Şcoala austriacă : piaţa şi creativitatea antreprenorială

Autor chat
Editura Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” chat
Loc publicare Iași
An 2011
Subiect Antreprenoriat chat
Şcoală economică chat
Austria chat
Economie capitalistă chat
Piaţă liberă (economie) chat
ISBN 9789736406560
Note Bibliogr. p. 143-149

33/H91; C.III.12598

HUERTA DE SOTO, JESUS
    Şcoala austriacă : piaţa şi creativitatea antreprenorială / Jesus Huerta de Soto ; traducere şi prefaţă de Gabriel Mursa ; referenți științifici: Vasile Ișan, Dan Chirleșan.- Iași : Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” , 2011.
    150 p..- (Economie și Societate Liberă).    
    Bibliogr. p. 143-149
    Cuprins PREFAŢĂ/9 INTRODUCERE / 15 1.PRINCIPIILE ESENŢIALE ALE ŞCOLII AUSTRIECE / 17 1.1Teoria acţiunii (austrieci) versus teoria deciziei (neoclasici) / 17 1.2Subiectivismul (austrieci) versus obiectivismul (neoclasici) / 20 1.3Întreprinzătorul (austrieci) versus homo oeconomicus (neoclasici) / 21 1.4Posibilitatea erorii antreprenoriale pure (austrieci) versus raţionalizarea a posteriori a tuturor deciziilor (neoclasici) / 22 1.5Informaţia subiectivă (austrieci) versus informaţia obiectivă (neoclasici) / 22 1.6Procesul antreprenorial de coordonare (austrieci) versus modelele de echilibru general şi/sau parţial (neoclasici) / 23 1.7Caracterul subiectiv al costurilor (austrieci) versus costul obiectiv (neoclasici) / 26 1.8Formalismul verbal (austrieci) versus formalizarea matematică (neoclasici) / 26 1.9Conexiunea teoriei cu lumea empirică: sensul diferit al conceptului „predicţie” / 28 1.10Concluzie / 31 2.CUNOAŞTEREA ŞI FUNCŢIA ANTREPRENORIALĂ / 33 2.1Definirea funcţiei antreprenoriale / 33 2.2Informaţie, cunoaştere şi antreprenoriat / 34 2.3Cunoaşterea subiectivă şi practică, non-ştiinţifică / 35 2.4Cunoaşterea personală (exclusivă) şi dispersată / 37 2.5Cunoaşterea tacită non-articulabilă. / 37 2.6Caracterul esenţialmente creativ al funcţiei antreprenoriale / 37 2.7Crearea informaţiei / 39 2.8Transmiterea informaţiei / 39 2.9Efectul de învăţare (prin ucenicie): coordonare şi adaptare / 40 2.10Principiul esenţial / 41 2.11Concurenţa şi funcţia antreprenorială / 43 2.12Concluzie: concepţia despre societate a Şcolii austriece de economie / 45 3.CARL MENGER ŞI PRECURSORII ŞCOLII AUSTRIECE / 47 3.1Introducere / 47 3.2Scolasticii Secolului de Aur spaniol, precursori ai Şcolii austriece / 48 3.3Declinul tradiţiei scolastice şi influenţa negativă a lui Adam Smith / 54 3.4Menger şi perspectiva subiectivistă a Şcolii austriece: conceperea acţiunii ca un ansamblu de etape subiective, teoria subiectivă a valorii şi legea utilităţii marginale / 57 3.5Menger şi teoria economică a instituţiilor sociale / 60 3.6Methodenstreit sau polemica asupra metodelor / 62 4.BOHM-BAWERK ŞI TEORIA CAPITALULUI / 65 4.1Introducere / 65 4.2Acţiunea umană, ansamblu de etape subiective / 66 4.3Capitalul şi bunurile de capital / 68 4.4Rata dobânzii / 72 4.5Bohm-Bawerk versus Marshall / 75 4.6Bohm-Bawerk versus Marx / 76 4.7Bohm-Bawerk versus John Bates Clark şi concepţia sa mitică asupra capitalului / 77 4.8Wieser şi conceptul subiectiv al costului de oportunitate / 81 4.9Triumful modelului de echilibru şi al formalismului pozitivis / 82 5.LUDWIG VON MISES ŞI CONCEPŢIA DINAMICĂ ASUPRA PIEŢEI / 85 5.1Introducere / 85 5.2Scurtă notă biografică / 85 5.3Teoria monedei, a creditului şi a ciclurilor economice / 87 5.4Teorema imposibilităţii socialismului / 90 5.5Teoria funcţiei antreprenoriale / 94 5.6Metoda economiei politice: teoria şi istoria / 95 5.7Concluzie / 98 6.F. A. HAYEK ŞI ORDINEA SPONTANĂ A PIEŢEI / 99 6.1Introducere biografică / 99 6.2Cercetările asupra ciclului economic: lipsa de coordonare inter- temporală/103 6.3Polemicile cu Keynes şi Şcoala de la Chicago /108 6.4Disputa cu socialiştii şi critica ingineriei sociale / 111 6.5Drept, legislaţie şi libertate / 115 7.RENAŞTEREA ŞCOLII AUSTRIECE /121 7.1Criza analizei echilibrului şi a formalismului matematic / 121 7.2Rothbard, Kirzner şi renaşterea Şcolii austriece / 127 7.3Programul actual de cercetare al Şcolii austriece şi previzibila sa contribuţie la evoluţia şi dezvoltarea viitoare a Ştiinţei Economice /130 7.4Răspunsuri la câteva critici şi comentarii /134 7.5Concluzie: o evaluare comparativă a paradigmei austriece /138 BIBLIOGRAFIE / 143.
    ISBN 9789736406560

    I Mursa, Gabriel(prefaţator)
    II Ișan, Vasile(referent ştiinţific)
    III Chirleșan, Dan(referent ştiinţific)

    1. Antreprenoriat
    2. Şcoală economică
    3. Austria
    4. Economie capitalistă
    5. Piaţă liberă (economie)

330.82(436)

299 __ $aŞcoala austriacă : piaţa şi creativitatea antreprenorială
975 __ $a330.82 $a(436)
200 __ $aŞcoala austriacă $bCarte tipărită $epiaţa şi creativitatea antreprenorială $gtraducere şi prefaţă de Gabriel Mursa $greferenți științifici: Vasile Ișan, Dan Chirleșan $fJesus Huerta de Soto
700 __ $aHUERTA DE SOTO, JESUS
702 __ $aMursa, Gabriel $4traducător $4prefaţator
702 __ $aIșan, Vasile $4referent ştiinţific
702 __ $aChirleșan, Dan $4referent ştiinţific
010 __ $a9789736406560
035 __ $a33/H91
035 __ $aC.III.12598
675 __ $a330.82(436)
686 __ $a33
606 __ $aAntreprenoriat
606 __ $aŞcoală economică
606 __ $aAustria
606 __ $aEconomie capitalistă
606 __ $aPiaţă liberă (economie)
101 __ $arum
102 __ $aRomania
210 __ $aIași $d2011 $cEditura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”
215 __ $a150 p.
225 __ $aEconomie și Societate Liberă
300 __ $aBibliogr. p. 143-149
330 __ $aCuprins PREFAŢĂ/9 INTRODUCERE / 15 1.PRINCIPIILE ESENŢIALE ALE ŞCOLII AUSTRIECE / 17 1.1Teoria acţiunii (austrieci) versus teoria deciziei (neoclasici) / 17 1.2Subiectivismul (austrieci) versus obiectivismul (neoclasici) / 20 1.3Întreprinzătorul (austrieci) versus homo oeconomicus (neoclasici) / 21 1.4Posibilitatea erorii antreprenoriale pure (austrieci) versus raţionalizarea a posteriori a tuturor deciziilor (neoclasici) / 22 1.5Informaţia subiectivă (austrieci) versus informaţia obiectivă (neoclasici) / 22 1.6Procesul antreprenorial de coordonare (austrieci) versus modelele de echilibru general şi/sau parţial (neoclasici) / 23 1.7Caracterul subiectiv al costurilor (austrieci) versus costul obiectiv (neoclasici) / 26 1.8Formalismul verbal (austrieci) versus formalizarea matematică (neoclasici) / 26 1.9Conexiunea teoriei cu lumea empirică: sensul diferit al conceptului „predicţie” / 28 1.10Concluzie / 31 2.CUNOAŞTEREA ŞI FUNCŢIA ANTREPRENORIALĂ / 33 2.1Definirea funcţiei antreprenoriale / 33 2.2Informaţie, cunoaştere şi antreprenoriat / 34 2.3Cunoaşterea subiectivă şi practică, non-ştiinţifică / 35 2.4Cunoaşterea personală (exclusivă) şi dispersată / 37 2.5Cunoaşterea tacită non-articulabilă. / 37 2.6Caracterul esenţialmente creativ al funcţiei antreprenoriale / 37 2.7Crearea informaţiei / 39 2.8Transmiterea informaţiei / 39 2.9Efectul de învăţare (prin ucenicie): coordonare şi adaptare / 40 2.10Principiul esenţial / 41 2.11Concurenţa şi funcţia antreprenorială / 43 2.12Concluzie: concepţia despre societate a Şcolii austriece de economie / 45 3.CARL MENGER ŞI PRECURSORII ŞCOLII AUSTRIECE / 47 3.1Introducere / 47 3.2Scolasticii Secolului de Aur spaniol, precursori ai Şcolii austriece / 48 3.3Declinul tradiţiei scolastice şi influenţa negativă a lui Adam Smith / 54 3.4Menger şi perspectiva subiectivistă a Şcolii austriece: conceperea acţiunii ca un ansamblu de etape subiective, teoria subiectivă a valorii şi legea utilităţii marginale / 57 3.5Menger şi teoria economică a instituţiilor sociale / 60 3.6Methodenstreit sau polemica asupra metodelor / 62 4.BOHM-BAWERK ŞI TEORIA CAPITALULUI / 65 4.1Introducere / 65 4.2Acţiunea umană, ansamblu de etape subiective / 66 4.3Capitalul şi bunurile de capital / 68 4.4Rata dobânzii / 72 4.5Bohm-Bawerk versus Marshall / 75 4.6Bohm-Bawerk versus Marx / 76 4.7Bohm-Bawerk versus John Bates Clark şi concepţia sa mitică asupra capitalului / 77 4.8Wieser şi conceptul subiectiv al costului de oportunitate / 81 4.9Triumful modelului de echilibru şi al formalismului pozitivis / 82 5.LUDWIG VON MISES ŞI CONCEPŢIA DINAMICĂ ASUPRA PIEŢEI / 85 5.1Introducere / 85 5.2Scurtă notă biografică / 85 5.3Teoria monedei, a creditului şi a ciclurilor economice / 87 5.4Teorema imposibilităţii socialismului / 90 5.5Teoria funcţiei antreprenoriale / 94 5.6Metoda economiei politice: teoria şi istoria / 95 5.7Concluzie / 98 6.F. A. HAYEK ŞI ORDINEA SPONTANĂ A PIEŢEI / 99 6.1Introducere biografică / 99 6.2Cercetările asupra ciclului economic: lipsa de coordonare inter- temporală/103 6.3Polemicile cu Keynes şi Şcoala de la Chicago /108 6.4Disputa cu socialiştii şi critica ingineriei sociale / 111 6.5Drept, legislaţie şi libertate / 115 7.RENAŞTEREA ŞCOLII AUSTRIECE /121 7.1Criza analizei echilibrului şi a formalismului matematic / 121 7.2Rothbard, Kirzner şi renaşterea Şcolii austriece / 127 7.3Programul actual de cercetare al Şcolii austriece şi previzibila sa contribuţie la evoluţia şi dezvoltarea viitoare a Ştiinţei Economice /130 7.4Răspunsuri la câteva critici şi comentarii /134 7.5Concluzie: o evaluare comparativă a paradigmei austriece /138 BIBLIOGRAFIE / 143
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 573546 / 573546 A Împrumut Da 33
2. 573545 / 573545 L Împrumut la sala de lectură Da 33
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
A Împrumut 1
L Împrumut la sala de lectură 1

Disponibile: 2

Lăsați un comentariu