Psihologie clinică : de la tradiție la modernitate

Editura Editura Universităţii din Bucureşti chat
Loc publicare București
An 2009
Subiect Psihologie chat
ISBN 9789737377159
Note Bibliogr. la sf. de cap.

159.9/P97; C.III.12082

    Psihologie clinică : de la tradiție la modernitate.- București : Editura Universităţii din Bucureşti , 2009.
    189p. : tab..    
    Bibliogr. la sf. de cap.
    CUPRINS Cuvânt înainte9 CAFTTOLUL 1 11 Atentarea psihologică a afecţiunilor dermatologice şi impactul lor - cu accent asupra psoriazisului Drd. MIRONA MARCU-VĂLEAN11 Date generale despre structura pielii 11 Comportamente de adaptare specifice tipologiei bolilor de piele 12 Tipologia bolilor de piele12 Etape ale adaptării13 Deosebirea dintre bolile de piele şi alte afecţiuni ale corpului14 Descrierea afecţiunilor dermatologice 14 Psoriazisul15 Alte afecţiuni dermatologice: acneea; dermatita atopică; vitiligo; urticaria 16 Stresul şi etiologia multifactorială a bolilor17 Stresul psihosocial şi psoriazisul, acneea, dermatita atopică, urticaria 17 Patologia psihiatrică asociată afecţiunilor dermatologice 18 Afecţiunile dermatologice şi impactul lor 20 Impact la nivelul imaginii corporale 21 Impact la nivelul stimei de sine 21 Calitatea vie fii şi afecţiunile dermatologice 21 Abordări psihoterapeutice 24 Consilierea psihologică 25 Bibliografie 28 CAPITOLUL 231 Strategii de consiliere în cadrul diadei: depresie-perwdicitate ¿>io/ogică la adulţi Drd. OFELIA POPESCU 31 Program de consiliere psihologică pentru grup de persoane diagnosticate cu depresie de intensitate medie aflate la menopauză şi respectiv andropauză33 Principalul scop al programului33 Argument pentru implementarea unui program de consiliere psilologică33 Obiective principale34 Motivaţia de participare 35 Rezultate: abordare reintegratoare psihosocială şi comunitară 35 Consilierul psiholog ca actor implicat direct în acest program complex35 Bibliografie 37 CAPITOLUL 339 Factori psihosociali în organizaţii. Un nou instrument de evaluare şi principii de intervenţie în conexiune cu sănătatea mentală Drd. RALUCA IORDACHE 39 Introducere 39 Chestionarul Copenhaga de Evaluare a Factorilor Psihosociali42 Versiunile chestionarului 44 Discuții45 Bibliografie selectivă 49 CAPITOLUL 451 Abordări teoretice şi aplicative ale motivaţiei la sportivii de performanţă Drd. VÎJIALĂ (IGNAT) MIRELA51 Motivaţia - definiţi, tipologie şi modalităţi de abordare în sport51 Natura şi componentele motivaţiei la sportivii de performanţă 53 Unele teorii ale motivaţiei adaptate în sportul de performanţă 55 •Teoria atribuirii 55 Modelul cognitiv 56 Taxonomia tridimensională a lui Weiner59 Modelul social-cognitiv61 •Teoria auto-eficacităţii61 Factorii ce afectează auto-eficacitatea 61 •Teoria competenţei percepute 63 Modelul atingerii scopului64 Modelul funcţional 64 Direcţii viitoare în cercetarea atribuirii66 •Teoria nevoii de succes 67 Modelul motivaţiei de realizare în sport (WeinbergşiGould) 68 Aspecte specifice ale motivaţiei în sportul de performanţă 69 I.încrederea de sine în sport69 II.Motivaţia Sportivă69 III.Stabilirea obiectivelor de performanţă în sport70 IV.Stilul explicativ71 Motivaţie şi atitudine în sportul de performanţă 72 Motivarea şi stimularea permanentă73 Respectarea personalităţii sportivului între virtute şi necesitate73 Antrenarea voinţei de a învinge73 Viaţa sănătoasă - cerinţă omniprezentă74 Bibliografie 74 CAPITOLUL 575 Timpul psihologic: o dimensiune a personalităţii Dr. ROŞEANU GABRIEL75 Bibliografie 93 CAPITOLUL 695 Implicaţii psihologice ale obezităţii în preadolescenţă (p. I) Drd. OANA-MARIA UDREA, Prof. dr. RUXANDRA RĂŞCANU95 Semnificaţi psihologice ale obezităţi copilului şi preadolescentului96 Cadru teoretic - factorii psihologici; cauze sau consecinţe? 96 Imaginea corporală la copiii cu obezitate 100 Bibliografie 101 Perspective psihologice în abordarea terapeutică a obezităţii copilului (p. II) Drd. OANA-MARIA UDREA, Prof. dr. RUXANDRA RĂŞCANU103 Modele de intervenţie psihologică107 Bibliografie 109 CAPITOLUL 7113 Investigarea timpurie în cazul copiilor cu tulburări din spectrul autist Drd. KISS JULIEN-FERENCZ 113 Introducere - argument113 Teorii asupra autismului113 •Teorii Psihanalitice114 •Teorii cognitiviste114 •Teorii neuropsihologice si neurocognitiviste 114 Teoria slăbiciunii coerentei cerebrale (Frith)114 Teoria deficitului executiv115 Teoria mentală (Simon Baron-Cohen, Alan Leslie, Uta Frith, 1985) 115 Teoria „neuronilor-oglindă” 115 Evaluarea şi diagnosticul în cazul copiilor cu tulburări din spectrul autist 115 •Autismul infantil116 •Tulburarea Asperger116 •Sindromul Rett117 •Tulburarea dezintegrativa a copilăriei 118 Evaluarea psihologica 118 •Scalele de evaluare a nivelului de dezvoltare118 Scalele screening118 O „Checklistul pentru autism in cazul copiilor mici” (CHAT) (Anexa1) 119 0 Checklistul modificat pentru autism in cazul copilului mic (M-CHAT) (Anexa 2) ..119 0 Scala Australiana pentru Sindromul Asperger (Anexa 3) 119 0 Checklist-ul comportamentului autist (ABC) 120 •Etape în diagnosticul tulburărilor din spectrul autist 120 Bibliografie 122 Anexa 1 - Scala CHAT 123 Anexa 2-Scala M-CHAT127 Anexa 3 - Scala Australiană pentru sindromul autist 131 CAPITOLUL 8135 rucţia limbajului expresiv şi utilizarea metaforelor la persoanele cu schizofrenie Drd. ANA VOICHIŢA TEBEANU, Prof. dr. RUXANDRA RĂŞCANU 135 Istoricul termenului de „schizofrenie”. Delimitări conceptuale 135 Tulburări ale limbajului expresiv la persoanele cu schizofrenie: pragmatică şi semantică ...137 Metafora: definiţii şi sensuri 138 Locul metaforei în limbajul schizofrenului. Motiva ¡ia cercetării 139 Abordarea calitativă a studiului metaforei în schizofrenie 146 Relevanţa testului Rorschach 146 Scurt istoric146 Studiu de caz147 Metaforă în/şi prin desen. Explorarea imaginarului prin testul proiectiv AT9 152 Bibliografie 154 Anexă. Planşa 1 - Yves, testul proiectiv AT9157 CAPITOLUL 9159 te psihosociale şi recuperatorii în abordarea complexă a pacienţilor internaţi în jriul de Nevroze Predeal Prof. dr. RUXANDRA RĂŞCANU, Dr. OCTAVIAN ALEXANDRU BRUMARU 159 Miturile legate de boala mentală162 •Diagnosticarea la Sanatoriul de Nevroze Predeal 164 •Repartiţia subiecţilor din lotul investigat conform vârstei şi sexului 164 •Schimbări în stilul de viaţă evaluat prin chestionarul Rosenberg şi chestionare proprii 164 •Aspecte farmacologice legate de comorbiditate165 •Proceduri alternative utilizate în SNP165 •Rezultate obţinute la chestionarul Rosenberg pentru evaluarea stimei de sine166 •Rezultate obţinute Ia chestionarul de asertivitate CASNP 166 •Schimbări în atitudinile pacienţilor internaţi la SNP166 •Modificări intervenite în deciziile pacienţilor internaţi în SNP pentru consolidarea sănătăţii globale urmate de acţiuni - atitudini la revenirea în familie/la domiciliu ...166 •Indici de corelaţie între rezultatele probelor psihoclinice167 •Aspecte comparative ale rezultatelor la investigarea tip test-retest cu scale, chestionare psihoclinice - Reacţia la antidepresive, anxiolitice 167 Discuţii şi comentarii167 Concluzii168 Bibliografie selectivă 169 Capitolul 10 Psihoterapie de grup centrată pe individ. Repere teoretice şi metodologice. M. RADI' VULCU 171 1.AOnitaUa cu grupul 178 IM. Saluturi şi activitatea psihomotrică 178 l.b. Jocuri în perechi 178 l.c. Situația fiecăruia 179 1.d.Alegerea protagonistului179 Analiza activităţii cu grupul179 2.Activitatea cu protagonistul180 2.a.Luarea în contact180 2.b. Popularea scenei181 2.c. Interviul personajelor181 2.d. Acţiunea scenică 182 2.e. Integrarea183 Analiza activităţii cu protagonistul184 3.Participarea auditoriului185 Analiza activităţii de participare a auditoriului186 Bibliografie selectivă 186 în loc de concluzii Prof. dr. RUXANDRA RĂŞCANU 187.
    ISBN 9789737377159

    I Rășcanu, Ruxandra(coordonator)

    1. Psihologie

159.9:616

010 __ $a9789737377159
035 __ $a159.9/P97
035 __ $aC.III.12082
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aPsihologie clinică $bCarte tipărită $ede la tradiție la modernitate
210 _# $aBucurești $cEditura Universităţii din Bucureşti $d2009
215 __ $a189p. $ctab.
299 __ $aPsihologie clinică : de la tradiție la modernitate
300 __ $aBibliogr. la sf. de cap.
330 __ $aCUPRINS Cuvânt înainte9 CAFTTOLUL 1 11 Atentarea psihologică a afecţiunilor dermatologice şi impactul lor - cu accent asupra psoriazisului Drd. MIRONA MARCU-VĂLEAN11 Date generale despre structura pielii 11 Comportamente de adaptare specifice tipologiei bolilor de piele 12 Tipologia bolilor de piele12 Etape ale adaptării13 Deosebirea dintre bolile de piele şi alte afecţiuni ale corpului14 Descrierea afecţiunilor dermatologice 14 Psoriazisul15 Alte afecţiuni dermatologice: acneea; dermatita atopică; vitiligo; urticaria 16 Stresul şi etiologia multifactorială a bolilor17 Stresul psihosocial şi psoriazisul, acneea, dermatita atopică, urticaria 17 Patologia psihiatrică asociată afecţiunilor dermatologice 18 Afecţiunile dermatologice şi impactul lor 20 Impact la nivelul imaginii corporale 21 Impact la nivelul stimei de sine 21 Calitatea vie fii şi afecţiunile dermatologice 21 Abordări psihoterapeutice 24 Consilierea psihologică 25 Bibliografie 28 CAPITOLUL 231 Strategii de consiliere în cadrul diadei: depresie-perwdicitate ¿>io/ogică la adulţi Drd. OFELIA POPESCU 31 Program de consiliere psihologică pentru grup de persoane diagnosticate cu depresie de intensitate medie aflate la menopauză şi respectiv andropauză33 Principalul scop al programului33 Argument pentru implementarea unui program de consiliere psilologică33 Obiective principale34 Motivaţia de participare 35 Rezultate: abordare reintegratoare psihosocială şi comunitară 35 Consilierul psiholog ca actor implicat direct în acest program complex35 Bibliografie 37 CAPITOLUL 339 Factori psihosociali în organizaţii. Un nou instrument de evaluare şi principii de intervenţie în conexiune cu sănătatea mentală Drd. RALUCA IORDACHE 39 Introducere 39 Chestionarul Copenhaga de Evaluare a Factorilor Psihosociali42 Versiunile chestionarului 44 Discuții45 Bibliografie selectivă 49 CAPITOLUL 451 Abordări teoretice şi aplicative ale motivaţiei la sportivii de performanţă Drd. VÎJIALĂ (IGNAT) MIRELA51 Motivaţia - definiţi, tipologie şi modalităţi de abordare în sport51 Natura şi componentele motivaţiei la sportivii de performanţă 53 Unele teorii ale motivaţiei adaptate în sportul de performanţă 55 •Teoria atribuirii 55 Modelul cognitiv 56 Taxonomia tridimensională a lui Weiner59 Modelul social-cognitiv61 •Teoria auto-eficacităţii61 Factorii ce afectează auto-eficacitatea 61 •Teoria competenţei percepute 63 Modelul atingerii scopului64 Modelul funcţional 64 Direcţii viitoare în cercetarea atribuirii66 •Teoria nevoii de succes 67 Modelul motivaţiei de realizare în sport (WeinbergşiGould) 68 Aspecte specifice ale motivaţiei în sportul de performanţă 69 I.încrederea de sine în sport69 II.Motivaţia Sportivă69 III.Stabilirea obiectivelor de performanţă în sport70 IV.Stilul explicativ71 Motivaţie şi atitudine în sportul de performanţă 72 Motivarea şi stimularea permanentă73 Respectarea personalităţii sportivului între virtute şi necesitate73 Antrenarea voinţei de a învinge73 Viaţa sănătoasă - cerinţă omniprezentă74 Bibliografie 74 CAPITOLUL 575 Timpul psihologic: o dimensiune a personalităţii Dr. ROŞEANU GABRIEL75 Bibliografie 93 CAPITOLUL 695 Implicaţii psihologice ale obezităţii în preadolescenţă (p. I) Drd. OANA-MARIA UDREA, Prof. dr. RUXANDRA RĂŞCANU95 Semnificaţi psihologice ale obezităţi copilului şi preadolescentului96 Cadru teoretic - factorii psihologici; cauze sau consecinţe? 96 Imaginea corporală la copiii cu obezitate 100 Bibliografie 101 Perspective psihologice în abordarea terapeutică a obezităţii copilului (p. II) Drd. OANA-MARIA UDREA, Prof. dr. RUXANDRA RĂŞCANU103 Modele de intervenţie psihologică107 Bibliografie 109 CAPITOLUL 7113 Investigarea timpurie în cazul copiilor cu tulburări din spectrul autist Drd. KISS JULIEN-FERENCZ 113 Introducere - argument113 Teorii asupra autismului113 •Teorii Psihanalitice114 •Teorii cognitiviste114 •Teorii neuropsihologice si neurocognitiviste 114 Teoria slăbiciunii coerentei cerebrale (Frith)114 Teoria deficitului executiv115 Teoria mentală (Simon Baron-Cohen, Alan Leslie, Uta Frith, 1985) 115 Teoria „neuronilor-oglindă” 115 Evaluarea şi diagnosticul în cazul copiilor cu tulburări din spectrul autist 115 •Autismul infantil116 •Tulburarea Asperger116 •Sindromul Rett117 •Tulburarea dezintegrativa a copilăriei 118 Evaluarea psihologica 118 •Scalele de evaluare a nivelului de dezvoltare118 Scalele screening118 O „Checklistul pentru autism in cazul copiilor mici” (CHAT) (Anexa1) 119 0 Checklistul modificat pentru autism in cazul copilului mic (M-CHAT) (Anexa 2) ..119 0 Scala Australiana pentru Sindromul Asperger (Anexa 3) 119 0 Checklist-ul comportamentului autist (ABC) 120 •Etape în diagnosticul tulburărilor din spectrul autist 120 Bibliografie 122 Anexa 1 - Scala CHAT 123 Anexa 2-Scala M-CHAT127 Anexa 3 - Scala Australiană pentru sindromul autist 131 CAPITOLUL 8135 rucţia limbajului expresiv şi utilizarea metaforelor la persoanele cu schizofrenie Drd. ANA VOICHIŢA TEBEANU, Prof. dr. RUXANDRA RĂŞCANU 135 Istoricul termenului de „schizofrenie”. Delimitări conceptuale 135 Tulburări ale limbajului expresiv la persoanele cu schizofrenie: pragmatică şi semantică ...137 Metafora: definiţii şi sensuri 138 Locul metaforei în limbajul schizofrenului. Motiva ¡ia cercetării 139 Abordarea calitativă a studiului metaforei în schizofrenie 146 Relevanţa testului Rorschach 146 Scurt istoric146 Studiu de caz147 Metaforă în/şi prin desen. Explorarea imaginarului prin testul proiectiv AT9 152 Bibliografie 154 Anexă. Planşa 1 - Yves, testul proiectiv AT9157 CAPITOLUL 9159 te psihosociale şi recuperatorii în abordarea complexă a pacienţilor internaţi în jriul de Nevroze Predeal Prof. dr. RUXANDRA RĂŞCANU, Dr. OCTAVIAN ALEXANDRU BRUMARU 159 Miturile legate de boala mentală162 •Diagnosticarea la Sanatoriul de Nevroze Predeal 164 •Repartiţia subiecţilor din lotul investigat conform vârstei şi sexului 164 •Schimbări în stilul de viaţă evaluat prin chestionarul Rosenberg şi chestionare proprii 164 •Aspecte farmacologice legate de comorbiditate165 •Proceduri alternative utilizate în SNP165 •Rezultate obţinute la chestionarul Rosenberg pentru evaluarea stimei de sine166 •Rezultate obţinute Ia chestionarul de asertivitate CASNP 166 •Schimbări în atitudinile pacienţilor internaţi la SNP166 •Modificări intervenite în deciziile pacienţilor internaţi în SNP pentru consolidarea sănătăţii globale urmate de acţiuni - atitudini la revenirea în familie/la domiciliu ...166 •Indici de corelaţie între rezultatele probelor psihoclinice167 •Aspecte comparative ale rezultatelor la investigarea tip test-retest cu scale, chestionare psihoclinice - Reacţia la antidepresive, anxiolitice 167 Discuţii şi comentarii167 Concluzii168 Bibliografie selectivă 169 Capitolul 10 Psihoterapie de grup centrată pe individ. Repere teoretice şi metodologice. M. RADI' VULCU 171 1.AOnitaUa cu grupul 178 IM. Saluturi şi activitatea psihomotrică 178 l.b. Jocuri în perechi 178 l.c. Situația fiecăruia 179 1.d.Alegerea protagonistului179 Analiza activităţii cu grupul179 2.Activitatea cu protagonistul180 2.a.Luarea în contact180 2.b. Popularea scenei181 2.c. Interviul personajelor181 2.d. Acţiunea scenică 182 2.e. Integrarea183 Analiza activităţii cu protagonistul184 3.Participarea auditoriului185 Analiza activităţii de participare a auditoriului186 Bibliografie selectivă 186 în loc de concluzii Prof. dr. RUXANDRA RĂŞCANU 187
606 _0 $aPsihologie
675 __ $a159.9:616
686 __ $a1
702 _0 $4coordonator $aRășcanu, Ruxandra
975 _0 $a159.9 $a:616
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 544834 / 544834 A Împrumut Da 159.9
2. 544833 / 544833 L Împrumut la sala de lectură Da 159.9
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu