Statul bunăstării după criza economică : Între realitatea austerității și necesitatea reformei

Autor chat
Editura Tritonic chat
Loc publicare București
An 2016
Subiect Economie chat
Criză economică chat
ISBN 9786067491708
Note Bibliogr. p.227-249
Anexe

33/D76

DRAGOLEA, ALINA ANDREEA
    Statul bunăstării după criza economică : Între realitatea austerității și necesitatea reformei.- București : Tritonic , 2016.
    263p. : tab..- (Instituții și politici publice).    
    Bibliogr. p.227-249
    Anexe
    Cuprins 1 - Consideraţii generale asupra statului bunăstării 1.1 Precizări şi clarificări conceptuale 1.2Câteva cuvinte despre originile şi definiţiile statului bunăstării 1.3. Tipologiile statului bunăstării 1.4 Dimensiunea ideologică a statului bunăstării 1.4.1.Socialism şi social-democraţia vestică 1.4.2.Teoria politică feministă 1.4.3. Liberalismul bunăstării 1.4.4. Contestarea statului bunăstării: neoliberalism şi neoconservatorism 1.5. Concluzii 2 - Statul bunăstării după criza economică: între realitatea austerităţii şi necesitatea reformei 2.1 Nimic nou sub soare? O scurtă istorie a statul bunăstării şi crizele economice 2.2 Ce este diferit de data aceasta? Criza economică recentă şi statul bunăstării 2.2.1.Impactul cantitativ al crizei economice sau Europa fără locuri de muncă 2.2.2.Impactul calitativ al crizei economice sau a fost exagerată din nou profeţia despre sfârşitul statului bunăstării? 2.3. Reforma statului bunăstării95 2.4. Austeritatea şi (im)posibilitatea reformei100 2.4.1. Politicile de austeritate în Europa: tipuri diferite de răspuns în funcţie de tipologia statului bunăstării?105 2.4.2. Austeritate şi politici sociale în România112 2.5. Concluzii cu privire la impactul crizei economice asupra politicilor sociale: către politicile redistribuţiei119 3 - După austeritate sau cum redistribui puţin către mulţi?125 3.1. Redistribuţie şi echitate128 3.2. Cum poate fi fundamentată o nouă abordare a redistribuţie?132 3.3. Dincolo de redistribuţie. Predistribuţia - dezvoltări teoretice şi aplicaţii practice148 3.3.1. Democraţia drepturilor de proprietate şi predistribuţia150 3.3.2. Agenda predistribuţiei153 3.3.3. Predistribuţie, redistribuţie şi posibilitatea reformei172 3.4. Concluzii179 4 - Grupuri vulnerabile şi sărăcie în România anului 2015: eşecul redistribuţiei181 4.1. Riscul de sărăcie: definiţii şi câteva precizări critice182 4.2. Despre sărăcie, grupuri vulnerabile şi redistribuţie în România 1990-2015 în literatura academică187 4.3. Eşecul politicilor de redistribuţie199 4.4. în loc de concluzii: o reinterpretare a discuţiei despre sărăcie în contextul redistribuţiei214 Bibliografie227 Anexe251.
    ISBN 9786067491708

    1. Economie
    2. Criză economică

010 __ $a9786067491708
035 __ $a33/D76
101 _0 $arum
102 __ $aRO
200 _0 $aStatul bunăstării după criza economică $bCarte tipărită $eÎntre realitatea austerității și necesitatea reformei
210 __ $aBucurești $cTritonic $d2016
215 __ $a263p. $ctab.
225 __ $aInstituții și politici publice
299 __ $aStatul bunăstării după criza economică : Între realitatea austerității și necesitatea reformei
300 __ $aBibliogr. p.227-249
300 __ $aAnexe
330 __ $aCuprins 1 - Consideraţii generale asupra statului bunăstării 1.1 Precizări şi clarificări conceptuale 1.2Câteva cuvinte despre originile şi definiţiile statului bunăstării 1.3. Tipologiile statului bunăstării 1.4 Dimensiunea ideologică a statului bunăstării 1.4.1.Socialism şi social-democraţia vestică 1.4.2.Teoria politică feministă 1.4.3. Liberalismul bunăstării 1.4.4. Contestarea statului bunăstării: neoliberalism şi neoconservatorism 1.5. Concluzii 2 - Statul bunăstării după criza economică: între realitatea austerităţii şi necesitatea reformei 2.1 Nimic nou sub soare? O scurtă istorie a statul bunăstării şi crizele economice 2.2 Ce este diferit de data aceasta? Criza economică recentă şi statul bunăstării 2.2.1.Impactul cantitativ al crizei economice sau Europa fără locuri de muncă 2.2.2.Impactul calitativ al crizei economice sau a fost exagerată din nou profeţia despre sfârşitul statului bunăstării? 2.3. Reforma statului bunăstării95 2.4. Austeritatea şi (im)posibilitatea reformei100 2.4.1. Politicile de austeritate în Europa: tipuri diferite de răspuns în funcţie de tipologia statului bunăstării?105 2.4.2. Austeritate şi politici sociale în România112 2.5. Concluzii cu privire la impactul crizei economice asupra politicilor sociale: către politicile redistribuţiei119 3 - După austeritate sau cum redistribui puţin către mulţi?125 3.1. Redistribuţie şi echitate128 3.2. Cum poate fi fundamentată o nouă abordare a redistribuţie?132 3.3. Dincolo de redistribuţie. Predistribuţia - dezvoltări teoretice şi aplicaţii practice148 3.3.1. Democraţia drepturilor de proprietate şi predistribuţia150 3.3.2. Agenda predistribuţiei153 3.3.3. Predistribuţie, redistribuţie şi posibilitatea reformei172 3.4. Concluzii179 4 - Grupuri vulnerabile şi sărăcie în România anului 2015: eşecul redistribuţiei181 4.1. Riscul de sărăcie: definiţii şi câteva precizări critice182 4.2. Despre sărăcie, grupuri vulnerabile şi redistribuţie în România 1990-2015 în literatura academică187 4.3. Eşecul politicilor de redistribuţie199 4.4. în loc de concluzii: o reinterpretare a discuţiei despre sărăcie în contextul redistribuţiei214 Bibliografie227 Anexe251
606 _0 $aEconomie
606 _0 $aCriză economică
686 __ $a33
700 _0 $aDRAGOLEA, ALINA ANDREEA
Barcode/Nr. Inventar Număr/Ediție Localizare Regim resursa Disponibil Cota
1. 538997 / 538997 IC Împrumut Da 33
Gestiune Regim imprumut Ex. Acțiune
IC Împrumut 1

Disponibile: 1

Lăsați un comentariu