Autor | HUERTA DE SOTO, JESUS chat |
Editura | Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” chat |
Loc publicare | Iași |
An | 2011 |
Subiect | Antreprenoriat chat |
Şcoală economică chat | |
Austria chat | |
Economie capitalistă chat | |
Piaţă liberă (economie) chat | |
ISBN | 9789736406560 |
Note | Bibliogr. p. 143-149 |
Titlu | |
Titlu | Şcoala austriacă : piaţa şi creativitatea antreprenorială |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 330.82 |
(436) | |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Şcoala austriacă |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Alte informaţii la titlu | piaţa şi creativitatea antreprenorială |
Urm. menţ. de responsabilitate | traducere şi prefaţă de Gabriel Mursa |
referenți științifici: Vasile Ișan, Dan Chirleșan | |
Prima menţ. de resp. | Jesus Huerta de Soto |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | HUERTA DE SOTO, JESUS |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Autor secundar | Mursa, Gabriel |
Cod de legătură | traducător |
prefaţator | |
Autor secundar | Ișan, Vasile |
Cod de legătură | referent ştiinţific |
Autor secundar | Chirleșan, Dan |
Cod de legătură | referent ştiinţific |
ISBN | |
Număr ISBN | 9789736406560 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 33/H91 |
C.III.12598 | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 330.82(436) |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 33 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Antreprenoriat |
Şcoală economică | |
Austria | |
Economie capitalistă | |
Piaţă liberă (economie) | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Iași |
Data publicării | 2011 |
Editura | Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 150 p. |
Serii | |
Titlul seriei | Economie și Societate Liberă |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. p. 143-149 |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins PREFAŢĂ/9 INTRODUCERE / 15 1.PRINCIPIILE ESENŢIALE ALE ŞCOLII AUSTRIECE / 17 1.1Teoria acţiunii (austrieci) versus teoria deciziei (neoclasici) / 17 1.2Subiectivismul (austrieci) versus obiectivismul (neoclasici) / 20 1.3Întreprinzătorul (austrieci) versus homo oeconomicus (neoclasici) / 21 1.4Posibilitatea erorii antreprenoriale pure (austrieci) versus raţionalizarea a posteriori a tuturor deciziilor (neoclasici) / 22 1.5Informaţia subiectivă (austrieci) versus informaţia obiectivă (neoclasici) / 22 1.6Procesul antreprenorial de coordonare (austrieci) versus modelele de echilibru general şi/sau parţial (neoclasici) / 23 1.7Caracterul subiectiv al costurilor (austrieci) versus costul obiectiv (neoclasici) / 26 1.8Formalismul verbal (austrieci) versus formalizarea matematică (neoclasici) / 26 1.9Conexiunea teoriei cu lumea empirică: sensul diferit al conceptului „predicţie” / 28 1.10Concluzie / 31 2.CUNOAŞTEREA ŞI FUNCŢIA ANTREPRENORIALĂ / 33 2.1Definirea funcţiei antreprenoriale / 33 2.2Informaţie, cunoaştere şi antreprenoriat / 34 2.3Cunoaşterea subiectivă şi practică, non-ştiinţifică / 35 2.4Cunoaşterea personală (exclusivă) şi dispersată / 37 2.5Cunoaşterea tacită non-articulabilă. / 37 2.6Caracterul esenţialmente creativ al funcţiei antreprenoriale / 37 2.7Crearea informaţiei / 39 2.8Transmiterea informaţiei / 39 2.9Efectul de învăţare (prin ucenicie): coordonare şi adaptare / 40 2.10Principiul esenţial / 41 2.11Concurenţa şi funcţia antreprenorială / 43 2.12Concluzie: concepţia despre societate a Şcolii austriece de economie / 45 3.CARL MENGER ŞI PRECURSORII ŞCOLII AUSTRIECE / 47 3.1Introducere / 47 3.2Scolasticii Secolului de Aur spaniol, precursori ai Şcolii austriece / 48 3.3Declinul tradiţiei scolastice şi influenţa negativă a lui Adam Smith / 54 3.4Menger şi perspectiva subiectivistă a Şcolii austriece: conceperea acţiunii ca un ansamblu de etape subiective, teoria subiectivă a valorii şi legea utilităţii marginale / 57 3.5Menger şi teoria economică a instituţiilor sociale / 60 3.6Methodenstreit sau polemica asupra metodelor / 62 4.BOHM-BAWERK ŞI TEORIA CAPITALULUI / 65 4.1Introducere / 65 4.2Acţiunea umană, ansamblu de etape subiective / 66 4.3Capitalul şi bunurile de capital / 68 4.4Rata dobânzii / 72 4.5Bohm-Bawerk versus Marshall / 75 4.6Bohm-Bawerk versus Marx / 76 4.7Bohm-Bawerk versus John Bates Clark şi concepţia sa mitică asupra capitalului / 77 4.8Wieser şi conceptul subiectiv al costului de oportunitate / 81 4.9Triumful modelului de echilibru şi al formalismului pozitivis / 82 5.LUDWIG VON MISES ŞI CONCEPŢIA DINAMICĂ ASUPRA PIEŢEI / 85 5.1Introducere / 85 5.2Scurtă notă biografică / 85 5.3Teoria monedei, a creditului şi a ciclurilor economice / 87 5.4Teorema imposibilităţii socialismului / 90 5.5Teoria funcţiei antreprenoriale / 94 5.6Metoda economiei politice: teoria şi istoria / 95 5.7Concluzie / 98 6.F. A. HAYEK ŞI ORDINEA SPONTANĂ A PIEŢEI / 99 6.1Introducere biografică / 99 6.2Cercetările asupra ciclului economic: lipsa de coordonare inter- temporală/103 6.3Polemicile cu Keynes şi Şcoala de la Chicago /108 6.4Disputa cu socialiştii şi critica ingineriei sociale / 111 6.5Drept, legislaţie şi libertate / 115 7.RENAŞTEREA ŞCOLII AUSTRIECE /121 7.1Criza analizei echilibrului şi a formalismului matematic / 121 7.2Rothbard, Kirzner şi renaşterea Şcolii austriece / 127 7.3Programul actual de cercetare al Şcolii austriece şi previzibila sa contribuţie la evoluţia şi dezvoltarea viitoare a Ştiinţei Economice /130 7.4Răspunsuri la câteva critici şi comentarii /134 7.5Concluzie: o evaluare comparativă a paradigmei austriece /138 BIBLIOGRAFIE / 143 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 573546 / 573546 | A | Împrumut | Da | 33 | |
2. | 573545 / 573545 | L | Împrumut la sala de lectură | Da | 33 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
A | Împrumut | 1 |
|
L | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|