ISBN | |
Număr ISBN | 9786067491708 |
Alt sistem de control al numerelor | |
Cotă | 33/D76 |
Limba resursei | |
Limba textului | rum |
Ţara de publicare sau producţie | |
Ţara de publicare | RO |
Titlu / Menţiuni de responsabilitate | |
Titlu | Statul bunăstării după criza economică |
Desemnarea gen. a materialului | Carte tipărită |
Alte informaţii la titlu | Între realitatea austerității și necesitatea reformei |
Publicare, distribuţie | |
Loc publicare | București |
Editura | Tritonic |
Data publicării | 2016 |
Descriere fizică | |
Desemnarea specifica a mat. | 263p. |
Alte detalii fizice | tab. |
Serii | |
Titlul seriei | Instituții și politici publice |
Titlu | |
Titlu | Statul bunăstării după criza economică : Între realitatea austerității și necesitatea reformei |
Notă generală | |
Textul notei | Bibliogr. p.227-249 |
Anexe | |
Notă de rezumat/abstract | |
Abstract/Sumar | Cuprins 1 - Consideraţii generale asupra statului bunăstării 1.1 Precizări şi clarificări conceptuale 1.2Câteva cuvinte despre originile şi definiţiile statului bunăstării 1.3. Tipologiile statului bunăstării 1.4 Dimensiunea ideologică a statului bunăstării 1.4.1.Socialism şi social-democraţia vestică 1.4.2.Teoria politică feministă 1.4.3. Liberalismul bunăstării 1.4.4. Contestarea statului bunăstării: neoliberalism şi neoconservatorism 1.5. Concluzii 2 - Statul bunăstării după criza economică: între realitatea austerităţii şi necesitatea reformei 2.1 Nimic nou sub soare? O scurtă istorie a statul bunăstării şi crizele economice 2.2 Ce este diferit de data aceasta? Criza economică recentă şi statul bunăstării 2.2.1.Impactul cantitativ al crizei economice sau Europa fără locuri de muncă 2.2.2.Impactul calitativ al crizei economice sau a fost exagerată din nou profeţia despre sfârşitul statului bunăstării? 2.3. Reforma statului bunăstării95 2.4. Austeritatea şi (im)posibilitatea reformei100 2.4.1. Politicile de austeritate în Europa: tipuri diferite de răspuns în funcţie de tipologia statului bunăstării?105 2.4.2. Austeritate şi politici sociale în România112 2.5. Concluzii cu privire la impactul crizei economice asupra politicilor sociale: către politicile redistribuţiei119 3 - După austeritate sau cum redistribui puţin către mulţi?125 3.1. Redistribuţie şi echitate128 3.2. Cum poate fi fundamentată o nouă abordare a redistribuţie?132 3.3. Dincolo de redistribuţie. Predistribuţia - dezvoltări teoretice şi aplicaţii practice148 3.3.1. Democraţia drepturilor de proprietate şi predistribuţia150 3.3.2. Agenda predistribuţiei153 3.3.3. Predistribuţie, redistribuţie şi posibilitatea reformei172 3.4. Concluzii179 4 - Grupuri vulnerabile şi sărăcie în România anului 2015: eşecul redistribuţiei181 4.1. Riscul de sărăcie: definiţii şi câteva precizări critice182 4.2. Despre sărăcie, grupuri vulnerabile şi redistribuţie în România 1990-2015 în literatura academică187 4.3. Eşecul politicilor de redistribuţie199 4.4. în loc de concluzii: o reinterpretare a discuţiei despre sărăcie în contextul redistribuţiei214 Bibliografie227 Anexe251 |
Vedetă de subiect ca subiect | |
Subiect | Economie |
Criză economică | |
Alte clasificări | |
Alte clasificări - Numărul clasei | 33 |
Nume de persoană / resp. intelectuală primară | |
Autor principal | DRAGOLEA, ALINA ANDREEA |
Barcode/Nr. Inventar | Număr/Ediție | Localizare | Regim resursa | Disponibil | Cota | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 538997 / 538997 | IC | Împrumut | Da | 33 |
Gestiune | Regim imprumut | Ex. | Acțiune |
---|---|---|---|
IC | Împrumut | 1 |
|