Principii de orchestraţie : cu exemple din partiturile lucrărilor proprii 1 : Text

Autor chat
Editura Muzicală a Uniunii Compozitorilor din R.P.R. chat
Loc publicare Bucureşti
An 1959
Subiect Educaţie muzicală chat
Muzică (teorie muzicală) chat
Orchestraţie (muzică simfonică) chat
Autograf (pe publicaţiile bibliotecii G.T. Kirileanu - Piatra-Neamţ) chat
Note Autograf și donație Goilav Constantin

78(100)/R54

RIMSKI-KORSAKOV, NIKOLAI ANDREEVICI
    Principii de orchestraţie : cu exemple din partiturile lucrărilor proprii / N. A. Rimski Korsakov ; în redacția lui Maximilian Steinberg ; traducere din limba rusă de Liviu Rusu și Bogdan Moroianu ; [prefața: Liviu Rusu și Bogdan Moroianu].- Bucureşti : Muzicală a Uniunii Compozitorilor din R.P.R. , 1959.
    139 p. : tab., n. muz., partituri.    
    Autograf și donație Goilav Constantin
    TABLA DE MATERII Prefaţa la ediţia romînească3 Prefaţa redactorului la ediţia II......4 Prefaţa redactorului la ediţia I5 Extras din prefaţa autorului (1891).......10 Extras din prefaţa ultimei redactări........13 Capitolul I. Privire generală asupra grupurilor orchestrale A.Coardele...........15 B.Suflătorii...........20 Lemnele .............20 Alămurile...........27 C.Instrumentele cu sunete scurte .........31 Coardele ciupite ..........31 Pizzicato .............31 Harpa ............32 Instrumentele de percusiune şi sonore cu sunet determinat şi cu clape .34 Timpanele ...........34 PianulşiCelesta.........34 Clopoţeii,Clopotele,Xilofonul ........35 Instrumentele de percusiune şi sonore cu sunet nedeteiminat ...35 Comparaţie între forţa sonorităţii grupurilor orthestrale şi combinarea timbrelor ..........36 Capitolul II. Melodia Melodia la instrumentele cu arcuş .........39 Asocicrile Ia unison .......41 Conducerea coardelor în octave ........42 Conducerea melodiei pe două octave ....45 Conducerea melodiilor pe trei şi patru octave .....46 Conducerea melodiilor în terţe şi sexte46 Melodia la suflătorii de lemn .........47 Asocierea la unison .........48 Conducerea în octave ..........49 Conducerea pe două, trei şi patru octave ......51 Conducerea melodiei în terţe şi în sexte .......52 Conducerea simultană in terţe şi sexte .......53 Melodia la suflătorii de alamă .........53 Conducerea la unison, în octave, în terţe şi în sexte ...55 Reunirea grupurilor în melodie ........56 A..Reunirea la unison a suflătorilor de lemn cu alămurile ...56 B.Conducerea în octave a lemnelor cualămurile ....57 C.Reunireacoardelor cusuflătorii delemn ......58 D.Reunireacoardelor cusuflătorii dealamă .....60 E.Reunireatuturor celortrei grupuri.......61 135 Capitolul III — Armonia Consideraţii generale ...........62 Numărul vocilor armonice şi dublările .......62 Dispoziţia acordurilor ..........65 Armonia la coarde ...........67 Armonia la suflătorii de lemn .........69 Armonia pe patru şi pe trei voci ........70 Armonia pe mai multe voci .........73 Timbruri dublate ..........74 Observaţii generale ...........75 Armonia la alămuri ..........78 Scriitura pentru patru voci .........78 Scriitura pentru trei voci .........80 Acorduri cu voci multiple .........80 Dublarea alămurilor ..........81 Reunirea grupurilor în armonie83 A.Reunirea grupurilor suflătorilor (lemne cu alămuri) ....83 1.Reunirea la unison (juxtapunerea timbrurilor) ....83 2.Suprapunere, încrucişare şi încadrare ......85 B.Reunirea coardelor cu suflătorii .......89 C.Reunirea tuturor celor trei grupuri .......90 Capitolul IV. — Factura generală orchestrală Orchestrarea diferită a unuia şi aceluiaşi conţinut muzical91 Tutti general94 Tutti la grupurile suflătorilor ........•.95 Pizzicato mare (Tutti pizzicato) ........96 Tutti la una, două sau trei voci ........97 Solo la instrumentele cu coarde ........97 Limitele extreme inferioare şi superioare ale scării muzicale orchestrale; distanţele mari ...........99 Transmiterea pasajelor şi a frazelor .......99 Alternanţa acordurilor de diferite timbruri ......100 Adăugiri şi suprimări de timbruri ........101 Repetări de fraze, imitaţii, ecou ........101 Acorduri sforzando-ţiano şi piano-sforzando ......102 Sublinierea unor momente izolate ........103 Crescendo şi diminuendo .........103 Succesiuni divergente şi convergente .......104 Timbrurile ca factori ai armoniei. Fondul armonic .....105 Efectele decorative ...........106 Instrumentele de percusiune în legătură cu ritmul şi coloritul ...107 Instrumente pe scenă şi în culise ........108 Economia culorilor orchestrale .........109 Capitolul V. — Asocierea cîntului cu orchestra Acompaniamentul orchestral al soliştilor ........111 Consideraţii generale .........•.111 Transparenţa acompaniamentului. Armonia.112 Dublarea vocilor ....114 Recitativul şi declamaţia ....•••.116 Acompaniamentul orchestral al corului ........116 Solo cu cor .............118 136 Capitolul VI. (anexă) — Vocile Termeni tchnici119 Soliştii ..............120 întindere şiţesătură120 Vocalizarea ............122 Vocale122 Supleţea şi agilitatea ..........123 Coloritul şi caracterul vocilor .........123 Asocierile vocilor ............124 Reunirea a două voci ..........124 Reunirea a trei, patru şi mai multe voci .......126 Corul ..............127 întindere şiţesătură127 Melodia ............128 A.Corul mixt129 Asocierea la unison ...........129 Conducerea în octave ..........129 Diviziunea vocilor (divisi) şi întrebuinţarea armonică a corului mixt .130 B.Corurile de femei şi bărbaţi .........132.

    I Steinberg, Maximilian(editor)
    II Rusu, Liviu(prefațator)
    III Moroianu, Bogdan(prefațator)

    1. Educaţie muzicală
    2. Muzică (teorie muzicală)
    3. Orchestraţie (muzică simfonică)
    4. Autograf (pe publicaţiile bibliotecii G.T. Kirileanu - Piatra-Neamţ)

781.63:372.8
099.3 Goilav, Constantin


299 __ $aPrincipii de orchestraţie : cu exemple din partiturile lucrărilor proprii 1 : Text
955 __ $a1
200 __ $aPrincipii de orchestraţie $ecu exemple din partiturile lucrărilor proprii $fN. A. Rimski Korsakov $gîn redacția lui Maximilian Steinberg $gtraducere din limba rusă de Liviu Rusu și Bogdan Moroianu $g[prefața: Liviu Rusu și Bogdan Moroianu] $bCarte tipărită $iText $h1
700 __ $aRIMSKI-KORSAKOV, NIKOLAI ANDREEVICI
702 __ $aSteinberg, Maximilian $4editor
702 __ $aRusu, Liviu $4traducător $4prefațator
702 __ $aMoroianu, Bogdan $4traducător $4prefațator
035 __ $a78(100)/R54
675 __ $a781.63:372.8
675 __ $a099.3 Goilav, Constantin
686 __ $a78/79
606 __ $aEducaţie muzicală
606 __ $aMuzică (teorie muzicală)
606 __ $aOrchestraţie (muzică simfonică)
606 __ $aAutograf (pe publicaţiile bibliotecii G.T. Kirileanu - Piatra-Neamţ)
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aBucureşti $cMuzicală a Uniunii Compozitorilor din R.P.R. $d1959
215 __ $a139 p. $ctab., n. muz., partituri
300 __ $aAutograf și donație Goilav Constantin
330 __ $aTABLA DE MATERII Prefaţa la ediţia romînească3 Prefaţa redactorului la ediţia II......4 Prefaţa redactorului la ediţia I5 Extras din prefaţa autorului (1891).......10 Extras din prefaţa ultimei redactări........13 Capitolul I. Privire generală asupra grupurilor orchestrale A.Coardele...........15 B.Suflătorii...........20 Lemnele .............20 Alămurile...........27 C.Instrumentele cu sunete scurte .........31 Coardele ciupite ..........31 Pizzicato .............31 Harpa ............32 Instrumentele de percusiune şi sonore cu sunet determinat şi cu clape .34 Timpanele ...........34 PianulşiCelesta.........34 Clopoţeii,Clopotele,Xilofonul ........35 Instrumentele de percusiune şi sonore cu sunet nedeteiminat ...35 Comparaţie între forţa sonorităţii grupurilor orthestrale şi combinarea timbrelor ..........36 Capitolul II. Melodia Melodia la instrumentele cu arcuş .........39 Asocicrile Ia unison .......41 Conducerea coardelor în octave ........42 Conducerea melodiei pe două octave ....45 Conducerea melodiilor pe trei şi patru octave .....46 Conducerea melodiilor în terţe şi sexte46 Melodia la suflătorii de lemn .........47 Asocierea la unison .........48 Conducerea în octave ..........49 Conducerea pe două, trei şi patru octave ......51 Conducerea melodiei în terţe şi în sexte .......52 Conducerea simultană in terţe şi sexte .......53 Melodia la suflătorii de alamă .........53 Conducerea la unison, în octave, în terţe şi în sexte ...55 Reunirea grupurilor în melodie ........56 A..Reunirea la unison a suflătorilor de lemn cu alămurile ...56 B.Conducerea în octave a lemnelor cualămurile ....57 C.Reunireacoardelor cusuflătorii delemn ......58 D.Reunireacoardelor cusuflătorii dealamă .....60 E.Reunireatuturor celortrei grupuri.......61 135 Capitolul III — Armonia Consideraţii generale ...........62 Numărul vocilor armonice şi dublările .......62 Dispoziţia acordurilor ..........65 Armonia la coarde ...........67 Armonia la suflătorii de lemn .........69 Armonia pe patru şi pe trei voci ........70 Armonia pe mai multe voci .........73 Timbruri dublate ..........74 Observaţii generale ...........75 Armonia la alămuri ..........78 Scriitura pentru patru voci .........78 Scriitura pentru trei voci .........80 Acorduri cu voci multiple .........80 Dublarea alămurilor ..........81 Reunirea grupurilor în armonie83 A.Reunirea grupurilor suflătorilor (lemne cu alămuri) ....83 1.Reunirea la unison (juxtapunerea timbrurilor) ....83 2.Suprapunere, încrucişare şi încadrare ......85 B.Reunirea coardelor cu suflătorii .......89 C.Reunirea tuturor celor trei grupuri .......90 Capitolul IV. — Factura generală orchestrală Orchestrarea diferită a unuia şi aceluiaşi conţinut muzical91 Tutti general94 Tutti la grupurile suflătorilor ........•.95 Pizzicato mare (Tutti pizzicato) ........96 Tutti la una, două sau trei voci ........97 Solo la instrumentele cu coarde ........97 Limitele extreme inferioare şi superioare ale scării muzicale orchestrale; distanţele mari ...........99 Transmiterea pasajelor şi a frazelor .......99 Alternanţa acordurilor de diferite timbruri ......100 Adăugiri şi suprimări de timbruri ........101 Repetări de fraze, imitaţii, ecou ........101 Acorduri sforzando-ţiano şi piano-sforzando ......102 Sublinierea unor momente izolate ........103 Crescendo şi diminuendo .........103 Succesiuni divergente şi convergente .......104 Timbrurile ca factori ai armoniei. Fondul armonic .....105 Efectele decorative ...........106 Instrumentele de percusiune în legătură cu ritmul şi coloritul ...107 Instrumente pe scenă şi în culise ........108 Economia culorilor orchestrale .........109 Capitolul V. — Asocierea cîntului cu orchestra Acompaniamentul orchestral al soliştilor ........111 Consideraţii generale .........•.111 Transparenţa acompaniamentului. Armonia.112 Dublarea vocilor ....114 Recitativul şi declamaţia ....•••.116 Acompaniamentul orchestral al corului ........116 Solo cu cor .............118 136 Capitolul VI. (anexă) — Vocile Termeni tchnici119 Soliştii ..............120 întindere şiţesătură120 Vocalizarea ............122 Vocale122 Supleţea şi agilitatea ..........123 Coloritul şi caracterul vocilor .........123 Asocierile vocilor ............124 Reunirea a două voci ..........124 Reunirea a trei, patru şi mai multe voci .......126 Corul ..............127 întindere şiţesătură127 Melodia ............128 A.Corul mixt129 Asocierea la unison ...........129 Conducerea în octave ..........129 Diviziunea vocilor (divisi) şi întrebuinţarea armonică a corului mixt .130 B.Corurile de femei şi bărbaţi .........132
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 599368 / 599368 AV Împrumut Da 78(100)
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
AV Împrumut 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu