Autor | ȘCHIOPU, CONSTANTIN chat |
Editura | Carminis |
Loc publicare | Piteşti |
An | 2009 |
Subiect | Literatură română (metode de predare) chat |
Predare (metodică - învăţământ) chat | |
ISBN | 9789731230955 |
Note | Bibliogr. p.333-335 |
Titlu | |
Titlu | Metodica a predării literaturii române |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 371.3 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | C.II.40334 |
37/S33 | |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Metodica a predării literaturii române |
Prima menţ. de resp. | Constantin Șchiopu |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Prefaţă 5 I. Literatura ca disciplină şcolară 7 II. Dezvoltarea creativităţii elevilor în procesul receptării literaturii- obiectiv al unui învăţământ formativ 9 III.Receptarea operei literare: condiţii, etape şi niveluri 15 IV.Perspective de interpretare a textului literar 22 IV.l. Interpretarea operei literare din perspectiva noţiunilor temă, motiv, laitmotiv22 IV.2. Receptarea/studierea operei literare din perspectiva noţiunilor structură şi compoziţie28 IV.3. Interpretarea operei literare din perspectivă structuralistă35 IV.4. Interpretarea mitologico-arhetipală a textului literar39 V. Etape de valorificare a textului literar: obiective şi procedee de lucru45 VI. Metodologia receptării/studierii operelor lirice61 VI. 1. Receptarea operelor lirice: dificultăţi şi repere teoretico-literare şi metodologice61 VI.2. Metode şi procedee de interpretare a operelor lirice66 2.1.Brainstormingul cu mapa de imagini67 2.2.Jocul figurilor de stil67 2.3.Pictura verbală68 2.4.Problematizarea 69 2.5.Metoda PRES71 2.6.Algoritmizarea72 2.7.Jocul didactic 73 VI.3. Repere teoretico-literare şi metodologice ale receptării/studierii diverselor specii lirice 76 Elegia 76 Meditaţia 83 Oda 91 Doina 97 Pastelul 104 Sonetul 112 VIL Metodologia receptării/studierii operelor epice119 VII.l. Receptarea/studierea operelor epice: neajunsuri, repere teoretico-literare şi metodologice119 VII.2. Modurile de expunere ca element al structurii operei literare epice122 VII.3. Caracterizarea personajului literar133 VII.4. Procedee de receptare/valorificare a operelor epice142 4.1.Situaţia de opţiune morală142 4.2.Simularea întâlnirii cu personajul literar146 4.3.Ecranizarea operei literare 150 4.4.Reportajul şi interviul153 VII.5.Receptarea/studierea speciilor genului epic161 Nuvela161 Povestirea170 Schiţa182 Basmul189 Romanul198 VIII. Metodologia receptării/studierii operelor dramatice245 VIII.l.Repere teoretico-literare şi metodice ale receptării/studierii operelor dramatice245 VIII.2. Procedee de studiere a operelor dramatice249 2.1. înscenarea unui tablou/act al operei dramatice 249 2.2 Studiul de caz251 VIII.3.Receptarea/studierea speciilor genului dramatic255 Comedia255 Drama265 IX. Studierea noţiunilor de teorie literară274 IX.l.Figurile de stil: tehnologii didactice274 IX.2. Studierea elementelor de versificaţie282 IX.3.Conceptul de curent literar în procesul de receptare/studiere a literaturii ca disciplină şcolară 288 X. Metodologia elaborării compoziţiilor şcolare299 X.l.Compoziţiile şcolare în baza textului literar: paralela şi sinteza299 X.2. Compoziţii şcolare cu caracter publicistic: recenzia şi cronica dramatică309 X.3. Compoziţii şcolare pe teme libere: compunerile narative şi descriptive316 X.4. Compuneri cu destinaţie specială323 Bibliografie333 |
Curriculumul de limba şi literatura română în învăţământul primar | |
Proiectarea conţinuturilor la disciplinele opţionale | |
Proiectarea activităţii didactice. Desing instrucţional | |
Planificări calendaristice orientative (pe an şcolar şi cu detalii pe unităţi de învăţare) | |
Extras din Ghidul de informare/ formare a învăţătorilor/ institutorilor | |
Extras din Curriculumul Naţional pentru disciplina Limba şi literatura română | |
Proiecte didactice | |
Programa pentru obţinerea gradelor didactice: definitivat, gradul al II-lea, examenele de perfecţionare şi ocupare a posturilor didactice | |
Subiecte date la concursuri de ocupare a catedrelor vacante în învăţământul primar | |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | ȘCHIOPU, CONSTANTIN |
ISBN | |
Număr ISBN | 9789731230955 |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 371.3:811.135.1 |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 37 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Literatură română (metode de predare) |
Predare (metodică - învăţământ) | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Piteşti |
Editura | Carminis |
Data publicării | 2009 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 335 p. |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. p.333-335 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 556133 / 556133 | F2 | Împrumut | Da | 37 | |
2. | 556132 / 556132 | A | Împrumut | Da | 37 | |
3. | 556131 / 556131 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 37 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
A | Împrumut | 1 |
|
F2 | Împrumut | 1 |
|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|