Psihosociologie aplicată : Publicitatea

Autor chat
Editura Polirom chat
Loc publicare Iaşi
An 2016
Subiect Publicitate - Marketing chat
Psihosociologie chat
ISBN 9789734659722
Note Index. anexe. Bibliogr. p.471-518

30/31/C40; C.III.11757

CHELCEA, SEPTIMIU
    Psihosociologie aplicată : Publicitatea.- Iaşi : Polirom , 2016.
    542 p. : il., foto. color, schem., facsm., tab..- (Collegium. Psihologie).    
    Index. anexe. Bibliogr. p.471-518
    Cuprins Lista ilustraţiilor şi a figurilor 9 Introducere 15 Partea întâi Publicitatea - o perspectivă psihosociologică Capitolul 1. Publicitatea - un fenomen social multifaţetat21 1.1.Reclamă, publicitate, advertising21 1.2.Ce este publicitatea? 23 1.2.1.Publicitatea : aforisme şi vorbe cu rost (şi fără)23 1.2.2.Publicitatea - element al mixului de marketing25 1.2.3.Publicitatea - abordare multi- şi interdisciplinară27 1.3.Din istoricul publicităţii29 1.3.1.Oameni de publicitate celebri37 1.3.2.Repere în istoria publicităţii din România41 1.4.Tipuri de publicitate47 Capitolul 2. Funcţiile publicităţii 49 2.1.Convergenţa funcţiilor49 2.2.Impactul publicitate - comportament de cumpărare55 2.3.Poziţionarea: o perspectivă psihosociologică59 2.4.Loialitatea consumatorului şi programele de fidelizare60 2.5.Teorii despre achiziţionarea produselor şi serviciilor63 Capitolul 3. Societate, cultură şi publicitate 65 3.1.Omniprezenţa publicităţii în societatea de consum65 3.2.Societate şi cultură 68 3.3.Societate şi publicitate70 3.4.Globalizarea: o provocare pentru creatorii de publicitate73 3.4.1.Cele cinci dimensiuni ale culturilor naţionale74 3.4.2.Globalizarea publicităţii vs glocalizarea publicităţii79 3.5.Stereotipurile - element al culturii81 3.5.1. Stereotipurile de gen în publicitate82 Capitolul 4. Comunicarea - fundament al publicităţii89 4.1.Ce este comunicarea socială?89 4.2.Comunicarea verbală91 4.2.1. Comunicarea verbală interpersonală în publicitate92 4.3.Comunicarea nonverbală98 4.3.1. Comunicarea nonverbală în publicitate101 4.4.Comunicarea de marketing integrată 108 Capitolul 5. Critica publicităţii 109 5.1.Publicitatea enervează şi ofensează consumatorii110 5.2.Publicitatea este înşelătoare113 5.3.Publicitatea generează artificial trebuinţe noi117 5.4.Publicitatea manipulează prin mesaje subliminale122 5.5.Publicitatea este indecentă şi cultivă mitul „sexul vinde"124 Partea a doua Psihosociologia publicităţii - psihosociologie aplicată la marketing Capitolul 6. Psihosociologia aplicată137 6.1.Psihosociologia - domeniu de cunoaştere interdisciplinar137 6.2.Psihosociologia publicităţii: psihosociologie aplicată139 6.3.Din istoricul psihosociologici publicităţii pe plan mondial143 6.4.Iniţierea studiilor de psihosociologie a publicităţii în România149 Capitolul 7. Premisele psihosociologice ale publicităţii152 7.1.Personalitatea din perspectivă psihosociologică152 7.2.Trăsăturile de personalitate ale copywriterilor de succes159 7.3.Şinele şi publicitatea160 7.4.Vârsta cognitivă, curiozitatea, mirarea şi trebuinţa de cunoaştere166 Capitolul 8. Simţurile - ferestre spre interior şi spre exterior 171 8.1.Văzul (simţul vizual)174 8.1.1.Senzaţiile vizuale şi semnificaţia dilatării pupilelor175 8.1.2.Teorii despre percepţia vizuală177 8.1.3.Vederea culorilor180 8.1.4.Teorii explicative ale vederii culorilor187 8.2.Auzul (simţul auditiv)187 8.2.1.Sistemul auditiv şi undele sonore188 8.2.2.Efectele psihice ale muzicii190 8.2.3.Utilizarea muzicii în publicitate194 8.3.Mirosul (simţul olfactiv)198 8.3.1.Psihofiziologia mirosului199 8.3.2.Psihosociologia mirosului203 8.3.3.Influenţa mirosurilor asupra comportamentului de cumpărare210 8.4.Gustul (simţul gustativ)213 8.4.1. Ce este simţul gustativ? 213 Sensibilitatea gustativă217 Sensibilitatea gustativă, marketingul şi publicitatea218 8.5.Simțul tactil (pipăitul)223 8.5.1.”Pipăitul” - un singur cuvânt pentru trei simţuri distincte224 8.5.2 Atingerea cutanată şi complianţa comportamentală226 8.5.3.Imaginea atingerilor şi autoatingerilor în reclamele vizuale228 Capitolul 9. Atenţia230 9.1 Atenția şi procesarea mesajelor publicitare230 9.2 Atenția involuntară şi procesarea subconştientă231 9.3 Caracteristicile stimulilor sociali care atrag atenţia233 9.4 Modelul „probabilităţii de elaborare"239 Capitolul 10.Percepţie, societate, cultură243 10.1 Ce este percepţia? 243 10.2 Setul perceptiv246 10.3 Percepţia feţei umane, pareidolia şi smiley face249 Capitolul 11.Iluziile şi potenţialul lor publicitar 257 11.1 Obiectele imposibile258 11.2 Obiectele deformate261 11.3 Figuri reversibile270 Capitolul 12.Memoria, categorizarea şi înţelegerea mesajelor 275 12.1 Ce este memoria ? 276 12.2 Implicaţiile memoriei în publicitate279 12.3 Categorizarea, procesarea şi înţelegerea mesajului publicitar282 Capitolul 13. Emoţiile 289 13.1. Ce sunt emoţiile ?289 13.2 Clasificarea emoţiilor293 13.3 Efectele emoţiilor asupra altor fenomene psihice299 13.4. Expresia facială a emoţiilor300 13.5. Apelul la emoţii în publicitate302 Capitolul 14. Atitudinile şi schimbarea lor 308 14.1. Atitudinile: caracteristici, structură, funcţii308 14.2. Schimbarea atitudinilor314 14.2.1. Modelele schimbării atitudinale318 14.3. Relaţia atitudine-comportament320 Capitolul 15. Persuasiunea 325 15.1.Ce este persuasiunea?325 15.2.Teoria aristotelică a persuasiunii328 15.3.Condiţionarea clasică şi condiţionarea operantă332 15.4.Strategia alfa vs strategia omega335 15.5.Apelul la raţiune în mesajele persuasive336 Capitolul 16. Creativitatea - cheia succesului în publicitate342 16.1.Ce este creativitatea? 342 16.2.Creativitate, personalitate, societate346 16.3.Creativitatea publicitară350 16.4.Stimularea creativităţii publicitare351 Partea a treia Despre construirea reclamelor vizuale de succes Capitolul 17. Mesajele textuale în publicitate359 17.1.Cuvintele magice, metaforele şi intertextualitatea360 17.2.Scrierea reclamelor de succes370 17.3.Traducerea textelor publicitare377 17.4.Titlul, subtitlul şi sloganul reclamelor381 17.5.Figurile de stil în publicitate388 17.6.Numele brandului389 17.7.Mesajele falacioase în publicitate391 Capitolul 18. Mesajele iconice393 18.1.Imaginile vizuale394 18.2.Funcţiile imaginilor în publicitate397 18.3.Iconurile publicitare401 18.4.Culorile în publicitate411 18.5.Designul reclamelor417 18.6.„Formele bune": un experiment429 Capitolul 19. Celebrităţile în publicitate 432 19.1.Credibilitatea celebrităţilor437 19.2.Congruenţa celebritate-brand438 19.3.Riscurile utilizării celebrităţilor în publicitate441 Capitolul 20. Umorul în publicitate - acceptarea vs respingerea lui444 20.1.Ce este umorul? 444 20.2.Umorul în publicitate449 20.3.Tipologia umorului publicitar452 Încheiere 457 Anexe459 Bibliografie471 Indice de autori519 Indice tematic533.
    ISBN 9789734659722

    1. Publicitate - Marketing
    2. Psihosociologie

159.98:659.1
316.334.2


010 __ $a9789734659722
035 __ $a30/31/C40
035 __ $aC.III.11757
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aPsihosociologie aplicată $ePublicitatea
210 _# $aIaşi $cPolirom $d2016
215 __ $a542 p. $cil., foto. color, schem., facsm., tab.
225 _0 $aCollegium. Psihologie
299 __ $aPsihosociologie aplicată : Publicitatea
300 __ $aIndex. anexe. Bibliogr. p.471-518
330 __ $aCuprins Lista ilustraţiilor şi a figurilor 9 Introducere 15 Partea întâi Publicitatea - o perspectivă psihosociologică Capitolul 1. Publicitatea - un fenomen social multifaţetat21 1.1.Reclamă, publicitate, advertising21 1.2.Ce este publicitatea? 23 1.2.1.Publicitatea : aforisme şi vorbe cu rost (şi fără)23 1.2.2.Publicitatea - element al mixului de marketing25 1.2.3.Publicitatea - abordare multi- şi interdisciplinară27 1.3.Din istoricul publicităţii29 1.3.1.Oameni de publicitate celebri37 1.3.2.Repere în istoria publicităţii din România41 1.4.Tipuri de publicitate47 Capitolul 2. Funcţiile publicităţii 49 2.1.Convergenţa funcţiilor49 2.2.Impactul publicitate - comportament de cumpărare55 2.3.Poziţionarea: o perspectivă psihosociologică59 2.4.Loialitatea consumatorului şi programele de fidelizare60 2.5.Teorii despre achiziţionarea produselor şi serviciilor63 Capitolul 3. Societate, cultură şi publicitate 65 3.1.Omniprezenţa publicităţii în societatea de consum65 3.2.Societate şi cultură 68 3.3.Societate şi publicitate70 3.4.Globalizarea: o provocare pentru creatorii de publicitate73 3.4.1.Cele cinci dimensiuni ale culturilor naţionale74 3.4.2.Globalizarea publicităţii vs glocalizarea publicităţii79 3.5.Stereotipurile - element al culturii81 3.5.1. Stereotipurile de gen în publicitate82 Capitolul 4. Comunicarea - fundament al publicităţii89 4.1.Ce este comunicarea socială?89 4.2.Comunicarea verbală91 4.2.1. Comunicarea verbală interpersonală în publicitate92 4.3.Comunicarea nonverbală98 4.3.1. Comunicarea nonverbală în publicitate101 4.4.Comunicarea de marketing integrată 108 Capitolul 5. Critica publicităţii 109 5.1.Publicitatea enervează şi ofensează consumatorii110 5.2.Publicitatea este înşelătoare113 5.3.Publicitatea generează artificial trebuinţe noi117 5.4.Publicitatea manipulează prin mesaje subliminale122 5.5.Publicitatea este indecentă şi cultivă mitul „sexul vinde"124 Partea a doua Psihosociologia publicităţii - psihosociologie aplicată la marketing Capitolul 6. Psihosociologia aplicată137 6.1.Psihosociologia - domeniu de cunoaştere interdisciplinar137 6.2.Psihosociologia publicităţii: psihosociologie aplicată139 6.3.Din istoricul psihosociologici publicităţii pe plan mondial143 6.4.Iniţierea studiilor de psihosociologie a publicităţii în România149 Capitolul 7. Premisele psihosociologice ale publicităţii152 7.1.Personalitatea din perspectivă psihosociologică152 7.2.Trăsăturile de personalitate ale copywriterilor de succes159 7.3.Şinele şi publicitatea160 7.4.Vârsta cognitivă, curiozitatea, mirarea şi trebuinţa de cunoaştere166 Capitolul 8. Simţurile - ferestre spre interior şi spre exterior 171 8.1.Văzul (simţul vizual)174 8.1.1.Senzaţiile vizuale şi semnificaţia dilatării pupilelor175 8.1.2.Teorii despre percepţia vizuală177 8.1.3.Vederea culorilor180 8.1.4.Teorii explicative ale vederii culorilor187 8.2.Auzul (simţul auditiv)187 8.2.1.Sistemul auditiv şi undele sonore188 8.2.2.Efectele psihice ale muzicii190 8.2.3.Utilizarea muzicii în publicitate194 8.3.Mirosul (simţul olfactiv)198 8.3.1.Psihofiziologia mirosului199 8.3.2.Psihosociologia mirosului203 8.3.3.Influenţa mirosurilor asupra comportamentului de cumpărare210 8.4.Gustul (simţul gustativ)213 8.4.1. Ce este simţul gustativ? 213 Sensibilitatea gustativă217 Sensibilitatea gustativă, marketingul şi publicitatea218 8.5.Simțul tactil (pipăitul)223 8.5.1.”Pipăitul” - un singur cuvânt pentru trei simţuri distincte224 8.5.2 Atingerea cutanată şi complianţa comportamentală226 8.5.3.Imaginea atingerilor şi autoatingerilor în reclamele vizuale228 Capitolul 9. Atenţia230 9.1 Atenția şi procesarea mesajelor publicitare230 9.2 Atenția involuntară şi procesarea subconştientă231 9.3 Caracteristicile stimulilor sociali care atrag atenţia233 9.4 Modelul „probabilităţii de elaborare"239 Capitolul 10.Percepţie, societate, cultură243 10.1 Ce este percepţia? 243 10.2 Setul perceptiv246 10.3 Percepţia feţei umane, pareidolia şi smiley face249 Capitolul 11.Iluziile şi potenţialul lor publicitar 257 11.1 Obiectele imposibile258 11.2 Obiectele deformate261 11.3 Figuri reversibile270 Capitolul 12.Memoria, categorizarea şi înţelegerea mesajelor 275 12.1 Ce este memoria ? 276 12.2 Implicaţiile memoriei în publicitate279 12.3 Categorizarea, procesarea şi înţelegerea mesajului publicitar282 Capitolul 13. Emoţiile 289 13.1. Ce sunt emoţiile ?289 13.2 Clasificarea emoţiilor293 13.3 Efectele emoţiilor asupra altor fenomene psihice299 13.4. Expresia facială a emoţiilor300 13.5. Apelul la emoţii în publicitate302 Capitolul 14. Atitudinile şi schimbarea lor 308 14.1. Atitudinile: caracteristici, structură, funcţii308 14.2. Schimbarea atitudinilor314 14.2.1. Modelele schimbării atitudinale318 14.3. Relaţia atitudine-comportament320 Capitolul 15. Persuasiunea 325 15.1.Ce este persuasiunea?325 15.2.Teoria aristotelică a persuasiunii328 15.3.Condiţionarea clasică şi condiţionarea operantă332 15.4.Strategia alfa vs strategia omega335 15.5.Apelul la raţiune în mesajele persuasive336 Capitolul 16. Creativitatea - cheia succesului în publicitate342 16.1.Ce este creativitatea? 342 16.2.Creativitate, personalitate, societate346 16.3.Creativitatea publicitară350 16.4.Stimularea creativităţii publicitare351 Partea a treia Despre construirea reclamelor vizuale de succes Capitolul 17. Mesajele textuale în publicitate359 17.1.Cuvintele magice, metaforele şi intertextualitatea360 17.2.Scrierea reclamelor de succes370 17.3.Traducerea textelor publicitare377 17.4.Titlul, subtitlul şi sloganul reclamelor381 17.5.Figurile de stil în publicitate388 17.6.Numele brandului389 17.7.Mesajele falacioase în publicitate391 Capitolul 18. Mesajele iconice393 18.1.Imaginile vizuale394 18.2.Funcţiile imaginilor în publicitate397 18.3.Iconurile publicitare401 18.4.Culorile în publicitate411 18.5.Designul reclamelor417 18.6.„Formele bune": un experiment429 Capitolul 19. Celebrităţile în publicitate 432 19.1.Credibilitatea celebrităţilor437 19.2.Congruenţa celebritate-brand438 19.3.Riscurile utilizării celebrităţilor în publicitate441 Capitolul 20. Umorul în publicitate - acceptarea vs respingerea lui444 20.1.Ce este umorul? 444 20.2.Umorul în publicitate449 20.3.Tipologia umorului publicitar452 Încheiere 457 Anexe459 Bibliografie471 Indice de autori519 Indice tematic533
606 _0 $aPublicitate - Marketing
606 _0 $aPsihosociologie
675 __ $a159.98:659.1
675 __ $a316.334.2
686 __ $a30/31
700 _0 $aCHELCEA, SEPTIMIU
975 _0 $a159.98 $a:659.1
975 _0 $a316.334.2
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 529996 / 529996 A Împrumut Da 30/31
2. 529995 / 529995 L Împrumut la sala de lectură Da 30/31
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu