Moral, imoral, amoral : ce este bine şi ce este rău?

Autor chat
Editura Litera chat
Loc publicare Bucureşti
An 2020
Subiect Morală chat
Hinduism chat
ISBN 9786063363825

17/O-83

OSHO
    Moral, imoral, amoral : ce este bine şi ce este rău? / Osho ; traducere din limba engleză de Laura Frunză.- Bucureşti : Litera , 2020.
    223 p..- (Introspectiv. Spiritualitate).    
    Cuprins Introducere 1.De la acţiune la conştientizare Te rog să ne vorbeşti despre moralitate 15 Nu au nevoie oamenii de un anumit cod de condu¬ită? Şi nu e nevoie de un caracter moral pentru a avea o viaţă spirituală? 31 Eşti împotriva oricărui efort de a cultiva un caracter moral? 36 Există conceptul de păcat în viziunea ta asupra religiozităţii? 43 2.Rădăcinile corupţiei Există Dumnezeu? Cum poate fi atât de mult rău şi atât de multă corupţie pe lume, dacă Dumnezeu există? 71 Am încercat toată viaţa să duc o viaţă religioasă, dar de ce mai sunt nefericit? 89 Pot Buddha sau Hristos să fie creaţi sau dezvoltaţi din fiecare fiinţă umană obişnuită? Sau Buddha şi Hristos se nasc doar ca atare? Fiecare persoană e Buddha sau Hristos - simt că nu e adevărat. 94 3.Lupta cu umbrele Ai vorbit de conştienţă şi de conştiinţă şi mi se pare că spui că acestea sunt singurele lucruri necesare pentru a ghida acţiunile cuiva. Asta înseamnă atunci că omorul, violul şi hoţia sunt greşite doar atunci când sunt făcute fără conştienţă, fără conştiinţă? 101 Nu este nevoie ca oricine sau orice să aibă nevoie de corecţie? Sunt nedumerit. 113 4.Să fii întreg înseamnă să fii sfânt Până când evreii şi arabii şi alte triburi nu şi-au adus Dumnezeul lor invidios şi exclusivist rasial în Apus, zeii pe care oamenii îi venerau erau Bacchus, Mithra şi Apollo. Diana avea arcul şi săgeata ei, Thor era prezent în nord, Zeiţa Mamă era venerată în Apus. Şi apoi moartea şi învierea au devenit religia Apusului. Au fost învăţate vina şi păcatul. De ce e Adam un păcătos? De ce nu e şi el ca Tezeu, ca Iason sau ca Hermes? E, cumva, conceptul păcatului doar un truc ca să îi facă pe oameni să mediteze? 119 Tu spui: „Nu face aceeaşi greşeală de două ori“. Cum să nu fac asta, dacă nu-mi pun raţiunea să evalueze, să compare şi să judece? 137 Ce e adevărata căinţă? 140 Rudolph Hess, unul dintre marii capi nazişti, s-a sinu¬cis într-o închisoare din Berlin unde a fost închis timp de patruzeci şi şase de ani. El a fost mâna dreaptă a lui Adolf Hitler. „Nu mă căiesc de nimic“, a spus el înaintea tribunalului de la Nürnberg, „şi dacă aş putea s-o iau de la capăt, aş face acelaşi lucru“. Osho, poţi spune ceva despre iertare, chiar şi pentru acei oameni care par nedemni de ea? 146 5.Savoarea înţelegerii Te rog, explică ideea de „atenţie corectă". Te-am auzit spunând că nu e un scop sau ceva care trebuie exer¬sat. Atunci ce e? 15 Crescut de un tată care era perfecţionist, care în aparenţă nu judeca, dar pe dinăuntru era extrem de  critic cu privire la orice şi la oricine, îmi dau seama acum de condiţionarea mea să funcţionez în deza¬cord. Am fost criticat că judec şi că sunt plin de păreri, dar îndemnat să „discriminez“. Acum simt că o parte din inteligenţa mea e blocată, are un handi¬cap, ezită şi se teme. Chiar şi în comunitatea din jurul tău, am fost criticat în mod repetat că judec oamenii când eu am simţit deseori că afirmaţiile mele sunt relevante şi valide. Care e diferenţa dintre judecată, discriminare şi adevărata claritate? Şi cum îşi poate da seama de diferenţă un copil sau un băr¬bat de patruzeci şi trei de ani? 167 Ai spus că binele şi răul sunt definite de fiecare societate în parte. Nu există un bine şi un rău uni¬versal? 183 Ar trebui să existe o diferenţă între standardele morale şi cele legale în ceea ce priveşte declararea unei persoane vinovată de o infracţiune? 203 Epilog într-o zi un om a întâlnit un rabin pe stradă. In încercarea de a-1 sâcâi, l-a rugat să exprime toată filosofía iudaică în timp ce stă într-un picior. Rabinul s-a sprijinit într-un picior şi a spus: „Fă-le altora ce ai vrea să ţi se facă şi ţie. Asta e legea - restul sunt comentarii“. Dacă şi eu m-aş întâlni cu cineva care să mă sâcâie şi m-ar pune să stau într-un picior şi să explic într-o singură propoziţie care e învăţătura ta, aş avea dreptate să spun că este libertate de sub oprimare? 215 Pentru informaţii suplimentare Despre Osho Despre Staţiunea de Meditaţie Osho.
    ISBN 9786063363825

    I Frunză, Laura(traducător)

    1. Morală
    2. Hinduism

171
294.5


299 __ $aMoral, imoral, amoral : ce este bine şi ce este rău?
975 __ $a171 $a294.5
955 __ $a1
200 __ $aMoral, imoral, amoral $bCarte tipărită $ece este bine şi ce este rău? $fOsho $gtraducere din limba engleză de Laura Frunză
700 _0 $aOSHO
702 _0 $4traducător $aFrunză, Laura
010 __ $a9786063363825
035 __ $a17/O-83
675 __ $a171
675 __ $a294.5
686 __ $a1
606 __ $aMorală
606 __ $aHinduism
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $d2020 $aBucureşti $cLitera
215 __ $a223 p.
225 __ $aIntrospectiv. Spiritualitate
330 __ $aCuprins Introducere 1.De la acţiune la conştientizare Te rog să ne vorbeşti despre moralitate 15 Nu au nevoie oamenii de un anumit cod de condu¬ită? Şi nu e nevoie de un caracter moral pentru a avea o viaţă spirituală? 31 Eşti împotriva oricărui efort de a cultiva un caracter moral? 36 Există conceptul de păcat în viziunea ta asupra religiozităţii? 43 2.Rădăcinile corupţiei Există Dumnezeu? Cum poate fi atât de mult rău şi atât de multă corupţie pe lume, dacă Dumnezeu există? 71 Am încercat toată viaţa să duc o viaţă religioasă, dar de ce mai sunt nefericit? 89 Pot Buddha sau Hristos să fie creaţi sau dezvoltaţi din fiecare fiinţă umană obişnuită? Sau Buddha şi Hristos se nasc doar ca atare? Fiecare persoană e Buddha sau Hristos - simt că nu e adevărat. 94 3.Lupta cu umbrele Ai vorbit de conştienţă şi de conştiinţă şi mi se pare că spui că acestea sunt singurele lucruri necesare pentru a ghida acţiunile cuiva. Asta înseamnă atunci că omorul, violul şi hoţia sunt greşite doar atunci când sunt făcute fără conştienţă, fără conştiinţă? 101 Nu este nevoie ca oricine sau orice să aibă nevoie de corecţie? Sunt nedumerit. 113 4.Să fii întreg înseamnă să fii sfânt Până când evreii şi arabii şi alte triburi nu şi-au adus Dumnezeul lor invidios şi exclusivist rasial în Apus, zeii pe care oamenii îi venerau erau Bacchus, Mithra şi Apollo. Diana avea arcul şi săgeata ei, Thor era prezent în nord, Zeiţa Mamă era venerată în Apus. Şi apoi moartea şi învierea au devenit religia Apusului. Au fost învăţate vina şi păcatul. De ce e Adam un păcătos? De ce nu e şi el ca Tezeu, ca Iason sau ca Hermes? E, cumva, conceptul păcatului doar un truc ca să îi facă pe oameni să mediteze? 119 Tu spui: „Nu face aceeaşi greşeală de două ori“. Cum să nu fac asta, dacă nu-mi pun raţiunea să evalueze, să compare şi să judece? 137 Ce e adevărata căinţă? 140 Rudolph Hess, unul dintre marii capi nazişti, s-a sinu¬cis într-o închisoare din Berlin unde a fost închis timp de patruzeci şi şase de ani. El a fost mâna dreaptă a lui Adolf Hitler. „Nu mă căiesc de nimic“, a spus el înaintea tribunalului de la Nürnberg, „şi dacă aş putea s-o iau de la capăt, aş face acelaşi lucru“. Osho, poţi spune ceva despre iertare, chiar şi pentru acei oameni care par nedemni de ea? 146 5.Savoarea înţelegerii Te rog, explică ideea de „atenţie corectă". Te-am auzit spunând că nu e un scop sau ceva care trebuie exer¬sat. Atunci ce e? 15 Crescut de un tată care era perfecţionist, care în aparenţă nu judeca, dar pe dinăuntru era extrem de  critic cu privire la orice şi la oricine, îmi dau seama acum de condiţionarea mea să funcţionez în deza¬cord. Am fost criticat că judec şi că sunt plin de păreri, dar îndemnat să „discriminez“. Acum simt că o parte din inteligenţa mea e blocată, are un handi¬cap, ezită şi se teme. Chiar şi în comunitatea din jurul tău, am fost criticat în mod repetat că judec oamenii când eu am simţit deseori că afirmaţiile mele sunt relevante şi valide. Care e diferenţa dintre judecată, discriminare şi adevărata claritate? Şi cum îşi poate da seama de diferenţă un copil sau un băr¬bat de patruzeci şi trei de ani? 167 Ai spus că binele şi răul sunt definite de fiecare societate în parte. Nu există un bine şi un rău uni¬versal? 183 Ar trebui să existe o diferenţă între standardele morale şi cele legale în ceea ce priveşte declararea unei persoane vinovată de o infracţiune? 203 Epilog într-o zi un om a întâlnit un rabin pe stradă. In încercarea de a-1 sâcâi, l-a rugat să exprime toată filosofía iudaică în timp ce stă într-un picior. Rabinul s-a sprijinit într-un picior şi a spus: „Fă-le altora ce ai vrea să ţi se facă şi ţie. Asta e legea - restul sunt comentarii“. Dacă şi eu m-aş întâlni cu cineva care să mă sâcâie şi m-ar pune să stau într-un picior şi să explic într-o singură propoziţie care e învăţătura ta, aş avea dreptate să spun că este libertate de sub oprimare? 215 Pentru informaţii suplimentare Despre Osho Despre Staţiunea de Meditaţie Osho
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 603520 / 603520 F1 Împrumut Nu 17
Nu sunt exemplare disponibile pentru rezervare

Notificare la disponibilitate

Lăsați un comentariu