Pedagogia lui Creangă

Autor chat
Editura Cugetarea - Georgescu Delafras chat
Loc publicare Bucureşti
An 1941
Subiect Creangă, Ion (opera didactică) chat
Creangă, Ion (viaţa şi opera) chat
Învăţământ românesc (pedagogie) chat
Pedagogie şcolară chat
Metodică (învăţământ) chat
Biblioteca Judeţeană "G.T. Kirileanu" Neamţ (cărţi cu autografe) chat
Note Dedicaţie autografă a autorului.

K.II. 384; 821ro.09/C84M

MARIN, I. D.
    Pedagogia lui Creangă / I. D. Marin.- Bucureşti : Cugetarea - Georgescu Delafras , 1941.
    192 p..    
    Dedicaţie autografă a autorului.
    CUPRINSUL: Prefaţă 7; Viaţa lui Ion Creangă 11; PARTEA ÎNTÂIA. ACTIVITATEA DIDACTICĂ A LUI CREANGĂ: I.CADRUL A. a)Starea culturală a timpului 25; b)Starea şcolilor primare 28; c)Pregătirea învăţătorilor 29; d)Rezultatele acestei stări 31; B.a)Şcoala preparandală din Iaşi până la 1862 /31; b)Reorganizarea acestei şcoale, de către Titu Maiorescu 33; C. Metodele de predare la noi, în ordinea cronologică până la Creangă: Metoda slovenirei (Azbucoavnele) , metoda lancasteriană (cum se învăţa scrierea); metoda lui Graser; metoda lui Ştefani 37; D. Modificări aduse de Creangă, metodelor lui Graser şi Stefani 43; II.MANUALELE DIDACTICE 1,„Metoda nouă de scriere şi cetire" (abecedar) - 1868/ 45; 2.„Învăţătorul copiilor" (carte de cetire) - 1871 /49; 3.„Povăfuitoriu la cetire prin scriere, după sistema fonetică" (Metodică pentru clasa I-a) 1875 /55; 4.„Geogralia judeţului laşi" - 1879 /70; Conflictul Creangă-Conta? 73; III.POLEMICI PENTRU APĂRAREA MANUALELOR SALE DIDACTICE. 1.Cu Ion Nădejde, pentru partea ştiinţifică din „Învăţătorul Copiilor" (1881)76; 2.„O întrebare d-lui A. Gorjan, autorul mai multor cărţi de geografie" (1886)78; 3.„Răspuns la criticele nedrepte şi calomniile înverşunate îndreptate contra cărţilor noastre de şcoală, de către Domnul Ioan Pop Florantin” (1888)81; IV.ÎNCHEIERE LA PARTEA ÎNTÂIA. PARTEA A DOUA: IDEILE PEDAGOGICE ALE LUI CREANGĂ (Pedagogia lui Creangă - pedagogie ţărănească). I.POSIBILITATEA ŞI LIMITELE EDUCAŢIEI. A.POSIBILITATEA EDUCAŢIEI. a) Imposibilitatea educaţiei: Destin-fatalitate 100; b)Portiţa de ieşire din această imposibilitate : darul, talantul; c) Voinţa de desăvârşire 102; d) Modelarea destinului 103; B. LIMITELE EDUCAŢIEI DIN PUNCT DE VEDERE MORAL. II.IDEALUL EDUCAŢIEI. A.Scopul omului: a)oameni fără scop 108; b)pregătirea pentru ceea lume 108; c)trăirea vieţii de aici 111; d)scopul omului după Creangă 113; B.Scopul Naţiei: Purificare de străinism 118; C.Scopul lumii: „Zi-i lume şi te mântuie" 122; D.Ţăranul în sat 124; E.Ţăranul in Stat: Ridicarea şi desrobirea ţărănimii, Afirmarea demnităţii ţăranului 125; F.Educaţia fetelor 129. III.MIJLOACELE EDUCATIVE. A.Până la şcoală. - Respectarea copilăriei 132; B. La şcoală: a)Şcoala timpului 134; b)Şcoala lui Creangă 135; 1.Învăţământul în şcoala lui Creangă 136; -Într’o limbă românească 138; -Cetitul rar şi tare 140; -Mersul lecţiei metodic 141; -şi intuitiv 142; 2.Mijloace de recreare: -Gimnastica mică (cu braţele) 146; -Poveştile 146; -Excursii 149; c) Educaţia sentimentelor şi a voinţei: 1.Disciplina - deprinderi higienice, estetice, şi de bună purtare 151; 2.Pedepse : - apel la instinctul onoarei 152; -Pedepse corporale 154; -Reacţiuni morale 157; 3.Materialul folosit mai des pentru educaţia sentimentelor şi a voinţei 158; C.După epoca şcolară - Educaţia naţională: 1. Naţionalizarea meseriilor şi a comerţului 100; 2. Creangă precursorul căminelor culturale 161; 3.Autenticitatea articolului „Misiunea preotului la sate”.163; IV.COMUNITATEA PEDAGOGICĂ: A.Educatorul. a)În sens larg 167; b)În sens restrâns 168; c)Însuşirile educatorului 169; B.Educatul. a)Precocitatea copilului de ţăran 170; b)Cunoaşterea copilului 171; C.Raportul dintre educat şi educator 172; D.Concretizarea în instituţii: a)Familia 176; b)Biserica 176; c)„Şcoala - aversiunea poporului faţă de ea 176; -foloasele învăţăturii 178; d)Cooperarea dintre familie, biserică şi şcoală in căminul cultural 179; PARTEA A TREIA: ÎNCHEIERE. Valoarea de actualitate a pedagogiei lui Creangă 181; Cuprinsul 185. ziare, revisre. CUGETAR.

    1. Creangă, Ion (opera didactică)
    2. Creangă, Ion (viaţa şi opera)
    3. Învăţământ românesc (pedagogie)
    4. Pedagogie şcolară
    5. Metodică (învăţământ)
    6. Biblioteca Judeţeană "G.T. Kirileanu" Neamţ (cărţi cu autografe)

821.135.1.09 Creangă, I.
929Creangă, I.
821.135.1.09:37
099.3 Marin, I.D.


299 __ $aPedagogia lui Creangă
200 __ $aPedagogia lui Creangă $fI. D. Marin $bCarte tipărită
700 __ $aMARIN, I. D.
035 __ $aK.II. 384
035 __ $a821ro.09/C84M
606 __ $aCreangă, Ion (opera didactică)
606 __ $aCreangă, Ion (viaţa şi opera)
606 __ $aÎnvăţământ românesc (pedagogie)
606 __ $aPedagogie şcolară
606 __ $aMetodică (învăţământ)
606 __ $aBiblioteca Judeţeană "G.T. Kirileanu" Neamţ (cărţi cu autografe)
675 __ $a821.135.1.09 Creangă, I.
675 __ $a929Creangă, I.
675 __ $a821.135.1.09:37
675 __ $a099.3 Marin, I.D.
686 __ $a821.135.1
101 __ $arum
300 __ $aDedicaţie autografă a autorului.
102 __ $aRomania
210 __ $aBucureşti $cCugetarea - Georgescu Delafras $d1941
215 __ $a192 p.
330 __ $aCUPRINSUL: Prefaţă 7; Viaţa lui Ion Creangă 11; PARTEA ÎNTÂIA. ACTIVITATEA DIDACTICĂ A LUI CREANGĂ: I.CADRUL A. a)Starea culturală a timpului 25; b)Starea şcolilor primare 28; c)Pregătirea învăţătorilor 29; d)Rezultatele acestei stări 31; B.a)Şcoala preparandală din Iaşi până la 1862 /31; b)Reorganizarea acestei şcoale, de către Titu Maiorescu 33; C. Metodele de predare la noi, în ordinea cronologică până la Creangă: Metoda slovenirei (Azbucoavnele) , metoda lancasteriană (cum se învăţa scrierea); metoda lui Graser; metoda lui Ştefani 37; D. Modificări aduse de Creangă, metodelor lui Graser şi Stefani 43; II.MANUALELE DIDACTICE 1,„Metoda nouă de scriere şi cetire" (abecedar) - 1868/ 45; 2.„Învăţătorul copiilor" (carte de cetire) - 1871 /49; 3.„Povăfuitoriu la cetire prin scriere, după sistema fonetică" (Metodică pentru clasa I-a) 1875 /55; 4.„Geogralia judeţului laşi" - 1879 /70; Conflictul Creangă-Conta? 73; III.POLEMICI PENTRU APĂRAREA MANUALELOR SALE DIDACTICE. 1.Cu Ion Nădejde, pentru partea ştiinţifică din „Învăţătorul Copiilor" (1881)76; 2.„O întrebare d-lui A. Gorjan, autorul mai multor cărţi de geografie" (1886)78; 3.„Răspuns la criticele nedrepte şi calomniile înverşunate îndreptate contra cărţilor noastre de şcoală, de către Domnul Ioan Pop Florantin” (1888)81; IV.ÎNCHEIERE LA PARTEA ÎNTÂIA. PARTEA A DOUA: IDEILE PEDAGOGICE ALE LUI CREANGĂ (Pedagogia lui Creangă - pedagogie ţărănească). I.POSIBILITATEA ŞI LIMITELE EDUCAŢIEI. A.POSIBILITATEA EDUCAŢIEI. a) Imposibilitatea educaţiei: Destin-fatalitate 100; b)Portiţa de ieşire din această imposibilitate : darul, talantul; c) Voinţa de desăvârşire 102; d) Modelarea destinului 103; B. LIMITELE EDUCAŢIEI DIN PUNCT DE VEDERE MORAL. II.IDEALUL EDUCAŢIEI. A.Scopul omului: a)oameni fără scop 108; b)pregătirea pentru ceea lume 108; c)trăirea vieţii de aici 111; d)scopul omului după Creangă 113; B.Scopul Naţiei: Purificare de străinism 118; C.Scopul lumii: „Zi-i lume şi te mântuie" 122; D.Ţăranul în sat 124; E.Ţăranul in Stat: Ridicarea şi desrobirea ţărănimii, Afirmarea demnităţii ţăranului 125; F.Educaţia fetelor 129. III.MIJLOACELE EDUCATIVE. A.Până la şcoală. - Respectarea copilăriei 132; B. La şcoală: a)Şcoala timpului 134; b)Şcoala lui Creangă 135; 1.Învăţământul în şcoala lui Creangă 136; -Într’o limbă românească 138; -Cetitul rar şi tare 140; -Mersul lecţiei metodic 141; -şi intuitiv 142; 2.Mijloace de recreare: -Gimnastica mică (cu braţele) 146; -Poveştile 146; -Excursii 149; c) Educaţia sentimentelor şi a voinţei: 1.Disciplina - deprinderi higienice, estetice, şi de bună purtare 151; 2.Pedepse : - apel la instinctul onoarei 152; -Pedepse corporale 154; -Reacţiuni morale 157; 3.Materialul folosit mai des pentru educaţia sentimentelor şi a voinţei 158; C.După epoca şcolară - Educaţia naţională: 1. Naţionalizarea meseriilor şi a comerţului 100; 2. Creangă precursorul căminelor culturale 161; 3.Autenticitatea articolului „Misiunea preotului la sate”.163; IV.COMUNITATEA PEDAGOGICĂ: A.Educatorul. a)În sens larg 167; b)În sens restrâns 168; c)Însuşirile educatorului 169; B.Educatul. a)Precocitatea copilului de ţăran 170; b)Cunoaşterea copilului 171; C.Raportul dintre educat şi educator 172; D.Concretizarea în instituţii: a)Familia 176; b)Biserica 176; c)„Şcoala - aversiunea poporului faţă de ea 176; -foloasele învăţăturii 178; d)Cooperarea dintre familie, biserică şi şcoală in căminul cultural 179; PARTEA A TREIA: ÎNCHEIERE. Valoarea de actualitate a pedagogiei lui Creangă 181; Cuprinsul 185. ziare, revisre. CUGETAR
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 122 / 900122 K Împrumut Da
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
K Împrumut 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu