personalului152 3.4.4.Abordarea pe bază de proces1 53 3.4.5.îmbunătăţire (continuă)156 3.4.6.Luarea de decizii pe bază de dovezi159 3.4.7.Managementul relaţiilor cu părţile interesate160 4.ORIENTĂRI ACTUALE PRIVIND CONCEPTUL ŞI IMPLEMENTAREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITĂŢII (SMC)162 4.1.Orientări şi tendinţe în implementarea SMC162 4.2.Referenţiale actuale utilizate pentru implementarea şi certificarea SMC169 4.3.Conducerea şi coordonarea unui SMC174 4.4.Analiza mediului organizational extern şi intern180 5.DOCUMENTAŢIA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITĂŢII187 5.1.Documentaţia SMC - definire, scop şi importanţă187 5.2.Politica şi obiectivele referitoare la calitate190 5.3.Manualul calităţii şi rolul său în funcţionarea SMC193 5.4.Informaţii documentate care trebuie menţinute de către organizaţie 195 5.5.Informaţii documentate care trebuie păstrate de către organizaţie198 6.MANAGEMENTUL RESURSELOR ÎN CADRUL UNUI SMC 200 6.1.Managementul resurselor umane în realizarea calităţii200 6.1.1.Importanţa şi gestionarea resurselor umane200 6.1.2.Recrutarea si selecţia resurselor umane203 6.1.3.Instruirea, competenţa şi evaluarea personalului210 6.1.4.Cultura organizaţională în contextul implementării SMC215 6.1.5.Strategia motivării personalului în managementul calităţii219 6.2. Managementul resurselor materiale224 6.3.Managementul resurselor de măsurare şi monitorizare226 7.MANAGEMENTUL PROCESELOR REALIZĂRII PRODUSELOR .232 7.1. Planificarea realizării produsului232 7.2.Managementul calităţii în proiectarea şi dezvoltarea produselor236 7.3.Controlul procesului de aprovizionare239 7.4.Controlul proceselor de producţie şi validarea acestora243 7.5.Identificare, trasabilitate, notificare şi rechemare245 7.6.Managementul proprietăţii clientului sau furnizorului extern248 7.7.Păstrarea şi eliberarea produselor249 8.MANAGEMENTUL TRATĂRII NECONFORMITĂŢILOR252 8.1 Controlul, obiectivele şi indicatorii de performanţă ai procesului252 8.2.Clasificarea neconformităţilor, identificarea şi înregistrarea produselor neconforme253 8.3 Tratarea produsului neconform255 8.4.Analiza si evaluarea noncalitatii prin metode specifice calimetriei258 8.4.1.Diagrama Pareto259 8.4.2.Metoda demeritelor262 9.MANAGEMENTUL RELAŢIILOR CU CLIENŢII ŞI IMPLICAŢIILE SALE ASUPRA COMPETITIVITĂŢII SMC265 9.1.Cerinţele clienţilor şi rolul lor în proiectarea şi realizarea produselor/serviciilor265 9.2.Satisfacţia clienţilor - indicator de apreciere a performanţelor SMC 267 10.ÎMBUNĂTĂŢIRE CONTINUĂ 273 10.1.Analiza relaţiei: mentalitate - schimbare - îmbunătăţire273 10.2.Inovarea şi rolul său în îmbunătăţirea calităţii276 10.3.Strategii de îmbunătăţire a calităţii280 PARTEA a IlI-a AUDITUL CALITĂŢII ŞI CERTIFICAREA PRODUSELOR ŞI A SISTEMELOR DE MANAGEMENT AL CALITĂŢII284 11.AUDITUL CALITĂŢII284 11.1.Concept şi obiective generale284 11.2.Tipuri de audituri ale calităţii287 11.2.1.Auditul intern289 11.2.2.Auditul extern292 11.3.Competenţa auditorilor calităţii303 12.CERTIFICAREA PRODUSELOR ŞI SISTEMELOR DE MANAGEMENT AL CALITĂŢII 306 12.1.Cadrul conceptual al certificării şi acreditării306 12.2.Certificarea conformităţii produselor şi serviciilor309 12.3.Certificarea Sistemelor de management al calităţii319 PARTEA A IV-A MANAGEMENTUL CALITĂŢII ALIMENTELOR 13.STRATEGII ACTUALE ÎN DOMENIUL CALITĂŢII ŞI SIGURANŢEI PRODUSELOR ALIMENTARE324 13.1.Calitatea şi siguranţa produselor alimentare în viziunea Politicii Europene pentru Calitate324 13.2.Sistemul HACCP - concept, reglementare, avantaje328 13.3 Implementarea Programelor Preliminare de Igienă Alimentară - fundamentul aplicării eficiente a sistemului HACCP336 13.4.Sistemul de management al siguranţei alimentelor corespunzător principiilor HACCP şi relaţia sa cu SMC343 13.5.Alte scheme de certificare pentru siguranţa alimentelor380 13.6.Tendinţe privind integrarea sistemelor modeme de management: calitate - mediu - siguranţă alimentară391 13.7.Protecţia consumatorului de produse alimentare394 BIBLIOGRAFIE401
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 591782 / 591782 A Împrumut Da 65
2. 581038 / 581038 L Împrumut la sala de lectură Da 65
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu