| Autor | MARIN, I. D. chat |
| Editura | Cugetarea - Georgescu Delafras chat |
| Loc publicare | Bucureşti |
| An | 1941 |
| Subiect | Creangă, Ion (opera didactică) chat |
| Creangă, Ion (viaţa şi opera) chat | |
| Învăţământ românesc (pedagogie) chat | |
| Pedagogie şcolară chat | |
| Metodică (învăţământ) chat | |
| Biblioteca Judeţeană "G.T. Kirileanu" Neamţ (cărţi cu autografe) chat | |
| Note | Dedicaţie autografă a autorului. |
| Titlu | |
| Titlu | Pedagogia lui Creangă |
| Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
| Titlu | Pedagogia lui Creangă |
| Prima menţ. de resp. | I. D. Marin |
| Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
| Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
| Autor principal | MARIN, I. D. |
| Alt sistem de control al numerelor | |
| Cotă | K.II. 384 |
| 821ro.09/C84M | |
| Vedetă de subiect ca subiect | |
| Subiect | Creangă, Ion (opera didactică) |
| Creangă, Ion (viaţa şi opera) | |
| Învăţământ românesc (pedagogie) | |
| Pedagogie şcolară | |
| Metodică (învăţământ) | |
| Biblioteca Judeţeană "G.T. Kirileanu" Neamţ (cărţi cu autografe) | |
| Număr (indice) CZU | |
| Număr (indice) CZU | 821.135.1.09 Creangă, I. |
| 929Creangă, I. | |
| 821.135.1.09:37 | |
| 099.3 Marin, I.D. | |
| Alte clasificări | |
| Alte clasificări - Numărul clasei | 821.135.1 |
| Limba resursei | |
| Limba textului | rum |
| Notă generală | |
| Textul notei | Dedicaţie autografă a autorului. |
| Ţara de publicare sau producţie | |
| Ţara de publicare | Romania |
| Publicare, distribuţie | |
| Loc publicare | Bucureşti |
| Editura | Cugetarea - Georgescu Delafras |
| Data publicării | 1941 |
| Descriere fizică | |
| Desemnarea specifica a mat. | 192 p. |
| Notă de rezumat/abstract | |
| Abstract/Sumar | CUPRINSUL: Prefaţă 7; Viaţa lui Ion Creangă 11; PARTEA ÎNTÂIA. ACTIVITATEA DIDACTICĂ A LUI CREANGĂ: I.CADRUL A. a)Starea culturală a timpului 25; b)Starea şcolilor primare 28; c)Pregătirea învăţătorilor 29; d)Rezultatele acestei stări 31; B.a)Şcoala preparandală din Iaşi până la 1862 /31; b)Reorganizarea acestei şcoale, de către Titu Maiorescu 33; C. Metodele de predare la noi, în ordinea cronologică până la Creangă: Metoda slovenirei (Azbucoavnele) , metoda lancasteriană (cum se învăţa scrierea); metoda lui Graser; metoda lui Ştefani 37; D. Modificări aduse de Creangă, metodelor lui Graser şi Stefani 43; II.MANUALELE DIDACTICE 1,„Metoda nouă de scriere şi cetire" (abecedar) - 1868/ 45; 2.„Învăţătorul copiilor" (carte de cetire) - 1871 /49; 3.„Povăfuitoriu la cetire prin scriere, după sistema fonetică" (Metodică pentru clasa I-a) 1875 /55; 4.„Geogralia judeţului laşi" - 1879 /70; Conflictul Creangă-Conta? 73; III.POLEMICI PENTRU APĂRAREA MANUALELOR SALE DIDACTICE. 1.Cu Ion Nădejde, pentru partea ştiinţifică din „Învăţătorul Copiilor" (1881)76; 2.„O întrebare d-lui A. Gorjan, autorul mai multor cărţi de geografie" (1886)78; 3.„Răspuns la criticele nedrepte şi calomniile înverşunate îndreptate contra cărţilor noastre de şcoală, de către Domnul Ioan Pop Florantin” (1888)81; IV.ÎNCHEIERE LA PARTEA ÎNTÂIA. PARTEA A DOUA: IDEILE PEDAGOGICE ALE LUI CREANGĂ (Pedagogia lui Creangă - pedagogie ţărănească). I.POSIBILITATEA ŞI LIMITELE EDUCAŢIEI. A.POSIBILITATEA EDUCAŢIEI. a) Imposibilitatea educaţiei: Destin-fatalitate 100; b)Portiţa de ieşire din această imposibilitate : darul, talantul; c) Voinţa de desăvârşire 102; d) Modelarea destinului 103; B. LIMITELE EDUCAŢIEI DIN PUNCT DE VEDERE MORAL. II.IDEALUL EDUCAŢIEI. A.Scopul omului: a)oameni fără scop 108; b)pregătirea pentru ceea lume 108; c)trăirea vieţii de aici 111; d)scopul omului după Creangă 113; B.Scopul Naţiei: Purificare de străinism 118; C.Scopul lumii: „Zi-i lume şi te mântuie" 122; D.Ţăranul în sat 124; E.Ţăranul in Stat: Ridicarea şi desrobirea ţărănimii, Afirmarea demnităţii ţăranului 125; F.Educaţia fetelor 129. III.MIJLOACELE EDUCATIVE. A.Până la şcoală. - Respectarea copilăriei 132; B. La şcoală: a)Şcoala timpului 134; b)Şcoala lui Creangă 135; 1.Învăţământul în şcoala lui Creangă 136; -Într’o limbă românească 138; -Cetitul rar şi tare 140; -Mersul lecţiei metodic 141; -şi intuitiv 142; 2.Mijloace de recreare: -Gimnastica mică (cu braţele) 146; -Poveştile 146; -Excursii 149; c) Educaţia sentimentelor şi a voinţei: 1.Disciplina - deprinderi higienice, estetice, şi de bună purtare 151; 2.Pedepse : - apel la instinctul onoarei 152; -Pedepse corporale 154; -Reacţiuni morale 157; 3.Materialul folosit mai des pentru educaţia sentimentelor şi a voinţei 158; C.După epoca şcolară - Educaţia naţională: 1. Naţionalizarea meseriilor şi a comerţului 100; 2. Creangă precursorul căminelor culturale 161; 3.Autenticitatea articolului „Misiunea preotului la sate”.163; IV.COMUNITATEA PEDAGOGICĂ: A.Educatorul. a)În sens larg 167; b)În sens restrâns 168; c)Însuşirile educatorului 169; B.Educatul. a)Precocitatea copilului de ţăran 170; b)Cunoaşterea copilului 171; C.Raportul dintre educat şi educator 172; D.Concretizarea în instituţii: a)Familia 176; b)Biserica 176; c)„Şcoala - aversiunea poporului faţă de ea 176; -foloasele învăţăturii 178; d)Cooperarea dintre familie, biserică şi şcoală in căminul cultural 179; PARTEA A TREIA: ÎNCHEIERE. Valoarea de actualitate a pedagogiei lui Creangă 181; Cuprinsul 185. ziare, revisre. CUGETAR |
| Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | 122 / 900122 | K | Împrumut | Da |
| Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
|---|---|---|---|
| K | Împrumut | 1 |
|