Metodica a predării literaturii române

Autor chat
Editura Carminis
Loc publicare Piteşti
An 2009
Subiect Literatură română (metode de predare) chat
Predare (metodică - învăţământ) chat
ISBN 9789731230955
Note Bibliogr. p.333-335

C.II.40334; 37/S33

ȘCHIOPU, CONSTANTIN
    Metodica a predării literaturii române / Constantin Șchiopu.- Piteşti : Carminis , 2009.
    335 p..    
    Prefaţă 5 I. Literatura ca disciplină şcolară 7 II. Dezvoltarea creativităţii elevilor în procesul receptării literaturii- obiectiv al unui învăţământ formativ 9 III.Receptarea operei literare: condiţii, etape şi niveluri 15 IV.Perspective de interpretare a textului literar 22 IV.l. Interpretarea operei literare din perspectiva noţiunilor temă, motiv, laitmotiv22 IV.2. Receptarea/studierea operei literare din perspectiva noţiunilor structură şi compoziţie28 IV.3. Interpretarea operei literare din perspectivă structuralistă35 IV.4. Interpretarea mitologico-arhetipală a textului literar39 V. Etape de valorificare a textului literar: obiective şi procedee de lucru45 VI. Metodologia receptării/studierii operelor lirice61 VI. 1. Receptarea operelor lirice: dificultăţi şi repere teoretico-literare şi metodologice61 VI.2. Metode şi procedee de interpretare a operelor lirice66 2.1.Brainstormingul cu mapa de imagini67 2.2.Jocul figurilor de stil67 2.3.Pictura verbală68 2.4.Problematizarea 69 2.5.Metoda PRES71 2.6.Algoritmizarea72 2.7.Jocul didactic 73 VI.3. Repere teoretico-literare şi metodologice ale receptării/studierii diverselor specii lirice 76 Elegia 76 Meditaţia 83 Oda 91 Doina 97 Pastelul 104 Sonetul 112 VIL Metodologia receptării/studierii operelor epice119 VII.l. Receptarea/studierea operelor epice: neajunsuri, repere teoretico-literare şi metodologice119 VII.2. Modurile de expunere ca element al structurii operei literare epice122 VII.3. Caracterizarea personajului literar133 VII.4. Procedee de receptare/valorificare a operelor epice142 4.1.Situaţia de opţiune morală142 4.2.Simularea întâlnirii cu personajul literar146 4.3.Ecranizarea operei literare 150 4.4.Reportajul şi interviul153 VII.5.Receptarea/studierea speciilor genului epic161 Nuvela161 Povestirea170 Schiţa182 Basmul189 Romanul198 VIII. Metodologia receptării/studierii operelor dramatice245 VIII.l.Repere teoretico-literare şi metodice ale receptării/studierii operelor dramatice245 VIII.2. Procedee de studiere a operelor dramatice249 2.1. înscenarea unui tablou/act al operei dramatice 249 2.2 Studiul de caz251 VIII.3.Receptarea/studierea speciilor genului dramatic255 Comedia255 Drama265 IX. Studierea noţiunilor de teorie literară274 IX.l.Figurile de stil: tehnologii didactice274 IX.2. Studierea elementelor de versificaţie282 IX.3.Conceptul de curent literar în procesul de receptare/studiere a literaturii ca disciplină şcolară 288 X. Metodologia elaborării compoziţiilor şcolare299 X.l.Compoziţiile şcolare în baza textului literar: paralela şi sinteza299 X.2. Compoziţii şcolare cu caracter publicistic: recenzia şi cronica dramatică309 X.3. Compoziţii şcolare pe teme libere: compunerile narative şi descriptive316 X.4. Compuneri cu destinaţie specială323 Bibliografie333
    Curriculumul de limba şi literatura română în învăţământul primar
    Proiectarea conţinuturilor la disciplinele opţionale
    Proiectarea activităţii didactice. Desing instrucţional
    Planificări calendaristice orientative (pe an şcolar şi cu detalii pe unităţi de învăţare)
    Extras din Ghidul de informare/ formare a învăţătorilor/ institutorilor
    Extras din Curriculumul Naţional pentru disciplina Limba şi literatura română
    Proiecte didactice
    Programa pentru obţinerea gradelor didactice: definitivat, gradul al II-lea, examenele de perfecţionare şi ocupare a posturilor didactice
    Subiecte date la concursuri de ocupare a catedrelor vacante în învăţământul primar
    Bibliogr. p.333-335.
    ISBN 9789731230955

