Autor | RIMSKI-KORSAKOV, NIKOLAI ANDREEVICI chat |
Editura | Muzicală a Uniunii Compozitorilor din R.P.R. chat |
Loc publicare | Bucureşti |
An | 1959 |
Subiect | Educaţie muzicală chat |
Muzică (teorie muzicală) chat | |
Orchestraţie (muzică simfonică) chat | |
Autograf (pe publicaţiile bibliotecii G.T. Kirileanu - Piatra-Neamţ) chat | |
Note | Autograf și donație Goilav Constantin |
Titlu | |
Titlu | Principii de orchestraţie : cu exemple din partiturile lucrărilor proprii 1 : Text |
[nedefinit] | 1 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Principii de orchestraţie |
Alte informaţii la titlu | cu exemple din partiturile lucrărilor proprii |
Prima menţ. de resp. | N. A. Rimski Korsakov |
Urm. menţ. de responsabilitate | în redacția lui Maximilian Steinberg |
traducere din limba rusă de Liviu Rusu și Bogdan Moroianu | |
[prefața: Liviu Rusu și Bogdan Moroianu] | |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Numele părţii | Text |
Numărul părţii | 1 |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | RIMSKI-KORSAKOV, NIKOLAI ANDREEVICI |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Autor secundar | Steinberg, Maximilian |
Cod de legătură | editor |
Autor secundar | Rusu, Liviu |
Cod de legătură | traducător |
prefațator | |
Autor secundar | Moroianu, Bogdan |
Cod de legătură | traducător |
prefațator | |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 78(100)/R54 |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 781.63:372.8 |
099.3 Goilav, Constantin | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 78/79 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Educaţie muzicală |
Muzică (teorie muzicală) | |
Orchestraţie (muzică simfonică) | |
Autograf (pe publicaţiile bibliotecii G.T. Kirileanu - Piatra-Neamţ) | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Bucureşti |
Editura | Muzicală a Uniunii Compozitorilor din R.P.R. |
Data publicării | 1959 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 139 p. |
Alte detalii fizice | tab., n. muz., partituri |
Notă generală | |
Textul notei | Autograf și donație Goilav Constantin |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | TABLA DE MATERII Prefaţa la ediţia romînească3 Prefaţa redactorului la ediţia II......4 Prefaţa redactorului la ediţia I5 Extras din prefaţa autorului (1891).......10 Extras din prefaţa ultimei redactări........13 Capitolul I. Privire generală asupra grupurilor orchestrale A.Coardele...........15 B.Suflătorii...........20 Lemnele .............20 Alămurile...........27 C.Instrumentele cu sunete scurte .........31 Coardele ciupite ..........31 Pizzicato .............31 Harpa ............32 Instrumentele de percusiune şi sonore cu sunet determinat şi cu clape .34 Timpanele ...........34 PianulşiCelesta.........34 Clopoţeii,Clopotele,Xilofonul ........35 Instrumentele de percusiune şi sonore cu sunet nedeteiminat ...35 Comparaţie între forţa sonorităţii grupurilor orthestrale şi combinarea timbrelor ..........36 Capitolul II. Melodia Melodia la instrumentele cu arcuş .........39 Asocicrile Ia unison .......41 Conducerea coardelor în octave ........42 Conducerea melodiei pe două octave ....45 Conducerea melodiilor pe trei şi patru octave .....46 Conducerea melodiilor în terţe şi sexte46 Melodia la suflătorii de lemn .........47 Asocierea la unison .........48 Conducerea în octave ..........49 Conducerea pe două, trei şi patru octave ......51 Conducerea melodiei în terţe şi în sexte .......52 Conducerea simultană in terţe şi sexte .......53 Melodia la suflătorii de alamă .........53 Conducerea la unison, în octave, în terţe şi în sexte ...55 Reunirea grupurilor în melodie ........56 A..Reunirea la unison a suflătorilor de lemn cu alămurile ...56 B.Conducerea în octave a lemnelor cualămurile ....57 C.Reunireacoardelor cusuflătorii delemn ......58 D.Reunireacoardelor cusuflătorii dealamă .....60 E.Reunireatuturor celortrei grupuri.......61 135 Capitolul III — Armonia Consideraţii generale ...........62 Numărul vocilor armonice şi dublările .......62 Dispoziţia acordurilor ..........65 Armonia la coarde ...........67 Armonia la suflătorii de lemn .........69 Armonia pe patru şi pe trei voci ........70 Armonia pe mai multe voci .........73 Timbruri dublate ..........74 Observaţii generale ...........75 Armonia la alămuri ..........78 Scriitura pentru patru voci .........78 Scriitura pentru trei voci .........80 Acorduri cu voci multiple .........80 Dublarea alămurilor ..........81 Reunirea grupurilor în armonie83 A.Reunirea grupurilor suflătorilor (lemne cu alămuri) ....83 1.Reunirea la unison (juxtapunerea timbrurilor) ....83 2.Suprapunere, încrucişare şi încadrare ......85 B.Reunirea coardelor cu suflătorii .......89 C.Reunirea tuturor celor trei grupuri .......90 Capitolul IV. — Factura generală orchestrală Orchestrarea diferită a unuia şi aceluiaşi conţinut muzical91 Tutti general94 Tutti la grupurile suflătorilor ........•.95 Pizzicato mare (Tutti pizzicato) ........96 Tutti la una, două sau trei voci ........97 Solo la instrumentele cu coarde ........97 Limitele extreme inferioare şi superioare ale scării muzicale orchestrale; distanţele mari ...........99 Transmiterea pasajelor şi a frazelor .......99 Alternanţa acordurilor de diferite timbruri ......100 Adăugiri şi suprimări de timbruri ........101 Repetări de fraze, imitaţii, ecou ........101 Acorduri sforzando-ţiano şi piano-sforzando ......102 Sublinierea unor momente izolate ........103 Crescendo şi diminuendo .........103 Succesiuni divergente şi convergente .......104 Timbrurile ca factori ai armoniei. Fondul armonic .....105 Efectele decorative ...........106 Instrumentele de percusiune în legătură cu ritmul şi coloritul ...107 Instrumente pe scenă şi în culise ........108 Economia culorilor orchestrale .........109 Capitolul V. — Asocierea cîntului cu orchestra Acompaniamentul orchestral al soliştilor ........111 Consideraţii generale .........•.111 Transparenţa acompaniamentului. Armonia.112 Dublarea vocilor ....114 Recitativul şi declamaţia ....•••.116 Acompaniamentul orchestral al corului ........116 Solo cu cor .............118 136 Capitolul VI. (anexă) — Vocile Termeni tchnici119 Soliştii ..............120 întindere şiţesătură120 Vocalizarea ............122 Vocale122 Supleţea şi agilitatea ..........123 Coloritul şi caracterul vocilor .........123 Asocierile vocilor ............124 Reunirea a două voci ..........124 Reunirea a trei, patru şi mai multe voci .......126 Corul ..............127 întindere şiţesătură127 Melodia ............128 A.Corul mixt129 Asocierea la unison ...........129 Conducerea în octave ..........129 Diviziunea vocilor (divisi) şi întrebuinţarea armonică a corului mixt .130 B.Corurile de femei şi bărbaţi .........132 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 599368 / 599368 | AV | Împrumut | Da | 78(100) |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
AV | Împrumut | 1 |
|