Protecția pădurilor în Uniunea Europeană

Autor chat
Editura Pro Universitaria chat
Loc publicare Bucureşti
An 2023
Subiect Pădure (protecţia mediului) chat
Cultură forestieră; vezi Silvicultură (culturi forestiere) chat
Dreptul mediului înconjurător chat
ISBN 9786062618322
Note Bibliogr. p. 299-315

63/I-69

IONIȚĂ-BURDA, ȘTEFANIA-DIANA
    Protecția pădurilor în Uniunea Europeană / Ștefania-Diana Ioniță-Burda.- Bucureşti : Pro Universitaria , 2023.
    316 p..- (Științe juridice).    
    Bibliogr. p. 299-315
    CUPRINS VB RE VIERI11 CWÂNT-ÎNAINTE15 TRODUCERE ÎN INVESTIGAREA ŞTIINŢIFICĂ17 Argumente privind actualitatea şi utilitatea cercetării19 Obiectivele cercetării22 Metodologia cercetării22 Impactul cercetării23 Valorificarea rezultatelor cercetării24 Capitolul 1 COORDONATELE JURIDICE ALE POLITICII UNIUNII EUROPENE ÎN DOMENIUL MEDIULUI25 1.1.Evoluţia programelor de acţiune pentrumediu26 1.2.Evoluţia dispoziţiilor de drept al Uniunii Europene privind mediul34 1.2.1.Introducerea dispoziţiilor privind mediul prin Actul Unic European (AUE)34 1.2.2.Dezvoltarea dispoziţiilor privind mediul prin Tratatul privind Uniunea Europeană (TUE)36 1.2.3.Completarea dispoziţiilor privind mediul prin Tratatul de la Amsterdam (TA)38 1.2.4.Precizarea dispoziţiilor privind mediul prin Tratatul de la Nisa (TN)39 1.2.5.Consolidarea dispoziţiilor privind mediul prin Tratatul de la Lisabona (TL)39 1.3.Obiectivele, scopul şi principiile politicii Uniunii Europene în domeniul mediului41 1.3.1.Competenţele exercitate de Uniunea Europeană în domeniul politicii de mediu42 1.3.2.Obiectivele politicii Uniunii Europene în domeniul mediului42 1.3.3.Scopul politicii Uniunii Europene în domeniul mediului43 1.3.4.Principiile politicii UE în domeniul mediului43 1.3.5.Elementele care influenţează elaborarea politicii Uniunii Europene în domeniul mediului44 1.3.6.Procedura de punere în aplicare a politicii Uniunii Europene în domeniul mediului45 1.4.Concluzii46 Capitolul 2 COORDONATELE JURIDICE ALE CADRULUI DE REFERINŢĂ COMUN PENTRU ASPECTELEREFERITOARE LA PĂDURI47 2.1.Strategia Uniunii Europene pentru păduri şi sectorul forestier48 2.2.Cartea Verde privind protecţia pădurilor şi informarea în domeniul forestier în Uniunea Europeană: pregătirea pădurilor pentru schimbările climatice52 2.3.Abordarea problemelor legate de defrişări şi de degradarea pădurilor, pentru combaterea schimbărilor climatice şi reducerea biodiversităţii53 2.4.Aplicarea reglementărilor în domeniul forestier, guvernare şi schimburi comerciale - Planul de acţiune FLEGT al UE54 2.5.Regimul de licenţe pentru importurile de lemn în UE - Regulamentul FLEGT58 2.6.Obligaţiile care revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn - Regulamentul privind exploatarea lemnului (EUTR)60 2.7.Recunoaşterea şi retragerea recunoaşterii organizaţiilor de monitorizare....63 2.8.Sistemul de diligenţă cuvenită, frecvenţa şi natura controalelor privind organizaţiile de monitorizare64 2.9.Concluzii66 Capitolul 3 STRUCTURILE ŞI MECANISMELE EUROPENE DE COOPERARE ÎN SECTORUL FORESTIER68 3.1.Sistemul de informaţii în sectorul forestier pentru Europa (FISE)68 3.2.Facilitatea Aplicarea legislaţiei în domeniul forestier, guvemanţa şi schimburile comerciale (FLEGT)69 3.3.Conferinţa Ministerială pentru protecţia pădurilor în Europa (Forest Europe)70 3.3.1.Politicile şi instrumentele pentru o gestionare durabilă a pădurilor70 3.3.2.Monitorizarea pădurilor şi raportarea74 3.3.3.Economia ecologică (verde)74 3.3.4.Serviciile ecosistemice forestiere75 3.3.5.Protecţia pădurilor şi adaptarea la schimbările climatice76 3.3.6.Sănătatea şi bunăstarea oamenilor76 PROTECŢIA PĂDURILOR ÎN UNIUNEA EUROPEANĂ 3.3.7.Revizuirea procesului Forest Europe77 3.3.8.Acordul cu forţă juridică obligatorie77 3.3.9.Grupurile de experţi şi de lucru în cadrul Forest Europe78 3.3.10.Conferinţele desfăşurate în cadrul Forest Europe82 3.3.11.Programele de lucru implementate în cadrul Forest Europe88 3.4.Concluzii90 Capitolul 4 INSTRUMENTELE JURIDICE EUROPENE DE COOPERARE SUB-REGIONALĂ ÎN SECTORUL FORESTIER91 4.1.Preocupări europene privind protecţia Alpilor91 4.2.Preocupări europene privind protecţia şi dezvoltarea durabilă a Carpaţilor97 4.3.Concluzii102 Capitolul 5 PARTICULARITĂŢILE PROTECŢIEI PĂDURILOR ÎN UNELE STATE MEMBRE ALE UNIUNII EUROPENE104 5.1.Particularităţile protecţiei pădurilor în Franţa105 5.1.1.Situaţia fondului forestier francez106 5.1.2.Cadrul normativ în sectorul silvic francez107 5.1.2.1.Importanţa pădurilor108 5.1.2.2.Politica forestieră, Inventarul forestier naţional, Fondul strategic al pădurilor şi altor terenuri împădurite ... 109 5.1.2.3.Pădurile şi alte terenuri împădurite supuse regimului forestier110 5.1.2.4.Gestionarea pădurilor şi altor terenuri împădurite supuse regimului forestier111 5.1.2.5.Produsele lemnoase distribuite pentru nevoile rurale sau domestice (l'affouage)112 5.1.2.6.Pădurile şi alte terenuri împădurite proprietate privată114 5.1.2.7.Gestionarea pădurilor şi altor terenuri împădurite proprietate privată114 5.1.2.8.Sancţionarea încălcării dispoziţiilor în domeniu116 5.1.3.Cadrul instituţional/organizatoric în sectorul silvic francez117 5.1.3.1.Consiliul superior pentru păduri şi alte terenuri împădurite117 5.1.3.2.Comisiile regionale pentru păduri şi alte terenuri împădurite118 5.1.3.3.Oficiul naţional al pădurilor118 5.1.3.4.Centrul naţional al proprietăţii forestiere118 5.2.Particularităţile protecţiei pădurilor în Austria120 5.2.1.Situaţia fondului forestier austriac120 5.2.2.Cadrul normativ în sectorul silvic austriac122 5.2.2.1.Importanţa pădurii122 5.2.2.2.Planificarea spaţială a habitatului forestier123 5.2.2.3.Conservarea pădurilor123 5.2.2.4.Promovarea silviculturii126 5.2.2.5.Controlul forestier127 5.2.2.6.Sancţionarea încălcării dispoziţiilor în domeniu127 5.2.3.Cadrul instituţional/organizatoric în sectorul silvic austriac128 5.2.3.1.Direcţia generală Păduri şi Dezvoltare durabilă128 5.2.3.2.Biroul Federal pentru Păduri129 5.2.3.3.Centrul de Cercetare Austriac pentru Păduri129 5.2.3.4.Camera de Agricultură a Austriei şi camerele de agricultură regionale130 5.3.Particularităţile protecţieipădurilor înSuedia130 5.3.1.Situaţia fondului forestier suedez130 5.3.2.Cadrul normativ în sectorul silvic suedez132 5.3.2.1.Importanţa pădurii133 5.3.2.2.înfiinţarea pădurii şi recoltarea pe terenuri forestiere133 5.3.2.3.Evaluările de mediu, conservarea naturii, protejarea patrimoniului cultural şi creşterea renilor137 5.3.2.4.înregistrarea şi supravegherea137 5.3.2.5.Sancţionarea încălcării dispoziţiilor în domeniu140 5.3.3.Cadrul instituţional/organizatoric în sectorul silvic suedez140 5.3.3.1.Agenţia Suedeză pentru Păduri141 5.3.3.2.Academia Regală Suedeză pentru Agricultură şi Silvicultură141 5.3.3.3.Federaţia Industriilor Forestiere Suedeze142 5.3.3.4.Federaţia Asociaţiilor Forestiere Familiale Suedeze142 5.4.Concluzii143 Capitolul 6 PARTICULARITĂŢILE PROTECŢIEI PĂDURILOR ÎN ROMÂNIA146 6.1.Situaţia fondului forestier naţionalromânesc146 6.2.Scurt istoric al evoluţiei reglementărilor pentru protecţia pădurilor în România149 PROTECŢIA PĂDURILOR ÎN UNIUNEA EUROPEANĂ : 5.Cadrul normativ în sectorul silvic românesc155 6 3.1. Regimul general de protecţie al biodiversităţii156 6.3.2.Regimul fondului forestier naţional şi vegetaţiei forestiere din afara acestuia157 6.3.2.1.Importanţa pădurilor158 6.3.2.2.Administrarea fondului forestier naţional159 6.3.2.3.Gestionarea durabilă a pădurilor161 6.3.2.4.Dezvoltarea durabilă a fondului forestier naţional170 6.3.2.5.Controlul aplicării şi respectării regimului silvic172 6.3.2.6.Răspunderile şi sancţiunile prevăzute173 • -Infracţiunile la regimul silvic173 6.4.1.Analiza conţinutului infracţiunilor la regimul silvic176 6.4.1.1.Reducerea suprafeţei fondului forestier naţional176 6.4.1.2.Distrugerea fondului forestier naţional şi vegetaţiei forestiere din afara acestuia181 6.4.1.3.Folosirea fară drept a dispozitivelor specialede marcat192 6.4.1.4.Păşunatul fară drept în fondul forestier201 6.4.1.5.Furtul de produse ale fondului forestier naţional şi vegetaţiei forestiere din afara acestuia207 6.4.1.6.Omisiunea de reîmpădurire216 6.4.2.Regulile procesuale specifice infracţiunilor la regimulsilvic218 6.4.2.1.Dispoziţiile cu caracter special privind constatarea infracţiunilor la regimul silvic218 6.4.2.2.Dispoziţiile procesuale cu caracter special privind identificarea, inventarierea şi reţinerea materialelor lemnoase218 6.4.2.3.Dispoziţiile procesuale cu caracter special privind sesizarea organelor judiciare219 6.4.3.Analiza cazuisticii înregistrate în materia infracţiunilor la regimul silvic219 6.4.3.1.Evoluţia cauzelor având ca obiect infracţiuni la regimul silvic220 6.4.3.2.Aspecte de practică judiciară în materia infracţiunilor la regimul silvic222 6.4.3.3.Factori favorizatori ai comiterii infracţiunilor la regimul silvic227 6.5.Contravenţiile la regimul silvic228 6.5.1.Sistematizarea contravenţiilor la regimul silvic228 6.5.1.1.Contravenţiile privind asigurarea administrării fondului forestier sau a serviciilor silvice229 6.5.1.2.Contravenţiile privind amenajarea pădurilor229 6.5.1.3.Contravenţiile privind integritatea fondului forestier, paza şi protecţia pădurilor231 6.5.1.4.Contravenţii privind regenerarea pădurilor şi punerea în valoare a masei lemnoase233 6.5.1.5.Contravenţiile privind exploatarea masei lemnoase şi recoltarea produselor nelemnoase234 6.5.1.6.Contravenţiile privind controlul aplicării normelor privind circulaţia materialelor lemnoase, al depozitelor şi instalaţiilor de prelucrare a lemnului236 6.5.2.Cauzele speciale care înlătură caracterul contravenţional al faptei ori de neaplicare a sancţiunii240 6.5.2.1.Cauzele speciale care înlătură caracterul contravenţional al faptei241 6.5.2.2.Cauzele speciale de neaplicare a sancţiunii243 6.5.3.Regulile specifice constatării contravenţiilor la regimul silvic şi aplicării sancţiunilor244 6.5.3.1.Dispoziţiile cu caracter special privind constatarea contravenţiilor la regimul silvic244 6.5.3.2.Dispoziţiile cu caracter special privind aplicarea sancţiunilor245 6.5.3.3.Dispoziţiile cu caracter special privind identificarea şi reţinerea/confiscarea materialelorlemnoase246 6.5.3.4.Dispoziţiile cu caracter special privind executarea sancţiunilor248 6.5.3.5.Dispoziţiile cu caracter special privind valorificarea bunurilor confiscate249 6.5.4.Analiza cazuisticii înregistrate în materia contravenţiilor la regimul silvic251 6.6.Cadrul instituţional/organizatoric în sectorul silvicromânesc251 6.6.1.Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor251 6.6.2.Gărzile forestiere253 6.6.3.Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva255 6.7.Concluzii256 CONCLUZII ŞI PROPUNERI258 BIBLIOGRAFIE299.
    ISBN 9786062618322

    1. Pădure (protecţia mediului)
    2. Cultură forestieră; vezi Silvicultură (culturi forestiere)
    3. Dreptul mediului înconjurător

630*41:630*4
349.6(498)


299 __ $aProtecția pădurilor în Uniunea Europeană
975 __ $a630 $a*4 $a349.6 $a(498)
955 __ $a1
200 __ $aProtecția pădurilor în Uniunea Europeană $fȘtefania-Diana Ioniță-Burda $bCarte tipărită
700 __ $aIONIȚĂ-BURDA, ȘTEFANIA-DIANA
010 __ $a9786062618322
035 __ $a63/I-69
675 __ $a630*41:630*4
675 __ $a349.6(498)
686 __ $a34/36
606 __ $aPădure (protecţia mediului)
606 __ $aCultură forestieră; vezi Silvicultură (culturi forestiere)
606 __ $aDreptul mediului înconjurător
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aBucureşti $cPro Universitaria $d2023
215 __ $a316 p.
225 __ $aȘtiințe juridice
300 __ $aBibliogr. p. 299-315
330 __ $aCUPRINS VB RE VIERI11 CWÂNT-ÎNAINTE15 TRODUCERE ÎN INVESTIGAREA ŞTIINŢIFICĂ17 Argumente privind actualitatea şi utilitatea cercetării19 Obiectivele cercetării22 Metodologia cercetării22 Impactul cercetării23 Valorificarea rezultatelor cercetării24 Capitolul 1 COORDONATELE JURIDICE ALE POLITICII UNIUNII EUROPENE ÎN DOMENIUL MEDIULUI25 1.1.Evoluţia programelor de acţiune pentrumediu26 1.2.Evoluţia dispoziţiilor de drept al Uniunii Europene privind mediul34 1.2.1.Introducerea dispoziţiilor privind mediul prin Actul Unic European (AUE)34 1.2.2.Dezvoltarea dispoziţiilor privind mediul prin Tratatul privind Uniunea Europeană (TUE)36 1.2.3.Completarea dispoziţiilor privind mediul prin Tratatul de la Amsterdam (TA)38 1.2.4.Precizarea dispoziţiilor privind mediul prin Tratatul de la Nisa (TN)39 1.2.5.Consolidarea dispoziţiilor privind mediul prin Tratatul de la Lisabona (TL)39 1.3.Obiectivele, scopul şi principiile politicii Uniunii Europene în domeniul mediului41 1.3.1.Competenţele exercitate de Uniunea Europeană în domeniul politicii de mediu42 1.3.2.Obiectivele politicii Uniunii Europene în domeniul mediului42 1.3.3.Scopul politicii Uniunii Europene în domeniul mediului43 1.3.4.Principiile politicii UE în domeniul mediului43 1.3.5.Elementele care influenţează elaborarea politicii Uniunii Europene în domeniul mediului44 1.3.6.Procedura de punere în aplicare a politicii Uniunii Europene în domeniul mediului45 1.4.Concluzii46 Capitolul 2 COORDONATELE JURIDICE ALE CADRULUI DE REFERINŢĂ COMUN PENTRU ASPECTELEREFERITOARE LA PĂDURI47 2.1.Strategia Uniunii Europene pentru păduri şi sectorul forestier48 2.2.Cartea Verde privind protecţia pădurilor şi informarea în domeniul forestier în Uniunea Europeană: pregătirea pădurilor pentru schimbările climatice52 2.3.Abordarea problemelor legate de defrişări şi de degradarea pădurilor, pentru combaterea schimbărilor climatice şi reducerea biodiversităţii53 2.4.Aplicarea reglementărilor în domeniul forestier, guvernare şi schimburi comerciale - Planul de acţiune FLEGT al UE54 2.5.Regimul de licenţe pentru importurile de lemn în UE - Regulamentul FLEGT58 2.6.Obligaţiile care revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn - Regulamentul privind exploatarea lemnului (EUTR)60 2.7.Recunoaşterea şi retragerea recunoaşterii organizaţiilor de monitorizare....63 2.8.Sistemul de diligenţă cuvenită, frecvenţa şi natura controalelor privind organizaţiile de monitorizare64 2.9.Concluzii66 Capitolul 3 STRUCTURILE ŞI MECANISMELE EUROPENE DE COOPERARE ÎN SECTORUL FORESTIER68 3.1.Sistemul de informaţii în sectorul forestier pentru Europa (FISE)68 3.2.Facilitatea Aplicarea legislaţiei în domeniul forestier, guvemanţa şi schimburile comerciale (FLEGT)69 3.3.Conferinţa Ministerială pentru protecţia pădurilor în Europa (Forest Europe)70 3.3.1.Politicile şi instrumentele pentru o gestionare durabilă a pădurilor70 3.3.2.Monitorizarea pădurilor şi raportarea74 3.3.3.Economia ecologică (verde)74 3.3.4.Serviciile ecosistemice forestiere75 3.3.5.Protecţia pădurilor şi adaptarea la schimbările climatice76 3.3.6.Sănătatea şi bunăstarea oamenilor76 PROTECŢIA PĂDURILOR ÎN UNIUNEA EUROPEANĂ 3.3.7.Revizuirea procesului Forest Europe77 3.3.8.Acordul cu forţă juridică obligatorie77 3.3.9.Grupurile de experţi şi de lucru în cadrul Forest Europe78 3.3.10.Conferinţele desfăşurate în cadrul Forest Europe82 3.3.11.Programele de lucru implementate în cadrul Forest Europe88 3.4.Concluzii90 Capitolul 4 INSTRUMENTELE JURIDICE EUROPENE DE COOPERARE SUB-REGIONALĂ ÎN SECTORUL FORESTIER91 4.1.Preocupări europene privind protecţia Alpilor91 4.2.Preocupări europene privind protecţia şi dezvoltarea durabilă a Carpaţilor97 4.3.Concluzii102 Capitolul 5 PARTICULARITĂŢILE PROTECŢIEI PĂDURILOR ÎN UNELE STATE MEMBRE ALE UNIUNII EUROPENE104 5.1.Particularităţile protecţiei pădurilor în Franţa105 5.1.1.Situaţia fondului forestier francez106 5.1.2.Cadrul normativ în sectorul silvic francez107 5.1.2.1.Importanţa pădurilor108 5.1.2.2.Politica forestieră, Inventarul forestier naţional, Fondul strategic al pădurilor şi altor terenuri împădurite ... 109 5.1.2.3.Pădurile şi alte terenuri împădurite supuse regimului forestier110 5.1.2.4.Gestionarea pădurilor şi altor terenuri împădurite supuse regimului forestier111 5.1.2.5.Produsele lemnoase distribuite pentru nevoile rurale sau domestice (l'affouage)112 5.1.2.6.Pădurile şi alte terenuri împădurite proprietate privată114 5.1.2.7.Gestionarea pădurilor şi altor terenuri împădurite proprietate privată114 5.1.2.8.Sancţionarea încălcării dispoziţiilor în domeniu116 5.1.3.Cadrul instituţional/organizatoric în sectorul silvic francez117 5.1.3.1.Consiliul superior pentru păduri şi alte terenuri împădurite117 5.1.3.2.Comisiile regionale pentru păduri şi alte terenuri împădurite118 5.1.3.3.Oficiul naţional al pădurilor118 5.1.3.4.Centrul naţional al proprietăţii forestiere118 5.2.Particularităţile protecţiei pădurilor în Austria120 5.2.1.Situaţia fondului forestier austriac120 5.2.2.Cadrul normativ în sectorul silvic austriac122 5.2.2.1.Importanţa pădurii122 5.2.2.2.Planificarea spaţială a habitatului forestier123 5.2.2.3.Conservarea pădurilor123 5.2.2.4.Promovarea silviculturii126 5.2.2.5.Controlul forestier127 5.2.2.6.Sancţionarea încălcării dispoziţiilor în domeniu127 5.2.3.Cadrul instituţional/organizatoric în sectorul silvic austriac128 5.2.3.1.Direcţia generală Păduri şi Dezvoltare durabilă128 5.2.3.2.Biroul Federal pentru Păduri129 5.2.3.3.Centrul de Cercetare Austriac pentru Păduri129 5.2.3.4.Camera de Agricultură a Austriei şi camerele de agricultură regionale130 5.3.Particularităţile protecţieipădurilor înSuedia130 5.3.1.Situaţia fondului forestier suedez130 5.3.2.Cadrul normativ în sectorul silvic suedez132 5.3.2.1.Importanţa pădurii133 5.3.2.2.înfiinţarea pădurii şi recoltarea pe terenuri forestiere133 5.3.2.3.Evaluările de mediu, conservarea naturii, protejarea patrimoniului cultural şi creşterea renilor137 5.3.2.4.înregistrarea şi supravegherea137 5.3.2.5.Sancţionarea încălcării dispoziţiilor în domeniu140 5.3.3.Cadrul instituţional/organizatoric în sectorul silvic suedez140 5.3.3.1.Agenţia Suedeză pentru Păduri141 5.3.3.2.Academia Regală Suedeză pentru Agricultură şi Silvicultură141 5.3.3.3.Federaţia Industriilor Forestiere Suedeze142 5.3.3.4.Federaţia Asociaţiilor Forestiere Familiale Suedeze142 5.4.Concluzii143 Capitolul 6 PARTICULARITĂŢILE PROTECŢIEI PĂDURILOR ÎN ROMÂNIA146 6.1.Situaţia fondului forestier naţionalromânesc146 6.2.Scurt istoric al evoluţiei reglementărilor pentru protecţia pădurilor în România149 PROTECŢIA PĂDURILOR ÎN UNIUNEA EUROPEANĂ : 5.Cadrul normativ în sectorul silvic românesc155 6 3.1. Regimul general de protecţie al biodiversităţii156 6.3.2.Regimul fondului forestier naţional şi vegetaţiei forestiere din afara acestuia157 6.3.2.1.Importanţa pădurilor158 6.3.2.2.Administrarea fondului forestier naţional159 6.3.2.3.Gestionarea durabilă a pădurilor161 6.3.2.4.Dezvoltarea durabilă a fondului forestier naţional170 6.3.2.5.Controlul aplicării şi respectării regimului silvic172 6.3.2.6.Răspunderile şi sancţiunile prevăzute173 • -Infracţiunile la regimul silvic173 6.4.1.Analiza conţinutului infracţiunilor la regimul silvic176 6.4.1.1.Reducerea suprafeţei fondului forestier naţional176 6.4.1.2.Distrugerea fondului forestier naţional şi vegetaţiei forestiere din afara acestuia181 6.4.1.3.Folosirea fară drept a dispozitivelor specialede marcat192 6.4.1.4.Păşunatul fară drept în fondul forestier201 6.4.1.5.Furtul de produse ale fondului forestier naţional şi vegetaţiei forestiere din afara acestuia207 6.4.1.6.Omisiunea de reîmpădurire216 6.4.2.Regulile procesuale specifice infracţiunilor la regimulsilvic218 6.4.2.1.Dispoziţiile cu caracter special privind constatarea infracţiunilor la regimul silvic218 6.4.2.2.Dispoziţiile procesuale cu caracter special privind identificarea, inventarierea şi reţinerea materialelor lemnoase218 6.4.2.3.Dispoziţiile procesuale cu caracter special privind sesizarea organelor judiciare219 6.4.3.Analiza cazuisticii înregistrate în materia infracţiunilor la regimul silvic219 6.4.3.1.Evoluţia cauzelor având ca obiect infracţiuni la regimul silvic220 6.4.3.2.Aspecte de practică judiciară în materia infracţiunilor la regimul silvic222 6.4.3.3.Factori favorizatori ai comiterii infracţiunilor la regimul silvic227 6.5.Contravenţiile la regimul silvic228 6.5.1.Sistematizarea contravenţiilor la regimul silvic228 6.5.1.1.Contravenţiile privind asigurarea administrării fondului forestier sau a serviciilor silvice229 6.5.1.2.Contravenţiile privind amenajarea pădurilor229 6.5.1.3.Contravenţiile privind integritatea fondului forestier, paza şi protecţia pădurilor231 6.5.1.4.Contravenţii privind regenerarea pădurilor şi punerea în valoare a masei lemnoase233 6.5.1.5.Contravenţiile privind exploatarea masei lemnoase şi recoltarea produselor nelemnoase234 6.5.1.6.Contravenţiile privind controlul aplicării normelor privind circulaţia materialelor lemnoase, al depozitelor şi instalaţiilor de prelucrare a lemnului236 6.5.2.Cauzele speciale care înlătură caracterul contravenţional al faptei ori de neaplicare a sancţiunii240 6.5.2.1.Cauzele speciale care înlătură caracterul contravenţional al faptei241 6.5.2.2.Cauzele speciale de neaplicare a sancţiunii243 6.5.3.Regulile specifice constatării contravenţiilor la regimul silvic şi aplicării sancţiunilor244 6.5.3.1.Dispoziţiile cu caracter special privind constatarea contravenţiilor la regimul silvic244 6.5.3.2.Dispoziţiile cu caracter special privind aplicarea sancţiunilor245 6.5.3.3.Dispoziţiile cu caracter special privind identificarea şi reţinerea/confiscarea materialelorlemnoase246 6.5.3.4.Dispoziţiile cu caracter special privind executarea sancţiunilor248 6.5.3.5.Dispoziţiile cu caracter special privind valorificarea bunurilor confiscate249 6.5.4.Analiza cazuisticii înregistrate în materia contravenţiilor la regimul silvic251 6.6.Cadrul instituţional/organizatoric în sectorul silvicromânesc251 6.6.1.Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor251 6.6.2.Gărzile forestiere253 6.6.3.Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva255 6.7.Concluzii256 CONCLUZII ŞI PROPUNERI258 BIBLIOGRAFIE299
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 600867 / 600867 IC Împrumut Da 63
2. 600866 / 600866 IC Împrumut Da 63
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
IC Împrumut 2

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu