Poezia ca spectacol

Autor chat
Editura Nemira chat
Loc publicare Bucureşti
An 2007
Subiect Literatură română chat
Poezie chat
ISBN 9789731430140

821ro.09/C43; C.II.38823

CHIRIAC, CONSTANTIN
    Poezia ca spectacol / Constantin Chiriac.- Bucureşti : Nemira , 2007.
    224 p..    
    CUPRINS ARGUMENT, p. 9 1.POEZIA ŞI REFERINŢELE EI CRITICE, TEORETICE ŞI DOCUMENTAR-ISTORICE, CA MATERIAL PENTRU PREGĂTIREA UNUI SPECTACOL, p. 22 1.1.- POEZIA POPULARĂ, SURSĂ FUNDAMENTALĂ DE SPECTACOL, p. 25 1.1.1. Două priviri de ansamblu asupra problemelor culturii populare şi implicaţiile lor asupra condiţiei spectaculare a poeziei: Ovidiu Bârlea, Folclorul românesc şi Gheorghe Vrabie, Folclorul, p. 28 1.1.2. Dimensiuni fundamentale ale creaţiei populare p. 48 1.1.2.1.Dimensiunea ritualică, coordonată fundamentală a spectacolului scenic: Octavian Buhociu, Folclorul de iarnă, gorile fi poezia păstorească, p. 48 1.12. Dimensiunea oralităţii, condiţie principală a interpretării scenice, p. 53 1.13. Dimensiunea retorică şi posibilităţile pe care le oferă recităm, p. 59 1.1.2.4. Dimensiunea arhetipală, p. 65 IIPERSPECTIVE ISTORICE, CRITIC O-LITERARE ŞI TEORETICE ASUPRA POEZIEI ROMÂNE CA SISTEM DE ORIENTARE ÎN CONCEPEREA REPERTORIULUI SPECTACOLELOR DE POEZIE, p. 77 11.1- Titu Maiorescu sau distincţia dintre nou şi vechi, p. 79 11.1 Eugen Lovinescu sau imperativul sincronismului, p. 81 2.1.3.G.Călinescu sau istorismul organic, p. 86 2.1.4.Basil Munteanu sau panorama poeziei române, p. 88 2.1.5.Ov. S. Crohmălniceanu şi viziunea cosmotică, p. 89 2.1.6.N. Manolescu şi metamorfozele poeziei, p. 92 2.1.7.Mircea Scarlat şi istoria poeziei, p. 96 2.1.8.Eugen Negriei şi istorismul genetic, p. 106 2.2. Definirea poeziei în gândirea critică românească, auxiliar important pentru programul valorificării ei spectaculare, p. 116 2.2.1.Cel dinaintea primului: Ion Heliade Rădulescu, p. 116 2.2.2.Cel dintâi: Titu Maiorescu şi virtualităţile spectaculare ale textului poetic, p. 116 2.2.3.Un curs despre poezie şi profesorul său: G. Călinescu, p. 121 2.2.4.Definind poezia în raport cu filozofia: Tudor Vianu, p. 140 23. Două perspective europene asupra poeziei şi specificului ei: Benedetto Croce şi Hugo Friedrich, p. 146 2.4.Poezie şi modă poetică în viziunea unui poet român contemporan: Ştefan Augustin Doinaş, p. 160 CONCLUZII, p. 171 BIBLIOGRAFIE, p. 179 APRECIERI CRITICE, p. 207 Prof. univ. dr. Constantin Cubleşan, 209 Prof. univ. dr. Doina Modola, 211 Prof. univ. dr. Adriana Popovici, 213 Prof. univ. dr. Mihai Sin, 215 Prof. univ. dr. Mircea Tomuş, 218.
    ISBN 9789731430140

    1. Literatură română
    2. Poezie

821.135.1.09-1

010 __ $a9789731430140
035 __ $a821ro.09/C43
035 __ $aC.II.38823
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aPoezia ca spectacol $bCarte tipărită $fConstantin Chiriac
210 _# $aBucureşti $cNemira $d2007
215 __ $a224 p.
299 __ $aPoezia ca spectacol
330 __ $aCUPRINS ARGUMENT, p. 9 1.POEZIA ŞI REFERINŢELE EI CRITICE, TEORETICE ŞI DOCUMENTAR-ISTORICE, CA MATERIAL PENTRU PREGĂTIREA UNUI SPECTACOL, p. 22 1.1.- POEZIA POPULARĂ, SURSĂ FUNDAMENTALĂ DE SPECTACOL, p. 25 1.1.1. Două priviri de ansamblu asupra problemelor culturii populare şi implicaţiile lor asupra condiţiei spectaculare a poeziei: Ovidiu Bârlea, Folclorul românesc şi Gheorghe Vrabie, Folclorul, p. 28 1.1.2. Dimensiuni fundamentale ale creaţiei populare p. 48 1.1.2.1.Dimensiunea ritualică, coordonată fundamentală a spectacolului scenic: Octavian Buhociu, Folclorul de iarnă, gorile fi poezia păstorească, p. 48 1.12. Dimensiunea oralităţii, condiţie principală a interpretării scenice, p. 53 1.13. Dimensiunea retorică şi posibilităţile pe care le oferă recităm, p. 59 1.1.2.4. Dimensiunea arhetipală, p. 65 IIPERSPECTIVE ISTORICE, CRITIC O-LITERARE ŞI TEORETICE ASUPRA POEZIEI ROMÂNE CA SISTEM DE ORIENTARE ÎN CONCEPEREA REPERTORIULUI SPECTACOLELOR DE POEZIE, p. 77 11.1- Titu Maiorescu sau distincţia dintre nou şi vechi, p. 79 11.1 Eugen Lovinescu sau imperativul sincronismului, p. 81 2.1.3.G.Călinescu sau istorismul organic, p. 86 2.1.4.Basil Munteanu sau panorama poeziei române, p. 88 2.1.5.Ov. S. Crohmălniceanu şi viziunea cosmotică, p. 89 2.1.6.N. Manolescu şi metamorfozele poeziei, p. 92 2.1.7.Mircea Scarlat şi istoria poeziei, p. 96 2.1.8.Eugen Negriei şi istorismul genetic, p. 106 2.2. Definirea poeziei în gândirea critică românească, auxiliar important pentru programul valorificării ei spectaculare, p. 116 2.2.1.Cel dinaintea primului: Ion Heliade Rădulescu, p. 116 2.2.2.Cel dintâi: Titu Maiorescu şi virtualităţile spectaculare ale textului poetic, p. 116 2.2.3.Un curs despre poezie şi profesorul său: G. Călinescu, p. 121 2.2.4.Definind poezia în raport cu filozofia: Tudor Vianu, p. 140 23. Două perspective europene asupra poeziei şi specificului ei: Benedetto Croce şi Hugo Friedrich, p. 146 2.4.Poezie şi modă poetică în viziunea unui poet român contemporan: Ştefan Augustin Doinaş, p. 160 CONCLUZII, p. 171 BIBLIOGRAFIE, p. 179 APRECIERI CRITICE, p. 207 Prof. univ. dr. Constantin Cubleşan, 209 Prof. univ. dr. Doina Modola, 211 Prof. univ. dr. Adriana Popovici, 213 Prof. univ. dr. Mihai Sin, 215 Prof. univ. dr. Mircea Tomuş, 218
606 _0 $aLiteratură română
606 _0 $aPoezie
675 __ $a821.135.1.09-1
686 __ $a821.135.1
700 _0 $aCHIRIAC, CONSTANTIN
975 _0 $a821.135.1.09
975 _0 $a-1
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 542403 / 542403 F2 Împrumut Da 821ro.09
2. 542402 / 542402 A Împrumut Da 821ro.09
3. 531190 / 531190 L Împrumut la sala de lectură Da 821ro.09
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1
F2 Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 3

Lăsați un comentariu