Autor | PROD'HOMME, JACQUES-GABRIEL chat |
Editura | Răzeşu chat |
Loc publicare | Piatra Neamţ |
An | 2004 |
Subiect | Muzică chat |
Germania chat | |
Beethoven, Ludwig van (opera) chat | |
Beethoven, Ludwig van (viaţa) chat | |
Autograf (pe publicaţiile bibliotecii G.T. Kirileanu - Piatra-Neamţ) chat | |
Biblioteca Judeţeană "G.T. Kirileanu" Neamţ (cărţi cu autografe) chat | |
ISBN | 9739906656 |
Note | Glosar |
Donaţie RĂZEŞU VIRGIL (Nr.inv. 420876) | |
Donaţie RĂZEŞU VIRGIL (Nr.inv. 420877) | |
Donaţie RĂZEŞU VIRGIL (Nr.inv. 420878) | |
Donaţie RĂZEŞU VIRGIL (Nr.inv. 420879) |
Titlu | |
Titlu | Simfoniile lui Beethoven |
Titlu procesat (cu articole nehot. postfixate) | |
Titlu | 92985 |
Indici CZU | |
Indice de bază CZU | 78.082.1 |
78 | |
(430) | |
929 | |
099.3 | |
[nedefinit] | 1 |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Simfoniile lui Beethoven |
Prima menţ. de resp. | Jacques - Gabriel Prod'homme |
Urm. menţ. de responsabilitate | [traducere din limba franceză: Yvonne Răzeșu, Constantin Goilav, Virgil Răzeșu] |
[prefață de Virgil Răzeșu] | |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | PROD'HOMME, JACQUES-GABRIEL |
Nume de persoană / resp. intelectuală secundară | |
Cod de legătură | traducător |
Autor secundar | Răzeșu, Yvonne |
Cod de legătură | traducător |
Autor secundar | Goilav, Constantin |
Cod de legătură | traducător |
prefațator | |
Autor secundar | Răzeşu, Virgil |
ISBN | |
Număr ISBN | 9739906656 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | DL.III.103 |
78(430)/B40P | |
Număr (indice) CZU | |
Număr (indice) CZU | 78.082.1 |
78(430)Beethoven | |
929Beethoven | |
099.3Beethoven | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 78/79 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Muzică |
Germania | |
Beethoven, Ludwig van (opera) | |
Beethoven, Ludwig van (viaţa) | |
Autograf (pe publicaţiile bibliotecii G.T. Kirileanu - Piatra-Neamţ) | |
Biblioteca Judeţeană "G.T. Kirileanu" Neamţ (cărţi cu autografe) | |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | Romania |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | Piatra Neamţ |
Editura | Răzeşu |
Data publicării | 2004 |
Notă generală | |
Textul notei | Glosar |
Donaţie RĂZEŞU VIRGIL (Nr.inv. 420876) | |
Donaţie RĂZEŞU VIRGIL (Nr.inv. 420877) | |
Donaţie RĂZEŞU VIRGIL (Nr.inv. 420878) | |
Donaţie RĂZEŞU VIRGIL (Nr.inv. 420879) | |
Menţiuni de ediţie | |
Menţiuni de ediţie | Ed. a 5-a (1925) |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 368 p. |
Alte detalii fizice | fotogr., n. muz. |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | CUPRINS Prefaţă (la ediţia românească) - 5 Cuprins - 9 Prefaţă (la ediţia originală) -13 Cuvânt înainte (la ediţia originală) -15 Glosar - 19 Simfonia 1-a, t>o major, op. 21 (l#00) - 23 I.Compoziţia - Schiţe pentru o simfonie în do minor (1795) - Publi-carea Primei Simfonii - 23 II.Analiza partiturii - 25 III.Primele audiţii la Viena (1800) şi Leipzig - Critica - Primele audiţii la Londra şi Paris - Primele critici - Primele audiţii în Italia, Ungaria, Spania şi Rusia - Opiniile lui Berlioz, Oulibiceff şi Colombani - 32 Opere compuse de Beethoven înaintea primei simfonii - 40 SImfonla a 11-a, re major, op. 32 (1802) - 45 I.Surditatea lui Beethoven - Scrisori intime - „Testamentul” de la Heiligenstadt- Giuiietta Guicciardi - Opiniile lui G. Grove - 45 II.Analiza partiturii - 54 III.Publicarea simfoniei - Repetiţia generală şi prima audiţie - Cri¬tica la Viena şi Leipizig - Alte audiţii la prinţul Lichnowsky şi la ba¬ronul von Wurth - Primele audiţii la Paris - Opiniile lui Berlioz şi J. d’Ortigue - Prima audiţie la Londra - Spohr (1816) - Alte audiţii în Italia, Spania, Rusia etc. - 63 Opere compuse de Beethoven între Simfonia l-a şi a Il-a - 71 Simfonia a 111-a (Eroica), mi bemol major, op. S5 (1600) - 73 I.„Noua cale,, - Beethoven, politician de sentiment - Cultul pentru Bonaparte - Bernadotte şi Kreutzer la Viena în 1798 - Compoziţia : manuscris, dedicaţia lui Bonaparte - Ediţia originală - 73 II.Analiza partiturii - 85 III.Primele audiţii la Prinţul Lobkowitz (1804), la Viena şi la Raudnitz - Audiţii la bancherul von Wurth - Prima critică - Prima audiţie pu¬blică la Viena (1805) - Primele audiţii la Leipzig şi la Berlin - Opiniile lui Dionys Weber şi ale lui Karl-Maria von Weber - Primele audiţii la Hanovra, Casei etc. - Audiţia la Londra : opinia lui W. Ayrton - Sim¬foniile lui Beethoven la Paris : prima audiţie la Conservator; Habe- neck ; Societatea Concertelor (1811) - Opiniile lui Castil-Blaze, Ber lioz, Fetiş şi Wagner- Primele audiţii la Budapesta, în Rusia şi în Ita- 9 lia : Sgambati şi Liszt - Primele audiţii în Spania -101 Opere compuse de Beethoven între Simfonia a 1 l-a şi a IlI-a -117 SimfoniA VI-A, si bemol mAjor, op. 60 (l#oo) - 119 I.Beethoven şi contele Oppersdorf - Fidel io ; intrarea francezilor în Viena - Beethoven şi contesa Tereza de Brunswick ; trei scrisori de dragoste (1806) ; proiect de căsătorie ; ruptura - Manuscrisul Sim¬foniei a IV-a -119 II.Analiza partiturii -126 III.Primele execuţii la prinţul Lobkowitz (1807) ; primele critici - Concertele de amatori - Opiniile lui Karl-Maria von Weber - Primele audiţii la Leipzig, Mannheim, Kassel, Dusseldorf, Londra, Conserva-torul din Paris : opiniile lui Castil-Blaze şi Berlioz - Alte audiţii la Budapesta şi Rusia : opiniile lui Damcke şi Oulibiceff-138 Opere compuse de Beethoven între Simfoniile a IV-a şi a V-a - 147 SimfimiA A V-A, bo minor, op. 67 (l#07) - 149 I.Beethoven caută „să-şi facă o situaţie” : propuneri către Hoff- theater din Viena ; acceptul funcţiei de capelmaistru la regele West- faliei - Proiecte de plecare din Viena - Arhiducele Rudolf, prinţii Lobkowitz şi Kinsky îl reţin la Viena - Compoziţia Simfoniei în do minor (1806-1807) - „Aşa bate Destinul în uşă” - Regularitatea aces¬tei compoziţii - Manuscrisul; ediţia originală -149 II.Analiza Partiturii -156 III.Concertul din decembrie 1808 şi repetiţiile - Incidente - Criticul de la Allg. Musik. Zeit. îşi rezervă opiniile - Prima audiţie la Leipzig - Analiza lui Hoffmann - Prima audiţie la Breslau - Reluare la Viena şi la Leipzig - Primele audiţii la Mannheim şi Koln - Cele două măsuri ale scherzo-ului: părerile lui Schindler, Fetiş, Berlioz, Jahn şi Not- tebohm - Liszt dirijează simfonia în do minor la sărbătorile de la Bonn (1845) - Spohr- Primele audiţii la Londra şi Paris : opiniile lui Fetiş, Lesueur, Berlioz şi Castil-Blaze - Audiţii la Roma, Spania, în Rusia şi la Budapesta -168 SimfoniA A VI-A (PAStorAU), fA mAjor, op. 68 (1806) - 183 I.Dragostea lui Beethoven pentru natură : „J’aime mieux un arbre qu’un homme” - Muzica cu program - Diferitele programe ale Sim¬foniei a Vi-a - Portretul muzical al Naturii de Knecht - Schiţele Simfoniei a Vi-a - Beethoven-Thal - Beethoven şi ţăranii austrieci - Cântece populare slave -183 II.Analiza partiturii -195 III.Concertul din decembrie 1808 - Publicarea partiturii : critica lui Hoffmann - Primele audiţii la Londra ; Pastorala la teatru ; tablouri 10 vivante, balet - la Paris : criticile lui Castile-Blaze, Berlioz şi d'Or- tigue - Primele audiţii în Rusia, Spania, Italia - R. Wagner - Dl. Ca¬mille Belaigue - 207 Opere compuse de Beethoven între Simfonia a IV-a şi Simfoniile a V-a şi a VI-a-216 Simfonia a VI 1-a, la major, op. 92 (lini) - 217 I.Beethoven şi Tereza de Brunswick ; ruptura - Bettina Brentano - Tereza Malfatti - Proiecte de călătorie în Italia şi la Paris - Beetho¬ven şi Goethe ; scrisoare către Bettina - Schiţele Simfoniei a Vll-a - Compoziţia ei (mai 1812) - 217 II.Analiza partiturii - 229 III.Concertul din 8 decembrie 1813 - Bătălia de la Victoria şi Simfo¬nia în la - Maelzel - A doua audiţie - Repetiţiile - Concertele din fe¬bruarie şi decembrie 1814 ; Congresul de la Viena ; Momentul glori¬os şi Bătălia de la Victoria - Publicarea partiturii şi a 6 aranjamente muzicale revăzute de Beethoven - Opiniile lui F. Wieck de la Allge- meine musikalische Zeitung ; ale lui Weber şi Offenbach - Primele audiţii la Londra : W. Ayrton ; la Paris : allegretto intercalat în Sim¬fonia a ll-a, la Concertele Operei - Castil-Blaze, d’Ortigue, Berlioz - „Programul” lui Lenz - Alte interpretări; Wagner : „Apoteoza Dan¬sului" - Schindler şi Spohr- Primele audiţii în Spania, Rusia şi Italia -239 Simfonia a Vlll-a, fa major, op. 93 (iun) - 257 I.Beethoven la Toplitz în 1818 - Surugiul de Carlsbad - Schiţele simfoniei a Vlll-a ; canonul lui Maelzel - Beethoven şi fratele lui Jo¬hann, farmacist la Linz - Reîntoarcerea la Viena, prin Linz - Publica¬rea Simfoniei a Vlll-a - 257 II.Analiza partiturii - 265 III.Violonistul Rode la Viena - Cântecele scoţiene - Sănătatea pre¬cară a lui Beethoven - Generozitatea lui - Cetăţean de Onoare al Vi- enei - Concertul din februarie 1814 ; execuţia Simfoniilor VII şi VIII - „Mica simfonie” - Primele audiţii la Londra şi Paris : Berlioz - „Pro¬gramul" simfoniei a Vlll-a : Lenz, „Trilogia militară” ; Oulibiceff - Wagner- Audiţii la Budapesta, Roma, în Rusia şi Spania - 274 Opere compuse de Beethoven între Simfonia Pastorală şi Simfoniile a Vll-a şi a VIII-a - 283 Simfonia a IX-a, cu cor, re minor, op. 125 (l#23) - 287 /. Simfonia a IX-a cu cor - Beethoven în 1814 - Congresul de la Vie¬na - Moartea lui Kinsky, a lui Lichnowsky şi a lui Lobkowitz (1814- 1816) - Reluarea lui Fidelio - Procesul cu Maelzel - Proiecte de călă¬torie în Anglia - Beethoven şi fratele lui Karl; Beethoven tutore al 11 nepotului Karl - Proces cu „Regina Nopţii” - Beethoven la Modling şi Baden - Sinuciderea eşuată a lui Karl (august 1826) - Călătorie la Johann van Beethoven, la Gneixendorf - Reîntoarcerea la Viena ; ul¬tima boală - „A treia manieră” - Ultimele Sonate, ultimele Quartete, Mesa în re şi Simfonia cu cor - Proiectele celor două Simfonii cerute de Filarmonica din Londra - Simfonia englezească şi Simfonia ger¬mană : liedul Bucuriei notat încă din 1798 - Compoziţia celei de a IX- a Simfonii: 1823-1824 - Copie adresată Filarmonicii; prima ediţie ; altă copie şi manuscrisul autograf adresat la Berlin ; dedicaţie rege¬lui Prusiei - 287 II.Analiza partiturii - 306 Liedul Bucuriei - 323 III.Prima audiţie proiectată la Viena şi la Berlin - Scrisoare către Beethoven cu rugămintea de a nu-i priva pe vienezi de muzica lui - Concertul din mai 1824 ; entuziasmul publicului; aplauze fără sfârşit - Amintirile unei contemporane, raportate de Dl. Weingartner - Cro¬nica din Allgemeine musikalische Zeitung - Rezultat material: 120 de florini beneficiu - Dineul din Prater ; mânia lui Beethoven împo¬triva lui Schindler - A doua audiţie, din 23 mai - Primele audiţii în Germania, la Frankfurt, la Festivalul Rinului de Jos ; în Leipzig şi Londra : opiniile lui W. Ayrton ; la Berlin : un articol din Musika¬lische Zeitung - Primele audiţii la Paris : Fetiş, Berlioz, Urhan - Alte audiţii la Londra - Wagner - Gounod contra Wagner - Primele au¬diţii în Rusia : Damcke; în Italia : Hans von Biilow; în Spania • 325 Opere compuse de Beethoven între Simfoniile a Vil-a şi a IX-a - 351 SîmfotliA A X-A - 355 Ultimele zile ale lui Beethoven - Ultimele proiecte : schiţa unei a X-a Simfonii - Hummel şi Beethoven - Comedia finita est - 20 martie 1827 - Onoruri funebre adresate de populaţia Vienei - 355 Opere compuse de Beethoven după Simfonia a IX-a - 360 Tablou sinoptic al primelor audiţii ale Simfoniilor lui Beethoven în principalele oraşe ale Europei - 362 Postfaţă - 363 12 |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 599314 / 599314 | AV | Împrumut | Da | 78(430) | |
2. | 574472 / 574472 | AV | Împrumut la sala de lectură | Da | 78(430) | |
3. | 420878 / 420878 | DL | Împrumut | Da | 78(430) | |
4. | 420877 / 420877 | AV | Împrumut | Da | 78(430) | |
5. | 420876 / 420876 | AV | Împrumut | Da | 78(430) |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
AV | Împrumut | 3 |
|
AV | Împrumut la sala de lectură | 1 |
|