    1. Literatură română (metode de predare)
    2. Predare (metodică - învăţământ)

371.3:811.135.1

299 __ $aMetodica a predării literaturii române
975 __ $a371.3
035 __ $aC.II.40334
035 __ $a37/S33
200 __ $aMetodica a predării literaturii române $fConstantin Șchiopu $bCarte tipărită
330 __ $aPrefaţă 5 I. Literatura ca disciplină şcolară 7 II. Dezvoltarea creativităţii elevilor în procesul receptării literaturii- obiectiv al unui învăţământ formativ 9 III.Receptarea operei literare: condiţii, etape şi niveluri 15 IV.Perspective de interpretare a textului literar 22 IV.l. Interpretarea operei literare din perspectiva noţiunilor temă, motiv, laitmotiv22 IV.2. Receptarea/studierea operei literare din perspectiva noţiunilor structură şi compoziţie28 IV.3. Interpretarea operei literare din perspectivă structuralistă35 IV.4. Interpretarea mitologico-arhetipală a textului literar39 V. Etape de valorificare a textului literar: obiective şi procedee de lucru45 VI. Metodologia receptării/studierii operelor lirice61 VI. 1. Receptarea operelor lirice: dificultăţi şi repere teoretico-literare şi metodologice61 VI.2. Metode şi procedee de interpretare a operelor lirice66 2.1.Brainstormingul cu mapa de imagini67 2.2.Jocul figurilor de stil67 2.3.Pictura verbală68 2.4.Problematizarea 69 2.5.Metoda PRES71 2.6.Algoritmizarea72 2.7.Jocul didactic 73 VI.3. Repere teoretico-literare şi metodologice ale receptării/studierii diverselor specii lirice 76 Elegia 76 Meditaţia 83 Oda 91 Doina 97 Pastelul 104 Sonetul 112 VIL Metodologia receptării/studierii operelor epice119 VII.l. Receptarea/studierea operelor epice: neajunsuri, repere teoretico-literare şi metodologice119 VII.2. Modurile de expunere ca element al structurii operei literare epice122 VII.3. Caracterizarea personajului literar133 VII.4. Procedee de receptare/valorificare a operelor epice142 4.1.Situaţia de opţiune morală142 4.2.Simularea întâlnirii cu personajul literar146 4.3.Ecranizarea operei literare 150 4.4.Reportajul şi interviul153 VII.5.Receptarea/studierea speciilor genului epic161 Nuvela161 Povestirea170 Schiţa182 Basmul189 Romanul198 VIII. Metodologia receptării/studierii operelor dramatice245 VIII.l.Repere teoretico-literare şi metodice ale receptării/studierii operelor dramatice245 VIII.2. Procedee de studiere a operelor dramatice249 2.1. înscenarea unui tablou/act al operei dramatice 249 2.2 Studiul de caz251 VIII.3.Receptarea/studierea speciilor genului dramatic255 Comedia255 Drama265 IX. Studierea noţiunilor de teorie literară274 IX.l.Figurile de stil: tehnologii didactice274 IX.2. Studierea elementelor de versificaţie282 IX.3.Conceptul de curent literar în procesul de receptare/studiere a literaturii ca disciplină şcolară 288 X. Metodologia elaborării compoziţiilor şcolare299 X.l.Compoziţiile şcolare în baza textului literar: paralela şi sinteza299 X.2. Compoziţii şcolare cu caracter publicistic: recenzia şi cronica dramatică309 X.3. Compoziţii şcolare pe teme libere: compunerile narative şi descriptive316 X.4. Compuneri cu destinaţie specială323 Bibliografie333
330 __ $aCurriculumul de limba şi literatura română în învăţământul primar
330 __ $aProiectarea conţinuturilor la disciplinele opţionale
330 __ $aProiectarea activităţii didactice. Desing instrucţional
330 __ $aPlanificări calendaristice orientative (pe an şcolar şi cu detalii pe unităţi de învăţare)
330 __ $aExtras din Ghidul de informare/ formare a învăţătorilor/ institutorilor
330 __ $aExtras din Curriculumul Naţional pentru disciplina Limba şi literatura română
330 __ $aProiecte didactice
330 __ $aPrograma pentru obţinerea gradelor didactice: definitivat, gradul al II-lea, examenele de perfecţionare şi ocupare a posturilor didactice
330 __ $aSubiecte date la concursuri de ocupare a catedrelor vacante în învăţământul primar
700 __ $aȘCHIOPU, CONSTANTIN
010 __ $a9789731230955
675 __ $a371.3:811.135.1
686 __ $a37
606 __ $aLiteratură română (metode de predare)
606 __ $aPredare (metodică - învăţământ)
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aPiteşti $cCarminis $d2009
215 __ $a335 p.
300 __ $aBibliogr. p.333-335
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 556133 / 556133 F2 Împrumut Da 37
2. 556132 / 556132 A Împrumut Nu 37
3. 556131 / 556131 L Împrumut la sala de lectură Da 37
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
F2 Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu