România în schimbare : Evaluarea în contextul programelor și proiectelor cu finanțare externă

Editura Tritonic chat
Loc publicare București
An 2016
Subiect Relaţii internaţionale chat
Uniunea Europeană (instituţii comunitare) chat
ISBN 9786067491050
Note Bibliogr. la sf. de cap.

32(498)/R70; C.II.39413

    România în schimbare : Evaluarea în contextul programelor și proiectelor cu finanțare externă / Mirela Cerkez, Mihaela Aioanei, Adina Mihaela Mihai,... ; coord. Mirela Cerkez.- București : Tritonic , 2016.
    449p. : sche..- (Instituții și politici publice).    
    Bibliogr. la sf. de cap.
    Cuprins Lista autorilor11 Lista acronimelor15 Cuvânt înainte19 ( «pltolui I - Utilizarea evaluărilor în contextul Sistemului Instrumentelor Mructurale din România (Mihaela Aioanei)23 Introducere23 Utilizarea evaluării - repere teoretice27 C larificări conceptuale29 I actori care influenţează utilizarea evaluării35 Utilizarea evaluării în cadrul Sistemului Instrumentelor Structurale41 Documente cadru43 Diseminarea rezultatelor evaluării şi implementarea rmimandărilor43 Proceduri45 Arhitectura instituţională47 Funcții ţii şi atribuţii specifice. Cadrul legislativ şi normativ48 Utilizarea evaluărilor - stadiul de implementare a recomandărilor50 Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative52 Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane56 Programul Operaţional Creşterea Competitivităţii Economice58 Programul Operaţional Regional60 Programul Operaţional Sectorial Mediu63 Programul Operaţional Sectorial Transport65 Programul Operațional Asistenţă Tehnică68 Concluzii preliminare71 Factorii care au influenţat utilizarea evaluării72 Reglementarea şi designul sistemului instituţional73 Calitatea evaluărilor79 Diseminarea rezultatelor evaluării82 Gradul de specificitate a recomandărilor85 Dificultăţi întâmpinate în implementarea programelor operaţionale88 Concluzii92 Bibliografie97 Capitolul II - Rolul procesului de evaluare în creşterea influenţei POSDRU asupra evoluţiei nivelului şomajului din România (Adina Mihaela Mihai)101 Introducere101 Definirea temei şi importanţa acesteia pentru domeniul Evaluării Politicilor şi Programelor Publice Europene. Ipoteza de lucru şi termenii cheie103 Metodologie107 Politica de Ocupare în Uniunea Europeană şi instrumente de susţinere a implementării sale108 Rolul evaluării în eficientizarea utilizării POSDRU în combaterea şi prevenirea şomajului121 Prezentare POSDRU - componenta destinată prevenirii şi combaterii şomajului121 Evaluarea POSDRU în Romania - cu accent pe axele destinate şomerilor125 Concluzii şi recomandări de eficientizare a rezultatelor proiectelor finanţate prin POSDRU137 Studiu de caz. Evaluarea unui proiect destinat şomerilor şi finanţat prin POSDRU140 Prezentarea proiectului140 Prezentarea modelului de evaluare aplicat - CIPP143 Evaluarea proiectului după modelul CIPP144 Concluzii şi recomandări157 Capitolul III - Evaluarea schimbărilor organizaţionale în domeniul finanţării învăţământului superior - cazul UEFISCDI (.Alexandru Nicolae Clain)169 Introducere169 Fundamentare teoretică173 Dependenţa de cale şi abordarea capabilităţilor dinamice173 Construirea modelului de evaluare184 Tipuri de schimbare instituţională189 Evaluarea schimbărilor organizaţionale în domeniul finanţării învăţământului superior - cazul UEFISCDI192 Modelul de evaluare192 Aplicarea modelului de evaluare a schimbării organizaţionale197 Evaluarea contextului schimbării organizaţionale'197 Evaluarea proceselor de schimbare organizaţională208 Evaluarea rezultatelor proceselor de schimbare227 Concluzii şi recomandări235 Bibliografie242 Capitolul IV - Evaluarea schimbării şi învăţării organizaţionale. Consolidarea sistemului de asigurare a calităţii în învăţământul superior (Ana-Maria Stâvaru)247 Introducere247 Fundamente teoretice252 Izomorfismul instituţional şi schimbarea organizaţională252 Variabilitatea modelelor de evaluare. Modelul CIPP pentru evaluarea schimbării organizaţionale258 Evaluarea schimbărilor organizaţionale caracteristice sistemului de asigurare a calităţii în învăţământul superior264 Evaluarea contextului schimbării organizaţionale264 Evaluarea procesului de schimbare organizaţională278 Evaluarea produsului schimbării organizaţionale299 Tendinţa de dezvoltare a unei culturi a calităţii309 Consideraţii finale şi recomandări Bibliografie Capitolul V - Procese de evaluare în România în domeniul programelor de dezvoltare comunitară (Maria Lefegiu)327 Introducere327 Definiri conceptuale329 Metaevaluarea329 Model de evaluare331 Evaluare formativă331 Evaluare sumativă333 Standarde profesionale şi principii ale evaluării334 Metodologie337 Prezentarea contextului338 Evaluarea, aşa cum a avut loc342 încadrarea teoretică a procesului de evaluare evaluat344 Metaevaluare - analiza propriu-zisă349 în ce măsură evaluarea a fost una de tip participativ?350 Identitatea evaluatorilor355 Metodologia de evaluare s-a încadrat în standardele teoretice şi a fost potrivită situaţiei de evaluare?357 Analiza de context - în ce măsură a existat o analiză a contextului şi cum s-au luat în considerare posibili factori contextuali externi?363 Validitatea internă a rezultatelor evaluării367 Evaluarea, un proces de învăţare, dar ce am învăţat?369 Concluzii371 Anexa374 Bibliografie374 Capitolul VI - Aplicarea evaluării bazate pe teorie la programele finanţate de Fondul European de Integrare în România (Rodica Novac) 377 Introducere377 Privire de ansamblu asupra evaluării bazate pe teorie382 Componentele şi etapele evaluării bazate pe teorie391 Procedura în cinci etape de aplicare a evaluării bazate pe teorie propusă de Karol Olejniczak395 Politica de imigraţie şi programele de sprijinire a integrării resortisanţilor ţărilor terţe în societatea gazdă399 Politica privind imigraţia în România402 Fondul European de Integrare a Resortisanţilor Ţărilor Terţe405 Relevanţa priorităţilor şi acţiunilor programului FEI pentru situaţia naţională409 Aplicarea evaluării bazate pe teorie la programele finanţate de Fondul European de Integrare în România414 Concluzii442 Bibliografie445.
    ISBN 9786067491050

    I Aioanei, Mihaela
    II Cerkez, Mirela
    III Mihai, Adina Mihaela
    IV Cerkez, Mirela(coordonator)

    1. Relaţii internaţionale
    2. Uniunea Europeană (instituţii comunitare)

324(498):341.217(4)U.E.

010 __ $a9786067491050
035 __ $a32(498)/R70
035 __ $aC.II.39413
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aRomânia în schimbare $bCarte tipărită $eEvaluarea în contextul programelor și proiectelor cu finanțare externă $fMirela Cerkez, Mihaela Aioanei, Adina Mihaela Mihai,... $gcoord. Mirela Cerkez
210 __ $aBucurești $cTritonic $d2016
215 __ $a449p. $csche.
225 __ $aInstituții și politici publice
299 __ $aRomânia în schimbare : Evaluarea în contextul programelor și proiectelor cu finanțare externă
300 __ $aBibliogr. la sf. de cap.
330 __ $aCuprins Lista autorilor11 Lista acronimelor15 Cuvânt înainte19 ( «pltolui I - Utilizarea evaluărilor în contextul Sistemului Instrumentelor Mructurale din România (Mihaela Aioanei)23 Introducere23 Utilizarea evaluării - repere teoretice27 C larificări conceptuale29 I actori care influenţează utilizarea evaluării35 Utilizarea evaluării în cadrul Sistemului Instrumentelor Structurale41 Documente cadru43 Diseminarea rezultatelor evaluării şi implementarea rmimandărilor43 Proceduri45 Arhitectura instituţională47 Funcții ţii şi atribuţii specifice. Cadrul legislativ şi normativ48 Utilizarea evaluărilor - stadiul de implementare a recomandărilor50 Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative52 Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane56 Programul Operaţional Creşterea Competitivităţii Economice58 Programul Operaţional Regional60 Programul Operaţional Sectorial Mediu63 Programul Operaţional Sectorial Transport65 Programul Operațional Asistenţă Tehnică68 Concluzii preliminare71 Factorii care au influenţat utilizarea evaluării72 Reglementarea şi designul sistemului instituţional73 Calitatea evaluărilor79 Diseminarea rezultatelor evaluării82 Gradul de specificitate a recomandărilor85 Dificultăţi întâmpinate în implementarea programelor operaţionale88 Concluzii92 Bibliografie97 Capitolul II - Rolul procesului de evaluare în creşterea influenţei POSDRU asupra evoluţiei nivelului şomajului din România (Adina Mihaela Mihai)101 Introducere101 Definirea temei şi importanţa acesteia pentru domeniul Evaluării Politicilor şi Programelor Publice Europene. Ipoteza de lucru şi termenii cheie103 Metodologie107 Politica de Ocupare în Uniunea Europeană şi instrumente de susţinere a implementării sale108 Rolul evaluării în eficientizarea utilizării POSDRU în combaterea şi prevenirea şomajului121 Prezentare POSDRU - componenta destinată prevenirii şi combaterii şomajului121 Evaluarea POSDRU în Romania - cu accent pe axele destinate şomerilor125 Concluzii şi recomandări de eficientizare a rezultatelor proiectelor finanţate prin POSDRU137 Studiu de caz. Evaluarea unui proiect destinat şomerilor şi finanţat prin POSDRU140 Prezentarea proiectului140 Prezentarea modelului de evaluare aplicat - CIPP143 Evaluarea proiectului după modelul CIPP144 Concluzii şi recomandări157 Capitolul III - Evaluarea schimbărilor organizaţionale în domeniul finanţării învăţământului superior - cazul UEFISCDI (.Alexandru Nicolae Clain)169 Introducere169 Fundamentare teoretică173 Dependenţa de cale şi abordarea capabilităţilor dinamice173 Construirea modelului de evaluare184 Tipuri de schimbare instituţională189 Evaluarea schimbărilor organizaţionale în domeniul finanţării învăţământului superior - cazul UEFISCDI192 Modelul de evaluare192 Aplicarea modelului de evaluare a schimbării organizaţionale197 Evaluarea contextului schimbării organizaţionale'197 Evaluarea proceselor de schimbare organizaţională208 Evaluarea rezultatelor proceselor de schimbare227 Concluzii şi recomandări235 Bibliografie242 Capitolul IV - Evaluarea schimbării şi învăţării organizaţionale. Consolidarea sistemului de asigurare a calităţii în învăţământul superior (Ana-Maria Stâvaru)247 Introducere247 Fundamente teoretice252 Izomorfismul instituţional şi schimbarea organizaţională252 Variabilitatea modelelor de evaluare. Modelul CIPP pentru evaluarea schimbării organizaţionale258 Evaluarea schimbărilor organizaţionale caracteristice sistemului de asigurare a calităţii în învăţământul superior264 Evaluarea contextului schimbării organizaţionale264 Evaluarea procesului de schimbare organizaţională278 Evaluarea produsului schimbării organizaţionale299 Tendinţa de dezvoltare a unei culturi a calităţii309 Consideraţii finale şi recomandări Bibliografie Capitolul V - Procese de evaluare în România în domeniul programelor de dezvoltare comunitară (Maria Lefegiu)327 Introducere327 Definiri conceptuale329 Metaevaluarea329 Model de evaluare331 Evaluare formativă331 Evaluare sumativă333 Standarde profesionale şi principii ale evaluării334 Metodologie337 Prezentarea contextului338 Evaluarea, aşa cum a avut loc342 încadrarea teoretică a procesului de evaluare evaluat344 Metaevaluare - analiza propriu-zisă349 în ce măsură evaluarea a fost una de tip participativ?350 Identitatea evaluatorilor355 Metodologia de evaluare s-a încadrat în standardele teoretice şi a fost potrivită situaţiei de evaluare?357 Analiza de context - în ce măsură a existat o analiză a contextului şi cum s-au luat în considerare posibili factori contextuali externi?363 Validitatea internă a rezultatelor evaluării367 Evaluarea, un proces de învăţare, dar ce am învăţat?369 Concluzii371 Anexa374 Bibliografie374 Capitolul VI - Aplicarea evaluării bazate pe teorie la programele finanţate de Fondul European de Integrare în România (Rodica Novac) 377 Introducere377 Privire de ansamblu asupra evaluării bazate pe teorie382 Componentele şi etapele evaluării bazate pe teorie391 Procedura în cinci etape de aplicare a evaluării bazate pe teorie propusă de Karol Olejniczak395 Politica de imigraţie şi programele de sprijinire a integrării resortisanţilor ţărilor terţe în societatea gazdă399 Politica privind imigraţia în România402 Fondul European de Integrare a Resortisanţilor Ţărilor Terţe405 Relevanţa priorităţilor şi acţiunilor programului FEI pentru situaţia naţională409 Aplicarea evaluării bazate pe teorie la programele finanţate de Fondul European de Integrare în România414 Concluzii442 Bibliografie445
606 _0 $aRelaţii internaţionale
606 _0 $aUniunea Europeană (instituţii comunitare)
675 __ $a324(498):341.217(4)U.E.
686 __ $a3/32
701 _0 $aAioanei, Mihaela
701 _0 $aCerkez, Mirela
701 _0 $aMihai, Adina Mihaela
702 _0 $4coordonator $aCerkez, Mirela
975 _0 $a324 $a:341.217
975 _0 $a(4) $a(498)
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 546861 / 546861 IC Împrumut Da 32(498)
2. 538992 / 538992 L Împrumut la sala de lectură Da 32(498)
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
IC Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu