Mozart

Autor chat
Editura Muzicală a Uniunii Compozitorilor din R.P.R. chat
Loc publicare Bucureşti
An 1962
Subiect Muzică chat
Mozart, Wolfgang Amadeus (opera) chat
Istoria muzicii chat
Mozart, Wolfgang Amadeus (varia) chat
Note Bibliogr. p.259-261

78(436)/M92W

WEINBERG, ISIDOR
    Mozart / dr. I. Weinberg ; [în colaborare cu compozitorul Aurel Stroe].- Bucureşti : Muzicală a Uniunii Compozitorilor din R.P.R. , 1962.
    263 p., [12] f. il. : il., facs., portr., n. muz..    
    Bibliogr. p.259-261
    CUPRINSUL PARTEA ÎNTÎI (1756-1773) CAPITOLUL I. „Soarele muzicii" îşi face apariţia - Primii paşi pe drumul gloriei (pag. 5) CAPITOLUL II. Veacul XVIII şi climatul în care a trăit Mozart, (pag. 8) - Primul concert şi prima întîlnire cu Haydn (pag. 9) - Viena, oraş al muzicii dar şi centru al exploatării feudalo-capitaliste (pag. 11) - O dată cu zorile gloriei mijeşte şi boala (pag. 14) CAPITOLUL III. Străbătînd Europa... (pag. 16) Frankfurt pe Main (pag. 17) - Primul popas parizian (pag. 18) - Londra; Întîlnirea cu Christian Bach (pag. 24) - Succese împletite cu amărăciuni (pag. 27) - Cascada creaţiei mozartiene începe: primul Singspiel (pag. 30) CAPITOLUL IV. Sub cerul muzical al Italiei (pag. 33) - Membru al Academiei de muzică din Bologna (pag. 34) - Mozart şi Miserere al lui Allegri (pag. 36) - Opera Mitridate (pag. 39) CAPITOLUL V. În pragul maturităţii creatoare; Salzburg, muzica italiană şi muzica populară germană (pag. 42) - Mozart şi influenţa muzicii italiene: sonatele K.V.55-60 (pag. 47) PARTEA A DOUA (1773-1781) CAPITOLUL VI. În colivia lui Colloredo (pag. 57) - Creaţia anilor 1773-1777; Concertele pentru vioară - K. V. 216. 218 şi 219 (pag. 60) CAPITOLUL VII. A doua oară la Paris (pag. 68) - Mannheim şi influenţa şcolii lui Stamitz (pag. 70) - Aloysia, marea iubire (pag. 76) - În luptă cu vrăşmăşiile Parisului (pag. 82) - Mozart şi lupta dintre piccinişti şi gluckişti (pag. 87) - Moartea mamei (pag. 92) - Sonata în mi minor pentru vioară şi pian - K. V. 304 (pag. 93) - Înfrîngerea întîmpinată la Paris; cauzele ei (pag. 95) - Mozart şi muzica franceză (pag. 98) - Simfoniile „pariziene“ (pag. 101) - Pierderea iubirii (pag. 103) CAPITOLUL VIII. Din nou în colivia lui Colloredo (pag. 105) - Simfonia ,,Haffner“ (pag. 106) - Opera ldomeneu (pag. 111) - Liberare! Despărţirea de Colloredo, sensul ei (pag. 115) PARTEA A TREIA (1781-1791) CAPITOLUL IX. Personalitatea lui Mozart (pag. 121) - Fantezia în do minor (pag. 125) - Răpirea din Serai (pag. 129) - Salieri; rolul negativ jucat de acesta în viaţa lui Mozart (pag. 132) - Căsătoria lui Mozart cu Constanze Weber (pag. 134) - Viaţa de familie (pag. 136) - Simfonia „Linz" (pag. 139) - Portretul fizic şi moral al lui Mozart (pag. 140) - Serenada „Eine Kleine Nachtmusik“ (pag. 146) CAPITOLUL X. Nunta lui Figaro (pag. 151) - Haydn şi muzica de cameră a lui Mozart; cvartetele dedicate lui Haydn (pag. 157) CAPITOLUL XI. Opera Don Juan (pag. 167) - Întîlnirea lui Mozart cu Beethoven (pag. 168) - Mozart şi da Ponte (pag. 169) - Moartea tatălui (pag. 170) - Călduroasa primire făcută lui Mozart la Praga (pag. 171) - Analiza textului operei Don Juan (pag. 173) - Analiza uverturii operei Don Juan (pag.179) - Premiera lui Don Juan (pag. 182) - Triumful operei Don Juan şi al lui Mozart (pag. 184) - O plăcută închisoare şi aria Bella mia fiamma (pag. 186) CAPITOLUL XII. Amurgul timpuriu coboară... (pag. 188) - Anii 1788-1790; din nou uneltirile lui Salieri: căderea lui Don Juan la Viena (pag. 189) - Mozart şi boala de care a suferit, (pag. 190) - „Trilogia simfonică finală" (pag. 192) - Călătoria la Berlin şi Leipzig (pag. 203) - Cvartetele „prusiene“ ; Sonata pentru pian în re major (K. V. 576) şi stilul de maturitate al lui Mozart (pag. 208) - Din nou Haydn şi Mozart (pag. 214) - Cosi fan tutte! (pag. 216) - Cvintetul în la major pentru clarinet (pag. 217) - Mozart clavecinist şi pianist; concertele pentru pian (pag. 219) CAPITOLUL XIII. Flautul fermecat (pag. 225) - Mozart, Schikaneder şi Gieseke; libretul Flautului fermecat (pag. 227) - Vara lui 1791 şi munca creatoare a lui Mozart (pag. 231) - Uvertura la Flautul fermecat (pag. 239) - Primele măsuri din Recviem sînt scrise (pag. 239) - Gloria vine prea tîrziu ! (pag. 241) CAPITOLUL XIV. „Soarele muzicii apune" (pag. 244) - Care a fost cauza morţii lui Mozart ? (pag. 245) - În luptă cu moartea; Mozart smulge o zi de viaţă... (pag. 246) - Recviemul (pag. 249) - Ultima zi de viaţa; prima execuţie a Recviemului în camera creatorului muribund (pag. 252) - Soarele muzicii a apus! (pag. 254) - Praga şi moartea lui Mozart (pag. 256) - Da Ponte în faţa mormîntului lui Mozart (pag. 256) - Mesajul muzicii lui Mozart... (pag. 257) BIBLIOGRAFIE (pag. 259).

    I Stroe, Aurel(colaborator)

    1. Muzică
    2. Mozart, Wolfgang Amadeus (opera)
    3. Istoria muzicii
    4. Mozart, Wolfgang Amadeus (varia)

78(436) Mozart, W.A.
929 Mozart, W. A.


299 __ $aMozart
975 __ $a78 $a(436) $a929
955 __ $a1
200 __ $aMozart $fdr. I. Weinberg $g[în colaborare cu compozitorul Aurel Stroe] $bCarte tipărită
700 __ $aWEINBERG, ISIDOR
702 __ $aStroe, Aurel $4colaborator
035 __ $a78(436)/M92W
675 __ $a78(436) Mozart, W.A.
675 __ $a929 Mozart, W. A.
686 __ $a78/79
606 __ $aMuzică
606 __ $aMozart, Wolfgang Amadeus (opera)
606 __ $aIstoria muzicii
606 __ $aMozart, Wolfgang Amadeus (varia)
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aBucureşti $cMuzicală a Uniunii Compozitorilor din R.P.R. $d1962
215 __ $a263 p., [12] f. il. $cil., facs., portr., n. muz.
300 __ $aBibliogr. p.259-261
330 __ $aCUPRINSUL PARTEA ÎNTÎI (1756-1773) CAPITOLUL I. „Soarele muzicii" îşi face apariţia - Primii paşi pe drumul gloriei (pag. 5) CAPITOLUL II. Veacul XVIII şi climatul în care a trăit Mozart, (pag. 8) - Primul concert şi prima întîlnire cu Haydn (pag. 9) - Viena, oraş al muzicii dar şi centru al exploatării feudalo-capitaliste (pag. 11) - O dată cu zorile gloriei mijeşte şi boala (pag. 14) CAPITOLUL III. Străbătînd Europa... (pag. 16) Frankfurt pe Main (pag. 17) - Primul popas parizian (pag. 18) - Londra; Întîlnirea cu Christian Bach (pag. 24) - Succese împletite cu amărăciuni (pag. 27) - Cascada creaţiei mozartiene începe: primul Singspiel (pag. 30) CAPITOLUL IV. Sub cerul muzical al Italiei (pag. 33) - Membru al Academiei de muzică din Bologna (pag. 34) - Mozart şi Miserere al lui Allegri (pag. 36) - Opera Mitridate (pag. 39) CAPITOLUL V. În pragul maturităţii creatoare; Salzburg, muzica italiană şi muzica populară germană (pag. 42) - Mozart şi influenţa muzicii italiene: sonatele K.V.55-60 (pag. 47) PARTEA A DOUA (1773-1781) CAPITOLUL VI. În colivia lui Colloredo (pag. 57) - Creaţia anilor 1773-1777; Concertele pentru vioară - K. V. 216. 218 şi 219 (pag. 60) CAPITOLUL VII. A doua oară la Paris (pag. 68) - Mannheim şi influenţa şcolii lui Stamitz (pag. 70) - Aloysia, marea iubire (pag. 76) - În luptă cu vrăşmăşiile Parisului (pag. 82) - Mozart şi lupta dintre piccinişti şi gluckişti (pag. 87) - Moartea mamei (pag. 92) - Sonata în mi minor pentru vioară şi pian - K. V. 304 (pag. 93) - Înfrîngerea întîmpinată la Paris; cauzele ei (pag. 95) - Mozart şi muzica franceză (pag. 98) - Simfoniile „pariziene“ (pag. 101) - Pierderea iubirii (pag. 103) CAPITOLUL VIII. Din nou în colivia lui Colloredo (pag. 105) - Simfonia ,,Haffner“ (pag. 106) - Opera ldomeneu (pag. 111) - Liberare! Despărţirea de Colloredo, sensul ei (pag. 115) PARTEA A TREIA (1781-1791) CAPITOLUL IX. Personalitatea lui Mozart (pag. 121) - Fantezia în do minor (pag. 125) - Răpirea din Serai (pag. 129) - Salieri; rolul negativ jucat de acesta în viaţa lui Mozart (pag. 132) - Căsătoria lui Mozart cu Constanze Weber (pag. 134) - Viaţa de familie (pag. 136) - Simfonia „Linz" (pag. 139) - Portretul fizic şi moral al lui Mozart (pag. 140) - Serenada „Eine Kleine Nachtmusik“ (pag. 146) CAPITOLUL X. Nunta lui Figaro (pag. 151) - Haydn şi muzica de cameră a lui Mozart; cvartetele dedicate lui Haydn (pag. 157) CAPITOLUL XI. Opera Don Juan (pag. 167) - Întîlnirea lui Mozart cu Beethoven (pag. 168) - Mozart şi da Ponte (pag. 169) - Moartea tatălui (pag. 170) - Călduroasa primire făcută lui Mozart la Praga (pag. 171) - Analiza textului operei Don Juan (pag. 173) - Analiza uverturii operei Don Juan (pag.179) - Premiera lui Don Juan (pag. 182) - Triumful operei Don Juan şi al lui Mozart (pag. 184) - O plăcută închisoare şi aria Bella mia fiamma (pag. 186) CAPITOLUL XII. Amurgul timpuriu coboară... (pag. 188) - Anii 1788-1790; din nou uneltirile lui Salieri: căderea lui Don Juan la Viena (pag. 189) - Mozart şi boala de care a suferit, (pag. 190) - „Trilogia simfonică finală" (pag. 192) - Călătoria la Berlin şi Leipzig (pag. 203) - Cvartetele „prusiene“ ; Sonata pentru pian în re major (K. V. 576) şi stilul de maturitate al lui Mozart (pag. 208) - Din nou Haydn şi Mozart (pag. 214) - Cosi fan tutte! (pag. 216) - Cvintetul în la major pentru clarinet (pag. 217) - Mozart clavecinist şi pianist; concertele pentru pian (pag. 219) CAPITOLUL XIII. Flautul fermecat (pag. 225) - Mozart, Schikaneder şi Gieseke; libretul Flautului fermecat (pag. 227) - Vara lui 1791 şi munca creatoare a lui Mozart (pag. 231) - Uvertura la Flautul fermecat (pag. 239) - Primele măsuri din Recviem sînt scrise (pag. 239) - Gloria vine prea tîrziu ! (pag. 241) CAPITOLUL XIV. „Soarele muzicii apune" (pag. 244) - Care a fost cauza morţii lui Mozart ? (pag. 245) - În luptă cu moartea; Mozart smulge o zi de viaţă... (pag. 246) - Recviemul (pag. 249) - Ultima zi de viaţa; prima execuţie a Recviemului în camera creatorului muribund (pag. 252) - Soarele muzicii a apus! (pag. 254) - Praga şi moartea lui Mozart (pag. 256) - Da Ponte în faţa mormîntului lui Mozart (pag. 256) - Mesajul muzicii lui Mozart... (pag. 257) BIBLIOGRAFIE (pag. 259)
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 599285 / 599285 AV Împrumut Da 78(436)
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
AV Împrumut 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu